PDA

View Full Version : Hienoja miehiä nuo poliisit ja palomiehet

ugly_hj
27.11.2008, 22:47
Kyllä nyt täytyy sanoa ,että oli mukavia poliiseja.
Siis kävi näin ,että lähdin ekaa kertaa muutamaan viikkoon tuolla cruiserilla ajelemaan,sitten tuossa kehällä kotiintullessa juvanmalmin kohalla alkoi eturenkaalta nousta savu pysähdyin ja menin katsomaan niin liekkiähän sieltä löi no ei muuta kuin lumella sammuttamaan ja heti kohta tietenkin musta maija pysähtyi siihen,poliisi kysyy"menikö jarrut jumiin" no siinä sitten kattelivat autoa ja tietenkään ei ollut papereita mukana,mutta kaverit näki tiedot koneelta,muutama kysymys harrastuksen luonteesta ja sanoivat,että tolla varmasti pääsee,vanhempi vielä lopuksi kertoili,että oli itelläänkin joskus jumittanut amzonin jarrut niin ,että liekkiä oli lyönyt.Ennakko odotukset huomioon ottaen oli kyllä mukavin tapaaminen tällä viikolla.

Ja sitten vois tähän samaan kehaista noita palomiehiäkin,kun olin viime lauantaina töissä nostimella n20.metrissä muutaman tunnin ja sitten piti lähteä alas,(työskentelypaikka oli talon kulmaus)niin nostin kyllä laskeutui ,mutta ei kääntynyt pois kulmauksesta joten alastulo ei ollut mahdollista,siihen sitten soitin yhden kaverin avuksi muttei saatu sitä alustaa kääntymään ja alkoi jo paleltaa,no ei siinä mitään lähellä olevalle paloasemalle tuli just miehet keikalta ruisku sekä koriautolla niin kaveri kävi selostamassa heille tilanteen ja palomiehet ajoivat siihen työmaan pihalle ja noukkivat viluisen äijän pois nostimen korista,asiallisia hemmoja. Kiitokset vaan järvenpään palokunnalle.

-Jarkko-
27.11.2008, 23:07
sattuuhan noita järkeviäkin virkavaltalaisia joskus kohdalle, joskin harvemmin. saattaapi johtua heikäläisten työnkuvasta se "epärentous" joskus, kun ajattelee esimerkiksi mitä kaikkea poliisikin joutuu työssään kestämään ja näkemään. omat hermot ei varmasti kestäis poliisin eikä varmaan palomiehen hommiakaan.

nana
27.11.2008, 23:30
Poliisin tyttärenä täytyy sen verran tuota ammattikuntaa puolustaa, että ihmisten asenteissa sitä vikaa usein on... Ja myös nähnyt tuon ammatin varjopuolet! Alalla kuin alalla karsintaa tehdään nykyään entistä rankemmin ja alalle sopimattomat saavat vaihtaa alaa.. Itse en ole henkilökohtaisesti koskaan ymmärtänyt kuka haluaa poliisiksi?? Enemmän tuolla vartiointi puolella niitä ongelmia on kuin poliisissa! Siellä kun on aika paljon niitä poliisikoulun katkerasti reputtaneita...
Ihmiset kun tajuasivat, että poliisillekin asiansa voi esittää niin monella eri tavalla..

-Jarkko-
27.11.2008, 23:41
niinhän se on jokapaikassa et jos ensimmäiseks haistattaa vitut ni ei taida "palvelu" sit enää tuoksahtaa ruusulle. poliisikouluun harkitsin itekkin hakemista ennenkun tajusin et se homma vaatii vähän enemmän pinnaa mitä iteltä löytyy. pari tuttua poliisimiestä haastattelin samalla kun kuntoa kohottelin ja ne sano heti että mietippä vähän tarkemmin... jatkoin sitten raskaskoneasentajana! nyttemmin kaikkeen vittuuntuneena "työttömänä" sellaisena.

