View Full Version : Pikku volvo muuttuukin suzukiksi
Kumikameli
28.12.2008, 14:03
Tuli tuossa ostettua 20.11.08 itselle volvo kun halvalla sain:) ja kunto sen mukaan:D
Projektia olisi takoitus aloitella joskus keväällä/kesällä 2009:rolleyes:
Kumikameli
28.12.2008, 14:08
Mistähän johtuu että tuossa volvossa ei meinaa renkaat pyöriä sitten millään huomasin vaan kun sitä liikuteltiin niin tuli kaikki pyörät nahkoneen perässä eikä auttanut vaihka yritti jarruja kolistella:confused:
Mistähän johtuu että tuossa volvossa ei meinaa renkaat pyöriä sitten millään huomasin vaan kun sitä liikuteltiin niin tuli kaikki pyörät nahkoneen perässä eikä auttanut vaihka yritti jarruja kolistella:confused:
HIENO PELI!!!!!!!
MMMMmmmmmmm......:cool::cool::cool:
Joo meitin nurkkiin on noitaki pari kolme saatu kerättyä ja olen pitempään jo miettiny aloittaa jonkun niiden kunnostamista, mutta ku on "pari" muuta projektiakin meneillään. Joten muista laitella kuvia projektin edetessä!!
Vaikka niit pyöriä oletkin kolistellu, niin silti voipi olla että ne jarrut on jumissa niin huolella, ettei haluu pyöriä. Tai sit voi olla, että on kengistä irronnu kitkapinnat ja ne kiilautuu aina väliin ja jumittaa pyörät.
Ei muutaku purkuun ja kunnostus ja ajeleen!!
Lähteekö käymään? Vai onks koneremppakin tulossa eteen? Jos on, niin suosittelen samalla "roddaamaan" koneen, eli B18 on aika laiska, joten B20 koneesta melkee kannattais viilailla sinne hieman pidempi iskuinen pannu samalla.
Onks tossa muuten vinssiä?
EDIT: Sipoon suunnalla Ingmanin tallissa kans kuulemma korjaillaan Valpia ajokuntoon, joten muitaki pikku-volovo diggareita löytyy.
Jos on, niin suosittelen samalla "roddaamaan" koneen, eli B18 on aika laiska, joten B20 koneesta melkee kannattais viilailla sinne hieman pidempi iskuinen pannu samalla.
Jos haluu uudempaa konetta tuonne survoa, niin "vinokonekin" sopii suoraan askiin;) Tarvii vaan laittaa omasta koneesta öljypohja, pumppu ja imuputki. Koneen korvat varmaan joutuu muuttaan ja se miten se sinne muuten mahtuis, ni ei ole tietoa. Löytys paremmin ruisku yms sälää...
Kumikameli
28.12.2008, 18:41
Koneen kunnosta en tiedä mutta epäilisin että tuskin käy kun on seissyt edellisellä omistajallaan vuosia ja jarruista olen hieman epäillyt että kitkapinnat vois olla karkuteillä.
Onkos tietoa miten näihin pikkuvolvoihin saa varaosia akseleihin? Vetareita tietysti karpiolalta mutta miten muita?
Maajussi
28.12.2008, 20:37
Onkos tietoa miten näihin pikkuvolvoihin saa varaosia akseleihin? Vetareita tietysti karpiolalta mutta miten muita?
Danathan nuo on.....kyllä saap............
Minkäs mallin osia sinne sitte käy ja mistä ja mihin hintaan? Onko etuakselilla ristikot?
Mahtavaa että näitäkin vielä löytyy ladoista ja liitereistä! Tsemppiä vain urakkaan!
Tuosta jarrujutusta ajattelin itekseni että meniskö ne jokainen jarrut jumiin "itekseen" mutta mites jos jakolaatikosta on neliveto valittuna niin pitäs riittää että yks jarru tai käsijarru on jumissa ja sitäkautta vaikuttaa että kaikki on jumissa?
Tuonne takapuskuriin kannattaa tehdä reijät runkoaisojen kohdalle niin saa vuosien saatossa rungon sisään pesiytyneen påscan pois ja näkee samalla missä kunnossa rungon takapää on. Tahtovat ruostua sisäpuolelta puhki about tankin puolenvälin kohdalta jos huolto jääny vähälle...
Jos haluu uudempaa konetta tuonne survoa, niin "vinokonekin" sopii suoraan askiin;) Tarvii vaan laittaa omasta koneesta öljypohja, pumppu ja imuputki. Koneen korvat varmaan joutuu muuttaan ja se miten se sinne muuten mahtuis, ni ei ole tietoa. Löytys paremmin ruisku yms sälää...
Tästä kommentista pitää saada lisätietoa !!
