PDA

View Full Version : OT: Bucher TM 850 matalapainopistetraktori


solihull
24.01.2009, 12:01
Tervehdys!
Tämä on nyt OT, mutta onhan kyseessä neliveto!

Kun palstalla on monen alan osaajaa ja näkijää, mistä tuollaisen koneen löytäisi käytettynä / kunnossa tai hajalla kohtuuhinnalla? Näissähän on kaikenlaista työkonetta harjasta niittomurskaimeen. Olisko koneesta jostakin saatavana kunnolla lisätietoa. Sen tiedän että Kubota on pellin alla, neliveto lukkoakselsin ja joissakin 4-pyöräohjaus. Kokemuksia kestävyydestä??? Ja mihin tekniikka perustuu (itävaltalainen)?

Jos joku siis tietää enempi näistä kuin minä, sekä mistä sattuisi tuollainen löytyä, niin voisi vinkata!

TT

sisua45
24.01.2009, 12:38
Nimimerkillä Kartse1 on tuollainen pihassa, tai ainakin oli. Hän varmasti osaa sanoa laitteesta enemmän.

Kartse1
24.01.2009, 12:54
Minulla olisi tuollainen projekti pihan perällä, siitä on periaatteessa vain kone osina ja muita tekniikan osia irrallaan.
Akselit on viime talvena otettu auki ja vaihdeltu laakereita, tiivisteitä ja vetonivelien suojakumit, raidetangon niveliä,... .
Irrotettuja osia on pesty ja maalailtu viime keväänä (vaihdelaatikko, ulosoton vaihdelaatikko, vanteet, kardaanit, kytkinkoppa, ohjausvarret,...).

Noi vetoakselit ja -nivelet on ihan samanlaisia kuin etuvetoisissa henkilöautoissa.
Toisen puolen akseli on pidempi kuin toinen, mutta etu- ja taka-akselien vetoakselit ovat keskenään samanlaiset.

Kyseessä on 4-vetoinen ja 4-pyöräohjattu matalapainopistetraktori.
Levyjarrut kaikissa pyörissä.
Etuakselilla on 100% lukko (kytkentäholkilla), jota käytetään jalkapolkimella.
Taka-akselilla on ihan avoin tasauspyörästö. On mahdollista rakentaa etuakselilla oleva lukko myös taakse.
Etuakseli on kiinteästi pultattu runkoon kiinni, mutta taka-akseli on kiinni vain keskeltä, sellaisen rullalaakeroidun akselitapin varassa (vrt. traktorin etuakseli).
Kääntyy n. 6:ssa metrissä ympäri ja voi ajella n. 45* tienpenkkoja tien suuntaisesti. Kuskilta loppuu kyllä kantti ennenkuin kone nostelee tassujaan.
Ohjaus on tehostettu simpukkasysteemi. Urakkanuppia on kevyt pyöritellä kahden sormen otteella.
Jos joutuu pahoja paikkoja ajelemaan jatkuvasti, niin sitten voi lisätä vaikka vettä tai pakkasnestettä renkaisiin lisäpainoksi.
Pitää vaan laittaa kunnollinen kuppi-istuin ja hyvät turvavyöt, että kuski pysyy jakkaralla... :D

Ulosotto tulee eteen ja taakse. Ulosoton vaihdelaatikko oli kanssa auki ja sinnekin uusin laakereita.
Toi ulosoton vaihdelaatikko saa käyttövoimansa kampiakselin siivapyörältä kahden kiilahihnan välityksellä.
Vaihdelaatikosta voi valita, että pyöritetäänkö molempia päitä tai sitten vain takapäätä.
Vaihdelaatikon puoleinen siivapyörä pitää uusia, koska se ei lämmittämälläkään lähtenyt ehjänä irti. Helppo vaikka sorvata uusi tilalle.

