View Full Version : mistä jakiksen välitys sarjat?
santikko
03.01.2009, 13:56
tere, hojo tuntuu kulkevan liian lujaa, eikä viittis periä välittää kun tuntuu nuo pinionit olevan kulutus tavaraa, niin mistäs noita jakiksen välitys settejä saa? ja onko kokemuksia asennus/sopivuus/toimivuus/kannattavuus? jostakin ulkomaisilta sivuilta kattelin muistaakseni $350, mutta en oo aina aivan varma noista lontoonkielisistä sanoista, niin aattelin tällasen topicin avata. ja koitin searchilla ettiä, mutta ei löytyny vastaavaa.
killer-wo niitä myy ja sitäpaitsi turku on suomen pe...ereikä.
santikko
03.01.2009, 21:05
no, pori on ansaitusti kakkonen..:)
tekeehän se häkkinenkin niitä välityksiä siellä outokummun kuppeessa
Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.
Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1001U/RM1001U_1939-1944.pdf
Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?
Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!!:D:D Hyvä vinkki katsurille!!!:p
Eikös tuosta mee ihan suora välitys tuo planeetta vaihteen ja keskitasauspyörästön välillä. Et ei tuota ison puolen välitystä voi tuossa konstruktiossa vaihtaa ainakaan nuiden sisuskalujen puitteissa. Mut mitenkäs tuo planeetta vaihde? Eikös siitä ainakin jollain mallilla saa kolme välitystä ulos.
Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.
Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1..._1939-1944.pdf
Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?
Näyttäisi olevan pieni puoli planeetta välityksellä,eli ei liene aivan simppeli juttu,toisaalta toimiihan planeetta aika rajuna ylennys vaihteenakin,jos vie voiman planeetta pyöriltä sisään,ja joko kehältä,tai aurinko pyörältä ulos...:D:D Ei ehkä ihan bolt on juttuja...
Joo eiköhän se ole tehty isopuoli 1:1 ja sitä on paha muuttaa. Perävälitys tai rengas muutos ainoita vaihtoehtoja. Päävaihteistossa vois olla jotain mahdollisuuksia, jos on ylivaihteellinen. Mutta ajatuskin jo vaikuttaa kalliilta.
Rekisteröimätön
05.01.2009, 02:55
Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.
lepoantti
05.01.2009, 08:46
oletko marks4wd:n sivuja selaillut, niiltä löytyy ainakin hojon lodjuihin settiä missä myös nopeeseen alueeseen kajotaan. ainakin hitaampaan suuntaan oli sellasta, joku vanha monta x monta lehti esitteli nallen 61 hojoon tuollaisen setin vaihdon. tai sitten advance adapters, niillä on kans aika omituista settiä olemassa
Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!!:D:D Hyvä vinkki katsurille!!!:p
No kun on jo (33"), mutta tosiaan 35":t olis passelit välitystenkin suhteen. Sellaset kyllä pitäis saada, mut ei tosiaan omilla luvilla viitti näissä hommissa ajella.
Perissähän on 4.30:1 välitykset. Ne olis varmastikin yksinkertaisinta vaihtaa, mutta sitten menee pikkupuoli myös pidemmäksi, mikä ei oo ollenkaan kiva asia.
En oo kyllä ihan niin varma enää tuosta laatikon mallista, onko siellä torsenia vai ei. Tyyppinimi on VF4B, ja vanhempaa mallia tuosta. Mutta planeettavaihteisto siellä ainakin on.
Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.
Takapotku-asentoa ei tässä lodjussa ole, enkä sitä kaipaakkaan.