PDA

View Full Version : avo pajero projekti


max40w
08.12.2008, 02:25
morjens taas. nyt olisi pieni tietopula en kehtaa mennä taas konttorille tuhlaamaan insinöörien aikaa kun tuntuu aika olevan niin kireällä jospa offin lukijoilla olisi joitakin hyviä ideoita asiaan joten meinaan pitkästä pajerosta tehdä avoauton mitäs luulette onnistuuko onhan se rungollinen vehje ehkä jotain turvakaarta muttei kai muuta ja tietysti tuulilasi pitää pystyä kaatamaan eteen. meinaan rälläkällä raakasti napsia katon pois ja järjestää niin että sen saa takaisikin pulteilla tai joillakin pikalukoilla vai tuntuuko porukasta idea täysin pöntölle ja tuhoon tuomitulta no jos niin käy onpahan sitten osia ainakin halvalla myynnissä T:max40w:confused::confused::D:cool:

Poor
08.12.2008, 10:59
Eikös nimimerkki ollutkaan katsastusasioiden asiantuntija?
Viitaten -->http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53587

Ja herneet oman mielen mukaan...

Mutta jos samasta mallisarjasta on valmistettu avomalli niin onnistuu...

jkholma
08.12.2008, 16:28
tuntuuko porukasta idea täysin pöntölle ja tuhoon tuomitulta no jos niin käy onpahan sitten osia ainakin halvalla myynnissä

Tuntuu, pistä sitte myyntipuolelle ilmo kun osia löytyy.

Enivei, veikkaisin ainakin että tuulilasista ei saa tehdä kaatuvaa jos ei mallisarjaan kuulu vastaavaa versiota..

pattis
08.12.2008, 18:50
Eikös nimimerkki ollutkaan katsastusasioiden asiantuntija?
Viitaten -->http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53587

Ja herneet oman mielen mukaan...



:D:D:D:D:D ei voi mitään kun nousi aikas virne naamalle:D:D:D:D:D

max40w
08.12.2008, 23:21
:D:D:D:D:D ei voi mitään kun nousi aikas virne naamalle:D:D:D:D:D terve aivankuin ilmassa olisi jonkin sortin vahingoniloa jo etukäteen . mutta täytyy loppuviikosta käydä konttorilla kyselemässä mahtaa ne taas olla onnesta soikeena. t:max40w:rolleyes:

jupe69
08.12.2008, 23:34
terve aivankuin ilmassa olisi jonkin sortin vahingoniloa jo etukäteen . mutta täytyy loppuviikosta käydä konttorilla kyselemässä mahtaa ne taas olla onnesta soikeena. t:max40w:rolleyes:

ei onnistu ilman ake:N lupaa

Heikki L
09.12.2008, 00:02
Edes 6 piste kaarilla ja palkkihelmoilla`???????????

jupe69
09.12.2008, 00:15
Edes 6 piste kaarilla ja palkkihelmoilla`???????????

voit toki koittaa,mut en usko.ikkunan kehys on vahvistettava ja siitä pitää olla esittää lujuuslaskelmat.yrittää voit jos satut tuurilla saamaan muutoskatsastettua.epäilen.

Heikki L
09.12.2008, 00:27
Täytyy sitte varmaan tehä ruuvikiinnitykset mallia bejii ja katto leimalla kiinni...

misku
10.12.2008, 19:22
Ja sitten kun olet leikannut katon pois, ostat minulta siihen lyhkäsen pajeron orkkis rätin. Väri vaalea.

panzer
10.12.2008, 20:24
Siitä voikin tulla häiriintynyt kun on pitkä avo ja lyhyen rätti!:eek: Taakse ameriikan mallin poreamme:D Jossa sitten tietysti suolillua:rolleyes: ja naisia mutapainimassa:p Sorry nyttää totaalinen OT:cool:

max40w
11.12.2008, 00:14
Ja sitten kun olet leikannut katon pois, ostat minulta siihen lyhkäsen pajeron orkkis rätin. Väri vaalea. moro tässä on todella ideaa täytyy hiukan miettiä kuinka turvakaaret sun muut sopii niihin kuosiin sopii mutta putkia taivuttelemallahan se sopii varmasti ja jos on hyviä ideoita niin laita ihmeessä tulemaan .tässä on tunnelma kuin syöksyisi suureen tuntumattomaan mutalikkoon .epävarmuus on suurin syy mutta neliveto pelastaa tai vinssi .:rolleyes:traktoria ei hyväksytä. ps. paljonko haluat rätistä