Nostolaitteet on edessä, mutta on mahdollista lisätä myös taakse. Myös hiekoitin on mahdollista asentaa.
Takana on nyt vaan sellainen intin mallinen vetokita, joka on pultattu kiinni, joten siihen on mahdollista vaihtaa normaali vetokoukkukin
(tai sellainen Kombi -malli IKH:sta, jossa on sekä vetokita, että tuo normaali nuppi).

Lisähydrauliikkaa saa tietysti lisättyä tarpeen mukaan. Nyt siinä on vain nostolaitteet ja levyn kääntö.

Moottorina tuossa on 3-sylinterinen Kubotan kone. Mallista riippuen 900cc ... 1400cc ja hevosia jotain 25 ... 35hv.
Vaihteisto on muistaakseni synkronoitu 8+4 vaihdetta.

Viime keväänä soittelin yhdelle isännälle ja hän pyysi pelkästä karvalakkimallin koneesta 2500€, ilman mitään lisälaitteita.
Tarkoitus oli ostaa ylimääräinen etuakseli, josta olisin noi lukkovehkeet laittanut taka-akselille.

Tuossa omassa koneessa on iso puskulevy hydraulisella levyn käännöllä (kahdella sylinterillä),
sitten on n. 2m leveä 3-teräinen niittosilppuri ja vielä lisäksi n. 2m. leveä avoharja (lähes uudenveroinen harjaosa).
Nämä lisälaitteet on ihan käytön jäljiltä, toimivina tuotu tuonne kuusiaidan juureen.
Näistäkin pyydellään 500€ kappaleelta...

Näin joskus sellaisen rakennelman, että oli normaalista pumppukärrystä otettu ylimääräiset osat irti ja rakennettu kiinnikkeet nostolaitteita varten.
Ihan ketterä peli myös trukkilavojen siirtelyssä. Nostolaitteilla nostaa nostovarsien päästä 300kg ja vielä 3m:n päästä 145kg.
Takapyöriin tai takanostolaitteen kiinnikkeisiin kun laittaa lisäpainoa, niin voi nostaa enemmänkin, ilman että on heti perse pystyssä.

Näin myös sellaisenkin rakennelman, että koneen eteen oli istutettu normaali haravakone. Sellainen, joka heittää heinät koneen sivulle karhelle.
No, tuon ulosoton perään voi iskeä lähes mitä vaan, esim. sirkkeli & klapikone.

Lisäksi löytyy korjauskäsikirja räjäytyskuvineen. Pitäisi se kaivella jostain esiin, niin sitten voin kertoa tekniikasta enemmän faktaa.

Mun koneen tyyppi on TM800-529 1110ccm:n koneella, vm -84 (valmistusmaa on muuten Sveitsi) ja se on ollut koko ajan kilvissä & vakuutuksissa. Liikennevakuutus on traktorin vakuutus ja se maksaa vain alle 40€/v. Tämä on sellainen Pohjolan malli, kun siellä on melkein koko katon kokoinen lämmityslaitteisto katolla. Tarkenee pakkasillakin aurailla...

Jotta koneen saa käyntikuntoon, niin siihen pitää kone kasata tai ostaa toimiva käytetty.
Syksyllä myytiin HuutoNetissä tuollaiseen sopiva kampiakselivikainen kone Lumikon kylmäkoneesta vähän yli 200€urolla.
Melkein mikä vaan Kubotan tmv:n 3-sylinterinen kone sopii, ainakin pienellä sovituksella.
Pieni 4-sylinterinenkin, esim. VW1.6TD (IC:llä höystettynä) olisi pienillä muutoksilla mahdutettavissa konehuoneeseen.
Tuollainen konekin oli jo valmiiksi rempattuna tallissa, mutta se ostettiin käsistä.
Vähän juuri tästä syystä koneen rakentaminen on viivästynyt. Ei oikein ollut mielenkiintoa laittaa pientä alkuperäistä konetta,
kun melkein samalla vaivalla siitä tekee paljon räyhäkkäämmän pelin.
Melkein kaikista etuvetoisista autoista, joissa on esim. kone poikittain, kytkin kuskin puolella JA pakosarja etupuskurin puolella,
saa rakennettua pirteämmän moottorin tähän traktoriin. Tuon väärällä puolella konetta olevan pakosarjan j
a sen aiheuttamien ylimääräisten ähräysten (lähinnä turbo) takia myinkin sen koneen eteenpäin.
Olisi siihen saanut tehtyä sellaisen putkiston, että ahdin tulisi n. kytkinkopan päälle.
Voimansiirto kyllä kestää, vaikka laittaisi yli 100hv:n TDIC:n pellin alle.