nana
27.11.2008, 23:47
Ja poliiskoulusta mennään suoraan kortistoon ja poliisikoululaiset tietävät sen jo sinne kouluun mennessään! Tilapäistöitä kyllä tulee sillon kun on jotain suurta valtiollista häppeningiä!
Monet asiakkaat ovat kyllä tietoisia siittä mitä poliisi ei saa tehdä, muttei taasen tiedä mitä poliisi saa tehdä..:D

niinhän se on jokapaikassa et jos ensimmäiseks haistattaa vitut ni ei taida "palvelu" sit enää tuoksahtaa ruusulle. poliisikouluun harkitsin itekkin hakemista ennenkun tajusin et se homma vaatii vähän enemmän pinnaa mitä iteltä löytyy. pari tuttua poliisimiestä haastattelin samalla kun kuntoa kohottelin ja ne sano heti että mietippä vähän tarkemmin... jatkoin sitten raskaskoneasentajana! nyttemmin kaikkeen vittuuntuneena "työttömänä" sellaisena.

-Jarkko-
28.11.2008, 00:01
näinhän se nykyisin taitaa olla. silloin "pari" vuotta sitten kun harkitsin sitä hommaa, oli vakava puute, tai jotain sinnepäin... oli kaikenlaisia hakupäällä mainoksia ja peeärrää muutenkin et saatais lisää poliisikoululaisia. mut tais olla semmonen "koulutetaan reserviin" operaatio sekin...?!?:confused:

HJ60
28.11.2008, 05:34
Eiköhän se menny niin, että poliisikoulu mainosti koska poliisin virkoja oli auki, mutta sitten isommat herrat päätti että vaikka paikkoja on auki niin niitä ei oo varaa täyttää.

Mitä ite poliiseja tunnen, niin töissä olevia ku eläkeläisiäki, niin mukavia ne on kaikki.

Tuo on totta tässäkin että niin metsä vastaa ku sinne huutaa.

Skorpioni
28.11.2008, 07:32
täytyy sen verran tuota ammattikuntaa puolustaa, että ihmisten asenteissa sitä vikaa usein on...

Täsmälleen samaa mieltä. Pitäisi muistaa kunnioittaa toisen työtä ja ammattia, eikä vähätellä kenenkään ammattia, eikä varsinkaan nimitellä halventavilla nimikkeillä. Siivoojankaan työtä ei huomata ennen kuin se on tekemättä. Sama on oman ammattikuntani työn kanssa, kun on poissa, niin silloin se huomataan.

sjeeppi
28.11.2008, 11:40
Ei mitenkään liity minuun paitsi kerran erehdyin sanomaan siivoojaksi... vähän OT
http://www.uta.fi/utain/2005s/16/25982.html
tuossa linkki epätietoisille...
Poliisi tekee työtään ja niissäkin on persoonia ja kun ns. "väärä" sattuu kohilleen niin johan nappas ja kaikki on päin helevettiä.

-Jarkko-
28.11.2008, 19:15
toiset on tarkempi kun toiset noista ammattinimikkeistä, kai se on pääasia et ite tietää mitä tekee, kutsukoot sitten maallikot millä nimikkeellä parhaiten osaavat.:)

Skorpioni
28.11.2008, 19:53
Laitoshuoltaja -nimike on hieman harhaanjohtava, eikä todellakaan kerro siitä, mitä henkilön tehtäviin kuuluu. Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että tehtäväkuvaan kuuluisi laitosten koneiden ja laitteiden kunnossapitäminen ja huoltaminen.

Ei siivoojanimike ole mitenkään huono, koska se kertoo juuri sen mitä henkilö tekee. Siistijästä tulee taas mieleen pintapuolinen siivous, eli keskilattiaa sipaistaan mopilla ja pölyjä ikään kuin pyyhitään pinnoilta.:)

Jos taas ajatellaan poliisinimikettä. Kertooko se mitä henkilö tekee työkseen?

