View Full Version : susuki äsjii
moro,
Elikkästä projekti alko syksyllä ja oli ¨pieniä ruoste vaurioita¨ eli kokonaan melkein piti tehdä takaosa:) ja niin se on edennyt ja nyt on jo ajo kunnossa ja toimii...
Ja ehotuksia voi laittaa mitä kannattaa parantaa suzukissa.Etu valot hommasin Motonetistä ja taka perutus valo on jostai...(ei muista liikettä).alustasarja on offivarusteelta Traill master ja korotti suitzaa 2.5'' ja viel fediman 31'' renkaat.
karvanoppa
07.01.2009, 17:24
Hieno suzuki. ;)
Hieno suzuki. ;)
kiitoos:)
Komee suikka!... suosittelen jakolaatikon tiheempiä välityksiä, säästyy kytkinremonteilta.
Kiitos..niin pitäis hommata jakolaatikon tiheämmät välitykset mut minkähän laiset sit?
jos on sj 410 niin kannattaa kysellä nimimerkiltä tossu.
Vilkutin
08.01.2009, 12:39
tossuko tekee välityksiä? Voisiko 413 vaihtaa 410 jakiksen, jolloin noi halvemmat välitykset kävis?
Cros4WD;ltä saapi calminin välityksiä hintaahan niillä on n. 600€ että halvempia konsteja kandee ootella.
Eturiippujen eteen kannattaa kehitellä jotain suojausta, varmasti harmittaa jos tökkää riippu kiveen ja uudet jouset o kiemuralla.
huonohko kuva, mutta näkee vähän. Samoin nuo calminin ohjausvarret ovat hyvät tuntuis kestävän ja aika kivan korkeella suojassa.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/calminin+ohjausvarret.jpg
Ippe991 ? tekee kai vielä panssareita, se on suositelta, tosin jos tuon viitsisi itse tehdä niin sais on vähän pidempi, mutta suojaan kriittiset paikat noinkin.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/sj+panssari.jpg
Ipeltä ei vissiin saa enää suzukin panssareita.Ainaskaan syksyllä sillä ei ollut niitä.Juukasta saa panssarin aihion.
Vilkutin
08.01.2009, 13:37
ahaaa, mun tars jostain löytää tankille panssari / ruveta vuovaan ite.
Kannattaa tosiaan vilkaista mitä Porlanpaja tarjoaa http://www.porlanpaja.net/tuotteet.html?id=4/ .
Marko
Käyttäjä
08.01.2009, 13:59
Kannattaa tosiaan vilkaista mitä Porlanpaja tarjoaa http://www.porlanpaja.net/tuotteet.html?id=4/ .
Marko
Näkyy olevan 100% kopio Ippen panssarista.....:confused:
Näkyy olevan 100% kopio Ippen panssarista.....:confused:
Mutta kanttaamattomana.. voi olla kotikonstein mukavaa tavaraa väännellä...
jos on sj 410 niin kannattaa kysellä nimimerkiltä tossu.
Ok ja on sj410.
ahaaa, mun tars jostain löytää tankille panssari / ruveta vuovaan ite.
Mie siirsin tankin sisälle jolloin ei tarvitse alkaa tekemään suojia tankille ja tankki on ihan tavallinen 22l veneen kannettava tankki
Ihan kun tälläinen olis ajanu joku päivä meidän tallin ohi.. näkyykin paikkakunta täsmäävän:) ei ihan tainnu käydä kaikilla..:D
Ihan kun tälläinen olis ajanu joku päivä meidän tallin ohi.. näkyykin paikkakunta täsmäävän:) ei ihan tainnu käydä kaikilla..:D
ei käynyt ei mut nyt käy....tulpissa oli vika:D
Mutta kanttaamattomana.. voi olla kotikonstein mukavaa tavaraa väännellä...
Vähä ajaa laikalla uraa, ni alkaa taipuun. Hitsaileen tota joutuu kumminkin.
PS. Siistin näkönen suikka:)
Kiitos....mites noi panssairointi et miten kannattaa laittaa kiinni jos meinaa panssaroida jakolaatikon ja etu-ja takaperän?
noi vilkuttimen "riipukkeen suojat" on kyl aikas pätevät. Ois pitäny beejiihin sillon tehä samanmoiset.
samanlaiset vois vääntää omaan suzukiin mut eipä se haittaa vaik niit ei ookkaa ku oha noi lehet kuiteskii rautaa ei muovia:D
nyt on vissi peti työn alla ja koht pääsee ajaa kunnon offia ku vinssikin on toiminnassa.:)
Nyt on auto ollu jo sellaset 6kk ajossa ja 3kk korjauksessa.. Mutta nyt taas ajossa. 3kk korjauksessa laitettiin trail gearin 6.5 välitys sarja ja uus kytkin ja kaikki öljyt vaihettii. On muute todella hyvä toi välitys sarja jaksaa mennä vaikka ei paina edes kaasua ja voi ajaa hiljaa ei tarvii enää kytkintä luistattaa :) Viikonloppuna tuli käytyä pien testi ajo tekemässä ja tietysti suolla. No eihän sielt ehin nahoin selvitty.. Huomattiin,että takaperä oikealta puolelta lehden kohalla on perässä reikä ja sieltä vuotaa öljyt pois ja kura sonnat ja vedet menee tilalle :mad: Millähän sen korjais? Kemiallisella metallilla tai vastaavalla? Mutta muuten pelitti mainiost ja jakso jopa mennä ojat yli 2 vaihteella.. Ois se varmaa 3 :D Lukko ois taakse iha ehoton jos jollai on suzukii käypiä käytettynä ni ilmotelkaa.