Sopiiko tosiaan suoraan, vai pitääkö kuitenki vaihtaa kytkinkoppa tai jotain ?
Asia kiinnostaa koska itellä tallissa yks valpin raato ollu restauroitavana jo jonkin aikaa.
Tästä kommentista pitää saada lisätietoa !!
Sopiiko tosiaan suoraan, vai pitääkö kuitenki vaihtaa kytkinkoppa tai jotain ?
Asia kiinnostaa koska itellä tallissa yks valpin raato ollu restauroitavana jo jonkin aikaa.
Itellä on amazoniin tehty noin. Ihan b18 koneen M40 askissa kököttää pystyssä B19 kone ruiskulla. Jos aski olis alunperin vinokoneen perästä, niin se jäis vinoon kun kone on pystys. Tosin ei siitäkään haittaa ole kunhan sinne vaan saa öljyt liruteltua sisään.
Ja tosiaan vinokoneeseen tarvii keppikoneen öljypohjan ja pumpun, imuputkea tais joutua paranteleen ite.
Just noin se menee, tikkukoneen ja vinokoneen kytkinkopan pulttijako on sama.
Jos sen haluaa edelleen pitää sen 15 astetta vinossa on olemassa harvinen ns tonninkoppa jolla vinokone liittyy vanhaan askiin ja molemmat säilyy siinä asennossa jossa ne tehtaallla on tarkoitettu.
Nimi tulee kytkinkopan hintapyynnöistä markkaaikaa...
Kumikameli
29.12.2008, 17:59
Jos jollain on jotain räjäytyskuvia niin laittakaa ihmeessä näytille.
Itellä on amazoniin tehty noin. Ihan b18 koneen M40 askissa kököttää pystyssä B19 kone ruiskulla. Jos aski olis alunperin vinokoneen perästä, niin se jäis vinoon kun kone on pystys. Tosin ei siitäkään haittaa ole kunhan sinne vaan saa öljyt liruteltua sisään.
Ja tosiaan vinokoneeseen tarvii keppikoneen öljypohjan ja pumpun, imuputkea tais joutua paranteleen ite.
kuvia KIITOS !
Jos jollain on jotain räjäytyskuvia niin laittakaa ihmeessä näytille.
Surffaa tuonne:
http://www.terrangbil.net/v2_dokumenter.asp
Ja nuo 903 dokumentit on Pikkuvalpille. Varaosakataloogia tuolla ei näkyny olevan, yritän kaivaa sen polun jostain - sekin löytyy netistä.
Tuli paiskattua Joulusiivousta tehdessä M40 kytkinkoppa metallikeräykseen mutta tallissa olis yks vinokone pukissa ja romu eiku varaosakasassa on pikkuvalpin laatikko niin vois vähä mittoa mutta kyllä perimätiedon mukaan juurikin noin se homma menee mitä edellä on kuvattu. B30ssä on sitten eri pulttijako joten sitä pitää vähän harrastaa jos haluaa pikkuvalppiin mutta miks haluais kun esim B23E vinokone antaa enemmän tehoa joskin hiukka pienemmillä väännöillä...
Ja varaosakataloogia voi haeskella Googlesta vaikka "valp reservdelskatalog" hakusanalla. Esim POFF:in sivuilla on aika hyvin tavaraa...
Maajussi
30.12.2008, 10:12
sais pikku vollee liikettä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50195
Kumikameli
30.12.2008, 17:04
Kiitoksia tiedoista tähän asti.
Kumikameli
30.12.2008, 17:07
sais pikku vollee liikettä...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50195
Muuten vois kiinnostaa mutta projektin rahoitus on viellä talviunilla:rolleyes:
sotarauta
31.12.2008, 16:27
Vallan nätti Valppi. Ja ikää pennulla oli? Syksyllä tuli ajettua hiukka uudempaa tollaista, mutta Valp kuitenkin ja ihan mukava peli muuten, mutta aikuisen kokoiselle miehelle hiukka ahdas. No eipä pääse maastossa liikaa heilumaan ja loukkaamaan itteensä.
Kumikameli
02.01.2009, 16:37
Vallan nätti Valppi. Ja ikää pennulla oli?
