02.09.2004, 10:34
Olisko jollain parempaa tietoa asiasta.
Vähän taustatietoa: auto -68 Coupe, alkup.kone "normaali" 1-kaasarin 427, vaihdettu kuitenkin Jenkeissä tilalle 454.
Auto on ollut jo pidempään aikaa sellainen, että kovemmin kiihdytettäessä se on vähän niinkuin "hyytynyt", siis alkanut pätkiä ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa. Viime viikonloppuna meni kuitenkin sellaiseksi, ettei enää päässyt kuin bussipysäkinvälin kerrallaan kunnes taas sammui. Lähti kuitenkin taas käyntiin, kävi tyhjäkäynnillä ok, ajossa taas pätki ja sammui. Tankissa oli tuolloin bensaa n. 1/4 ja kun vihdoin viimein pääsin huoltamolle ja tankkasin täyteen niin kaikki pelasi taas ok. Bensansuodattimen oon vaihtanut...
Päättelin "maalaisjärjellä", että vika on bensapumpussa. Eli täydellä tankilla bensaa riitti omalla paineellaan, tankin tyhjetessä paine ei enää riittänyt.
No, ajattelin läväistä ostamassa US-Partsista uuden bensapumpun. Eipä ollutkaan niin helppoa koska tarjolla olisi ollut 454:lle & Rochester Quadrajet 4MV:lle pupppu, jossa on 3 putkea (tankista tuleva, kaasarille menevä ja joku paluuputki kaasarin ja pumpun välille). Kattelin uudelleen omaa autoani ja totesin, ettei siinä ole kuin 2 putken bensapumppu.
Kysymys kuuluukin: pitäisikö tuosta kaasarista löytyä paikka tuolle paluuputkelle ja jos löytyy (jos tee-se-itse-mies on sen Jenkeissä poistanut käytöstä), niin kannattaako se ottaa uudelleen käyttöön ? Netistä löysin (www.corvetteparts.com/) v.67-69 427:n bensapumpun kuvan, jossa vain 2 putkea. v. 70-74 pumput 454:een taas näyttäisivät olevan 3:lla putkella. Jos taas kasarissa ei ole kuin bensan tuloputki, sopiiko tuollainen v.67-69 427:lle tarkoitettu bensapumppu fyysisesti 454:een ?
Toki viimeinen konsti on bensapumpun kanssa kävely liikkeeseen, mutta vähän kiinnostaisi tietää kuuluisiko kaasarin ja bensapumpun välillä olla paluuputki vai ei ja mitä etua sellaisesta olisi jos kuuluu ?!
T: nm. asiantuntemus ihan eri foorumilla
Note! This message was posted anonymously!
Vähän taustatietoa: auto -68 Coupe, alkup.kone "normaali" 1-kaasarin 427, vaihdettu kuitenkin Jenkeissä tilalle 454.
Auto on ollut jo pidempään aikaa sellainen, että kovemmin kiihdytettäessä se on vähän niinkuin "hyytynyt", siis alkanut pätkiä ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa. Viime viikonloppuna meni kuitenkin sellaiseksi, ettei enää päässyt kuin bussipysäkinvälin kerrallaan kunnes taas sammui. Lähti kuitenkin taas käyntiin, kävi tyhjäkäynnillä ok, ajossa taas pätki ja sammui. Tankissa oli tuolloin bensaa n. 1/4 ja kun vihdoin viimein pääsin huoltamolle ja tankkasin täyteen niin kaikki pelasi taas ok. Bensansuodattimen oon vaihtanut...
Päättelin "maalaisjärjellä", että vika on bensapumpussa. Eli täydellä tankilla bensaa riitti omalla paineellaan, tankin tyhjetessä paine ei enää riittänyt.
No, ajattelin läväistä ostamassa US-Partsista uuden bensapumpun. Eipä ollutkaan niin helppoa koska tarjolla olisi ollut 454:lle & Rochester Quadrajet 4MV:lle pupppu, jossa on 3 putkea (tankista tuleva, kaasarille menevä ja joku paluuputki kaasarin ja pumpun välille). Kattelin uudelleen omaa autoani ja totesin, ettei siinä ole kuin 2 putken bensapumppu.
Kysymys kuuluukin: pitäisikö tuosta kaasarista löytyä paikka tuolle paluuputkelle ja jos löytyy (jos tee-se-itse-mies on sen Jenkeissä poistanut käytöstä), niin kannattaako se ottaa uudelleen käyttöön ? Netistä löysin (www.corvetteparts.com/) v.67-69 427:n bensapumpun kuvan, jossa vain 2 putkea. v. 70-74 pumput 454:een taas näyttäisivät olevan 3:lla putkella. Jos taas kasarissa ei ole kuin bensan tuloputki, sopiiko tuollainen v.67-69 427:lle tarkoitettu bensapumppu fyysisesti 454:een ?
Toki viimeinen konsti on bensapumpun kanssa kävely liikkeeseen, mutta vähän kiinnostaisi tietää kuuluisiko kaasarin ja bensapumpun välillä olla paluuputki vai ei ja mitä etua sellaisesta olisi jos kuuluu ?!
T: nm. asiantuntemus ihan eri foorumilla
Note! This message was posted anonymously!