View Full Version : Offitarvikkeita halvalla
Rekisteröimätön
16.11.2008, 14:06
Kertokaas et mistä olette tilannu halvalla offi kamaa esim saksasta? tai muualta ulkomailta osotteet ois aina plussaa? Nämä suomen hinnat kun on aivan omaa luokkaansa.
ihan muuten kysympä uteliaana, että mihin hintoihin olet verranut, kun täällä kaikki on niin kallista?
pikku vinkki osta sieltä mihin olet verrannut =)
Voisko niinku edes vähän tarkentaa, että mitä offitarviketta olet vailla ja mihin autoon???
Vai meinaaks yleiskamaa tyyliin vinssejä-liinoja-valoja-tunkkeja??
Gravedigger
16.11.2008, 14:21
Niin minä vaikken ole safareilla yms. kiertäny (vieläkään), enkä täten kuulu kunnon harrastajiin niin jos suomesta ei löydä mielestään edullista ni ei kannata ehkä yritellä. Omat vermeet on offroad tarvikkeelta ja armeijan ylijäämä varastolta.
Rekisteröimätön
16.11.2008, 14:45
Tarkotin just tällasta yleis kamaa renkaita vinssejä tunkkeja ym ym. olen kuullut joskus isojen poikien puhuvan et saksasta saa samaa kamaa kun offivarusteelta paljon halvemmalla.
Ruotsista saa viela halvemmalla:D
Venäjältä, ainakin tmaxin vinssit näyttäs olevan halpoja. Pitää vain osata kieltä, ja ne joutuu sieltä hakemaan.:D
Discovery
16.11.2008, 17:35
Pakko ostaa kun halvalla saa (Reinikainen Tankki täyteen). eikö tilaamaan saksasta...
Ruotsista saa viela halvemmalla:D
Tää on legendaarinen ....jee jee :) :) :)
Rekisteröimätön
16.11.2008, 22:58
on se hienoo ku nyveröt paukuttaa menemään pitäiskö tänne laittaa nyybi
Suodatin??
T. Nyybi
Wilenin Sulo se kyllä kaikkee halavalla osteli.. :D
Pakko ostaa kun halvalla saa (Reinikainen Tankki täyteen). eikö tilaamaan saksasta...
Rekisteröimätön
17.11.2008, 00:30
Se on vaan tyhmää maksaa samasta tavarasta liikaa jos muualta saa paljon halvemmalla saman tavaran. mutta mikäs siinä jos on ylimäärästä pätäkkää.
PeteTurku
17.11.2008, 12:36
Tilataan kaikki vaan netistä jostain ulkomailta tavaraa ja sit seuraavana päivänä haukutaan kaikki kotimaiset offikaman myyjät ku niillä o niin kovat hinnat ja suppeet valikoimat.
Itse aloittelin tätä jalon lajin harrastelua viitisen vuotta sitten ja silloin ei ollu suomesta oikein muuta kuin renkaita saatavilla, ja nyt on joka puolella suomee jo offikauppoja, joissa kiitettävät valikoimat. Siitä kauppiaille suuri KIITOS.
Kyllä mä itse ainakin arvostan sitä että voin soittaa myyjälle suoraan ja kysellä (suomeksi) erilaisia vaihto-ehtoja ja hintoja ja kamat o matkahuollossa parin päivän sisään.
Jos kaikki tilaa kamat ulkomailta niin ei näille kotimaisille yrittäjille suoda edes mahdollisuuksia monipuolistaa valikoimiaan ja kehittää toimintaansa paremmaksi.
Ja ellei ole alan kauppooja suomessa, voipi lopppua koko laji ainikin kisojen osalta, koska juuri nämä kaupat pitää pitkälti kisatoiminnan mahdollisena sponssaamalla niitä.
Että tämmöstä mulla tänään.
No nyt puhuu ensimmäinen ukko jotain järkee.
-pajero-
17.11.2008, 16:27
Tuollee siinä tulee käymää eli suositaan suomalaisia ja potkitaa pakolaisia...