Moottorin ja vaihdelaatikon välinen voimansiirto tapahtuu n. 5cm leveällä hammashihnalla (kuin järeä jakohihna).
Hihna kiristetään vaihdelaatikkoa kallistamalla.
Vaihdelaatikko on lähes keskellä konetta ja siitä lähtee järeät ristikkonivelillä varustetut kardaanit suoraan etu- ja takaperään.
Moottori on vaihdelaatikon vieressä, mutta ojan puolella.
Kytkimenä on ihan normaali, henkilöautoistakin tuttu kytkinpoljin, -vaijeri, -levy ja -asetelma + painelaakeri -systeemi.
Kytkimen akseli tulee kytkinkopan läpi, ja tähän näkyvissä olevaan tumppiin kiinnitetään tuon hammashihnan ensiöratas.
Tämän rakenteen ansiosta on suht. helppo laittaa myös toisentyyppinen kone tilalle tai muutella välityksiä.
Nykyisillä välityksillähän toi kulkee luokkaa 25km/h. Kelpo projekti vaikka ruohonleikkureiden kiihdytyskisoihin... :D


Kone tuosta on edellisen omistajan toimesta purettu palasille ihan vaan peruskunnostuksen takia (olin itse mukana purkamassa).
Mitään konerikkoa ei ollut tapahtunut. Nykyisistä osista kasaa vielä koneen, mutta tietysti kannattaa laakerit, männänrenkaat ja tiivisteet uusia.
Helsingissä on kuulemma maahantuojalla osia (osoite ja varaosien numerotkin oli siinä korjauskäsikirjassa).
Sylinterikansi on purettu ja venttiilit on hiottu ja kasaus odottaa vain uusia ohjurinkumeja (+ pintaruosteen poistoa).
Uudet suutinkärjet ja jotain kiilahihnoja on jo ostettuna.

Ainoa työläs vaihe tuon koneen kasaamisessa on se, että kun noi osat ovat olleet toista vuotta osina ulkovarastoissa, niin pintaruostetta on vähän joka paikassa. Senhän saa tosin helposti fosforihapolla ja/tai sähköisesti elektrolyysillä / ultraäänipesukoneessa putsattua.
Kyllä keinoja löytyy kun vain olisi aikaa rakennella...

Kaikki osat Pitäisi olla tallella, mutta pieni mahdollisuus jonkin yksittäisen osan katoamiseen voi olla,
koska näitä osia on siirretty jo kolmanteen osoitteeseen osina laatikoissa...


EDIT: Kone on nyt myyty!

pee
24.01.2009, 17:50
oliks tällasia joskus esim tekojääratojen hoitokoneina, lapsuudesta Oulunkylän tekojään ympäristöstä Hgissä olis promillenkatkuisia muistikuvatuksia...

MouhijärvenMies
24.01.2009, 18:13
Vaihdelaatikko, tai ainakin sen sisäkalut on rellun Traficista.

Kartse1
24.01.2009, 18:15
Nämähän olivat erittäin suosittuja koneita kaupunkien kiinteistönhoitopuolella silloin 80-luvulla. Näitä korvattiin joko suuremmilla Willeillä tai pienemmillä Kubotilla, tmv...