max40w
11.12.2008, 00:53
Siitä voikin tulla häiriintynyt kun on pitkä avo ja lyhyen rätti!:eek: Taakse ameriikan mallin poreamme:D Jossa sitten tietysti suolillua:rolleyes: ja naisia mutapainimassa:p Sorry nyttää totaalinen OT:cool: MORJES eikös se maasturin pidä ollakkin hiukan karun oloinen kevyt sotakone jota normaali väestö karttaa parhaansa mukaan voitko väittää että on viisasta ajaa auto johonkin missä se todennäköisesti jää kiinni ? mutta pahuksen kivaa se on tuntea se maaston haju ja se kosteus kuinka hämärä hiipii ja auto yhä kiinni kuunnella luonnon ääniä sen hetken kun koneet on jumissa siis tämä on se tupakkatauko ja niin taas kaivetaan ja tunkataan pimeässä . toki taskulamput on mutta patterit useinmiten niissä loppuu.toisilla on vinssit ja vehkeet.silti yhtä jumissa. tässähän on jostain muusta kyse kuin tästä. päästetään se mies irti täällä metsässä eipähän rähise kulma kuppilassa tuolla mutalikkossa ne paineet poistuu.
SIIS TÄLLÄ ON TERAPEUTTINEN VAIKUTUS ainakin meihin ja se terapia voisi tehota muihinkin jotkut maksaa maltaita joistain oliwer hawk istunnoita siis voisi ennemmin maksaa meille jotka suojelemme luontoa sen väärin käytöltä ja suojelemme sitä myös siltä ettei viherpiipertäjä jonka kummasti kasvanut kanta alkaa elää ja hyvin voida joka puolella suomea pääse pilaamaan kaikkia paikkoja MIETE LAUSE : anna meille pitoa niin me ajamme niiden yli niin kuin nekin tekisivät meille. T:max40w

max40w
11.12.2008, 01:16
voit toki koittaa,mut en usko.ikkunan kehys on vahvistettava ja siitä pitää olla esittää lujuuslaskelmat.yrittää voit jos satut tuurilla saamaan muutoskatsastettua.epäilen. kiitos vastauksesta mutta tuurilla ei tässä asiassa ole eikä voikkaan olla mitään tekemistä . tuo tuulilasin kehys siinä se varmaan pahin kohta on olet aivan oikeassa .tarkoitus olisi taivuttaa raakaa rautaa kaariksi keskelle autoa .mutta myös vahvistaa tuulilasin kehys siis mallia tosi kova. joka tapauksessa loppuviikosta täytyy käydä kysymässä nööreiltä mikä käy ja mikä ei jos ei käy sanonko että ime sykkivää ?:D

max40w
11.12.2008, 02:49
Eikös nimimerkki ollutkaan katsastusasioiden asiantuntija?
Viitaten -->http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53587

Ja herneet oman mielen mukaan...

Mutta jos samasta mallisarjasta on valmistettu avomalli niin onnistuu... no niin dear poor ja se siitä hienosta englannista en varmaan ole väittänyt että olisin katsastuksen expertti ehkä kirjoitus sai sinut luulemaan niin. olen kovin pahollani jos jo kerkesit ajatella että tässä se nyt on meidän oma katsastus insinööri pahus sentään erehdyit ,olen vain hyvin monta kertaa käynyt kinaamassa kaikista mahdollisista asioista jotka lukee lakikirjoissa. meinaan hommata omat kirjatat jos porukassa on yhtään sellaista nuorta henkilöä jota kiinnostaisi lukea lakia tässä mainio paikka meinaan tuskin offilaiset ilmaiseksi kehtaisi teetättää hyvää työtä ja saisihan siinä tuleva lakimiehen planttu kokemusta:Tmax40w

panzer
11.12.2008, 08:29
olen kovin pahollani jos jo kerkesit ajatella että tässä se nyt on meidän oma katsastus insinööri pahus sentään erehdyit ,olen vain hyvin monta kertaa käynyt kinaamassa kaikista mahdollisista asioista jotka lukee lakikirjoissa. meinaan hommata omat kirjatat jos porukassa on yhtään sellaista nuorta henkilöä jota kiinnostaisi lukea lakia tässä mainio paikka meinaan tuskin offilaiset ilmaiseksi kehtaisi teetättää hyvää työtä ja saisihan siinä tuleva lakimiehen planttu kokemusta:Tmax40w

Onneksi meillä on täällä MaTTi joka on virassa oleva katsastusinssi. Eipähän tarvitse niin pahasti arpoa;)

v.kurahaara
11.12.2008, 21:48
pajerosta saa tehdä avon MUTTA TUULILASIA EI SAA POISTAA siihen pitää tehdä kaaret ja tehdä lujuus laskelmat et se pysyy nipus, kun on katto poistettu, asia on selvitetty ja koje kappale on tehty joka lujuus laskelmia vaille valmis vietäväksi katsastukseen,
pätkä pajero hekisteröity huolto-autoksi, oma massa 1815kg, rättikatolla..

offroadjouni
11.12.2008, 23:03
Kyllähän oli taas mutuun perustuvaa kinaamista. Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 kertoo seuraavaa:


5. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin muuttaminen vastaamaan mallisarjaan kuuluvaa avoautoversiota seuraavin edellytyksin:
a) kori ja mahdollinen runko tai pohjalevy muutetaan kaikilta osin vastaamaan avoautoversiota; tällöin umpi- ja avoautoversioiden teknisistä eroista on esitettävä luotettava selvitys;
b) tuulilasinkehys vastaa lujuudeltaan avoautoversion tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos avoautoversiossa on ollut turvakaari, turvakaari on asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 24 §:ssä säädetyn mukainen; ja
c) etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla tulee olla kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa.
Tiivistettynä: Jos pajerosta on olemassa avoversio, niin muutos onnistuu ilman lupaa. Siinä tapauksessa kori pitää muuttaa vastaamaan alkuperäistä avoa (tuulilasin kehys, turvakaaret) tai laittaa AKK:n mukaiset kaaret. Mielestäni pitkää Pajeroa ei ole tehty avona, joten se estää muutoksen.

Muutoksen saa kuitenkin tehdä aken luvalla: Trial-kelpoiset kaaret autoon, maksu akeen ja lupa on aika selvä.