Tämä yksilö on vuodelta -79
Rekisteröimätön
25.02.2009, 16:42
akseliin korjaus, ne on salisburin akselit mutta danan välitykset sopii kyllä,noin 500 euroa uutena ,murrokset ei ole ristikolla
meillä auto on ollut 21w yksi vetari poikennut, kumminkin laasosen tuukkakin on ajanut autoa, auto on siis saanut sikaa.
soita jos tulee kysymyksiä tai pohdittavaa 045 11 22 588 TOMMI INGMAN
Rekisteröimätön
02.06.2009, 22:27
Mulla on rakenteilla Nukarilla (tuusula) Pentu jossa on laitettuna B21 kone kiinni joten jos lähimailla on epätietoisuutta swapin onnistuvuudesta ja toteutuksesta niin saa soittaa ja tulla ihmettelemään peliä livenä Mulle voi soittaa 0400-834425 Riksa
Kumikameli
15.08.2009, 11:09
Noniin paljon olis pytäny saada aikaan tällekkin projektille mutta toisin kävi, kevät meni jo ja kesäkin alkaa olla ehtoopoulella, aika ei vaan riitä joka paikkaan mutta kerkesin sentään siivota roskat ja nostamaan duuni kaverin kanssa kaivinkoneella katon pois vollesta...no on sekin jotain:rolleyes:
Kumikameli
20.10.2009, 15:54
No niin katon poiston jäkeen autosta poistettiin: penkit, työkalulaatikot ja hieman pahimpia ruosteita.
Työkalulaatikko lähti sorkkaraudalla kovasti vääntämällä, oli muuten aika lujaa kiini.
Sen jälkeen näytin korille hieman puukkosahaa ja rälläkkää ja katkasin sen takaovi aukkojen kohdalta jättäen moottorikopan reunat ainkin viellä toistaiseksi olemaan.
Kumikameli
20.10.2009, 16:09
Korin ja korikannakkeiden katkaisun jälkeen kampesin sitten takaosan pois, jonka mukana poistui n.70% mätä vioista:D
Kuskin pouli takaosasta retkahti heti kun oli mennyt takarenkaan ylitse:eek::eek::D mutta runko ja tankki näytti yllättävän ehjältä noin silmämääräisesti tutkailtuna:rolleyes: tuohon rungon päälle varmaankin teen tasaisen lavan tai jotain sinne päin ainakin
Racingrabbit
20.10.2009, 16:23
Onko nuo allaolevat (pinnatut?) renkaat minkä kokoiset?
Muistaaksein pikku Volvossa taitaa rengaskoko olla alunperin 280x85x16 "Lappalainen"
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sisua45-3.jpg
Onko nuo allaolevat (pinnatut?) renkaat minkä kokoiset?
Muistaaksein pikku Volvossa taitaa rengaskoko olla alunperin 280x85x16 "Lappalainen"
Kävin kolme vuotta sitten katsomassa tuota harmaata pikku-volvoa. Alla oli goodyearin lapikkaat, mutta varapyörä oli pienempi.
Olisko pikku-volvon renkaat pienemmät, kuin porttaali-volvon?
Kumikameli
20.10.2009, 18:42
En nyt muista renkaiden kokoa mutta alkuperäisen rekisteriotteen mukaan koko olisi 8.90-16
Koitan huomena muistaa katsoa alla olevien renkaiden kokoa.
http://www.sisua.net/gallery/d/9366-4/24072009_003_.jpg
Eli lapikkaat on sitten otteessa.
Kumikameli
21.10.2009, 18:14
Renkaan koko oli tuo 8.90-16 ja on pinnoitettu.
Minkähän levyinen mahtaa olla tuo alkuperäinen vanne?
Renkaan koko oli tuo 8.90-16 ja on pinnoitettu.
Minkähän levyinen mahtaa olla tuo alkuperäinen vanne?
Jotenki hämärä muistikuva, että 6,5-7" hujakoilla.
Rekisteröimätön
22.10.2009, 07:45
Mun panos 5,5" leveydelle. En pääse tarkistaan kun en ole kotosalla.
T anonyybikany
Ohjekirjassa oli valpin vanteet 6,5" tai vaihtoehtoisesti 5,5"
Esa
Kumikameli
23.03.2010, 10:51
Projekti on ollut koko talven kirjaimellisesti jäissä...kevättä odotellessa:D:D:D
Kumikameli
22.09.2011, 14:49
Koitetaanpas herätellä tätä projektia täysin uusilla suunnitelmilla:rolleyes:
Volvosta tulikin nyt sitten elintenluovuttaja pienelle suzukille joka tuli haettua imatralta jo 17.10.2010 ja saapumisensa jälkeen suitsa sai talvehtia kärryn päällä, josta se kesän 2011 lopulla sitten siirtyi talliin askarreltavaksi.
Syy siihen että näin kävi on yksinkertainen, volvo ei vain saanut sitä inspiraatiota aikaan jota olisi tarvittu sen tekemiseen ja sitten bongasin edullisen suzukin ja sitten alkoi ideoita taas syntymään, niiden järkevyydestä en tiedä mutta yritetään jotain silti saada aikaan.
