View Full Version : Vihree Suzuki projekti (1.9TD)
Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.
Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos :) Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=15637
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=15636
Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=11988
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=11990
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=11987
Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17064
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17063
Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17062
Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17061
Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17060
Putket tuli 60mm 4mm seinämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17059
Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17058
Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta.
Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17600
Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17601
TeamEetu
01.02.2009, 18:37
Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa.
Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840
Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista"
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
Eli sulle tulee ilmeisestikin sillä periatteella kuin mulla oli tuossa vitarassa mutten vaan kerennyt ajaa metriäkään kun lähti lapasesta homma mutta suosittelisin kyllä camryn konetta niin olis ruutia ja vääntöä huomattavasti enämpi mutta sulla imeisesti on tuollainen corollan motti jääny nurkkiin ni sen takiako se?
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
Taidat aika paljon rajoittaa joustoja tai ei sittenkään niin hyvin.
Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.
Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen.
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja
jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon.
On se ainakin puolet kevyempi kone.
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
mikä siinä ois ollut työlästä?
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D
Vitaraan meni oikeinkin hyvin kun antoi rälläkän hetken laulaa tuollainen camryn 3sfe kun mahtui sinne 12ht.kin ja jos camryn 3sfe olis tuntunu mopolta oishan sinne menny sitten heittämällä 3sge celicasta niin ja jos sekään ei olis riittäny niin 3sgte olis korjannu sen tilanteen jaheittämällä sekin muuten mutta turbon tilasta ei aavistusta kylläkään...
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
tuohan on järjestely kysymys :D
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki ;)
tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim.
http://img156.imageshack.us/my.php?image=autokuviaelokuu001fo0.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?image=autokuviaelokuu005fi4.jpg
ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img455627.jpg
Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=20104
Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=20103
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=20102
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=20101
Navat pitäisi vielä kääntää.
High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?
ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka
Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21564
Huonoja kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21562
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21561
Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21563
Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas.
Rumakin vielä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21560
Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen.
Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?
Racingrabbit
05.03.2009, 13:10
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
Rekisteröimätön
05.03.2009, 18:02
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
Voi ollakin ,mutta on siinä vielä pirusti hommaa ja kaikkee säätämistä eikä kyllä taida olla maastorenkaitakaan siihen mennessä kun ei budjetti tahdo antaa myöden.
Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla.
Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois.
Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?
Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.
Rekisteröimätön
05.03.2009, 20:18
On juurikin tuo 2E moottori.
Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21618
Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21621
Kardaanin välilaippa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21619
Pakoputki ja ruosteista pohjaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=21620
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.
löysin tälläsen kaavion
S
_
IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien.
S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle
IG= heräte
L= latauksen merkkivalo
mutterin alle tuleva johto kans akkuun.
merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta.
takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys.
2E laturissa on sisäinen säädin.
Kiitos jake74 sain laturin kytkettyä, tosin se ei toimi ,mutta oli se pimeenä jo silloin kun oli corollassakin paikoillaan.
Navat sain käännettyä tänään. Kone vuotaa öljyä kampiakselin stefasta ja vesipumppu vuotaa, samoin vaihdelaatikon vetarinstefa vuotaa. Osat on jo tilattu ja tulee ensiviikolla. Tehostimen pumppu pitäisi sovittaa koneeseen . Jakolaatikon kiinnitystä pitäisi parantaa kun heiluu ihan hulluna ,kumityynyt entiset. Simpukkaan pitäisi isontaa kiinnitysreijät ja laittaa läpipultit kun metriset pultit korkkas tuumasissa reijissä http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
Panharttia pitää vähän siirtää kun ottaa raidetankoon nyt kun navat on käännetty. Jarrutkin pitäisi saada kuntoon ,putkia ostaa.
Konepeltiin pitäisi laittaa jotkut hakaset kun alkuperäinen lukkosysteemi lähti syylärin tieltä pois.
+kaikenlaista pikkuhommaa.
Niin ja vois sitä koria maalatakkin vähän ennenkuin korjatut kohdat ruostuu uudestaan puhki http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
Kuvia ei ole ,mutta sain ohjaustehostimen pumpun paikoilleen yms kaikkee näprättyä.
Mikä mahtaa olla vikana kun tehostus toimii hyvin tyhjäkäynnillä ,mutta kun vähänkin laittaa kierroksia lisää niin ratti vetää ihan raskaaksi?
Pumppu on mazda 626sesta omalla välityssuhteellaan ja simpukka chevy blazerista.
Voiko letkut olla väärinpäin simpukassa vai eikö toimisi sitten olleenkaan?
kumminpäin ne letkut sulla on siinä?...
Letkut on samalla lailla kun tässä kuvassa ,eli paluu siinä letkussa jossa klemmarit. Toisinpäinkin kokeiltiiin ja tuloksena oli että rattiakselilta lensi stefa irti ja öljyt lattialle.
http://www.buy-steering.com/images/chevy_truck_power_steering_conversion_kit.jpg
Kierroksilla ei toimi tehostin vieläkään yhtään , voiskohan mazdan pumpussa olla jokin ylipaineventtiili ja se aiheuttaa tuollaista ?
kauheen huonosti löytyy noita tietoja pumpuista, letukan orggis pumppu tekee jotain 56l minuutissa @5000rpm... semmosen tiedon löysin, painetta en vielä mistään... ja jossain puhuttiin 2.6gallonasta minuutissa (10l) tolle simpukalle, mutta edelleen, se paine...
tapsa4x4
15.03.2009, 21:28
Vahva veikkaus että mazurkkan pumpussa ei tuotto ja paine riitä tohon simpukkaan.
Vahva veikkaus että mazurkkan pumpussa ei tuotto ja paine riitä tohon simpukkaan.
No eikös kierroksilla sitä painetta/tuottoo pitäisi tulla vaan lisää kun tyhjäkäynnillä tehostaa hyvin.
Sen verran selvisi että pumpussa on jokin paineventtiili ,voikohan sen jumittaa kokonaan?
Paljon on tehty mutta mitään ei oikein ole tapahtunut.
Tojotan oman 45a laturin tilalle vaihdoin mazdan 60a , sopi melkein suoraan ,vain alakiinnikettä joutui muokkaamaan.
Etupuskuri:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=24197
Siihen sopii vielä vinssikin väliin tarvittaessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=24199
Halpahallista ostettu "päävirtakatkasija" 2,90e ,kätevä ja helppo asentaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=24200
Takapään kierrejousituskin on valmis. Kuvia vaan heikonlaisesti.
Kolmiotukivarren kiinnityspiste, piti tehdä irrotettava että saa vielä jakiksenkin pois jos tarttee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25382
Corollan takajouset pistin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25383
Ei löytynyt oikein hyvää joustoramppia tähän hätään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25384
Käytiin ikaalisissa testaamassa lainarenkailla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25961
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25960
Taakse voisi laittaa pohjaanlyöntikumit ettei 35 rengas ota kaaren yläreunaan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25959
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25962
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=25963
Toimi ihan hyvin , vain kaasuvaijeri katkes ja laturin merkkivalo alkoi vilkutteleen kun flektit lähti päälle.
PeteTurku
05.04.2009, 20:25
Komeesti venyy ja taipuu.
TeamEetu
06.04.2009, 08:04
Kuinka paljon siirsit taka-akselia taaksepäin ja mistä hommasit ton kartaanin ja akselin välisen laipan? Aloin juuri tekemään samanlaista akselin vaihtoa omaan 410.
Taka-akselia ei siirretty yhtään ,mutta etuakseli tuli 7cm edemmäksi. Kardaaninlaipat on helppo tehdä jos on vaan sorvi käytössä. Kaveri sorvasi noi mulle ammattikoulussa.
Löytyi parlokki ojan pohjalta niin tollasethan siitä piti vääntää. Keskeltä poikki niin molemmin puolin tuli ~25cm levikettä. Eteen pitäisi vielä löytää kans.