Tämä minunkin kone on ollut ensimmäiset vuotensa Tampereen kaupungin kiinteistönhoitopuolella, josta pikkuserkkuni isä ("Jussi") sen osti joskus 80 - 90 lukujen vaihteessa. Silloin kaupunki alkoi kilpailuttamaan näitä nurmikkojen leikkuita ja lumien aurauksia, ym. ja siitä syystä Jussi alkoi leikkaamaan nurmikoita ja aurailemaan pihoja & pyöräteitä. Sit kun hommia tuli enemmän ja enemmän, niin kalustoa piti ostaa lisää ja samalla koneiden kokoa suurennettiin.

Tässä vaiheessa Bucher sai uuden pestin, kun Jussin kaveri alkoi opettelemaan samaa hommaa Ylöjärvellä. Muutamat viime talvet kone oli vain Länsilinjojen Ylöjärven hallin pihan auraushommissa.

Kyse ei siis ole mistään kiertopalkinnosta... :D

sisua45
24.01.2009, 22:17
No juu, oli siellä Karilla jotain pientä tietoa laitteesta... :D

Ps. Siinä sinisessä mikroautossa on nykyään vaihdekeppi oikealla, ja kytkin jalkapolkimella. Kaasarissa on uusia osia, ei enää vuoda bensaa. Penkki on tukevasti kiinni, ja säädettävissä. Välitykset menivät paljon hitaammiksi, nyt jaksaa ryömiä. Pohjaan tulee pelti, ettei risut ja kepit töki kuskia. Bensatankki ja hana on vielä vaiheessa, mutta ensi kesänä viimeistään poika ajaa sillä...!

Kartse1
24.01.2009, 23:18
Hiano homma, että useampi sukupolvi opettelee ajamaan samoilla vehkeillä.
Vuosien saatossa vehkeitä rakennellaan ja parannellaan siihen malliin,
että edelliset omistajat vaan korvat punaisina kuuntelevat seuraavan tuotekehittelysportaan aikaansaannoksia. "Olisihan toikin pitänyt itse keksiä".

Mutta kun meidän mettissä ei ollut risuja & keppejä, kun jouduin niitä joka viikonloppu keräämään äijälle.
Se sitten aina valkkasi, että millä niistä risuista annetaan ruatamaa... :D :D

Kuvitteles omaa tilannettas 10v päästä... :)

Juh0
25.01.2009, 10:41
Alkuviikosta kävin juuri Turun agrimarketissa katsomassa vaihtokoneita ja ihmettelin, että mikäs vehje tuo tuommonen on nyt selvisi sekin. Aika helkatin hyvin on Kartsella tietoa. Vehje oli siis myynnissä siellä, mutta hinta oli melko suolainen (8200€). Agrimarketin vaihtokonelistalta sen löytää ympäristö- ja tienhoitokoneiden alta.

Kartse1
25.01.2009, 16:30
Niinpä näkyy olevan. Löytyy tuolta linkin takaa:

http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_vaihtokoneporssiLisainfo.cfm?vkId=7016567

Tuo oma kone on päällisin puolin saman näköinen.
Eroina on toi konekoppa ja sit mulla on katolla se iso lämmityslaitteisto.

Tuo hinta 8200€ näkyy olevan lumilevyn kanssa...

solihull
25.01.2009, 16:52
Tervehdys!
Laitahan Kartse jotakin kuvia rojektistas...kyllähän tuostakin kai vielä koneen saisi. Mutta kun ajatuksissa on muutenkin, että tuota joutuisi modaamaan aika lailla käyttötarkoitukseen sopivaksi, ei liika perusremontti paljoa kiinnostaisi.

