View Full Version : käsi gps
mitäs käsi kapuloita porukka käyttää suunnistuksessa
seon tietysti aina paras nikä ittellä on
kertokaa rohkeesti hyviä ja hunoja pualia
solihull
25.01.2009, 14:48
Tervehdys!
No, ittellähän aina on paras...
Aiemmin oli mv-näyttöinen Garmin Legend (siis yleensäkin metsässä kulkemiseen). Se toimii mutta hukkaili itsensä helposti ja ominaisuudet olivat -90 luvulta.
Nykyisin on Garmin 60 CsX. Ei moitteita. Vähän pieni näyttö mutta hinta-laadultaan erittäin hyvä laite ja tarkka. Pysyy "kentässä" sankassakin metsässä, kätevä ja nopea laite ja siihen saa hyvin lisävarustusta.
Uusi 300 -malli on kyllä ok, olen testannut. Joitakin "puutteita" siitä löytyy ja Garmin-logiikkaan oppineena vähän outo käyttää. Se navigointipyörä + joystic on ihan kätevän tuntuinen. Näyttöjen modaaminen huonompaa kuin 60-mallissa ja muutenkin vähän enempi tehty city-ihmisille. Näyttö on parempi kuin aiemmissa vaikka kooltaan se ei paljon isompi ole, mutta resoluutio on parempi.
Tarkempaan menoon on sitten käytössä gps-hiiri + Toshiba Portege M200 läppäri + CompeGps-softa. Ei voi kuin kehua.
Magellan Explorist XL on ollu meillä (Radical Cruisers, Modified) ainoana sunnistusvälineenä ja hyvin on kyl toiminu.
Miinuksena selvästi on kyl että maantie siirtymillä ei oo niin helppo seurailla teitä ja risteyksiä, ku jostain läppärin näytöltä.....tai siis mistäs mä varmaks tiiän, ku ei oo koskaan muuta käytetty ku tota magellania;)
Finnmerchant
25.01.2009, 15:37
HP Ipaq614c
ittellä on tällä hetkellä magelan sport trak map
sitä ei saa riitävän tarkaksi menee kyllä huolto porukankäytössä mutta itse suunnistus touhuun ei sovellu
Voiskohan tällänen olla ok peli suunnistukseen läppärin ja ozin kaveriks:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21140
Mitäänhän en näistä ymmärrä, mutta värillinen näyttö kartoilla ois pakko olla.