Hitsasin eka 3cm leveän pellinsoiron koriin kiinni ja siihen popniiteillä kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=26620
tänään selvisi että riittää siinä mazdan pumpussa painetta!
chevyn simpukan pääty halkes :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1906&pictureid=34789
Joo ,tuli vähän liikaa laitettua lisäjousta paineenrajottimeen ja oli hetken aikaa TOSI kevyt ohjaus ja toimi kierroksillakin ,sitte kuulu poks :D
En olisi heti uskonut että noinkin voi käydä ,pumppu kyllä vinku ku kuolemaa tekevä sika.
Jotain tännekkin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=36234
31x11.5 -15 mudzillat pyöri hetken aikaa alla parempien puutteessa, oli aina murikoista kiinni jokapaikassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=36233
Nyt hommasin 35x12.5-15 creepyt 10"vanteilla , vähän sopivamman kokoiset eikä kaadu niin herkästi kun on jonku 12cm leveemmällä per puoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=214&pictureid=36282
Hommasin Pajeron simpukan kun edellinen blazerin simpukka sylkäs öljyt pihalle kolmannen kerran.
Sopii paljon paremmin ja renkaatkin mahtuu kääntyyn nyt kunnolla kun ennemmin hieroi vähän simpukan kylkeen ja mikä parasta nyt toimii myös silloin kun on paljon kierroksia koneessa, aiemmin tehostus hukkui kokonaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=37280
Omatekoisella taivuttimella ollaan koitettu kaaria vääntää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=38144
Jotain saatu aikaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=38331
48,3mm saumaton putki 2.6mm seinämällä taipuu aika nätisti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=38333
Punainen vesijohtoputki huomattavasti pehmeämpää kuin toi normaali putki.
Projekti edistyy hitaasti .
Turmakaaria:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40407
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40408
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40406
En tiedä onko suunnistus sääntöjen mukaset mutta ei sen väliä. Aluslappu 3,2mm ja 120cm2 löytyy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40405
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40410
Katolle lenkki että saa vetää pystyyn kun kaatuu. Noista vinotuosti tuli tuollaiset , kulmasta kulmaan olisi ollut ehkä jonku mielestä paremmat??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40419
Irrotettavalle diagonaalille paikka valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40409
Pulttiliitos että saa puskurin vie poiskin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40411
Tankki Fiat 127sta ,ehkä 35litran ja jotain 12cm matalempi kuin alkuperäinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40412
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40414
Joutu vähän paikkaan takalattiaakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40413
Ja takaovesta siivu pois ja pelli pohjaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40404
Snorkkeli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40415
Kaaria sutattu maalilla samoin koria, mutta vielä kesken.
Vinssiä huutais vie kovasti.
Kaaret painoi 52kg , ilman noita puskuriin tulevia putkia. Noi kolme "pääkaarta" on 48.3x2.6 ja väliputket 42,6x 2.6 saumatonta.
Boggerit alle niin ei mennyt kauaa kun etukardaanin ristikko pamahti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=40547
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40821
Toi revennyt ristikko on takaa joka meni jo 31 mudzilloilla rikki. Sinne pisti hjn kardaanin lyhennettynä , tosin siinäkin on vielä vaihdelaatikon päässä suikan ristikko.
Etukardaanista katkesi toinen ristikko ja toisessakin päässä oli jo väljäksi mennyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=40820
Eteen tein tuollaisen pro kardaanin 2litrasen 626 mazdan etuakselista:D
Siinä on nyt kaksi liukua kun tossa alemmassa murroksessa on 4cm liikevaraa ja suikan orkkis liuku on tuossa välissä. En tie kestääkö mutta aika näyttää.
Tämä näyttää hyvältä. Kunnon tekemisen eikä hifistelyn meininkiä! Jatkakaa samaan malliin.:D
Suikan alkuperäinen takakardaanin ristikko oli päässyt väljäksi joten vaihdoin siihen uuden.
No ei kestänyt kun 5min ajoo kun kardaani kolahti alas.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=44187
Turhaa työtä siis.
HJ kardaania siinä oli jo yli puolet ,pistetään loputkin niin rupee kestään.
Suikan kardaani jarrurummusta joutuu sorvaamaan keskureikää isommaksi 42>46mm ja uudet pinnapultit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=44188
Ei mennyt vielä ihan niin helposti paikoilleen, HJ kardaanista joutuu hiomaan tota kuoppaa noin 5mm syvemmäksi ettei ota jarrurummun keskelle tulevaan mutteriin ja akseliin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=44189
Siinä valmis kardaani , luulisi kestävän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=44190
Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten.
Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten.
On kestänyt ja en usko että ainakaan murrosta siitä rikki saa.
Vanteet vaihtuu 8" leveisiin beadlockeihin ,saa sitten laskee paineet pieneksi että edes vähän joustaisi noi creepyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=45809
Renkaiden sisäpinnoilla on aika korkeet uritukset tms. niitä hioin lamellilaikalla vähän sileemmiksi että tiivistyisi paremmin bedlokin kehään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=45810
Akkuporakone oli hyvä alkukiristelyssä , sai vääntää kaikki samaan momenttiin ja lopuksi pari kierrosta käsin avaimella. Pultit M8x40 , noin 35 kpl /vanne. Pultit tuli sellaseen kireyteen että lukkokehien väliin jäi joku 13mm.
Kiitos rytarille vanteista , oli hyvät :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=45811
Paikallisessa rengasliikkeessä leikattiin parista renkaasta vähän kuvioo syvemmäksi keskeltä, ei kuulemma yltänyt leikkaan enempää.
Suitsa ilman tassuja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=45861
Ei ole enään samanlainen höyrykaappi ku viimeks nortin safarilla :D putsasin lämppärin kennon päältä 3cm mutakerroksen pois :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=45862
On noi creepyt aavistuksen jäykät :D ton verta meni lommolle kun otin venttiilin sielun kokonaan pois ja ajoin 50 metriä, ei lähtenyt edes vanteelta.
0.5 paineillakaan ei lontistele vielä yhtään.
sokkalanmäki
20.11.2009, 13:17
On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta :D Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja :D kaaret kannattaa olla
On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta :D Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja :D kaaret kannattaa olla
Todella OT:ksi menee mutta onko kuvia?
Jarrupääsylinteri vaihtui Fiat unon tehostettuun malliin ,ei kauheesti jaksanut jarruttaa suikan omalla pääsylinterillä hojon jarruja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=46421
Pienen jatkokappaleen tein että mahtui tehostin konehuoneeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=46422
Sitten jotain enemmän tai vähemmän hullun hommaa. Renkaista leikkasin kuvioo noin 10mm syvemmäksi. keskeltä sai ottaa 11-13mm ennenkuin alkoi menemään kankaisiin.
Kuvioo on nyt reilu 15mm kun aikasemmin oli keskellä noin 5mm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=46423
Ton verta lähti yhdestä renkaasta :D
milläs leikkasit kun kotona näyt tehneen?
Arvasin että joku kysyy :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=46437
Huono kuva mutta tossa on ohkanen 14mm putki joka on teroitettu ja kyljessä aukko josta kumi pursuaa pihalle. Menee ku voihin kunnes tylstyy hiekkasesta renkaasta ja sitte saa taas terottaa.
Tulee tollasta hienoo madon kaivertamaa uraa :D
Taas meni ohjaustehostimen pumppu :( pajeron pumppu lämpöleikkasi tai jotain ja lakkas pumppaamasta , sisuskaluja oli jumiintunut ja metallia hierautunut.
Mulle saa joku myydä halvan pajeron tms pumpun.
Rausku4x4
11.12.2009, 14:35
Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?
Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?
Riippuu ihan nivelen kiinnityspisteen korkeudesta, tohon joutu tekeen.
Tuntuu noi pajeron pumput vähän kuumenevan liikaa ,koska jos kauan ajaa niin ei voi säiliöö tai letkuja koskee paljain käsin. Pistin jo aikasemmin 2 metriä 10mm kupariputkee kiertämään paluuletkun välille, nyt siirsin sen syylärin eteen kun aikasemmin oli konetilassa, saa nähdä auttaako.