Tosin toi turkulainen on alvillinen ja ainaki 5 vuotta uudempi ja ajokunnossa... ja ylihintainen...
Mutta katotaan nyt asiaa edelleen selkein silmin.
Tosta vähän hintamaailman realiteettejä:
http://www.nettikone.com/simpleSearch.php?status=S&id_smake=736&model=TM%20850&id_machine_type=6

TT

Kartse1
25.01.2009, 17:14
Heh, noi Nettikoneen linkissä olevat koneiden myynti-ilmoitukset olivat jo yli 2v sitten, kun tuohon koneeseen metsästeltiin osia.

Mitä enemmän aikaa kuluu, niin sitä harvinaisemmaksi ja hinnakkaammaksi kaikki 4x4 koneet muuttuu.
Tämä on todettu tälläkin palstalla moneen kertaan... :)

Ei mun tuota ole mikään pakko myydä. Jos joku sen haluaa, niin se maksaa tuon 2500€uroa käteistä rahaa.
Eihän tuossa jää itse traktorille hintaa kuin tonni, kun noi lisälaitteet kuuluu kokonaispakettiin, että siinä niitä realiteettejä.

Nythän sitä vasta onkin helppo modailla, kun ei tarvii osia purkaa tieltä pois... :)

Kunhan kerroin kysyvälle tuosta tekniikasta pari riviä... :D

Kyllä se tuossa kuusiaidan alla pressutettuna säilyy tuolle seuraavallekin sukupolvelle.
Tuossahan on jo voimansiirron osalta tehty peruskunnostusta ja osat on jo maalattuna,
että siten se tarvii periaatteessa ja käytännössäkin enää koneen kunnostuksen
+ jarrujen kasauksen uusilla osilla ja sitten laatikko ja kone paikalleen.
Letkut ja piuhat kiinni, löpöä tankkiin, ölpät & nesteet sisään ja kone käymään.
Pikku juttuja ja kaikki on niin suhteellista. Kuka mitäkin pitää isona hommana.

Väri on tuo haalistunut punainen, mutta se on muutenkin tarkoitus maalata.

Parin kuvan takia en viitsi pressuja levitellä, ihailkaa noita linkissä olevia kuvia... :D

http://www.youtube.com/watch?v=-aNR0zV4w9k

Rekisteröimätön
12.02.2009, 21:05
hello

i buy bucher tm 850 one or more, when do you have someone send me price and picture in my email: kimiktm07@hotmail.com

best regard
jernej


ich kaufen eine oder mehr bucher tm 850, wen du haben bitte senden mir nach meine email: kimiktm07@hotmail.com


mit freundlische grussen
jernej

wikke
13.02.2009, 08:50
oliks tällasia joskus esim tekojääratojen hoitokoneina, lapsuudesta Oulunkylän tekojään ympäristöstä Hgissä olis promillenkatkuisia muistikuvatuksia...


Pirkkolassa ainakin aikoinaan oli.

Ooppeli
13.02.2009, 12:42
Hieno värkki ois tollanen omassa pihassa.
Kyllä näkyy noikin menevän kaupaks kun katsoo tota nettikoneen linkkiä :)

solihull
12.04.2009, 21:04
Tervehdys!
Jokos Kartse on myyny Bucherinsa Jernejille. On kuulemma hakenut niitä Slovakiaan jo kuusi kappaletta Suomesta... eli kiitos suuren EU:n ja vapaan markkinapolitiikan.
Mikähän kone tommoseen olis passeli? Matalakierroksinen sen pitäisi olla, joku on laitanut henkilöauton koneen tommoseen , eikä ole vääntöä työnopeuksilla. Vauhtia kyllä riittää!

Aika vähän näitä on vastaan tullut vaikka tosissani olen etsinyt.

TT

¤Offi-Osku¤
12.04.2009, 22:00
ikaalisten kaupungilla oli mielestäni yksi kaupan.

