View Full Version : Sähköiset kallistuksenvakaajat
Mites nuo toimii. Mä oon nukkunu nyt jonkun ohi. ;)
Sähköisesti poiskytkettävät kallistuksenvakaajat ?? (www.nettiauto.com/2314040)
Eikös jeepin rubiconeissa ihan vakiona moiset?
Ja ainakin Porsche Cayennessa "Offroadpaketin" mukana. :D
Niinii mut mites tuollainen toimii esim jeepissä.
Googlettaa kokeilin mut ei oikein selventävää löytyny?
Gravedigger
17.12.2008, 15:49
Vaikuttaa siis kovin offroad varusteelta :D Jostain muistan lukeneeni, että se "katkaisee" ton vakaaja tangon sähköisesti ja sallii näin ollen isommat joustovarat. Maantielle taas kytketään sähköllä tanko yhtee, jotta olisi parempi ajaa tiellä. Korjatkaa jos olen jälleen väärässä
Cayennessa muistaakseni hydraulinen tuo irtikytkentä ja toimii vain "pikkupuolella".
Tulee AOTP paketin mukana (Advanced offroad technology package).
Jotenkin jäi mieleen, että esim. uusissa Bemareissa on säädettäviä vakaajia ja tämä toimii sillä, että keskellä vakaajaa on mötikkä, jolla säädetään jäykkyyttä ts. kuinka paljon tuo mötikkä joustaa sisältä. Tosi helppo selittää...
Eli kait tuo voisi olla samanlainen, jossa "mötikän" sisällä katkaistaan vakaaja ja sitten liitetään uudestaan esim. spooreilla?
Gravedigger
17.12.2008, 17:08
Jotenkin jäi mieleen, että esim. uusissa Bemareissa on säädettäviä vakaajia ja tämä toimii sillä, että keskellä vakaajaa on mötikkä, jolla säädetään jäykkyyttä ts. kuinka paljon tuo mötikkä joustaa sisältä. Tosi helppo selittää...
Eli kait tuo voisi olla samanlainen, jossa "mötikän" sisällä katkaistaan vakaaja ja sitten liitetään uudestaan esim. spooreilla?
Juurikin tätä hain omallaki kommentillani