Vinssin tilasin Preheatilta , 9500lbs Highspeed.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47816
Peti tuli 5mm pellistä ja kiinnityspulttien kohdalle kulmarautaa tukemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47815
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47817
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47818
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47821
Ei hirveesti lisänny etuylitystäkään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47819
Renkaita leikkelin vähän lisää tälläkertaa rälläkällä :D
Pitoa tuli aikapaljon lisää beadlockeilla ja renkaiden leikkuuksilla kun Rabbit ranchilla kävi näin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=47820
Takapinjoni poikki!
Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.
Varmaan ollut osasyynä se kun taka-akseli pääsi joskus pyörähtämään ja väänsi kardaanin poikki ja kai se ny katkee ku nilkka suorana kallioo vaste hyppyyttää :D
Tuleehan noilla välityksillä kans vääntöö aika paljo.
lepoantti
14.12.2009, 17:34
minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?
Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.
1.3 12v on vaan niin julma kone vääntämään...
minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?
Ei ole kerinny testaan vielä kauheesti , yks Uaz vedettiin pystyyn muttei muuta. Hiljanen verrattuna muihin halpisvinsseihin , suhtkoht nopeekin ja vaikuttaa ihan laadukkaalta.
1.3 12v on vaan niin julma kone vääntämään...
2E 1296 cm3 55 kW (75 hv) @ 6200 r/min 103 Nm @ 4200 r/min
Onhan se :D
karvanoppa
14.12.2009, 17:46
Kannattaa siihen vinssiin vaihtaa kunnon rasvat, yleensä näissä on jotain ihme tököttiä sisällä.
Tarkistin vinssin rasvat ja ihan hyvältä vaikutti ,oli pehmeetä tavaraa, mutta sitä vaan oli aika nuukasti laitettu.
Tälläset oli purettaessa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=48013
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=48014
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=48015
Muuten oli ihan hyvin rasvaa mutta tässä ulkoreunassa oli aika vähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=48016
Pistin vaan lisää vaseliiniä sekaan ja takas paikoilleen.
Hitto ku on niin kylmä tallissa ettei pysty tekeen peräremonttia kun sormet jäätyy.
Mitä enemmän rasvaa sitä jäykempi se on vetää käsineen kelalta.
Taka-akselia käänsin kun oli päässyt pyörähtään , nyt on aika loiva kardaaninkulma. Lisätueksi hitsasin vielä keskellä yhen putken lisää.
Pistin toisen välyksettömäksi shimmatun perän paikoilleen ja siihen uus pinjonin stefa sekä vetoakseleille uudet stefat. jos vaikka ei enään menisi vettä perään. Kemppilukko tuli taas hitsattua kans.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=48374
santikko
13.02.2010, 14:10
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=11988
onkos tossa noi suikan orkkis vanteet vaan väärin päin? kuinkas ne toimii sillai päi? omassa on 10,50 leveet 31:set ja ottaa lehtiin kiinni ku enempi kääntää, jos tuosta olis apuva.
olisko sulla kuvaa tuosta akselin pään kiinnityksestä tuossa kolmiotukivarressa? mikä tossa estää sen ettei perä pääse pyörähtään, kun näyttää että noi tukivarren päät on samassa tasossa vaakasuunnassa?
Orkkis vanteet väärinpäin niin tulee leveemmälle, pitää vaan katsoa ettei venttiilit ota mihinkään kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=17059
Selviääkö tuosta kiinnitys , eli hitsattu suoraan kiinni akseliin.
santikko
13.02.2010, 15:54
juu! mulla oli taas pieni oikosulku vaan, hitsattunahan ne on. mietin varmaan jotain nelilinkkiä taas että olis puslat välissä... sorry:)
mopon osat katkes!
taidettu lainata pv:n vaihdelootasta osia :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=214&pictureid=51759
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=214&pictureid=51760
Saa tarjota ylläolevaa ehjää akselia suikan merkkivalottomaan jakikseen.
joko on vinssi kunnolla ponnistettu? miten toimi ja onko naru kestäny?
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)
Joo, sitte ku teholukemat menee päälle 200hp. Minä asiasta mitään tiiä, mutta niin iiizot pojat väittää. . .
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)
mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!
mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!
Napalukot auki :P
mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!
eikö teillä vetäviä kärryjä ole kotona yhtään, pöllii koplingin siihen etukardaanin lähtöön :)
Paska vehje :( Hommasin käytetyn mazdan 60a laturin , toimi hetken aikaa hienosti kunnes koitin vinssata tota romua lumipenkasta. Sitten lakkasi lataamasta , laturin merkkivalo kyllä sammuu mutta voltit ei nouse. Justiinsa sama homma kävi edelliselle samanlaiselle laturille :( Sitten oli joku fiatin laturi hetken aikaa mutta se ei riitä vinssin kanssa yhtään. Corollan oma oli heti valmiiksi paskana. Kaupastahan niitä sais uusia ja hyviä ,mutta ei tällähetkellä pysty sellasiin.
Vinssistä paha sanoo mitään kun on aina virta lopussa.
Mites jos sen keskimmäisen putken pistäs akselinpäähän ylemmäs kiinni niin estäisi paremmin akselin kiertymistä, rasittaa sit toki enemmän rungonpään niveltä.
Mites jos sen keskimmäisen putken pistäs akselinpäähän ylemmäs kiinni niin estäisi paremmin akselin kiertymistä, rasittaa sit toki enemmän rungonpään niveltä.
Pistin sen putken ihan alareunaan niin ei pitäisi enään kiertyä niin herkästi.
Suikka ojassapyörittelyn jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=66748
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=66749
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=66750
Käsiteltiin sitä vähän traktorin etukuormaajan kanssa niin rupes oikeneen. Meinas vaan suikka olla aina ilmas ennenkuin puskuri rupesi suoristuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=68380
Juu ja etupanhaarttiin pistin järeämmän nivelen ku edellisessä oli millin paksusesta pellistä kuoret.
Eipä ole paljon mitään uutta tapahtunut tällekkään muutakuin ajeltu ja korjailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=74689
Eteen sain vihdoin levikekumit laitettua :D tässä vaiheessa jo jaksoin laittaa kun kumiakin oli ilmestynyt iso rulla verstaan nurkalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=74690
Hitsailin uuden tehostimensäiliön kun pajeron orkkis kusi aina korkin välistä kallistuksissa.
Sama korkki tuossakin on muttei kuse enään muutakuin jos ajaa auton väärinpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=74688
Eteen tuli käytetyt ranchon iskarit kun edullisesti sai Rytarilta :) iskua 26cm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=74687
Hieno kiinnike vihreäksi sotkettuna.
Taakse laitoin uudet HJ takaiskarit.
aaww kun on komiat, muistakko paljoko niissä toisissa oli iskua?
Ei niissä tainnu olla kuin 20cm tai alle.
Saatko rekkariin ton?? Siirto kilpiin??
helmapelti
13.02.2011, 20:45
Rajoittaaks toi iskari sisäänjoustoa? Kestääks se semmosta..:o
Kyllä sie ihan pohjaanlyöntikumit on, makaa tosin aikalailla pohjassa toi keula muutenkin. Akselit on ainakin liian leveet leimaamiselle ja tuollainen alustaratkaisu ei nyt muutenkaan kelpaa.
helmapelti
13.02.2011, 23:34
Niin tietysti, ei oikein kuvasta nähny, mielestäni hyviä meksikonputkia noi on ja itelle ostin HJ:hin heti 36cm iskulla ettei heti rupee rajoitaan :D a 50€kpl
Kone lähti hukkaan. Kiertokangen laakeri hukku välistä ja hakkas pilalle kangen ja kampiakselin. Muutenkin oli niin epävarma viritys ,että pitää katsella tilalle jotain parempaa ja tehokkaampaa :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=77767
Täytyy samalla tehdä konehuoneen sähköt uusiksi ja kaikennäköistä muutakin laittoa löytyy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=77768
Mitäs tälle kuuluupi?? :D
huhu kertoo että vag diesel on hankittuna...