Kumikameli
22.09.2011, 15:14
Kun auto saatiin talliin niin homma alkoi etulokareiden poistolla jotta on varmasti tilaa sovitella uutta tekniikkaa jossain vaiheessa:D tämä jälkeen oli aika nostaa kori ja runko vierekkäin talliin jotta päästään runkoa tutkimaan ja siistimään turhista korvakkeista, jotka kuitenkin korvataan uusilla homman edetessä.
Kumikameli
22.09.2011, 15:19
Alkajaisiksi rungosta lähti tämän verran tavaraa pois:)
Kumikameli
22.09.2011, 15:38
Volvokin haettiin jossain vaiheessa navetan takaa pois ja purettiin tarvittavat osat tallin lattialle odottamaan asennus ajankohtaa.
Elikkäs vaihdelaatikko ja akselit tulee tästä ja moottori 240 volvosta 2L turbo, tehoa on kuin pienessä kylässä jossa on yksi keuhkotautinen kissa:D:D
Kumikameli
22.09.2011, 15:49
Moottoriakin sovittelin rungolle jo mutta totesin että vois olla hyvä ensin naittaa toi laatikko tohon koneeseen oikeessa asennossa niin jotta molemmat pysyy alkuperäisissä asennoissaan ainakin suunnilleen (Alkuperäinen kone pystyssä ja tuleva vinossa).
Näillä näkymin taidan joutua tekemään uuden kytkinkopan raudasta ihan itse omin pikkukätösin:rolleyes: saas nähdä miten siinä käy.
Kumikameli
22.09.2011, 15:53
Kuvien laatu on huono johtuen siitä että ainoo kamera tallila on yleensä kännykässä mutta kai niistä selvän saa.
Eikös Volvon oma laatikko käykään suoraan koneen perään?
jos haluut automaatin,niin löytyis yks BW-55 laatikko...;)
Eikös Volvon oma laatikko käykään suoraan koneen perään?
Käy, mutta tässä ei vissiin haluta, että "vinokoneesta" tulis "pystykone". Voihan tonne oman kytkinkopan ja vaihdelaatikon väliin tehä "kellotus" levyn. Jos en nyt ihan höpöjä muista, ni noissa askeissa ei ole pääakselin eikä ryhmäpyörästön akseleiden laakereilla pesiä kytkinkopassa.
Kumikameli
25.09.2011, 09:17
Käy, mutta tässä ei vissiin haluta, että "vinokoneesta" tulis "pystykone". Voihan tonne oman kytkinkopan ja vaihdelaatikon väliin tehä "kellotus" levyn. Jos en nyt ihan höpöjä muista, ni noissa askeissa ei ole pääakselin eikä ryhmäpyörästön akseleiden laakereilla pesiä kytkinkopassa.
Joo, laatikko menee kyllä paikoilleen senkun laittaa mutta ajattelin pitää tulevan koneen vinossa kuten se alunperinkin on ollut 240 volvossa.
Kumikameli
25.09.2011, 09:21
jos haluut automaatin,niin löytyis yks BW-55 laatikko...;)
En nyt ainakaan viellä ole ajatellut automaattia tähän laittavani.
Kumikameli
22.10.2011, 10:36
Minkä kokoinen on vanhemman LJ:n rugossa pitkittäistukivarren kiinnitysreikä siinä korvakkeessa johon se kiinnitetään puslineen kaikkineen?
Ruusulehto
23.10.2011, 10:17
Käykös tuohon laatikkoon vinkoneen kytkinkoppa, kun sillähän sen sais koneen vinoon ja lootan pystyyn
Oiskohan volvosta jäänyt ohjaamo mahdollisesti myytävänä?
Kumikameli
01.11.2011, 16:01
Oiskohan volvosta jäänyt ohjaamo mahdollisesti myytävänä?
Saattaisinhan mä siitä luopuakkin:)
Kumikameli
01.11.2011, 16:18
Tonnikoppa löydetty:) vanhan mädän volvon muodossa:D
Hintakin oli oikein kohtuullinen, raadon pois raahaaminen riitti ja molemmat tiesivät mikä oli tarve:)
Kumikameli
02.11.2011, 15:14
Minkä kokoinen on vanhemman LJ:n rugossa pitkittäistukivarren kiinnitysreikä siinä korvakkeessa johon se kiinnitetään puslineen kaikkineen?
Olisko jollain tietoa tästä:confused::confused:
lisiko tosta apuja? http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=W81429&sans_vehicle=1
Jani petteri! Ei ole vuoteen tullut päivityksiä projektista. Kerro nyt jotakin.
Kumikameli
18.11.2012, 01:51
Kai tässä kohta puoliin taas jotain saadaan aikaan ku on noi sairastelut ja sun muut harmit saatu jaloista pyörimästä.
Nyt Volmari äksöniä...
Ihmiset odottaa :)
VOLIATTI
05.05.2013, 20:13
noh. jokos katellaan kuvia