Nerd-O
09.09.2004, 14:57
Jeejee. Kankkunen osallistuu paris dakar ralliin VW Toueregillä.
Tässä vähän Kankkusen selittämään speksiä autosta:
"2,3-litrainen diesel ei ole mikään raketti, mutta vääntöä siitä irtoaa yli 460 newtonmetriä, kertoo Kankkunen ajokistaan, jonka tehoksi ilmoitetaan 238 hevosvoimaa.
Tuotanto-Touaregista täydellisesti eroavassa kisa-autossa on teräsputkikehikko ja hiilikuituiset koripaneelit. Turboahdettu, välijäähdyttimellä varustettu viisisylinterinen moottori on pitkittäin etuakselin etupuolella.
– Autossa on kuusiportainen suorakytkentävaihdelaatikko, jatkuva neliveto ja kolme mekaanista tasauspyörästön viskolukkoa. Jousitus on huima, auto ylittää epätasaisuudet todella siististi. Eikä jarrujen loppumisesta ole pelkoa, kertoo Juha auton tekniikasta."
Täältä voipi käydä lukemassa lisää http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114950&page=1
Jos oikeen ymmärsin tuosta jutusta niin Kankkunen osallistuu kisoihin ensimmäisellä diesel moottorisella autolla. Kukaan muu ei ole aikaisemmin ajanut tuota kisaa diesel moottorilla. Mikseiköhän ne laittanut tuonne keulille sitä 5-litrasta V10 pataa. Se ois ollut hieno viritelmä. Ei ainakaan voimasta tule pulaa.
-- Jeep tuuning in progress tai jotain sinne päin --
Nerd-O
Tässä vähän Kankkusen selittämään speksiä autosta:
"2,3-litrainen diesel ei ole mikään raketti, mutta vääntöä siitä irtoaa yli 460 newtonmetriä, kertoo Kankkunen ajokistaan, jonka tehoksi ilmoitetaan 238 hevosvoimaa.
Tuotanto-Touaregista täydellisesti eroavassa kisa-autossa on teräsputkikehikko ja hiilikuituiset koripaneelit. Turboahdettu, välijäähdyttimellä varustettu viisisylinterinen moottori on pitkittäin etuakselin etupuolella.
– Autossa on kuusiportainen suorakytkentävaihdelaatikko, jatkuva neliveto ja kolme mekaanista tasauspyörästön viskolukkoa. Jousitus on huima, auto ylittää epätasaisuudet todella siististi. Eikä jarrujen loppumisesta ole pelkoa, kertoo Juha auton tekniikasta."
Täältä voipi käydä lukemassa lisää http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=114950&page=1
Jos oikeen ymmärsin tuosta jutusta niin Kankkunen osallistuu kisoihin ensimmäisellä diesel moottorisella autolla. Kukaan muu ei ole aikaisemmin ajanut tuota kisaa diesel moottorilla. Mikseiköhän ne laittanut tuonne keulille sitä 5-litrasta V10 pataa. Se ois ollut hieno viritelmä. Ei ainakaan voimasta tule pulaa.
-- Jeep tuuning in progress tai jotain sinne päin --
Nerd-O