Mitäs tälle kuuluupi?? :D
Tänään juuri purettiin passatin raadosta kone+laatikko irti. 1.9TD menossa suzukiin ja taas etuvetosen lootalla. Pitää ottaa kuvia kun tulee jotain kuvattavaa.
Tänään juuri purettiin passatin raadosta kone+laatikko irti. 1.9TD menossa suzukiin ja taas etuvetosen lootalla. Pitää ottaa kuvia kun tulee jotain kuvattavaa.
sit kun hitsaat lukkoa laatikkoon niin siinä passatin lootassa on yksi "piilopultti".. olikohan se pakkiaksekin kiinitykseen.. ei aukea kuorenpuoliskot kuin muutaman millin. löytyy kun on 5-n rattaat poistettu.. taisipa olla sellasessa syvennyksessä mikä oli öljyä täynnä.
mä ihmettelin tuota yhen illan syksyllä kun tein passatin lootaan hitsilukkoa.
Tänään juuri purettiin passatin raadosta kone+laatikko irti. 1.9TD menossa suzukiin ja taas etuvetosen lootalla. Pitää ottaa kuvia kun tulee jotain kuvattavaa.
Meinasitko lukkoon ja siitä sitten jakkikselle vai, suoraan lukkoon ja SUORAAN perille veto?:p? Muista sitten ne kuvat.. ;)
Kyllä sinne suikan jakis jää paikoilleen. Piti simpukkaakin siirtää eteenpäin 6cm jotta sai ohjausvarren oikealle paikalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78414
Pitää vähän tilaa tehdä vie että mahtuu kunnolla ,mutta kyllä se varmaan mahtuu :D
Kiitos matti.v vinkistä.
Paljon on tullut tehtyä ,mutta mitään näkyvää ei hirveesti ole tullut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78515
Kone paikallansa, tulee vähän vinoon jotta mahtuu paremmin. Tilaa joutui tulipelliin tekemään molemmin puolin ,vaikka sitä oli tehty jo aikasemmin corollan koneelle. On niin leveä paketti toi vw vaihdelaatikko.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78513
Panhardista tuli hieno mutkamalli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78514
Simpukka 6cm edempänä jotta sai pidemmän ohjausvarren ja vetotangon oikeeseen paikkaan ,kun se aikasemmin oli raidetangossa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78516
Progressiiviset tuning jouset , maksoi kirpparilla 9e pari :D voi olla että laitan taakse kun ovat niin löysät.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=78517
Siinä ja siinä että taittuuko ohjauksen nivelet tarpeeksi :D
Pitäis kyllä hiekkapuhaltaa ja maalata toi vehje kun näyttää kuvissa niin likaselta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=79013
Perä kempitetty. Kannattaa hitsata noi vetarin tumpit paikallaan, corollan perän hitsasin ilman niitä ja meni boorit sen verran vinoon että akseli vipotti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=79014
Laatikon purku oli vähän ongelmallista kun vaihteensiirtäjät ahdisti. Ton olis varmaan saanu jotenkin paremminkin auki.
Ei ole kauheesti kerinnyt tekemään kun on pitänyt korjailla muita autoja.
Konetta siistitty, tiivisteet ja stefat vaihdettu. Laatikkoon kans uudet stefat yms.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80085
Koneessa olikin jo valmiiksi öljypohjassa loiskelevy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80086
Kamera on vähän rikki ja kännykällä tulee niin surkeita kuvia ettei kaikkia viitti edes laittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80697
Konetila maalattu ja passatin oma syyläri sopi kun luopuu toisesta etulampusta :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80698
passatin syyläri , flektit on kaksinopeuksiset ja samalla moottorilla pyörii, remmivedolla.
Ei ollut edes relettä flektille niin on helppo kytkee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80696
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80695
Tehostin pumpun siirsin toiselle puolelle.
Missä näissä koneissa on termostaatti kun ei kannesta ainakaan löytynyt?
Missä näissä koneissa on termostaatti kun ei kannesta ainakaan löytynyt?
Laturin yläpuolella lohkossa?
Alavesiletkun kiinnitysmuoviputken alla.Ne 2kpl 10mm kannalla olevaa pulttia irti ja nyppää sen muoviputken pätkän pois niin avot.
Lisää kysymyksiä kun näyttää tietoa löytyvän :)
Mikä yksijohtoinen anturi kannessa, öljyä sieltä tuli.
Samoin öljynsuodattimen päällä on samanlainen ? jompikumpi öljypainevalo?
Laturin kytkentä ? kaks johtoa.
Mikä on vaijeri joka menee syöttöpumpun taakse? pakkosyöttö?
Entä syöttöpumpun johdot? toiseen liittimeen menee kaksi ja toiseen yks.
En jaksanut enään netistä ettiä kun ei meinaa löytyä.
Sähköjä yritetty siistiä ja laittaa sillai että toimiskin joskus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80930
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80929
Syyläri olisi mahtunut ihan hyvin ,mutta simpukka on tiellä kuskin puolella niin piti laittaa tollai hassusti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80931
Tuosta voi mennä keppejä konetilaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=80932
Ei mee enään ku on vihree pelti edes :D
Tankilta pistin uudet polttoainelinjat 8mm kupariputkesta.
Racingrabbit
18.05.2011, 20:58
Tervetuloa testaamaan Ranchille kunhan saatte auton nippuun.
Joutaa trailerikin lainaan,jos on tarvetta turvallisemmalle ;) kuljetukselle
sopiko karpaasi?...
mites se etupää? kannattasko ny samalla kuiteski vähä jotain
Lisää kysymyksiä kun näyttää tietoa löytyvän :)
Mikä yksijohtoinen anturi kannessa, öljyä sieltä tuli.
Samoin öljynsuodattimen päällä on samanlainen ? jompikumpi öljypainevalo?
Öljynpaineen merkkivalo, muistaakseni 0,8bar ja kannattaa kytkeä, koska sen takia laitettu, kun on kannen öljyporaus aika pieni ja saattaa mennä tukkoon, jolloin sanoo kansi pox...
Laturin kytkentä ? kaks johtoa.
Heräte ja W+ (kierrosluku)
Mikä on vaijeri joka menee syöttöpumpun taakse? pakkosyöttö?
Ei vaan kylmäkäynnistys, vedetään ennakkoa lisää joko manuaalisesti tai sitten siellä on vahapatruuna. SUOSITTELEN laittamaan ensiksi mainitun...
Entä syöttöpumpun johdot? toiseen liittimeen menee kaksi ja toiseen yks.
Katsoppas se, mikä menee nestepäähän (josta putket lähtee suuttimille) ja siihen + jännite vaikka sytytyspuolan johdosta, jotta sammuu kanssa avaimesta!!
Niillä muilla ei ole käymiseen merkitystä...
En jaksanut enään netistä ettiä kun ei meinaa löytyä.
Pakko jaksaa, muuten siirtyy MYYDÄÄN osioon...;););)
Kiitos Mikki neuvoista.
Kardaanin sovite oli ainakin volkkarin osaan juuri sopivan tiukka, toisen puolen kardaanista saan huomenna kaverilta. Pitää miettiä sitä etupäätä joskus myöhemmin kun sais ton eka ajoon.
Tässä ekomallissa ei ole syöttöpumpussa ollenkaan ahdonalaista syötön lisäystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81020
Piti teettää taas uus tehostimen putki kun vanha ei enään riittänyt . Samalla tuli sitten paluuputketkin sun muut uusia ettei heti vuoda.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81019
Noista tulee pakoputki. Menee varmaan ihan yhellä läpivirtaavalla vaimentimella.
Huomenna vois jo vähän koittaa käynnistellä , alkaa valmistuun ihan käsiin :D
Noissa turbo tiitseleissä on hyvät:cool: äänet ilman änkkääki... Mut tuleephan hiljaisemmat äänet...:D
Koekäyttelin konetta ja pettymys oli suuri kun syöttöpumpusta kaasuvivun juuresta valu suoranaan dieseliä lattialle :( on joku o-rengas ilmeisesti alkanut vuotaan. Muuten pelas kaikki suurinpiirtein niin ku pitääkin.
