PDA

View Full Version : webaston vesiletkut

american
19.01.2009, 13:08
mihin olette laittaneet vedenkeittimen kylmäotto ja kuuma putken.nyt hieman toi oma asennus epäilyttää.pitääkö ottaa siitä koneen etu osasta tulevastametalli putkesta ja jatkaa se samaan putkeen webastolta.kiitoksia etukäteen ja autohan oli toyota hj61 turbo diesel

T€€MU
19.01.2009, 16:40
Ite laitoin siten että bärsseriltä lähtee kuumaa heti lämppärin kennolle ja vasta paluu lämmittää lohkon. Kumpi nyt halutaankin ensin lämpimäksi.
Eniten kai väliä on että letkut oikein päin nähden veden kiertosuuntaan.
Ja ainakin eberissä itse eberin asennolla.
Itse laitoin eberin siis kannen päältä lähtevän letkun ja lämppärin kennon väliin.

timppa253
19.01.2009, 18:00
Lämppärin kennon letkun väliin ne yleensä tulee, tai siis ainakin kaikki mitä minä oon asentanut.

tjl
19.01.2009, 18:04
juu lämppärin leku poikki, siis sisäänmeno ja eberi siihe välii. näin ainaki asennusohjeessa oli muistaakseni.

american
19.01.2009, 18:48
siis otit niistä toisesta kannen etuosasta tulevasta putkesta kylmän etkä tuolta kannen takaa tulevasta pillistä joka menee lisälämppärille

tjl
19.01.2009, 20:33
ei ole mulla lisälämppäriä.
vaan tutki mihin suuntaan vesi kiertää. sit poikkaset lämppärin sisäänmenevän letkun ja laitat lämmittimen siihe siihe välii, näin tein ja hyvi pelaa.
niin ja siis eri auto. mutta selviät kyllä kun tutkit mihin suuntaan kiertää!

*make*
19.01.2009, 22:23
moottorilta kennolle menevä poikki, vebasto \ eberi vettä pumppaamaan ensin kennolle ja toinen koneeseen päin. pitää olla kierto niinkuin moottorissa kiertää mutenkin niin passaa pitää päällä myös moottorin käydessä. webastossa on ainakin selvä nuoli mikä pitää näyttää kennoon päin.

american
20.01.2009, 01:14
juurihan näin pitäisi mennä.nyt rautalankaa peliin.eli tarkoittaen mihin putkeen nyt tarkalleen ottaen laitetaan mitäkin.laittakaa vaikka kuva tai jotain mutta toi hj61:sen vesiputket on järjettömät.tartis varmaan purkaa toi kansi että siin olis jotain tolkkua.putkee tulee ja lähtöö on kuin kuu raketissa.kummalla puolella hana on tossa järjestelmässä meno vai poisto?mitä noissa kahessa putkessa jotka menee termarin viereen tapahtuu ja mihin menee.mikä on tuo kannen takana oleva vesiliitäntä on joka menee suoraan auton alle lisälämppärille?ehkä mä olen tyhmä mutta en yksin.katteltiin parin muunkin hepunkaa tota ja aika sekavaa on.

maakari
20.01.2009, 08:49
Jos en aivan väärin muista, niin lämmittimen vesipumpulle menee niistä kahdesta venttiilikopan vasemmalla puolella olevista vesiputkista vasen. Ja katsomis suunta nokalta:)

Lämmittimeltä lähtee letku siihen sisätilan kennon putkeen, jossa on vesihana, elikkäs taitaa olla ylempi.

Polttoaineen voi ryöstää paluulinjasta t-haaralla. Ei tartte omia lähtöjä tankille.
Ja autona hj-61 vm-87

maakari
20.01.2009, 08:52
Auto ei ole pihassa, mut voin käydä vilaseen töihin mennessä, niin saan varmuuden asiaan.:)

sjeeppi
20.01.2009, 09:41
Jos en aivan väärin muista, niin lämmittimen vesipumpulle menee niistä kahdesta venttiilikopan vasemmalla puolella olevista vesiputkista vasen. Ja katsomis suunta nokalta:)

Lämmittimeltä lähtee letku siihen sisätilan kennon putkeen, jossa on vesihana, elikkäs taitaa olla ylempi.

Polttoaineen voi ryöstää paluulinjasta t-haaralla. Ei tartte omia lähtöjä tankille.
Ja autona hj-61 vm-87

Noihan se menee ja lämppäri toimii noin tunnin omalla tankilla, ainakin minulla.

american
20.01.2009, 10:26
no näinhän ne ovat ja nyt kun ajaa autolla niin tuleelämmintä ja webasto päälle niin loppuu kaikki lämpö.ei nyt kierrä jostain syystä.

landruiseri
20.01.2009, 12:00
no ne letkut on sitten väärinpäin kun sekottaa virtauksen?

offroadarkli
20.01.2009, 12:01
yaihda webastolta letkut toisin päin

Gravehill
20.01.2009, 19:18
Tosta otetaan eberille:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=825&pictureid=16759

Ja tuonne se sitte on menevinään eberiltä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=825&pictureid=16758

Eli se toinen metalliputki jää joutilaaksi siinä kannen päällä.

Tuomo
20.01.2009, 22:44
Ja autona hj-61 vm-87

Noinkohan se paluulinjassa pelaa? Aika kovasti joutuu imemään Webaston pumppu kun saa imeä siirtopumpun&syöttöpumpun läpi..? Ite oon laittanu noi Webastot silleen että ottaa suoraan tankista tai imulinjasta ennen siirtopumppua...Ainakin mulla pelannu ongelmitta.

american
21.01.2009, 10:29
no nyt vika selvis eilen ja syyksi paljastui kauheen ettimisen ja mittailun tuloksena uusi puheltimen käynnistävä portugalilainen rele.veti jotenkin oikariin ja sen tuloksena webasto sammutaa itsensä.ei polttanut sulakettakaan ollenkaan.releen vaihdon jälkeen toimii kun unelma.silti mulla on kyllä toi just toisen putken väliin kytketty toi lämmitin.tarvii siis vieläkin vaihtaa sen paikkaa.toimii näköjään siinäkin kun kävi eilen noin 4h.

hietsu
21.01.2009, 12:33
Noinkohan se paluulinjassa pelaa? Aika kovasti joutuu imemään Webaston pumppu kun saa imeä siirtopumpun&syöttöpumpun läpi..? Ite oon laittanu noi Webastot silleen että ottaa suoraan tankista tai imulinjasta ennen siirtopumppua...Ainakin mulla pelannu ongelmitta.

Eikös se ime paluuta väärään suuntaan, samalla ei voi imeä tankkia tyhjäksi kun paluu ei tule pohjalta asti.
Ja kun kone käy niin ottaa "paluusta" normaalisti, startatessa saattaa tulla härö kylläkin.

Lisäksi minkä kokoiseen putkeen/letkuun nuo Eberi/webasto tulee 16/13??