Huomattiin,että takaperä oikealta puolelta lehden kohalla on perässä reikä ja sieltä vuotaa öljyt pois ja kura sonnat ja vedet menee tilalle :mad: Millähän sen korjais? Kemiallisella metallilla tai vastaavalla? Mutta muuten pelitti mainiost ja jakso jopa mennä ojat yli 2 vaihteella.. Ois se varmaa 3 :D Lukko ois taakse iha ehoton jos jollai on suzukii käypiä käytettynä ni ilmotelkaa.
mulla oli vähän aikaa sitte ihan sama homma. laitoin just sopivaa ja tarpeeksi paksua putkea palat, resut pois alta ja kempillä kiinni lakkas vuotamasta. Saako sillä kemiallisella metallilla tarpeeksi vahvaksi alkaa seuraavaksi perän kuoret pyöriä mukana ja menee kardaanikulma aika villiksi
3kk korjauksessa laitettiin trail gearin 6.5 välitys sarja ja uus kytkin ja kaikki öljyt vaihettii. .
Laitoitko siis sen "Samurain" välityssarjan? Oonkohan ymmärtänyt sitten oikein että se satsi passaa myös sj410:n valolliseen jakolaatikkoon...
Offipiru
19.10.2009, 16:33
Joo ei noit akseliputkia mitää järkeä oo millään tahnoilla alkaa korjailee. Saumaa ja vahviketta ni pelaa ku buikki. Ja kannattaa traction-bar tehä sinne taka-akselille ainaki nin kestää jouset ja kartaanit iha erilailla ;)
Laitoitko siis sen "Samurain" välityssarjan? Oonkohan ymmärtänyt sitten oikein että se satsi passaa myös sj410:n valolliseen jakolaatikkoon...
Ainaskin se kävi siihen ja toimii.. voiman ulosotto piti vaa ottaa pois mut eihän sil mitää tee ;) Offi tarviikkeelta tuli ostettua se. Pitää purkaa perä irti ja hitsata sit siihe se uus pala ja jos samal tekis takapäähän traktion barin ei tarvis alkaa korjailla lehtiä sun muita :) Nyt laitoin etuvilkut kiinni ni voi viedä katastukseen :D
Laitoitko siis sen "Samurain" välityssarjan? Oonkohan ymmärtänyt sitten oikein että se satsi passaa myös sj410:n valolliseen jakolaatikkoon...
Ainaskin se kävi siihen ja toimii.. voiman ulosotto piti vaa ottaa pois mut eihän sil mitää tee ;) Offi tarviikkeelta tuli ostettua se. Pitää purkaa perä irti ja hitsata sit siihe se uus pala ja jos samal tekis takapäähän traktion barin ei tarvis alkaa korjailla lehtiä sun muita :) Nyt laitoin etuvilkut kiinni ni voi viedä katastukseen :D
Vilkutin
19.10.2009, 17:55
jos laiskottaa niin tractionbaria löytyy myös offitarvikkeelta !!!
Pitää sit varmaa sielt ostaa tracktion bari jos ei jaksa/huvita tehdä itse :p ja jos samal sit tilais perä murikoiden suojat.. Onks kenelläkään suzukii takalukkoja ylimääräsinä?
Vilkutin
20.10.2009, 08:08
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/kartaanin+kulma.jpg
Huono kuva tractionbarista... tämä on EVO2, ykkös versio ei kestänyt.
Kantattua lootua. Linkki tulee runkopalkkiin kiinni, 4pultilla puoleltaan.
Tästä näkyy peränpään kiinnitys..
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/tractionbar.jpg
Itsellä nyt käppyrämmät jouset kuin tuota tractionia asentaessa, mutta siitä selvittiin vinguttamalla tractionin reikiä väljemmäksi.
Meinasin ruveta tekemään piirrustuksia tankin panssarista, ja toimittaa sen offitarvikkeelle.
Kelläään toiveita ideoita tämän asian suhteen?
Tollasen ku osais tehä.. Onneks ei tarvii omaa suzukii alkaa väkertää tankin panssaria,koska tankki on sisällä :D
Morjensta kaikille taas pitkästä aikaa! Autolle ei ole tapahtunut muuta kuin vinssi on keulalla,6.5 trailgear välityssarja ja uusi kytkin. Laittelen ensi viikolla kuvia autosta kun tulee kotia huoltoon jolloin tarkoitus paikata taka-akselin reikä ja tehdä perus huolto vaihtaa öljyt koneesta ja peristä ja jos samalla sit putsais lämppärin ku ei tunnu ilma kulkevan :D Katto valot lähtee pois ja ne tulee jotekin fiksummin esim. jonkuun telineen vois hommata tai kokonaa pois ja siirtää kattovalot etee ja työ valot etuikkunan alle sivuille miten ois? Ja takapuskuria pitäisi alkaa jossain vaiheessa väkertemään ja samalla eteen vinssipedin kautta putket suojat etukulmia ku tuntuu nekin ottavan osumaa metikössä aika tiuhaa tahtia :D No katellaan sitä silloin kun auto kotona pestynä :)