Kuvia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81275
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81274
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81273
Välikardaani , vaihdoin samalla uuden nivelen suzukilaiseen. Kiitos rytarille soviteputken sorvaamisesta :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81272
Huono kuva ,mutta ei jää paljoo varaa ohjaustangon ja öljypohjan väliin jousitus pohjassa.
Riittävästi kuitenkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81271
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81270
Suodattimelle pitäisi vielä kehitellä kotelointi ja vetää snorkkeliputki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81269
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81268
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81267
Nyt on jo käyty vähän ajelemas ja testailtu muutenkin. Aluksi ei meinattu saada konetta käymään kunnolla millään ja tuprutti vaan valkoista savua putkesta eikä kulkenut mihinkään. Oli syöttöpumppu käännetty ihan myöhäselle, sen kun laittoi puoleen väliin niin rupes toimimaan ja tehookin ihan kivasti. Kytkinsylinteri piti vie vaihtaa volkkarin omaan kun ei corollan toiminut.
Huono kännykkävideo mutta kai siitä näkee jotain, aika hitaasti menee pienimmällä eikä hyydy mihinkään, taitaa murros hajota ennemmin ku sammuu :D Tyhjäkäyntikin on vie vähän isolla.
http://www.youtube.com/watch?v=PcBJGl_BNKw
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81523
Tuning jouset meni aika kasaan ,mutta perä jäi sopivalle korkeudelle. Keulaan tuli jotkut 10cm halkasijaltaan ja 14mm langalla, toimii ihan hyvin.
Alkaa olemaan aika valmiina. Koneessa on kivasti tehoo ja vääntöö (varsinkin kun ruuvasi vähän syöttöjä ja hukkaportin kelloon laittoi lisäjousen.) ja on kiva kun saa tyhjäkäynnillä ajella eikä sammu kesken kaiken :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=81865
Lampulle hitsasin pellistä alustan.
On vaan aika melunen toi vw diiseli. Ihan ku traktorilla ajelis.
VW pumpulla toimii ohjauskin paremmin kuin pajeron omalla.
Vielä pitäisi jakolaatikkoon vaihtaa etuvedon lähtöön laakeri ja pari stefaa.
koska me mennnään vähä koittaan sitä johonkin...
Olen jo hetken aikaa katsellut että etukardaani vippaa. Ostin uuden laakerin ja stefan jakolaatikkoon etukardaanin lähtöön. Oli sitten toi pikku nysäkin akselin päästä poikki:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=83826
Samalla laitoin uuden käsijarruvaijerin ja jarrukengät, pari vuotta jo ollut ilman :)
Noissa turbo tiitseleissä on hyvät:cool: äänet ilman änkkääki... Mut tuleephan hiljaisemmat äänet...:D
Joo ei turpokiisseliin pönttöjä tarvi, äänet niin pienet suorallaki. Vislaa vaan aika kivasti ;) Ainakin omassa ex 1.9 tdi audissa 2,5" röörillä ja pikkusen isommalla ahtimella.
Olen jo hetken aikaa katsellut että etukardaani vippaa. Ostin uuden laakerin ja stefan jakolaatikkoon etukardaanin lähtöön. Oli sitten toi pikku nysäkin akselin päästä poikki:
Samalla laitoin uuden käsijarruvaijerin ja jarrukengät, pari vuotta jo ollut ilman :)
Mistä hommasit käsijarrukengät? Oon kyselly varaosapuljuista, mutta ei tunnu missään olevan... merkkiliikkeessä alkuperästen hinta lähentelee 100 euroa.:eek:
Racingrabbit
08.07.2011, 16:28
Mistä hommasit käsijarrukengät? Oon kyselly varaosapuljuista, mutta ei tunnu missään olevan... merkkiliikkeessä alkuperästen hinta lähentelee 100 euroa.:eek:
Nimimerkki Sakari65:llä oli muistaakseni yksi pari uusia käsijarrukenkiä "hyllyssä" ;)
motonetistä noita kenkiä sai. ja tuli 4kpl laatikossa. että jäi vie varallekin :D
Taas jakolaatikko purettuna. Alkoi lyömään hampaat ylitte ihan helpossa paikassa. Pitemmän aikaa jo kuulunut pientä paukahtelua jakiksesta vedätyksessä , luulin että tulee tukivarsista tai kardaaneista.
Koitettiin vielä ajaa talliin sisälle niin lakkas vetämästä kokonaan ja nyt saa vaihtaa kaikki rattaat paitsi isoin säily ehjänä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=88408
Oli tuosta oikeanpuoleisesta akselista laakerit ihan loppu niin ei ihme jos löi ylitte. Onneksi on vielä varajakiksessa rattaat ehjät.
Kaikki laakerit ja stefat uusiks. Onneksi kaikki löyty suoraan laakerikaupasta ja maksoi yhteensä noin 80e . Suojatut mallit niin ei haittaa niin paljoo jos on vettä öljyissä. Ulosotto tuli samalla jätettyä pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=88966
Mistä muuten fiksuin tilata kytkin kaikkine osineen?
Katsoin Ebaysta ja siellä oli 63 puntaa koko paketti?!Ei liene paha?
Entä tuo vaihdelaatikon sisältö?!
Tällekkin jotain pientä tapahtunut. Motonetistä ostin uuden akun : Sznajder-AGM 70Ah/640A. Vinssi oli täynnä vettä seitsemisen jälkeen. Ei kestä yhtään upottaa kun vuotaa rummun liukuholkkien välistä vedet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90810
Tein suodattimelle peltipurkin ja liimasin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90811
Vähän puruputkee ,krominen pöydänjalka ja joku nissan 200sx ilmanotosta leikattu osa päähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90814
Hommasin vähän isommat renkaat. 37x13.5 -15 mudzillat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90813
Ei ole ihan suorassa toi vatupassi mut kuitenkin aika paljon korkeuseroo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90812
35x12.5 Creepy 84cm korkee ja 37x13.5 mudzilla 92cm , molemmat 8" bedlokkivanteella ja yhtä kuluneita.
BillyJoe
10.10.2011, 21:31
Kaikki laakerit ja stefat uusiks. Onneksi kaikki löyty suoraan laakerikaupasta ja maksoi yhteensä noin 80e . Suojatut mallit niin ei haittaa niin paljoo jos on vettä öljyissä. Ulosotto tuli samalla jätettyä pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=88966
Korjatkaas jos olen väärässä, mutta eikö nuo suojatut laakerit ole tarkoitettu pölyisiin paikkoihin, ettei pääse lika rasvojen joukkoon? Ei pääse vesi, mutta pääseekö öljykään laakeriin voitelemaan. Itse ainakin kaivoin suojakumit laakereista pois moporemontin yhteydessä.
Miten hyvin sait uudet laakerit asennettua akselille? Onko jotain kikkakolmosta? Lämpöä ei ilmeisesti joutunut käyttämään? Itsellä sama homma edessä Suzukin jakolaatikkoon jossain vaiheessa.
eikö lämpö nyt kuiteski kaiken helpoin keino ole laakeriasennuksissa.
Meinasin ettei haittaa niin jos menee vettä öljyjen sekaan tms muuta likaa. Onhan esim HDJ laatikossakin suojattuja laakereita ja kestää pitkään.
Toi akseli mihin tulee veto päälaatikolta ei muutenkaan ui öljyssä ,on sen verran korkeella että menee pelkällä roiskevoitelulla.
Laakerit meni ihan kevyesti lyömällä ja jotkut meni ihan sormivoimilla ,aika löysiä sovituksia.
Aika homma vaihdella renkaat kun lokipultitkin oli niin ruostuneita ,mutta nyt ne on vaihdettu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90886
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90888
Takana ottaa kaariin ,mutta niin otti creepytkin. Pitäisi laittaa pohjaanlyöntikumit rajoittamaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=90887
Eteen mahtuisi vielä vähän isompikin kumi.
