PDA

View Full Version : PATROL TURBOTEKNIIKKASD 33


perse arska
02.12.2008, 12:09
eli vanha tekniikka sd 33 4-vaiht manuaali pitkäpatrol tarkotus vaihtaa turbokone + 5-vaihteinen manuaali mitens välitykset soppii keskenään vai kannattaako säilyttää 4-vaihteineen manuuali ? neuvokaa viisaammat......:confused:

Pörö
02.12.2008, 13:06
4-Lovinen ei sovi turbolohkoon, niissä on erikokoiset vauhtipyörät.

juhoke
02.12.2008, 15:00
4-Lovinen ei sovi turbolohkoon, niissä on erikokoiset vauhtipyörät.

Kyllä se sopii, se kytkimen irrotinholkki missä on painelaakeri kiinni on vaan eripitunen. eli pitää ottaa siitä 5 vaihteisesta askista se.

Se on ihan makuasia kumman laatikon laittaa, 5 vaihteinen on 10cm pidempi, eli tarvii tehdä runkoon uudet kannakkeet sille ja kardaanit on myös erimittaset. jostain täältä sivuilta löytyy noi laatikoiden välityksetki muistaakseni... 5 vaihteisessa kuitenki vähän lyhyempi 1 vaihde ja 5 vaihde on sitte ylivaihde.

mikkoimp
02.12.2008, 17:25
jotkut väittää että 4v olisi vahvempi..
varoituksista huolimatta aion kyllä silti itse tuon 5v jossain vaiheessa vaihtaa juuri lyhyemmän ykkösen ja pidemmän vitosen takia...

Samsonite
02.12.2008, 18:54
Juu, vanhassa rungossa (kait kaikki pyöriälamppuset?) ei oo paikkoja 5-vaihteiselle, hitsipillihommia. Ite muutin kannakkeet.
Holkki muistaakkeni 18 milliä pitempi 4- speedissä, kytkinhaarukan välitanko myös erillainen. Pakkivalo+4-vedon-antureissa erillaiset liittimet. Ja tietysti ne jortaanit.

Pikkuvikoja, heleppo korjata.

tapsa4x4
02.12.2008, 21:04
kytkinhaarukan välitanko myös erillainen. Pakkivalo+4-vedon-antureissa erillaiset liittimet.
.

Kytkinhaarukan tankoja on ainakin 4erinlaita 81-89 mallisissa ja on liittimet samanlaisia ekan vuosimallin 5-vaihteisissa eli -84.kytkin koppiakin on valurautaisia ja jotankin alumiini valu seosta. niin ja nyt puhutaan diesel mallisista.JA lisätään vielä se että painelaakerin holkkejakin on 3mallisia vanha vapari, uudempi vapari ja turbollinen.

perse arska
06.12.2008, 05:45
eli kanta auto 81 3sd 3.3 4-vaihteinen pyöreälamppuinen ja turbon luovuttaja87 turbokoneella neliskantti lampuilla onko viisaaampi laittaa suoraan kone ja laatikko vanhaan koppaaan?ja hitsata korvakot taaemmas

juhoke
06.12.2008, 20:05
eli kanta auto 81 3sd 3.3 4-vaihteinen pyöreälamppuinen ja turbon luovuttaja87 turbokoneella neliskantti lampuilla onko viisaaampi laittaa suoraan kone ja laatikko vanhaan koppaaan?ja hitsata korvakot taaemmas

niin mä ainaki tekisin