nana
28.11.2008, 22:26
Poliisi, palomies, juristi... kaikki nuo kertovat jonkin asteisesta korkeammasta tahosta, lainkuuliaistuudesta..
Siivooja, myyjä, siisitijä, hoitoapulainen... kertovat alemman palkkaluokan työntekijästä, vaikka itse asiassa.. Vanhainkodin osastonhoitajan ja venhemman konstaapelin palkat ei kauheesti eroa toisistaan.. poliisin palkassa ei makseta edes vaarallisentyönlisää... Tää maailma on vaan ajettu siihen, että mitä hienommalta kuulostava titteli, sen parempi palkka jne... Ja vitut! Luulis että mä olen Jumala! Olen Yksityisyrittäjä ja voisin olla mikä tahansa yritysjohtaja, toimitusjohtaja, myyntijohtaja.. jne.. mutta käyntikortissa lukee vain Tmi Huitsula! Repikää siittä! Ja mitään en oo ottanut! :D

Skorpioni
28.11.2008, 22:40
Katos, katos kollega. :) Minäkin olen yrittäjä. Yritän nimittäin helkkarin kovasti tulla toimeen pienellä palkallani.

Vaikka toisaalta palkka on ihan kohtuullinen, mutta yritykseen kuuluu aika paljon henkilöstöä. Sivukulut ovat aika suuret.

nana
29.11.2008, 00:34
No niin.. Yrittäjyys kunniaan.. Vaikka Suomen maassa siitä tehdään lähes mahdotonta pienyrittäjälle varsinkin..
Minulla ei ole alaisia.. mutta toimenkuva sallii, että jos jotain mitä en osaa itse, voin teettää ulkopuolisella ja laskuttaa! Mä olen tyytyväinen jos jää 1500 netto kuukaudessa käteen! No se on aika lähellä poliisin palkkaa.. Mutta, kääntöpuoli on se, että valitsen itse asiakkaani, työaikani jne.. Maksan ruhtinaallisesti sille, joka saa tämän tytsyn vielä leimaamaan "kellokortin"... :p
Katos, katos kollega. :) Minäkin olen yrittäjä. Yritän nimittäin helkkarin kovasti tulla toimeen pienellä palkallani.

Vaikka toisaalta palkka on ihan kohtuullinen, mutta yritykseen kuuluu aika paljon henkilöstöä. Sivukulut ovat aika suuret.

Skorpioni
29.11.2008, 00:50
No niin.. Yrittäjyys kunniaan.. Vaikka Suomen maassa siitä tehdään lähes mahdotonta pienyrittäjälle varsinkin..
Minulla ei ole alaisia.. mutta toimenkuva sallii, että jos jotain mitä en osaa itse, voin teettää ulkopuolisella ja laskuttaa! Mä olen tyytyväinen jos jää 1500 netto kuukaudessa käteen! No se on aika lähellä poliisin palkkaa.. Mutta, kääntöpuoli on se, että valitsen itse asiakkaani, työaikani jne.. Maksan ruhtinaallisesti sille, joka saa tämän tytsyn vielä leimaamaan "kellokortin"... :p

Sorry, mutta minun 24 tuntia vuorokaudessa aikaa vievä yritys on tämä 7-lapsinen perhe.

Taidanpa saada juuri tuon 1500 ja vähän ylikin kellokortin leimaamalla.:D

nana
29.11.2008, 01:00
Ja taas jälleen kerran asiat ymmärretään niin kun ne esitetään..
Noh, minulla vain 2 lasta.. mutta hei eikös lapsilisät makseta vain 5 lapseen asti.. vai miten se nyt oli.....
vai lasketaanko niitä tuloiksi... Ei niistä ainakaan veroa makseta!;)

Sorry, mutta minun 24 tuntia vuorokaudessa aikaa vievä yritys on tämä 7-lapsinen perhe.

Taidanpa saada juuri tuon 1500 ja vähän ylikin kellokortin leimaamalla.:D

Skorpioni
29.11.2008, 01:19
Ja taas jälleen kerran asiat ymmärretään niin kun ne esitetään..
Noh, minulla vain 2 lasta.. mutta hei eikös lapsilisät makseta vain 5 lapseen asti.. vai miten se nyt oli.....
vai lasketaanko niitä tuloiksi... Ei niistä ainakaan veroa makseta!;)

Tällä hetkellä meille maksetaan viidestä, jotka ovat alle 17-vuotiaita. Ensi vuoden alussa saamme 30 euroa lisää lapsilisiä, joten kateelliset vihreytykää. :D

Eivät ole muuten tuloa kuin...olikohan se toimeentulotukea laskettaessa. Veroa ei ihme kyllä vielä tarvitse maksaa.

Huvittavaa kuitenkin on, että vajaan 300 euron kotihoidontuesta joutuu maksamaan veroa. Itsellä ei enää ole alle kolmevuotiasta, jotan ei voi jäädä kotiin hoitamaan tärkeintä yritystään. Tai voisi tietenkin jäädä hoitamaan, mutta saattaisi nälkä tulla ja lähtö kotoa. Tai jos jäisi kokonaan yhteiskunnan elätiksi, mene ja tiedä pärjäisi paremmin kuin nyt.

Monissa kunnissa painitaan juuri nyt kenelle maksettaisiin kotihoidontuen kuntalisää. Kuitenkin veronmaksajille tulee paljon kalliimmaksi maksaa lapsen hoito hoitopaikassa kuin se, että maksaisivat pienen korvauksen kotiin jäävälle iskalle tai äipälle.:)

Hups, tästähän taisi tulla melkein poliittinen kannanotto, mutta näin se vain menee.

Olisi ilmeisesti pitänyt aikanaan miettiä hieman tarkempaan uranvalintaa.

nana
29.11.2008, 01:25
Hei rupee yksityiseks perhepäivähoitajksi! Siinä vasta yrittäjänirvikuva! Never again! ja luulin olevani yhteiskunnalle hyväksi! Jokainen huolehtikoon omasta orgasmistaan! Anteeksi taas ironisuuteni, mutta niin se vain menee!
Ja mitä nyt yrittäjyyteen tulee, niin perhettä ja lapsia ei siihen lasketa! vai maksatko kenties Yelliä suurperheestäsi!? Tai ammattivastuuvakuutiksia? Tai ennakko veroja? Että, enpä nyt kuitenkaa vertaisi perhettä yrittäjyyteen.. tästä voidaan olla montaa mieltä... Ja hei, se on ammatinvalintakysymys! Mitään ammattikuntaa morkkaamatta!:D
Tällä hetkellä meille maksetaan viidestä, jotka ovat alle 17-vuotiaita. Ensi vuoden alussa saamme 30 euroa lisää lapsilisiä, joten kateelliset vihreytykää. :D

Eivät ole muuten tuloa kuin...olikohan se toimeentulotukea laskettaessa. Veroa ei ihme kyllä vielä tarvitse maksaa.

Huvittavaa kuitenkin on, että vajaan 300 euron kotihoidontuesta joutuu maksamaan veroa. Itsellä ei enää ole alle kolmevuotiasta, jotan ei voi jäädä kotiin hoitamaan tärkeintä yritystään. Tai voisi tietenkin jäädä hoitamaan, mutta saattaisi nälkä tulla ja lähtö kotoa. Tai jos jäisi kokonaan yhteiskunnan elätiksi, mene ja tiedä pärjäisi paremmin kuin nyt.

Monissa kunnissa painitaan juuri nyt kenelle maksettaisiin kotihoidontuen kuntalisää. Kuitenkin veronmaksajille tulee paljon kalliimmaksi maksaa lapsen hoito hoitopaikassa kuin se, että maksaisivat pienen korvauksen kotiin jäävälle isille tai äipälle.:)

Hups, tästähän taisi tulla melkein poliittinen kannanotto, mutta näin se vain menee.

Olisi ilmeisesti pitänyt aikanaan miettiä hieman tarkempaan uranvalintaa.

Skorpioni
29.11.2008, 01:32
Hei rupee yksityiseks perhepäivähoitajksi! Siinä vasta yrittäjänirvikuva! Never again! ja luulin olevani yhteiskunnalle hyväksi! Jokainen huolehtikoon omasta orgasmistaan! Anteeksi taas ironisuuteni, mutta niin se vain menee!
Ja mitä nyt yrittäjyyteen tulee, niin perhettä ja lapsia ei siihen lasketa! vai maksatko kenties Yelliä suurperheestäsi!? Tai ammattivastuuvakuutiksia? Tai ennakko veroja? Että, enpä nyt kuitenkaa vertaisi perhettä yrittäjyyteen.. tästä voidaan olla montaa mieltä... Ja hei, se on ammatinvalintakysymys! Mitään ammattikuntaa morkkaamatta!:D

Hjumör! Aikamoisia maksuja joutuu kyllä maksamaan mm. vakuutusmaksuissa ja myös sellaisissa tapauksissa, joita vakuutus ei korvaa mm. fysioterapia.

Miehen kanssa ollaan joskus naurettu tätä "yritystämme", josta tämänhetkinen tuotto on tosiaan minimaalinen. Mutta kenties tulevaisuudessa sinunkin yrityksesi saa tuloja meidän yrityksen ansiosta.

Pitäisikö meidän jatkaa tätä chatissä, ennen kuin joku käskee meidät sinne?

Hymiöt unohtuivat: :) :)

nana
29.11.2008, 01:39
Tämä aihe, joka ei liity alkuperäiseen topickiin.. en katso aiheelliseksi jatkaa chätissä.. Noh, et ole ainoa joka joutunut hoidattamaan lapsiaan "omista" rahoista, joten se siittä!
Minun yritykseni toimenkuva on sitä mihin yhteiskunnan resurssit ei riitä, vaan kaikki ulkoistettaan.. joten ei ainakaan duunit lopu! Ja sanoisin näin, että saatta olla että ennemminkin minun yritykseni tarjoamat palveut on yksi niistä, joihin perheelliset joutuvat turvautumaan, niitä palevuita joita vakuutukset eivät kata ja joihin yhteiskunta ei pysty tarjoamaan muuta kun ulkoistettua apua.. mutte hei, siitä saa 60% verovähennyksiin!!!

Hjumör! Aikamoisia maksuja joutuu kyllä maksamaan mm. vakuutusmaksuissa ja myös sellaisissa tapauksissa, joita vakuutus ei korvaa mm. fysioterapia.

Miehen kanssa ollaan joskus naurettu tätä "yritystämme", josta tämänhetkinen tuotto on tosiaan minimaalinen. Mutta kenties tulevaisuudessa sinunkin yrityksesi saa tuloja meidän yrityksen ansiosta.

Pitäisikö meidän jatkaa tätä chatissä, ennen kuin joku käskee meidät sinne?

Skorpioni
29.11.2008, 01:48
Tämä aihe, joka ei liity alkuperäiseen topickiin.. en katso aiheelliseksi jatkaa chätissä.. Noh, et ole ainoa joka joutunut hoidattamaan lapsiaan "omista" rahoista, joten se siittä!
Minun yritykseni toimenkuva on sitä mihin yhteiskunnan resurssit ei riitä, vaan kaikki ulkoistettaan.. joten ei ainakaan duunit lopu! Ja sanoisin näin, että saatta olla että ennemminkin minun yritykseni tarjoamat palveut on yksi niistä, joihin perheelliset joutuvat turvautumaan, niitä palevuita joita vakuutukset eivät kata ja joihin yhteiskunta ei pysty tarjoamaan muuta kun ulkoistettua apua.. mutte hei, siitä saa 60% verovähennyksiin!!!

Ok! Öitä. :eek:

PikkuMyy
29.11.2008, 13:01
Ja koko stoori alkoi mukavista poliiseista ja palomiehistä....:D

Late
29.11.2008, 13:16
Näyttää melko tyhmältä tää viestiketju, kun sekä skorpioni, että nana ovat mun ignore listalla...
:)

Rekisteröimätön
29.11.2008, 13:26
Näyttää melko tyhmältä tää viestiketju, kun sekä skorpioni, että nana ovat mun ignore listalla...
:)

Löytyy noita hienoja miehiä ja naisia näköjään muistakin ammattikunnista.

Pitkään ollutkin hiljaiseloa. Jospa taas joku laittaisi pollin, jossa kysytään kumpi lähtee ja kumpi jää. Mutta tällä kertaa toivon, etteivät hännystelijät ja taustajoukot lymyile, niin kuin taannoin kävi.

Skorpioni

Rekisteröimätön
29.11.2008, 20:01
Sana on vappaa, elä ota noukkaasi jokkaista asiaa. Tässä mitään polleja tarvia, mää pois ni se on sillä selevä.

Skorpioni
29.11.2008, 20:19
Sana on vappaa, elä ota noukkaasi jokkaista asiaa. Tässä mitään polleja tarvia, mää pois ni se on sillä selevä.

Niin juuri sana on vapaa.:) Pari kommenttia oli kuitenkin tarkoitushakuista nokkimista ja saa kai sitä puolustautua? Tuota noukkaan (nokkaan ilmeisesti) ottamisohjettasi voisi toisetkin noudattaa.

Ja tähän voisi hienosti muistella nuoruuttani, kun parhaan kaverini sisko käski minua sanomalla: "Mää pihhaas." Mie siihen: "En sinun käskystäsi."

Anteeksipyyntö viestiketjun aloittajalle vielä. Poliisit ovat tosiaan hienoja miehiä ja naisia.

Sitä rohkeutta kirjoittaa omalla nikillään kaipaisi näiltä rekisteröityneiltä anonyymeiltä edelleen.

RA1D
29.11.2008, 22:04

Poliisit on asiallisia, ainakin ne joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, ei voi valittaa.
Toista on näiden "palstapoliisien" kanssa, jotka PIILESKELEE.

Nalle
01.12.2008, 11:32
Meinasin jo jättää laittamatta vastausta, mutta minkäs sitä luonteelleen voi. :D

Eli omakohtaisesti voin hyvällä omallatunnolla todeta, että vaikka maailma on pullollaan ns. hankalia ihmisiä myös noiden niinkutsuttujen asiakkaiden joukossa, niin hyvin pitkälti oma käytös on se mikä ratkaisee..

Täytyy myöntää, että oman "uran" alkuvaiheessa tuli joskus näytettyä voimaa sanomalla asiakkaalle jopa hankalastikin.. Niin ne vaan vuodet on kouluttaneet ja nykyisin ei moralisointi kiinnosta enää tippaakaan. Helpoimmalla näet pääsee, kun hoitaa asian asiana ja jättää ylimääräiset huomiot vähemmälle. Toki, asiasta pitää sanoa ja asiaan pitää puuttua, mutta tyhjänpäiväiset vittuilut on kyllä jo jääneet matkasta aikaa sitten.

Ja jotain vissiin oman voimannäytön hiipumisesta kertoo se tosiasia, että viimeisten vuosien aikana ei muistu mieleen kovinkaan montaa oikeasti hankalaa asiakasta, vaikka suurin osa asiakastapaamisista menee juurikin sakottamisen merkeissä.

Eli niin se metsä oikeasti vastaa, kuin sinne huutaa.

Mutta valitettavasti meidänkin joukkoon mahtuu niitä vähemmän ystävällisiä ja miellyttäviä tyyppejä. Sen vaan voi sitten itse kukin tykönään miettiä, että kuinka "arvostettuja ammattilaisia" ne ovat oman ammattiporukan silmissä..

nana
01.12.2008, 12:23
Suomalaisen asiakkaan alintajuntaan on vaan syvälle iskostunut tuo "asiakas on aina oikeassa"-väite...
Ja se mikä hirvittää tänä päivänä on noitten nuorten käytös.. Oma 80-luvun nuoruus oli mielestäni vielä hienoa aikaa.. Ei olisi mielenkää tullut haistatella vanhemmille, vanhuksille yms.. Oli kunnioitusta!!! Toki sitä kartsalla hilluttiin, mutta kaverista pidettiin huolta ja poliisit autto kyllä.. onneksi ei oman faijan tarttenut tytärtään kyliltä hakea :D
Kollegat sitäkin enemmän.. mutta kyllä sitä uskottiin mitä polliisisetä sano! Ja kotona sitten juostiin saunaa ympäri tahdissa ja vitsaa haettiin ihan itte mettästä ja niin monta kertaa, että oli tarpeeksi pitkä!

Isän hyvä neuvo, jonka pienenä jo opin, Kilon paskaakin voi paketoida nätisti! :)
Jokainen ymmrätäköön sen miten parhaakseen katsoo..

-MaTTi-
01.12.2008, 13:15
Kyllä nyt täytyy sanoa ,että oli mukavia poliiseja.
Siis kävi näin ,että lähdin ekaa kertaa muutamaan viikkoon tuolla cruiserilla ajelemaan,sitten tuossa kehällä kotiintullessa juvanmalmin kohalla alkoi eturenkaalta nousta savu pysähdyin ja menin katsomaan niin liekkiähän sieltä löi no ei muuta kuin lumella sammuttamaan ja heti kohta tietenkin musta maija pysähtyi siihen,poliisi kysyy"menikö jarrut jumiin" no siinä sitten kattelivat autoa ja tietenkään ei ollut papereita mukana,mutta kaverit näki tiedot koneelta,muutama kysymys harrastuksen luonteesta ja sanoivat,että tolla varmasti pääsee,vanhempi vielä lopuksi kertoili,että oli itelläänkin joskus jumittanut amzonin jarrut niin ,että liekkiä oli lyönyt.Ennakko odotukset huomioon ottaen oli kyllä mukavin tapaaminen tällä viikolla.

Ja boggerit oli alla? No comments? Sähän oot näköjään kerenny sahaamaan hj:n ahterista pätkän pois... entistä uglympi. :D

porro1
01.12.2008, 14:57
on hyviä ja tyhmijä poliiseja. hyvät poliisit tulee jutteleen ja ihailee kuinka auto on kiinitetty kärrylle, eikä epäile sen mukana pysymistä. tyhmät poliisit aloitaa sillä et auto pitää sitoa hinaus lenkeistä, ja sit katsotaan laki-kirjaa, jonka jälkeen todetaan et ei se kerro sitä mitä on hajettu, sit alkaa kiinitys liinojen tutkiminen, niitä on 3, takana 2 edes 1, ei riitä pitäs olla 4, joka pyörästä omallaan, ei kun selvitään et pysyy 3, sit alkaa liinojen kestävyys tutkinta, ja todetaan et puuttuu laput taka liinoista, ei kun uus liina pussi autosta ja siittä näytään mikä on liinan kestävyys, ( joko on 4000kg) ei riitä muka autolle joka painaa n.1800kg, siin vaihees on mennyt n,30min aikaa. alkaa pinna palaan ja suu aukee mul, poliisit ei saa sana vuoroa, tekstiä tulee 5.min minulta jonka jälkees poliisi hakee alkometrin ja puhalus, ja toine lukee laki-kirjaa, ja etsii pykälää mil vois sakottaa. jota ei löydy, joten alkaa veto-auton tutkiminen ja sen paperien tarkistus. otees lukee et autos on ruuvipenkki ja työkalulaatikko sekä työtaso. alkaa niiden etsintä ikkunan läpi, tavaratilas on 4 työkalulaatikoa jois erilaisia irto työkaluja 3 työkalu-sarjaa 2 iroitettavaa työtasoa sekä 2 ruuvipenkkiä joista toine on perhon sidontaa varte tehty. ei kun esitely pääle ja perään kysymys et mitä vielä ? jolloin poliisit totee et hyvää matkaa. aikaa meni vain tunti.. olen tehnyt tämän shoun 14 kertaa viimisen 24kk aikana ja saanut 3 sakkoa poliisin halveksinasta, jotka on sit kumottu. olen tänä vuonna hinannut kärryä peräs 31000km. silti pidän poliisia ystävänä. oman kylän poliisit ei häiriköi mua enää. toisille polliselle on punainen vaate, maasturi kärry peräs ja siä paku kyydis, ja vielä kun maasturis näkyy käytön jäljet.

ugly_hj
01.12.2008, 22:06
Ja boggerit oli alla? No comments? Sähän oot näköjään kerenny sahaamaan hj:n ahterista pätkän pois... entistä uglympi. :D

No tottakai oli;) ,sen verran fiksuja kavereita ,että tiesivät maastoautoon kuuluvan oikeat maastorenkaat.

Ja otan tuon kehuna :D

Rekisteröimätön
02.12.2008, 08:29
.
Ja se mikä hirvittää tänä päivänä on noitten nuorten käytös.. Oma 80-luvun nuoruus oli mielestäni vielä hienoa aikaa.. Ei olisi mielenkää tullut haistatella vanhemmille, vanhuksille yms.. Oli kunnioitusta!!!

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Nykynuoret ovat miellyttäviä ja hyväkäytöksisiä. Tervehtivät ja juttelevat ja ovat muutenkin kohteliaita. Eilenkin kaupassa edellämme oli vanhempi nainen, joka maksoi ostokset käteisellä. Häneltä jäi puuttumaan 15 senttiä loppusummasta. Poikani antoi puuttuvat rahat kassatyöntekijälle.

Myös lasteni kaverit tervehtivät ja ovat tosi miellyttäviä. Johtuisiko tämä sitten hyvästä kasvatuksesta? Tietysti joukossa saattaa olla huonostikin käyttäytyviä nuoria, mutta niinhän meissä vanhemmissakin on. Tähän lainaan Nallen sanontaa: "Niin metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan."

Skorpioni

nana
02.12.2008, 08:44
Eiköhän tää jeesustelu tästä aihesta riitä jo pikkuhiljaa..
vai pitääkö tässä nyt erikseen mainita, kuinka nuorisorikollisuus kasvaa koko ajan ja kuinka vain nuoremmat ja nuoremmat käyttävät huumeita yms.. 12-vuotiaat hilluu aseiden kanssa ja toiset nuoret teloittaa tusinan koululasia..
Mutta ainahan se on nii, ettei meidän lapset... Tietysti, joidenkin lapset on kasvatettu pumpulissa ja tynnyrissä.. niin mitäs ne tästä pahasta maailmasta tietäisikään :D

Mutta olihan se nyt selvää, että joku on tästä asiasta erimieltä...

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Nykynuoret ovat miellyttäviä ja hyväkäytöksisiä. Tervehtivät ja juttelevat ja ovat muutenkin kohteliaita. Eilenkin kaupassa edellämme oli vanhempi nainen, joka maksoi ostokset käteisellä. Häneltä jäi puuttumaan 15 senttiä loppusummasta. Poikani antoi puuttuvat rahat kassatyöntekijälle.

Myös lasteni kaverit tervehtivät ja ovat tosi miellyttäviä. Johtuisiko tämä sitten hyvästä kasvatuksesta? Tietysti joukossa saattaa olla huonostikin käyttäytyviä nuoria, mutta niinhän meissä vanhemmissakin on. Tähän lainaan Nallen sanontaa: "Niin metsä vastaa, niin kuin sinne huudetaan."

Skorpioni

Rekisteröimätön
02.12.2008, 09:09
Eiköhän tää jeesustelu tästä aihesta riitä jo pikkuhiljaa..
vai pitääkö tässä nyt erikseen mainita, kuinka nuorisorikollisuus kasvaa koko ajan ja kuinka vain nuoremmat ja nuoremmat käyttävät huumeita yms.. 12-vuotiaat hilluu aseiden kanssa ja toiset nuoret teloittaa tusinan koululasia..
Mutta ainahan se on nii, ettei meidän lapset... Tietysti, joidenkin lapset on kasvatettu pumpulissa ja tynnyrissä.. niin mitäs ne tästä pahasta maailmasta tietäisikään :D

Mutta olihan se nyt selvää, että joku on tästä asiasta erimieltä...

Meidän lapset ovat joutuneet myös miellyttävien poliisien kanssa tekemisiin, eivätkä he silti ole mitään hulttioita. Tulevaisuudesta en tiedä, miten heille käy, koska en ole ennustajaeukko. Nuorisoon vaikuttaa paljon myös ympäristö, kaveripiiri jne.. Myöskään rikollisille tielle joutuminen ei aina ole yksistään vanhemmissa ja kasvatuksessa.

Pisti vain silmään tuo yleistäminen, eivät kaikki nuoret tuonkaltaisia kuin kuvailet.

Eikös keskustelu synnykin siitä, että olla eri mieltä ja esitetään erilaisia näkökantoja asioihin. Varmasti sekin ärsyttäisi, jos rupeaisin koko ajan toistelemaan sinun lauseitasi ja olemaan kaikesta samaa mieltä.

S