View Full Version : vinssi
Kertokaas nyt viisaammat kun noita 400-500e vinssejä kauppaillaan kokoajan mut ei kelleen tunnu kelpaavan... onkos ne nyt sitten aivan p**koja?:confused:
Ois vaan kiva tietää kun tohon omaan blazeriin tars laittaa kans jonkin sortin vinssi, eikä ilmeisesti ihan pientä kannata laittaa:D
osta joku laatumerkki(t-max, come-up, superwinch, warn...) niin pääset helpoimmalla. Varsinkin tossa sun auton kokoluokassa (12 000 - 15 000 lbs) tiedän monia jotka on ostanut halvan vinssin ja katuneet jälkikäteen.
Jotkut vaan on ollu tyytyväisijäkin, mut hyvää ja halpaa kun ei oikeen taida löytyä samasta paketista tässäkään asiassa:rolleyes:
noo, noita Kiinanvinssejä saa himaan asti toimitettuna moottorin ja releboxin hinnalla. ja tuohon hintaa ihan sama kuin kauan kestää. itellä kyseinen "13000 lbs" vinssi takana, hintaansa nähden (241€) toiminut hyvin.
hintaansa nähden (241€) toiminut hyvin.
Juu samaa mieltä. Monet vaan kauppaa näitä täällä palstalla 400-500e/kpl hintaan.
Itsellekiin tulossa kiinalainen takavinssi sulaneen milemarkerin tilalle. Hinta ei ihan niin halpa kuin sulla mutta huomattavasti halvempi kuin nämä palstan tarjousvinssit...
noo, noita Kiinanvinssejä saa himaan asti toimitettuna moottorin ja releboxin hinnalla. ja tuohon hintaa ihan sama kuin kauan kestää. itellä kyseinen "13000 lbs" vinssi takana, hintaansa nähden (241€) toiminut hyvin.
No nii, no nii no... Saattaa olla sama juttu kun noissa halvemmissa maastotunkeissakin, joillakin kestää halpa ja ovat tyytyväisiä ja joillakin ei taas kalliit "hyvätkään" kestä:rolleyes:
mistä saa vinssejä tohon rahaan??
Tällekkin vois kelvata ton hintainen taka vinssi...
Itellä käytössä kiinalainen ESW (Electronic Super Winch) 12000lbs. Moitittavaa ei oo ollu vaikkei nyt monia kertoja ookkaan vedelty. Hintaansa nähden ajaa ainakin asiansa. Riitt
vän nopea, siitä plussaa ja ei oo ainakaan Hiluxia, Pajeroa ja LJ:tä vedelessä paukut loppuneet... Eli riittää ainakin 1500-1900kg autoihin ihan hyvin. Johtosarjat oli hippasen lyhyet ja radiokauko-ohjain on tyhmä kun painaa sisään nappia kerran niin vinssi kanssa vetää taukoamatta ja stop napilla pysäytetään. Mietinpä vaan, että ei ois kiva jos tulis toimintahäiriö eikä stop nappi jostain syystä toimiskaan. Kerran meinas käydä niin... Normaali johtokauko-ohjain on varmempi ja parempi. Siinä joutuu nappia pitämään pohjassa.
Vaijeri vaikuttaa ainakin kohtuu järeältä, mutta viimeistely on mitä on. Jokaikinen pultti joka on ollut kiiltävä on ruosteessa. Ite oon ollu tyytyväinen.
Edittiä. Rasvat kantsii ainaki tarkistaa, ne on noissa halvoissa aina vähän sellasta mitä nyt on tehtaalla sattunut vähän olemaan. Ite oon laittanu Graffitivaseliinia, tiedä sitten onko hyvää vai ei, itellä ainakin pelittäny.
No mistä noita halpoja vinssejä olette ostellut ja mihin hintaan? Helposti luulisi että jos se peruskoneisto noissa kestää, niin sen ympärillä olevat vermeet on kohtuu helppo ja halpa laittaa kestämään. Meinasin siis ruostuvat pultit, liian ohuet piuhat huonot vaijerit ja huonot rasvat, mitä sitä muuta olis paranneltavaa...
niin ois kyllä kiva saada tietoon mistä nuita löytyy.???
ite ostin tornion tampixsesta horse poverin 8500lps jottai 360-380e
ja toiminu hyvin 2 vuotta = }
eilen piuhat kiinni hiluxiin ja tänään pari vetoa primetech 12000lbs vinssillä, tyytyväinen olen.oikeesti nopea ilman kuormaa ja ääni ei juuri muutu kun veto alkaa.saa nähdä mikä on kestävyys,hyvältä näyttää tällä hetkellä.
mistä saa vinssejä tohon rahaan??
Vaikka tältä kaverilta:
http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/it...nZjago24online (http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/items/Auto-Motorrad-Teile__W0QQQ5ftrksidZp3911Q2ec0Q2em282QQQ5fcatrefZ 1QQ_flnZ1QQ_sacZ1QQ_sacatZ131090QQ_ssnZjago24onlin e)
Eiku kyselemään.. http://www.alibaba.com/showroom/Car_Electric_Winch.html
The winch is for the towing of the car or jeep...
Niinpä niin.... on autoja ja on jeeppejä.:D
Rekisteröimätön
25.11.2008, 11:54
Onkos kellekkään tuttu tommonen HORN merkkinen vinssi tuttu, näyttäisi olevan myös melko edullinen malli...
Kertokaas nyt viisaammat kun noita 400-500e vinssejä kauppaillaan kokoajan mut ei kelleen tunnu kelpaavan... onkos ne nyt sitten aivan p**koja?:confused:
Ois vaan kiva tietää kun tohon omaan blazeriin tars laittaa kans jonkin sortin vinssi, eikä ilmeisesti ihan pientä kannata laittaa:D
en tiiä kevyemmissä kotteroissa on toiminu halavatkin kelat mut blaaseri painaa jonninverran enemmän mutta on kaverilla gev 10000 toiminu hiluxissa moitteetta toki huoltoa ja tarkistuksia ne vaatii.. mut mun mielipide on et jos chevyyn meinaat vinssiä ni ota semmonen et toimii eli kallis ja maksaa rahaa... mut muista ottaa selvää et onko takuu... sitäkin voi käyttää jos kova vehje hajoaa heti ekalla vedolla
halavatkin kelat mut blaaseri painaa jonninverran enemmän mutta on kaverilla gev 10000 toiminu hiluxissa moitteetta toki huoltoa ja tarkistuksia ne vaatii.
Eikös kaikki mekaaniset laitteet vaadi huoltoa ja tarkistuksia? Oli sitten kyse halvasta tai kalliista?
EDIT: Huoltaminenhan on sitten eri asia ku korjaaminen, ja huoltamatta kaiken saa hajoamaan.