View Full Version : SUZUKI SJ410 koneen vaihto
Herne!
Mulla on mehtäautona tollanen SJ410 -83. Kone alkaa oleen loppu ja vaihto olis edessä. Kuulin että Corollan kone kävisi tuohon, pitääköhän paikkaansa?? Entäs muita hyviä vaihtoehtoja, ei haittais vaikka olis isompi ku tuo nykyinen 1.0 litran...
p.s. oon tosi tumpula autojen kans eli rautalankaohjeet on tervetulleita... :)
Ei käy ilman muutoksia mutta taitava asentaja voi kyllä laittaa corollan koneen sinne. Tai taunuksen tai golfin tai kadetin tai... ;)
Herne!
p.s. oon tosi tumpula autojen kans eli rautalankaohjeet on tervetulleita... :)
Jos olet tosissaan tuon kommentin kanssa niin unohda kaikki moottorin vaihdot ja kunnostuta se oma alkuperäinen kone. Siinä on tehoa ihan riittävästi JOS siinä on säädöt oikeasti kohdallaan ja kone muutenkin kunnossa.
Melkeen minkä vaan koneen sinne laitatkin niin joudut vaihtamaan jarrut, teettämään välikardaanit jne.. Sitten joudut viellä muutoskatsastukseen hommaamaan papereita jotta voit todistaa muuttuneet tehot jne.
Mutta jos olet aiemin rakennellut autoja oikeesti sen verran et osaat tehdä ym. hommat niin sitten on oikeesti vaihtoehtoja paaaaaljon. paperit ja "ohjeita" löydät täältä palstalla ihan searchin avulla.
-sami-
Jos olet tosissaan tuon kommentin kanssa niin unohda kaikki moottorin vaihdot ja kunnostuta se oma alkuperäinen kone. Siinä on tehoa ihan riittävästi JOS siinä on säädöt oikeasti kohdallaan ja kone muutenkin kunnossa.
Melkeen minkä vaan koneen sinne laitatkin niin joudut vaihtamaan jarrut, teettämään välikardaanit jne.. Sitten joudut viellä muutoskatsastukseen hommaamaan papereita jotta voit todistaa muuttuneet tehot jne.
Mutta jos olet aiemin rakennellut autoja oikeesti sen verran et osaat tehdä ym. hommat niin sitten on oikeesti vaihtoehtoja paaaaaljon. paperit ja "ohjeita" löydät täältä palstalla ihan searchin avulla.
-sami-
Niin en mä ite oo konetta vaihtamassa... Kaveri sen homman osaa... Niin tarkoitin että jos on jotain valmiita vuosimalleja, merkkejä tms... niin niistä rautalankaohjeita... Sori, en oikeen osannu kirjoittaa mitä ajattelin.
Rausku4x4
13.07.2009, 17:14
Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?
Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.
Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?
Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?
Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.
Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?
Ei varmasti kumpikaan ole mahdoton homma. Tulipeltiä ei välttämättä joudu muokkaan, mut "kardaani tunnelia" kylläkin, siis laatikon kohdalta. Se on niin onnettoman kokonen, ettei sinne mikään isompi laatikko oikein sovi. Tuos omas on AW automaatti joka on likimain 70 senttiä pitkä ja samaa askia on ollu volvonkin koneissa. Volvon kone saattaapi olla hiukan pidempi kun tuo Opelin "isolohko" joten syylärin kanssa varmaan tulee ahdasta.
Tähän aiheeseen viitataten niin mitenkä paha homma tonne suzukiin ois istuttaa joku mersun automaatti diiseli tai volvon automaatti bensa?
Noita volvon koneita tonnehan on useamminkin vissiin jo ruuvailtu, mutta en millää löydä juuri niitä kuvia niistä ratkaisuista.
Lähinnä kiinnostais se että meneekö tuo mersun diiseli vähän yli pituuden suhteen? mahtuuko se koko kone tilaan ilman että tulipeltiin joutuis tekemään radikaaleja muutoksia?
Tuolla linkissä on yksi volvon koneen vaihto:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42317
(Ensimmäisen viestin linkissä lisää kuvia)
Pituuden puolesta maskin takana saisi olla hiukan lisää tilaa mutta sopii se sinne.
Tai sitten pysyttelet vain suzukin tekniikassa, ja vaihdat sinne tonnikolmesatasen, joita saa ihan sopuhintaan, ja helppo sovittaa paikoilleen.
Rausku4x4
14.07.2009, 15:04
Tai sitten pysyttelet vain suzukin tekniikassa, ja vaihdat sinne tonnikolmesatasen, joita saa ihan sopuhintaan, ja helppo sovittaa paikoilleen.
Ei kyllä tulevaan häksättimeen tarvitaan sitä voimaa, ja nimenomaan sitä automaattilaatikkoa. Sinäänsä ei ole mitään väliä kun kori tulee olemaan pois rungolta ja kaikkia muutoksia voi tehdä vapaasti kun se vehje ei tule kilpien väliin.
Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi?
Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi? Ite olen ajellu tätä nykyä aika paljon isolla puolella myös metsässä, kun haluu oikeen hiipiä, ni silloin tuikkaa pienen puolen, joka on kyl välitetty. Tuollasen automaatin kanssa ei se uudelleen välittäminen ei ole niin välttämätön kuin manuaalin kans, mut kyllä sen tekisin silti automaatinkin kans. Eli en ole vaihtamas orkkis välityksiä jakikseen. :D
Kertokaapa te jotka ovat niitä volvon automaatti paketteja sinne tunkeneet että minkälaiset välitykset saa tolla? vai pitääkö vielä välittää jakolaatikko ton lisäksi?
Pärjää hyvin. Omassa valollinen jakolaatikko alkuperäisellä välityksellä. Jossain paikoissa joutuu jarrulla vähän toppuuttelemaan menoa, eli ei siitä välityksestä haittaa tietysti olisi. En aio kyllä omaan hankkia näillä näkymin.
No jos ei kilpiin tuu niin astron v6+automaatti on kova sana! Tekniikoita saa halvalla!