T3Syncro
14.10.2011, 16:26
Varastosta saattaa löytyä jotain joutavia osia 1.9 TD koneeseen, esim vauhtipyörä, kytkin, öljypohja, startti... jäivät yli kun vaihdoin omaani tilalle pakun koneen orggisosia
Tälläistä rupesin eilen tekemään. 2mm peltiä , 2.60m levee :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93069
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93070
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93071
Vielä pari tukee levyyn ja sit voi ruveta tekeen runkoo.
mä kans aurasta haaveillu, ei tarttis aina sillä toisen seinänaapurin 4.2m kolalla kämpän pihaa lykkiä mut sun hommahan siitä näky nyt tulevankin :)
Vähän edisty taas.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93091
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93090
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93089
Aura suurinpiirtein valmis. Maalia pitäisi vielä ruiskuttaa päälle.
Hiekkaa koitin tiestä tasoittaa ja ihan hyvin tuntu toimivan. Noi jouset vaan on vähän ehkä turhan löysät (passatin takaluukusta).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93497
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93499
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=93498
Nouseeko tarpeeksi korkeelle ? :D
On muuten paskoja kuvia ku kännykällä ottaa hämäräs.
aika rock... tolla saa jo 5-6 metriä korkeeta kasaa helposti
Laitat viälä pikakiinnikkeen kauhalle, saa tehrä lumikuormat suoraan lavalle.
Toi käännön säätötanko saattaa ekaks antautua kun terän kulma hipasee kiveen mutta onhan teillä nurkissa lisää rautaa.
La tuskaa
18.11.2011, 09:13
Noi jouset tulee oleen ihan liika heppoiset ja turhan pitkätkin. Viime talven ite tappeli erillaisien jousien kanssa ja parhaaksi totesin mönkiän auran jouset ku laittaa tarpeeksi niitä. Ja sukset sun pitää tohon tehä tai tulee helpostikkin ilmiö että aura on maata vasten pystyssä ja suikkaan on helppo vaihtaa renkaat eteen siinä vaiheessa. Aura kääntyy erittäin helposti alle ja vähintäänkin yrittää sitä koko ajan. mut suksilla ongelma poistuu heti. Ja joo noin omalla kokemuksella niin toi sarana voi olla kans yks heikko paikka. Ja ku toi aura on noin pitkä niin ei välttämättä kannata ilman parempia vahvistuksia alkaa kovin jäistä lunta pukkaan. Nurkka ku tökkää niin kierosa koko hoito. Mut hieno peli silti ja muokkaa sen mukaan ku kokemusta aurasta tulee. Itellä ainakin meni hyvin äkkiä hermo löysiin jousiin jotka päästi auran "läpättämään" kokoajan ja sit ku muuten oli hyvät jouset niin sit tökkäs ja ne venähti vaikka oli rajoitin käännölle.
Tänään tuli ruiskittua maalit. Saa nähdä kuinka kuivuu ku lämmintä oli sen joku 3 plussaa.
Luulisin ton nivelen kestävän ku on 20mm pultit.
Jouset voi joutua vaihtaan jäykempiin mut sen huomaa sitten ku pääsee koittaan, toi on muuten iskari tuos "työntövartena" et sekin voi hillitä väpättämistä.
Järven jäätä lähinnä ajattelin aurailla.
Anturat vois vielä tehdä , hitsasin jo isot mutterit levyyn valmiiksi säätöä varten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=96989
Tuollainen turaus estämään veden ja kuran valumisen suoraan puhaltimelle.
Tossavainen
11.01.2012, 17:40
Kun näköjään renkaat vaihdoit, niin jäikö nuo creepyt sulla ylimääräseks? oon itelle yrittäny renkaita etsiä..
Kun näköjään renkaat vaihdoit, niin jäikö nuo creepyt sulla ylimääräseks? oon itelle yrittäny renkaita etsiä..
Ei viitti myydä kun kuitenkin tarttee vielä joskus johonkin.
Tossavainen
11.01.2012, 19:44
Ei viitti myydä kun kuitenkin tarttee vielä joskus johonkin.
selvä peli:cool:
Nonniin ,taas jakis lattialla levällään ja joka rattaasta puuttuu joku hammas :(
Oli sisäänmenoakselilta irronnut lukitusrengas joka pitää ratasta paikoillaan niin pääsi ratas liikkuun väärään paikkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=97520
Oli jo lunta tuiskannu paikoin. Lähti vie pakilla pois tuosta, tuntuu menevän mudzilloilla hanges hyvin. Vieläkin pompottaa etuakseli paksummassa hangessa :( Onneksi toi TD jaksaa tarvittaessa pyörittää renkaita niin ettei kerkiä pomppiin, ei vaan aina viittisi hapettaa.
Järveä aurailin vähän :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=97521
tosi epävarmat jäät vielä ettei kannata kauheesti urheilla :O Tuossa kohtaa on niin vähän vettä et on kesälläkin ajeltu ettei kauheen syvälle uppoo.
Niin ja jakiksessa uudet rattaat paikoillaan kiitos Laalaa:lle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=340&pictureid=97520
Eihän tuolla voi jäädä jumiin kun pidät sen auran maassa!
Vieläkin pompottaa etuakseli paksummassa hangessa :( Onneksi toi TD jaksaa tarvittaessa pyörittää renkaita niin ettei kerkiä pomppiin, ei vaan aina viittisi hapettaa.
Oisko jäykemmistä iskareista apua, tai tuplaiskarit?
Noi on jo kolmannet iskarit, eka oli henkilöauton ,sitten HJ takaiskarit ja nyt Ranchon iskarit ja samanlaisella alustalla olevassa BJssä kokeiltiin tuplaiskareita eikä auttanu. Jakolaatikkokin on nykyään jäykästi kiinni ettei pääse sieltäkään heilumaan.
Ajattelin seuraavaksi tehdä 3-linkin+panhard eteen pallonivelillä.
Sorvailin HJ:n kardaanille sovitteen :
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98202
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98205
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98203
^ Mahtuu just ettei ota jakikseen kiinni ^
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98204
Toinen tuollainen akseli joka hajos. Ei ihme kun toi boorien kohta on 24mm päältä ja 4mm seinämällä ,sisällä neulalaakeri joka tukee etuvedon tumppia. Muuten akseli on 30mm ja kestäisi hyvin. Pitäisi saada tuo kuvassa näkyvä ratas kiinni akseliin jollain konstilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98206
Etuakselin tukivarsikin lähti irti.
On muuten kiva tuo kylmäs tallis näprätä :D
¤Offi-Osku¤
31.01.2012, 18:23
Kovaa hommaa toi jään auraus :D
Kovaa hommaa toi jään auraus :D
Vähän turhan kovaa :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98300
Toi pätkä on jakiksen sisäänmenoakselilta , samanlaiset poorit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98301
Sorvattuna osia. Noi pitäis hitsata kiinni ja sitten vielä sorvata toi kierrekohta etuvedon lähdön reikään sopivaksi, sinne reikään pistin pronssiholkin.
millä meinaat hitsata vai ihan vaan migillä
Varmaan ihan migillä ?? Mulla olisi vielä toinenkin katkennut akseli jos keksisi paremman korjaus ratkaisun.
Nuhapumppu
04.02.2012, 10:40
Varmaan ihan migillä ?? Mulla olisi vielä toinenkin katkennut akseli jos keksisi paremman korjaus ratkaisun.
Puikko olis tunkeuman kannalta parempi vaihtoehto tuohon hitsaamiseen kuin mig,eli jos on puikkokonetta tarjolla niin ennemmin sillä kiinni.
Varmaan ihan migillä ?? Mulla olisi vielä toinenkin katkennut akseli jos keksisi paremman korjaus ratkaisun.
http://www.certanium.fi/images/esitteet/707.pdf
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=9447
OK 75.75 Näitä olisi saatavilla.
on noita certaniumejakin vaikka heti jos tuut hakeen
Migillä tuli kuitenkin akseli hitsattua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98649
Sorvattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98916
Tuhoon tuomitut työntövarren päät nivelinä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98918
Putki on 38mm , 6mm seinämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98915
Samanlainen klemmarisysteemi kuin raidetangoissa niin ei klutaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98917
Korvien asemointia.