Kartse1
13.04.2009, 13:22
Tervehdys!
Jokos Kartse on myyny Bucherinsa Jernejille. On kuulemma hakenut niitä Slovakiaan jo kuusi kappaletta Suomesta... eli kiitos suuren EU:n ja vapaan markkinapolitiikan.
Mikähän kone tommoseen olis passeli? Matalakierroksinen sen pitäisi olla, joku on laitanut henkilöauton koneen tommoseen , eikä ole vääntöä työnopeuksilla. Vauhtia kyllä riittää!

Aika vähän näitä on vastaan tullut vaikka tosissani olen etsinyt.

TT


Mortonki!

Kyselijöitä on ollut runsaasti ulkomaita myöten, mutta en ole pitänyt sen myyntiä mitenkään kiireellisenä asiana.
Laittelen sitten joskus paremmalla aikaa kuntoon. Hiljaa hyvä tulee... :D

Selkä on ollut koko talven niin kurjassa kunnossa, että en ole viittinyt kyykkiä tuolla kurakossa yhtään ylimääräistä.

On se tosin jo laitettu rullaavaan kuntoon, että sen saa tarvittaessa vinssattua trailerin kyytiin,
jos joku tulee paksun lompakon kanssa ostoksille.
Ihan pikkurahalla en raaski tällaisesta harvinaisuudesta luopua.... :p

Kubotan, tmv., 3-sylinterinen dieseli on ihan riittävä kone tuollaiseen.
Senhän voi vaikka turbottaa jos haluaa lisää vääntöä.


Edit: Parisen vuotta sitten huoltelin kaverin Bobcattia ja minikaivuria (2000 -luvulta molemmat) ja koneet näyttivät päällisin puolin olevan samaa kamaa.
Luotettavaa ja pieniruokaista Kubota -laatua... :D

solihull
13.04.2009, 23:12
Tervehdys!
Sitä tuossa mietinkin, että onko ne samoja Kubotan koneita, joita uudemmissa pikkukaivureissa on ahdettuna? Vai onko ne ihan uutta sulupolvea?

Kaiketi tuollainen 1,1 tai 1,4 l vanha perusKubota kestää ahtoa ihan hyvin ja joku 20% tehonlisäys tuntuisi isolta avulta.
TT

Rekisteröimätön
13.06.2009, 22:42
Moi

Olisin kiinnostunut siitä sun betonimyllystä vieläkö sulla on se?
En löytäny email osoitettasi ja en tiedä meneekö viesti oikeeseen osoitteeseen, mut kokeillaan nyt

T:tito
mail:tito.paavolainen@flaktwoods.com

Viestisi oli muinoin tällainen:
Meiltä löytyisi vanhan sementti valimon tasosekoittaja, lievä projekti. Tilavuudeltaan 400-500 litraa. Vaatisi lähinnä kardaanille tuen + pientä rauta rakentelua. Moottori muistaakseni 5,5 tai 7,5 kW. Jäänyt käytöstä seisomaan 90-luvulla, moottori seissyt kuivassa.

Kartse1
13.06.2009, 22:51
Moi

Olisin kiinnostunut siitä sun betonimyllystä vieläkö sulla on se?
En löytäny email osoitettasi ja en tiedä meneekö viesti oikeeseen osoitteeseen, mut kokeillaan nyt

T:tito
mail:tito.paavolainen@flaktwoods.com

Viestisi oli muinoin tällainen:
Meiltä löytyisi vanhan sementti valimon tasosekoittaja, lievä projekti. Tilavuudeltaan 400-500 litraa. Vaatisi lähinnä kardaanille tuen + pientä rauta rakentelua. Moottori muistaakseni 5,5 tai 7,5 kW. Jäänyt käytöstä seisomaan 90-luvulla, moottori seissyt kuivassa.


Kannattaa yrittää uudeleen toiselta kanavalta... :)

solihull
01.08.2009, 22:16
Tervehdys!
Tuli sitten hankittua tuollainen Bucher, viimeinkin.

