PDA

View Full Version : Hilux 84' 4wd osa sähköistä hävisi..

Hotmower
15.11.2008, 16:47
Noniin eli latausta metsästelin kun ei valo ottanut sammuakseen, auton käydessä oli lataussäätimestä (mek) koppa irti ja tottakai ruuvari osui toiseen "tolppaan" ja präts, auto sammui ja samalla pimeni:
-mittarinvalot
-puhallin
-hehku, merkkivaloineen
-takavalot
Ilmeisesti pumpullekaan ei tule virtaa kun starttaa mutta ei käynnisty..
ELI onkos jossa piilosilla pääsulake tms. Etsein mutta en löytäny! Sulakerasian sulakkeet kaikki ehjiä..
Nissanin pikapista kun käräyttelin sähköjä vahingossa niin siellä oli johtosarjoissa isoja sulakkeita.. Oireet oli sillon vähä samanlaiset, puoliautoo pimeenä:(
Taitaa olla viimeset sähkötyöt mulla jos ton saan kuntoon..:p
Hjälp

Muumi
15.11.2008, 16:54
Hoojiissa on ainakin sellaset sulakejohdon pätkät heti akun +navan jälkeen.

Hotmower
15.11.2008, 17:34
Juu sellasia mä yritin löytää.. Nissanissa oli ihan ison liittimen näkönen mutta siinä oli sellanen johtolenkki, motonetistä hain sillon..

Morjenz
15.11.2008, 18:15
Sellanen iso keltanen olisko 60A sulake todennäköisesti kärähtänyt, löytyy konehuoneesta, en nyt tarkalleen muista mistä kohti... Muovikotelossa on... Motonetistä saa uusia ja hinta on jotaan pari kolme euroa.. Mulla on käynyt toi sama vika...

H&K
15.11.2008, 18:17
Mulla kävi tismalleen samalla tavalla kun räpläilin jännitteensäädintä parisen vuotta sitten. Käynti palautui kun vaihtoi yhden sulakkeen kuskin jalkatilassa olevasta sulakerasiasta.

Hemi
15.11.2008, 21:16
Ne isot "sulakkeet"on edestäpäin kattoessa vasemmalla,musta boksi,tais olla peräti 80 amppeerinen,kun miulta hävis hehkut,ja jtn.muutakin joskus.Semmoinen normireleen kokoinen pökäle se on,pinkki,ja keltainen muistaakseni vierekkäin.

JaniMatti
15.11.2008, 22:03
nii ja noi "isot sulakkeet" pultein kiinni johdoissa, sulake rasia käteen ja sulakkeet irti. ei irtoa nostamalla. tai näin ainakin omissa tojotis!

Hotmower
16.11.2008, 11:21
Kuskin jalkatilassa olevat sulakkeet on kunnossa (tavalliset lattasulakkeet) mikähän on se melkein pyöree klöntti sulekerasian kulmassa jossa pää on keltainen ja lukee 20A ja on kaks napaa?? Sulake?
Kuskin puolella on konehuoneessa lokarin reunassa useempi laatikko, yhden sisältä löyty pyöree rele joka on vissiin hehkulle, toiseen napaan tuli jopa virta:) Täytyypä tutkia annetut vaihtoehdot, auto vaan sattuu olemaan muutaman kymmenen kilsan päässä, jospa huomenna kerkeis!
KIITOS!

Hotmower
20.11.2008, 20:17
Juu taas pelaa! En löytäny pääsulakkeita mistään ja jo sytkäri ja bensarätti kädessä kurkkasin vielä sulakerasiaan ja toden totta, H&K oli oikeassa! Perskele olihan sieltä palanu 15A tavallinen lattafakinsulake!!
Kyllä kannattas heti kuunnella viisaampia!;)