¤Offi-Osku¤
12.02.2012, 21:53
Kohta kuulee kilometrien päähän missä menet kun klotisee ihan järkyttävästi noi pää't :)
Kohta kuulee kilometrien päähän missä menet kun klotisee ihan järkyttävästi noi pää't :)
Eeeehkä :D
Lisää surkeita kännykuvia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98978
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98977
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=98976
millaset iskarit nyt tulee eteen ?
Samat sun entiset ranchot. Kattoo sitte jos vielä pompottaa.
Samat sun entiset ranchot. Kattoo sitte jos vielä pompottaa.
ok, vois löytyä pari muutakin...
Nyt menee tasasesti hangessa :D on se vaan uskottava ettei toi aikasempi tukivarsisysteemi toimi lumihangessa, pompottaa ellei aja lappu lattias.
Yleensä ei ole takapää paljoa pompottanut ,mutta nyt rupesi sekin pieni juputus häiritteen. Ihan heti ei silti jaksa tehdä sinnekkin varsia.
Noissa nivelissä ei ihan riitä liikevarat maximijoustoihin ,mutta voihan niitä muokata jos rupeaa häiritteen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=99133
HJ:n takakardaanin lyhensin ja laitoin paikoilleen. Se edellinen murrosnivel viritys vippasi ja oli muutenkin kulunu jo ihan väljäksi.
laitaks panssarin noitten poikkiputkien väliin vai no? olis varmaan ihan hyvänä tukenakin
Vähä ohi mut.. Mistä oot ostanu tota pakoputki materiaalia?? siis taipuisaa putkea??
Motonetistä ja biltemasta saa aina 3 tuumaan asti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=100991
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=100992
Kesti se hitsaus aikansa. Jokohan pitäisi uskoa ettei 410 jakis kestä.
413 on huomattavasti isompi toi kohta, sopisikohan pelkkä akseli tohon jakikseen liitettynä.
Sain viimein aikaseksi alkaa suzukia räpeltämään. Toki kesälläkin pari kertaa ajeltiin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5046&pictureid=106428
Ei tullu kaadossa oikein muuta kuin apparin ovi meni sisään aikalailla. Sellanen pitäisi saada uusi mutta tuntuu ettei niitä ole myytävänä kellään.
Ensimmäinen murros antautu viimein, meni 5min sisään siitä ku kehuin kaverille kuinka hyvin on vanhat paskat kestäny :D
Oli erikoisesti hajonnu kun malja ja pipari oli ehjiä , kuulat oli vaa hukassa ja kehikko muruina.
Nuukana ostin käytetyn murroksen 25e :D
Kaikkea muutakin huoltoa pitää suorittaa ennen talvea.
Öljyt jätin valumaan koneesta .
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=117105
Jakolaatikkokin pitäisi saada valollinen tilalle , kun ei toi valottoman etuveto kestä. Tällähetkellä on hitsattu loota paikallaan mikä vetelee ihan viimesiään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=117905
Valollinen jakolaatikko ostettu. Lattia täynnä laatikon osia , pitää ainakin stefat uusia kardaaninlähtöihin. Takalähdön stefa 38x50 , etu ja sisäänmeno 38x60.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=117906
Etukardaanin lähtökin on paksumpi valollisessa. Muutenkin tuntuu jonkinverran jämerämmältä laatikolta.
Jakolaatikko kasattu , yks uus laakeri ja vetolaippojen stefat tuli vaihdettua. Hyvin toimii.
Takavetariin vaihdoin myös stefan ja kaikkee muuta pientä huoltoo tehty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118180
Tekis mieli saada taka-akselia 8cm taaksepäin ja tukivarret uusiks.
KUmpi olisi parempi : 4-linkki vai range tyylinen.
Jakolaatikko kasattu , yks uus laakeri ja vetolaippojen stefat tuli vaihdettua. Hyvin toimii.
Takavetariin vaihdoin myös stefan ja kaikkee muuta pientä huoltoo tehty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118180
Tekis mieli saada taka-akselia 8cm taaksepäin ja tukivarret uusiks.
KUmpi olisi parempi : 4-linkki vai range tyylinen.
4 linkkiähän ne kehuu, mutta sä tekisit sen kummiski jostain työntövarsista joten ehdotan rangeosia :)
Luuleksää että mä niitä rangen osiakaan ostaisin :) tekisin neki niistä työntövarsista. Ei ku pitäis hommata kunnon nivelet tohon , vaikka hydraulisylinterin päät , ne on parempia.
Luuleksää että mä niitä rangen osiakaan ostaisin :) tekisin neki niistä työntövarsista. Ei ku pitäis hommata kunnon nivelet tohon , vaikka hydraulisylinterin päät , ne on parempia.
https://www.google.fi/search?hl=fi&safe=off&rlz=1C1AVSA_enFI440FI440&q=heim+joints&bpcl=38625945&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1454&bih=704&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SpWmUK2SCofd4QS_5IDoCw
ei noi oikeatkaan maksa yhtää enempää kun ne hytikkapäät ku rupeat vaan ebaytä selaan...
https://www.google.fi/search?hl=fi&safe=off&rlz=1C1AVSA_enFI440FI440&q=heim+joints&bpcl=38625945&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1454&bih=704&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SpWmUK2SCofd4QS_5IDoCw
ei noi oikeatkaan maksa yhtää enempää kun ne hytikkapäät ku rupeat vaan ebaytä selaan...
Normi uniballit on kyllä tosi huonoja 20mm ei ainaka paljo kestä iskuja ku se lenkki venyy eli nivel väljä. Nivellaakerit (hydraulisylinterin päät) paljon parempia ja niissä on kunnon rasvaura. Tekee tukivarren pään siis sen "holkin" jonne laakerin painaa jostain kunnon tavarasta ni kestää kopistella kiviin. Nivellaakerit on muistaakseni jotain GE... numerosarja... jotain. numerosarjan jälkeen ku lukee INA ni niis on pidempi se mullinsilmä eli mahtuu vähä enemmän elään.
Noniiin. Nivellaakereita tuli ostettua 8kpl , 124€ maksoi , 25mm reikä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118280
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118281
Hyvin on liikevaraa kun löyty tollasia sopivia holkkeja sisään ja sopii 16mm pulttiki suoraan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118282
Akseli irti autosta. Olikin mukavasti hommaa ku siisti ton vanhan tukivarren ja kaikki korvat irti akselista :D
Runkoo ja akselia putsailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118340
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118339
Vois kameranki hommata ku nokialla saa niin huonoja kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118522
Korvia puuhasteltu, tuli jo heppailtua paikoilleenki ,mutta ei ole kuvia siitä. Ylätukivarsien toiset korvat tuli putkesta.
Ylätukivarsista tulee joku 10cm lyhyemmät , joku väitti joskus että olis ihan hyvä olla erimittaset.
Korvia puuhasteltu, tuli jo heppailtua paikoilleenki ,mutta ei ole kuvia siitä. Ylätukivarsien toiset korvat tuli putkesta.
Ylätukivarsista tulee joku 10cm lyhyemmät , joku väitti joskus että olis ihan hyvä olla erimittaset.
no olen ymmärtänyt että ei toimi tekemällä vain vähä lyhemmät vaan toimivaksi saamiseen vaatii muitakin mittoja
tossa lontooksi ohjetta
http://www.therangerstation.com/Magazine/winter2007/4_link_tech.htm
ja tossa 4 linkki laskentaohjelma juttu
http://www.pirate4x4.com/forum/general-4x4-discussion/204893-new-version-my-4-link-analyzer-request-help.html
Ei ku summis oon tehny :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118568
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118567
Alavarret 35mm ja 6mm seinämällä. Ylävarret vähä ohkasempaa ja niihin tuli 24mm pulteista säätö niin saa pinjonin kulman kohdilleen.
