Kirjaudu sisään

View Full Version : chevyn kone bronkkoon


Rekisteröimätön
18.11.2008, 12:02
eli passaako chevyn 6,2d kone isoon ford bronkkoon...?

CJ7
18.11.2008, 12:15
Kai sen saa passaamaan, mutta MIKSI??

Rekisteröimätön
18.11.2008, 13:11
sii on bensakone nyt pakallaan, näillä bensan hinnoilla liian kallista ajoa

HeikkiH
18.11.2008, 21:55
Kannattaa sit laskea et paljonko se kone ja kaikki muutos osat maksaa, ja paljonko sillä rahalla saa bensaa.

Ja sitten naurattaa kun se kalliilla rahalla ostettu 6.2 hajoaa!

Helpompaa kun myyt Ronkon ja ostat Blazerin.

pjtk
19.11.2008, 09:16
Onhan isoon Ronkkeliin tungettu Patrollin 3.3 turbo konettakin. Aina se jos merkkiä lähtee konehuoneessa vaihtaan teettää enepi työtä. Helpoimalla työnpuolesta varmaan pääsee jos vaikka hankkii F-250:sen 7.3:sen kiisseli pannun. Tosin noita ei varmaan joka nurkalla loju.

MakeO
19.11.2008, 17:03
Sopisko sinne Hj-61:n turbokone ja laatikko paketti..? luulisin että tommosella yhdistelmällä pääsis kaikista helpommalla ja halvimmalla..

Luigi81
19.11.2008, 20:09
täh,bensan hinta tullu alas enemmän ku kiisselin ja tyyppi meinaa just ny vaihtaa koneen....

mehtämörö
19.11.2008, 20:18
Eipä mene 7.3l diiseli bronkkoon jos on sama alusta kuin f-150 mikä siellä luultavasti on. Toi 7.3 painaa niin paljon että etuakseli massat menee yli. F-150 ei ole saannu koskaan tolla 7.3l koneella siitä pienemmästä diiselistä en ole ihan varma mut isolla ei saa leimattua.

Rambleristi
20.11.2008, 09:34
Aivan oikein! F-150 sarjaa (johon iso Broncokin perustuu) ei ole koskaan saanut diesel koneella. Isomman F:n koneen saa varmasti sopimaan kohtuu vaivalla paikalleen mutta tuo akselimassa on se rajoittava tekijä. Jos sen dieselin sinne välttämättä haluaa, niin kannattanee harkita noita kevyempiä japsi vaihtoehtoja. Se GM:n 6,2 malmikasakin painaa jonnin verran.

Rekisteröimätön
21.11.2008, 21:55
6.2 d;een asentaminen on helppo Broncoon jos on manuaali askilla,ei tarvi kuin Chevyn manuaali askin kytkin koppa ja bolt on.Ohjeet löytyy Novak Enterpricen sivuilta sujuvasti Lontoon murteella.Pakosarjat joutunee vääntelemään itse,omat ei luultavimmin mahdu.Vaikein homma on todistella katsastus miehille koneiden todelliset painot(ainakaan Kymessä ei kelvannut kuin maahantuojan todistus painoista)Ford 351M joka on Broncon suurin kone vaihtoehto jos oikein muistan vuodet -80-88 painaa 575paunaa(n.261kg)ja 6.2deri lähteistä riipuen 297kg-318kg joten muutoskatsastus voi olla hankala,tietysti aken poikkeusluvilla vois onnistua.HJ 61 kone painaa Toyotan maahantuojan mukaan n.360kg joten sen saaminen keulille voi olla hankalaa.-78-79 Broncoon koneenvaihto painojen puoleen helpompi,kun sitä on saanut isolohkolla joka painaa reilummin.Itsellä oli samansuuntaisia suunitelmia Fordin ja Chevyn ydistämisestä(F150-85+6.2d)mut noiden painojen kanssa oli ongelmia joten luovuin ajatuksesta.Suomessa on ainakin yksi F150 johon on leimattu 7.3d Navistar mut se on katsurin virhe sillä etuakseli painot ylittyy reippaasti(7.3d painaa muistaakseni n.385kg)

Rekisteröimätön
26.11.2008, 20:53
Ainakin hj-60:n kone on leimattu Broncossa ja siihen sit jälkeenpäin on tölvästy turbo kylkeen.
Laatikkona on Fordin C-6 mistä johtu et se ei jaksanu lähtee edes jyrkkään ylämäkeen, vika joka korjattiin sillä ahtimella... Laatikon ja koneen väliin on tehty adapteri suorasta levystä.
Mikälie EDIC? siitä puuttuu ku hojossa on kuulemma 24v sähköt ja Broncossa 12v.

Rekisteröimätön
26.11.2008, 21:29
hj60 koneen paino on n.37kg vähemmän kuin hj61 koneen Toyotan maahantuojan mukaan(en ole aivan varma nyt tosta koneen painosta kun ei oo Toyotalta tulleita papereita nyt täs lähellä mut voin tarkistaa ku kerkeen).Advance adapters myy adaptereita joilla saa vaihdeltua koneita ja laatikoita ristii niin jenkit keskenää kuin myös jonkinverran myös Toyotaa.Toyotaa ei muistaaksee löydy kuin bensa koneisii osia,tosin laatikot voi olla samat bensa ja diesel(korjatkaa ketkä tiedätte paremmin)