Pari pikaista kysymystä. Öljyjen laatu ja täyttömäärät? Mootori, laatikko/jakolaatikko,perät, PTO, hydrauliikka?
Minkähän kytkin sinne mahtaisi mennä (irroittaa vähän huonosti)?

Ihan mainio peli moneen hommaan. Nyt vain pitäisi löytää sitä kuuluisaa paja-aikaa ja väkertää lisälaitteita ym.

TT

Kartse1
28.01.2010, 10:33
Onnee vaan uudelle rojektille... :D

Tulee vähän viiveellä, mutta tässä olis näitä öljyjuttuja:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1923&pictureid=50602


Skannasin itelle talteen noi käyttöohjevihkoset ja tuon korjaamokäsikirjan räjäytyskuvineen & varaosanumeroineen.
On siellä sähkö- ja hydraulikaavioitakin monta sivullista... :)

Sivuja on yhteensä jotain 190kpl.

Jos joku palstalaisista tarvii opusta, niin CD:n saa kotiin 25€:lla postituksineen tyyliin,
rahat ensin tilille ja sit levy lähtee postiin.
YV:llä saa hyvin kiinni, kun taas mennään ympäripyöreetä päivää ja torkut otetaan silloin kun keritään.

Tässä pari mallikuvaa:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1923&pictureid=50604

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1923&pictureid=50603

Kartse1
21.03.2010, 18:52
Tuo Bucherihan on 4-vetoinen ja 4-pyöräohjattu traktori, joka pyörähtää ympäri alle 6m:ssä.
Vakuutukset on alle 40,-/v.

Toi oma jälkimmäinen kone lähti Lappiin toisen samanlaisen kaveriksi.

(jorinaa täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.ph... (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55438&highlight=bucher))

Tämä vanhempi isäntä nyt haluaisi vähentää kalustoaan ja mahdollisesti ottaisi ehjän vastaavan vaihdossa.

Eli tuosta minun koneesta puuttuu ehjä moottori ja jarrut.

Akselit, kardaanit & vetoakselit ja ulosoton laatikko on avattu, kunnostettu tarpeellisin osin ja maalattu & laitettu paikoilleen.

Siinä on myös iso lämmityslaitteisto katolla. Tarkenee kovillakin pakkasilla aurailla.

Mukana tulee hydraulisesti kääntyvä puskulevy, niittomurskain ja avoharjalaite.

Kaverin koneesta (3 ekaa kuvaa) hajosi vaihdelaatikosta jotain.

Koska moottori on hyvässä kunnossa, niin hän otti akselit irti ja tiputti laatikon alakautta pois.

(Edit: Nyt tämä kone on laitettu kuntoon noilla minun vanhoilla osilla ja kone toimii hyvin.)

Lisäksi siihen on rakennettu taaksekin normaalit nostolaitteet ja vaihdettu isommat 30" mönkijän renkaat.

Nostolaitteissa on kiinni lautasniittokone ja edessä on lumilevy.

Lisäksi hänellä on MB1117 Turbo -kuorma-auto varustettuna Hiab 600 nosturilla ja 7,20x2,50m rahtilavalla.

Auto on hyvässä kunnossa ja sitä on jo nämä romuautojen keräilijät käyneet kuolaamassa.

Tavarat myydään koko pakettina siten, että koneet apulaitteineen on yht. 8000€ ja kuorma-auto on 5.200€.

Näillä osilla saa rakennettua yhden ehjän koneen ja toisesta jää puuttumaan moottori (on palasina mukana) ja ehjä vaihdelaatikko. Eräs herra tätä soitteli ja tarkoitus oli tehdä hydrostaattinen voimansiirto.

Eli koneen jatkeeksi järeämpi pumppu ja hydraulimoottorit kardaanien laippoihin.

Koko paketin hinta on 13.200,00€ tasan, vapaasti Sodankylästä noudettuna.