Huonoja kuvia :
Ylä asennossa ::
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118750
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118752
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118753
ja alhaalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118757
Kaariakin piti leikata taaksepäin että renkaat mahtuu elään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118755
Tankki sai lekaa ku meinas ottaa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118759
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118760
Pakoputkikin pitää vielä muuttaa kun ei sekää mahdu tukivarsien takia.
218 cm on nyt akseliväli , vakiona 203 cm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=118822
Piti vaimennin pönttö vaihtaa tollaseen pienempään.
Tänään sain valmiiksi ja vähä tuli jo kokeiltuakin, onhan toi ny huomattavasti parempi kuin se edellinen ykslinkki systeemi. Ennemmin perä nousi ainakin 20cm kiihdytyksessä tai jarrua vaste ruopuuttaessa. Nykyään perä pysyy aikalailla korkeudessaan tai vähä laskeekin ja nokka nousee ennemminkin.
Kevyt metsän kiertolenkki ja tuohon lakkasi veto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5046&pictureid=120627
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5046&pictureid=120628
Ei oo enää todellista ................
Oonki jo miettiny et mitä tälle kuuluu! Oon meinaa sukisukin edellinen omista! Hieno nähdä et o viä hengissä! :D:D
Oonki jo miettiny et mitä tälle kuuluu! Oon meinaa sukisukin edellinen omista! Hieno nähdä et o viä hengissä! :D:D
juu onhan se vie hengis , tosin alkuperästä ei taida olla kuin kori ja runko :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=120783
Laakereis ei ollu mitään vikaa :O rattaat vaan murusina ja kuoret halki.
Jokohan pitäis uskoo ettei se vaan kestä kun on kolme laatikkoo ja yhdet rattaat murusteltu. Tosin noista saisi ehkä vielä koottua yhen toimivan..
karvanoppa
28.12.2012, 13:56
Tiheämmät perävälitykset varmanakin helpottaisi jakiksen ja kardaanienkin kestävyyttä..
Tiheämmät perävälitykset varmanakin helpottaisi jakiksen ja kardaanienkin kestävyyttä..
Niinhän se tietty olis ,mutta on vaan jo nyt vähä liian tiuhat välitykset. Paras olis tietty normi päälaatikko ,jakikseen 6.5 välityssarja ja tiuhemmat perävälitykset.
Patrollin laatikot haettu , kiitos jarelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124348
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124347
Jakiksesta pitäisi erillinen rakennella , laakeroinnin tarttee sisääntuloakselille ainakin.
Jos tää loota ei kestä niin..... :D :D
suosittelen käyttämään tota patrollin omaa kardaanijarrua sitten käsijarruna, toimii ja pitää varmasti vaikka olis rumpu täynnä paskaa.
näkyy olevan 4-vaihteisen jakis, viisvaihteiseen olis saatavilla n.3.3:1 välityksiä. vakio on 2.2:1 ja pitkäpuoli suora.
Juu se on hyvä että on käsijarrukin valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124385
Katkasin päälaatikosta päädyn, siinä on sitte laakerin paikka. Laakerin vaihdan suojattuun versioon kun se jää ulkopuolelle . laakeri on 35x80 , löytynee helposti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124386
keskimmäisen ratasparin neulalaakereiden väliholkki oli aika pahassa kunnossa :O pitänee sorvailla uusi tilalle.
laita laippa ja stefa, suojattu laakeri ei pdä öljyä 100% takanaan.
laita laippa ja stefa, suojattu laakeri ei pdä öljyä 100% takanaan.
Nääks, tos lootas on jo stefa ;)
Nääks, tos lootas on jo stefa ;)
ajattelin taas loppuun ja moi...
Laippoja sorvailtu ja porailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124664
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124665
Siinä olisi suht kestävä erillinen jakis valmiina. Vielä kun jaksais sovittaa suzukiin sen.
Armottoman rälläköimisen jälkeen loota sopi jo paikallensa : D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124886
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=124887
Pari senttiä tulee lattiapinnasta ylöspäin.
_kekkula_
06.03.2013, 08:57
Teillä on kyllä hieno tekemisen meininki. Hyvä hyvä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125041
Moneskohan versio tämä on jo välikardaanista :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125040
siinä joku suttukuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125068
Kiinnikkeiden väliin pistin 10mm kumimatosta leikatut palat.
Kardaaneita joutu kumpaakin lyhentämään 4cm .
Tänään tuli jo vähän kokeiltua ,penkki oli irtonaisena ja lattiassa vielä reikä , mutta toimi kyllä hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125124
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125123
lattiaan pelliä , kyllä tuli komee :DD meinasin aluksi tehdä avattavan luukun tohon mutta ei ole tarpeellinen kun ei sisältä päin saa oikein mitään ronkittua.
Keppikin tuli vaan jatkettua tangolla.
Racingrabbit
09.03.2013, 19:51
Mulla on yksi kuppipenkki lahjoittaa teidän projektiin.
Pistänkö Rytarin kyytiin kun käy täällä,vai käyttekö paikan päällä potkimassa minun projektien renkaita samalla?
Mulla on yksi kuppipenkki lahjoittaa teidän projektiin.
Pistänkö Rytarin kyytiin kun käy täällä,vai käyttekö paikan päällä potkimassa minun projektien renkaita samalla?
Mahtavaa : ) pistä kyytiin vaan jos siellä kulkee.
Tuninkia tein:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125540
Suzukin jakiksen nuppikin upposi tohon pyörötankoon kun lämmitti sen kosanilla eka kuumaksi :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125539
ja siellä se ilmanen penkkikin on. hetken aikaa sai harjailla ja imuroida että uskalsi edes istua siihen. joku kirppuhoito voi olla ihan hyvä itsellekkin tuossa istumisen jälkeen :D jollakin koiralla ilmeisesti ollut käytössä toi jakkara .
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=125541
lunta alkaa olemaan
Sattu sopivat kuppipenkit vastaan myyntipalstalta :
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=126225
Välikardaani piti taas tehä uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=126283
Passatin vetoniveliin hitsasin laipan ja sorvasin suoraksi + pultinreijät.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=126282
Tollaset murkulat tuli ja vie rasvanipatkin laitoin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=126281
Valmis kardaani.
Koitettiin huippunopeutta. 80km/h meni ja siitä kun aloin jarrutteleen niin ropina kuulu auton alta kun välikardaanin nivelestä tuli rojut pihalle :D
Sä oot kyllä ihan mahoton särkeen noita voimansiirron osia :D
Koitettiin huippunopeutta. 80km/h meni ja siitä kun aloin jarrutteleen niin ropina kuulu auton alta kun välikardaanin nivelestä tuli rojut pihalle :D
lentokentällä?
Ohjaustehostin alkoi lämmetä ja keitti öljyt pilalle kun ajeli vähän pitempään. Pistin kennon välille , toivottavasti auttaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=131837
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=131838
Joku auton moottoriöljyn jäähdytin.
Jooo,o . toi öljynjäähdytinkenno oli ihan perseestä ohjaustehostimessa. Kuristi sen verran virtausta että tais vaan lämmittää öljyjä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=137054
Siinä uusi , 16mm hydrauliputkesta taiteltu taideteos , ainakin 3metriä putkee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=137055
Mahtu ja jäi vie 15mm rakoo syyläriin.
Pistettiin 38.5x 14.5 -15 TSL alle :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=137391
Hyvin mahtuu joustoissakin pyörimään , taka joutu sisäänjoustoja 15mm rajottaan kun otti kaareen kiinni.
Pistettiin 38.5x 14.5 -15 TSL alle :D
Hyvin mahtuu joustoissakin pyörimään , taka joutu sisäänjoustoja 15mm rajottaan kun otti kaareen kiinni.
pääseekö noilla mihkään :)
ei menny viekään ajamalla kurarännin yli :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5645&pictureid=137689
kyllä se ylöski nousi ku vinssillä veteli...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5645&pictureid=137690
Startti pyöritti heikosti pakkasella. Hommasin toisen samanlaisen Agm akun ja sille hitsuutin telineen takalokasuojan päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=901&pictureid=144565
Kokonaisvälitys tällä hetkellä : 3.778 x 3.944 x 2.2 x 3.7 = 121,28