Monesti tulee vastaan myös tilanteita missä tilattu tuote on joko tilattu väärin tai pakattu väärin. Silloin asiat hoituvat täkäläisen kauppiaan kanssa yleensä joutuisasti ja tilalle saa korvaavan (oikean) tuotteen. Noiden mattokauppiaiden velipoikien kanssa taas saa vääntää kättä monta viikkoa.
Rotta-Racing
17.11.2008, 16:38
Kertokaas et mistä olette tilannu halvalla offi kamaa esim saksasta? tai muualta ulkomailta osotteet ois aina plussaa? Nämä suomen hinnat kun on aivan omaa luokkaansa.
KVG...
Ja jos hinnat tuntuu korkeelta ni sit voi vaikka vaihtaa harrastusta:mad:
Itse olen edelleen ilman vinssiä ja keräilen rahaa että voin ostaa suomesta suomenkielellä,,jos sit tulee jotain ni helpompi hoitaa asiat suomeks,ku lähetellä pitkin mannerta ja miettiä et kannattikohan toi satasen parin säästö ku tilasin ulkomailta..
tuli just renkaat 35" creepyt . makso 775e. matkahuolto toi. suomesta.
ei mielestäni kalliit.
ippendale
17.11.2008, 18:45
Se on vaan tyhmää maksaa samasta tavarasta liikaa jos muualta saa paljon halvemmalla saman tavaran.
NIIN NO. Kannattaako ostaa Hesasta kaksioo kun sillä rahalla sais Nepalista koko vuoren.
Kuvitteleppa kun Herran X, mersu stoppaa pakkasella. Noh ei kun lähetetään se Saksaan, kun siellä on kaikki halvempaa.
Vois monesa lajissa olla heikot menestykset jos ei ois osaavia liikkeitä neuvomassa, MYYMÄSSÄ JA suunnittelemassa asiakkaan tarpeita.
No ei se nyt ihan noinkaan musta valkeaa ole. Onhan nuo tuninki kauppiaatki pysyny hengissä vaikka tuninki osaa ostetaankin konteittain saksasta ja jenkeistä. Sama tarina kelkka osien kanssa...:rolleyes:
Tuolla asenteella on kaikki kohta niin kallista että loppuu harrastus jo sen vuoksi...:D
Käyttäjä
17.11.2008, 19:44
Jos ei oo rahaa niin se vaan tuntuu kalliilta...
Asiaan,mitenkäs sitten hoidettas noi takuu asiat jos kaikki kiamppeet tilattas jostain ulkoo...
Kyllä se on vaan järkevämpi setti ostaa jälleenmyyjiltä kamppeet niin ei tarvi ihmetellä jos kamat porsii,soitto ja homma hoituu...
Eikä siellä olkomailla niin saakelin ilmasta tavaraa ole.
Itte en oo mitäänb tilaillu ulkoo,sen vähän mitä oon tarvinnu niin oon ostanu suomesta
kyllä se nykypäivänä noi takuuhommat ja palautukset hoituu yhtä helpolla ulkomaalta tilattaessa kuin Suomen kaupassakin. Sieltä ulkomaailmastahan nää Suomessa myytävät tuotteekin on tulleet!
Kyllähän se niin on että nettiaikana ainakin minä tilaan tuotteet sieltä mistä halvimmalla saa, käyttää sitte niitä ylijääneitä seteleitä sytykkeiks :)
mikkoimp
17.11.2008, 22:59
jotain aina itsekkin tulee ulkomailta tilattua, varsinkin kun dollari on niin heikko vaikka onkin jo paljon vahvistunut.
yleensä ne mitä tilaan niin ovat todella paljon halvempia suomen hintoihin verrattuna ja niistä sitten raportoin ja kerron kokemuksia että saako halpaa ja hyvää samassa paketissa, viimeksi tilasin h1 xenon sarjat, 2 sarjaa yhteensä 80e ja ovat kyllä hintansa väärtit, sitä ennen tilasin tämän asus eee 901 jota suomesta sai vasta melkein 3kk myöhemmin...
suurin osa tavarasta tulee kyllä suomesta tilattua, on niin paljon helpompaa ja nopeampaa ja riskittömämpää..
Muitten bisneksistä ja mielipiteistä tiedä ,mutta itellä ainakin on semmonen fiilis että seuraavan satsin (joulukuun alussa) saapuvan menekki kyllä ratkaisee viittiikö noita vinssejä yms. missä määrin tilailla koska ei noita viitti ihan huvikseen tuoda maahan ja pitää varastos.. :) ja olin jo ihan unohtanu ton "Ruotsista saa halvemmalla" :) :)
Tuli tosta tuuninki tarvikkeista mieleen niin juttelin yhden alalla olevan yrittäjän kans niin sanoi että kyllä tiukille vetää tämmöset ajat ja "kaulaa" sahataan monelta pikku yrittäjältä , eli kyllä takuulla alkaa pudotuspeli alalla ku alalla...
Ulkomailla kauppiaat ovat panostaneet nettisivuihin, Suomen kauppojen sivuilta et välttämättä saa selvillä mitä tuotemerkkejä on myynnissä, saati mitä maksaa.
Ei kuitenkaan ole tullut tilattua muuta kuin ilmatikut ja pakosarjat suoraan ulkomailta. Ensimmäisiä olis saanu Suomestakin 1,5x amerikan hintaan verrattuna tai vaihtoehtoisesti sähköpostiin ei vastattu. Olishan sitä voinu soittaa, mutta eipähän tarvinnu jenkeillekään soittaa..
Ittellä on '87 Pathfinder, niin siihen ei oo oikeastaan mitään kellään hyllyssä, ja hinnat mallia "kysy". Pistää helposti klikkaamaan jenkkisivustolle josta saa rompetta rahteineen, alveineen ja tulleineen saman näköisillä hintalapuilla, mutta taaloissa. Kurssiero on se aleprosentti sitten. Toki tässäkin toimivat markkinoinnin lait molempiin suuntiin: Miksi pitää täällä hyllyssä rojua jonka menekki on todella vähäistä, tai palvella hintalistoilla joitain nimetöntä, vähemmän aktiivista tai outoja autoja omistavaa pientä porukkaa jolla ei ole juuri kaupallista merkitystä...itsekin 12 vuotta yrittäjänä olleena hyväksyn asian vaikka kuulunkin suosi suomalaista -kerhoon.
http://www.interioroffroad.com/index.php?page=product_list tuolta ostin reilu kuukaus sitten "sinkuliinan". sen hetkisellä dollarin kurssilla hintaa oli 34e. mutta ei varmaankaan kannata alkaa tilaamaan pelkkää sinkuliinaa koska kyseinen kauppa sijaitsee kanadassa. itse olin työmatkalla edmontonissa ja kävin suoraan liikkeestä ostamassa. toisekseen jos jotain isompaa ja kalliimpaa tilaa niin riskinä on aina jos tilaatkin vahingossa jonkin väärän osan. miten takuu asiat sun muut vastaavat toimivat. kukamaksaa takaisin lähetyksen jne
Pauli_Antero
28.11.2008, 18:12
Tässä ois yks paikka josta saa offiosia tosi edullisesti. Esimerkiksi HJ-60:sen jouset ja ja iskarit kaikkine kilkeineen oli noin puolta halvempi!!
Tässä vastaus kun kyselin etulehtipakkoja kilkkeineen tuossa pari kuukautta sitten!
Thank you for your enquiry. The spring with the fitting kit is £59.00 each. Shipping for both front springs with the fixings is £78.00. All prices are plus 17.5% UK Vat unless you have a valid Finnish tax code. The total price would be £196.00 +VAT.
Ja osoite ko. paikkaan:
http://www.milneroffroad.com/
Toinen paikka Ruotsista:
Vastaus samaan tiedusteluun lehtijousista:
This is the front spring to HJ60, 6leaf width 70mm, length on the main leaf are 555+555mm.
We can offer the spring for 97€ etch spring.,
The freight cost from Sweden to Finland with DHL are 83€
Firma on tuo:
Rånäs Bilfjädrar AB
Osoite löytyy googlella.
T. Pauli