On mahdollista ostaa myös tuo kunnostettu kone alkuperäisellä rengastuksella + MB hintaan 10.000,-.
Noi isot renkaat vanteineen on + 1000,-.

Koska autolla on muitakin ajoja, niin kauppahinta pitää maksaa, ennenkuin tavarat nostellaan lavalle.

Kari Koski
Lempäälä
o4o-748 47 87
kko at luukku.com


Ja niitä kuvia löytyy täältä: http://www.nettikone.com/826964 (http://www.nettikone.com/818133)

Kartse1
26.03.2010, 11:09
Viisinumeroisia tarjouksia on tullut ulkomaita myöten.

Onko kotomaassa kiinnostuneita, vai laitetaanko harvinaiset koneet maailmalle?

stuntmarko
03.06.2015, 14:53
Tuo Bucherihan on 4-vetoinen ja 4-pyöräohjattu traktori, joka pyörähtää ympäri alle 6m:ssä.
Vakuutukset on alle 40,-/v.

Toi oma jälkimmäinen kone lähti Lappiin toisen samanlaisen kaveriksi.

(jorinaa täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.ph... (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55438&highlight=bucher))

Tämä vanhempi isäntä nyt haluaisi vähentää kalustoaan ja mahdollisesti ottaisi ehjän vastaavan vaihdossa.

Eli tuosta minun koneesta puuttuu ehjä moottori ja jarrut.

Akselit, kardaanit & vetoakselit ja ulosoton laatikko on avattu, kunnostettu tarpeellisin osin ja maalattu & laitettu paikoilleen.

Siinä on myös iso lämmityslaitteisto katolla. Tarkenee kovillakin pakkasilla aurailla.

Mukana tulee hydraulisesti kääntyvä puskulevy, niittomurskain ja avoharjalaite.

Kaverin koneesta (3 ekaa kuvaa) hajosi vaihdelaatikosta jotain.

Koska moottori on hyvässä kunnossa, niin hän otti akselit irti ja tiputti laatikon alakautta pois.

(Edit: Nyt tämä kone on laitettu kuntoon noilla minun vanhoilla osilla ja kone toimii hyvin.)

Lisäksi siihen on rakennettu taaksekin normaalit nostolaitteet ja vaihdettu isommat 30" mönkijän renkaat.

Nostolaitteissa on kiinni lautasniittokone ja edessä on lumilevy.

Lisäksi hänellä on MB1117 Turbo -kuorma-auto varustettuna Hiab 600 nosturilla ja 7,20x2,50m rahtilavalla.

Auto on hyvässä kunnossa ja sitä on jo nämä romuautojen keräilijät käyneet kuolaamassa.

Tavarat myydään koko pakettina siten, että koneet apulaitteineen on yht. 8000€ ja kuorma-auto on 5.200€.

Näillä osilla saa rakennettua yhden ehjän koneen ja toisesta jää puuttumaan moottori (on palasina mukana) ja ehjä vaihdelaatikko. Eräs herra tätä soitteli ja tarkoitus oli tehdä hydrostaattinen voimansiirto.

Eli koneen jatkeeksi järeämpi pumppu ja hydraulimoottorit kardaanien laippoihin.

Koko paketin hinta on 13.200,00€ tasan, vapaasti Sodankylästä noudettuna.

On mahdollista ostaa myös tuo kunnostettu kone alkuperäisellä rengastuksella + MB hintaan 10.000,-.
Noi isot renkaat vanteineen on + 1000,-.

Koska autolla on muitakin ajoja, niin kauppahinta pitää maksaa, ennenkuin tavarat nostellaan lavalle.

Kari Koski
Lempäälä
o4o-748 47 87
kko at luukku.com


Ja niitä kuvia löytyy täältä: http://www.nettikone.com/826964 (http://www.nettikone.com/818133)

Olisko sulla vielä vaihdelaatikkoa buckeriin? Laita yv:tä jos sulla on joitain osia kyseiseen koneeseen. T: Marko