Kirjaudu sisään

View Full Version : Nivean teko maastokelpoiseksi


PutKari
14.11.2008, 21:59
Tässä muutamia kuvia niveasta...
Kuvat lähtee kulmakorven ajoista kun "auto" oli katsastettu ja täysin vakio.. renkaat on tiettävästi ainoat suomessa olevet "swampperit" hox koko 29.5 * 8,5* 15 OTTEESSA
Niveaa on rakenneltu sitä mukaa kun autossa on huomattu olevan jtn. muutettavaa.. Ensin tehtiin lokareitten ja puskureitten muutolsia.. Nyt tehtiin ensimmäisten MÄRKIEN kulman ajojen jälkeen helmat palkeista ja tietysti vinssi keulille.. Ja ilta ajojen jälkeen muutettiin etu puskuria ja avarrettiin kaaria, ja tehtiin helmaan myös putket. Ja jotain kokeilujakin tehtiin, niistä lisää huomisen jälkeen kun on todettu että onnistuko vai ei...Ja kuvia lisää kun saadaan tilaa... Kymysys tietäjille... mix liitteis voi olla vain (5) viisi kuvaa???

La tuskaa
15.11.2008, 09:05
Onkos toi minkä ikäinen nivea?? Pellit ainakin ihan liika hyvässä kunnossa :D Ja joo ihan selvastikkin joutuu kaaria avartaan. Helmat on hyvä tehä 100*100*5mm palkista. Passaa aika passelisti sinne paikoilleen.

samisami2
15.11.2008, 15:35
Tässä muutamia kuvia niveasta...
Kymysys tietäjille... mix liitteis voi olla vain (5) viisi kuvaa???
Tee oma kansio kuville sinne mahtuu. Jos haluat liitteinä pistää niin 1viesti 5kuvaa ja taas seuravaan viestiin 5kuvaa...

Lisää ohjeita tuolta.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=47678

rasavil
15.11.2008, 21:35
no onnistuko muutokset.hyvän värinen auto ainakin jos ei tota raitaa huomioi .lisää kuvia kiitos.onko vielä yhtä silee pinta vai tuliko kolhuja.

PutKari
15.11.2008, 22:34
Dodii.. Tän pävän saldo hajonnut startti, luistava kytkin ja putkikin upposi suohon... Toivottavasti kukaan ei riko siin renkaitaan...
Autohan on v- mallia -97 1.7 iivari tänä vuonna leimalle apparin helmaan laitettiin eka hitsipaikka. Eli lähtökohtana Nivea oli aikas mukava..Auton täydellinen historia tiedossa ensirekisteristä lähtien..Kuvia laittelen lisää aina kun kerkiän viesteihin.. Teen kansion sitten joskus kun jaksan tutustua tekimisen helppouteen...Viimeises kuvas eka versio etupuskurista...
Vai kyselee RaSaVil et onko kolhuja... Onhan niit varsinki ilta-ajojen jäljilt ku yritettiin upottaa suohon... