Kirjaudu sisään

View Full Version : BJ:n takavinssin kuva

HaKu
02.09.2004, 11:22
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/HaKu-TakaVinssi.JPG

Jokuhan tota kuvaa on pyytänyt ,kuva myös mun profiilissa.
talvella bj tulee saamaan ehomman ulkomuodon ja tuo vinssikin tulee vähän modifioitumaan.

jokohan näkyis,pian menee herne nenään

no ny onnistu

Edited by - HaKu on 02/09/2004 12:24:05

Edited by - HaKu on 02/09/2004 12:25:34

Edited by - HaKu on 02/09/2004 12:32:08

Edited by - HaKu on 02/09/2004 12:32:49

jjtp
02.09.2004, 11:43
tosta kuvasta näkyy selvästi miten tojon vetokidoissa on toi alimmainen vaakarissa asennettu painp... vaijeri hankaa siihen kulmarautaan.
ei muuta kuin alinta rissaa nostaen niin on vaijeritkin pitempä ikäsiä.

anttir
02.09.2004, 11:50
Tässä toinen versio:
http://antti.rauramo.com/hj45/kuvat/2004-05-09/DSC00515.JPG

--
Antti R.
1978 HJ-45LP

HaKu
02.09.2004, 11:53
quote:
tosta kuvasta näkyy selvästi miten tojon vetokidoissa on toi alimmainen vaakarissa asennettu painp... vaijeri hankaa siihen kulmarautaan.
ei muuta kuin alinta rissaa nostaen niin on vaijeritkin pitempä ikäsiä.

joo tuon "vian" aijon korjata ja teen ton kidan pienemmäksi ja vaihdan nuo vaijerit köyteen.
tuosta Antin kuvasta saa hyvän käsityksen tuosta tuesta rungossa.

Scout
02.09.2004, 12:07
quote:
Tässä toinen versio:
--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Mitenköhän tuossa on veto toteutettu ku toi kela on väärinpäin?

Toyota BJ40 1975....

jjtp
02.09.2004, 12:15
joo näkyy antin kuvasta hyvin myös toi kun on peitetty toi tojon vinssin toinen vika kelan ja noiden sankojen väli ettei pääse vaijari pois kelalta.
mulla tulee bj:ssä olemaan vetokita kiinni tossa natokoukun kohdalla,että saa ovet auki (jos niitä käyttää pää asiallisesti avo)
veto kita omaa valmistetta rosteri rissoin,hitsi kun joku tekis noita rosteri rissoja sarjana tohon alkuperäiseen kitaan, ne on monella aika heikos hapessa.

anttir
02.09.2004, 13:08
quote:

Meinaatko että kun menee kardaani diagonaalisesti? Että osuisi kardaaniin, vai mitä? Tilaahan tuolla nelivitosen rungossa on vaikka kuin, ja kardaani lähtee sen verran eri kohdasta ja suuntaa alaspäin, että en usko siinä olevan ongelmaa.

En kyllä tiedä onko Philippellä tullut ongelmia vastaan vinssin kardaanin kanssa, projekti on tainnut olla vähän jäissä kun on pitänyt koira leikata yms (murheensa kullakin).

--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Scout
02.09.2004, 13:26
quote:
quote:

Meinaatko että kun menee kardaani diagonaalisesti? Että osuisi kardaaniin, vai mitä? Tilaahan tuolla nelivitosen rungossa on vaikka kuin, ja kardaani lähtee sen verran eri kohdasta ja suuntaa alaspäin, että en usko siinä olevan ongelmaa.

En kyllä tiedä onko Philippellä tullut ongelmia vastaan vinssin kardaanin kanssa, projekti on tainnut olla vähän jäissä kun on pitänyt koira leikata yms (murheensa kullakin).
--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Joo, meinasin ku ulosotto on tien puolella ja nyt ku tuo on asennettuna noin päin niin
vinssin kardani menee vinosti takakardaanin ja perämurikan yli ku tuo matoruuvi on ojan puolella.
Mulla on kyllä toisena vinssinä BJ'n vinssi jossa on veto molemmin puolin ja ajatteli
pyöräyttää sen niin että matoruuvi tulee myös tienpuolelle. HJ'n kelaahan ei saa ku yksinpäin..
Akselinylitys onnistunee ku asemoi sen tukilaakerin silleen mukavasti, siis josku ku saan
aikaseksi alottaa asennukset...

Toyota BJ40 1975....

jjtp
02.09.2004, 14:05
mulla 0n 2 kpl noita läpivetäviä vinssejä ja yksi semmonen hj malli noi läpivetävät on huollettu mutta se hj modelli on huoltamatta.
täytyy tutkia tarkemmin mun nähdäkseni suunnan saa vaihdettua kun kääntää myös sen sisällä olevan ison messinkihammaspyörän ympäri.

bj45lava
02.09.2004, 17:36
Mullahan toi on sitten niin, kun runko katkeaa 45:ssa takajousenkorvien kohdalle, niin vinssi on kyhätty läpivetävästä tasan keskelle runkoa,siis korkeussuunnassa, muutenhan sen paikka on ihan rungon vas.laidassa. Niin että on yhtä paljon alla ja päällä näkyvissä, palkki on kolottu sopivasti, ja rullat ohjailee vaijeria, ettei ota palkkiin kiinni.
Täytyis vielä madaltaa tota helvetin ylimitoitettua toyon ohjainrullastoa matalammaksi.

Saa ton kardaanilinjan hyvin kolmella nivelellä ihan suoraan.

Niin ja siis rulla näkyy tyhjänä justiinsa 5mm runkopalkkilinjan alapuolella.

Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...

jjtp
02.09.2004, 17:58
juu bj45lava just noin mä olen kanssa suunnitellut laittavani.

mikjus
18.08.2006, 11:41
Olisiko lisää kuvia toyon mekaanisesta vinssistä joka on survottu takavinssiksi. Pääasiassa kiinnostaa bj-40 toteutukset mutta muutkin kuvat tervettuleita. Pitäs varmaan itelle laittaa tai ainakin alkaa suunnittelemaan. Pitäs melkein laittaa taka-akselin etupuolelle tai sitten ihan rungon perälle. Liekkö tulee kardaanin kanssa ongelmia kun on panhardit yms. tiellä. Haluaisin sen siis niin että jää kokonaan lattian alle ja operointi tapahtuu jonkunlaisesta luukusta.

Tässä jämerän näköinen hj toteutus
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/mikjus-hjtakavinssi.jpg

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/mikjus-hjtakavinssi2.jpg

Edited by - mikjus on 18/08/2006 12:48:51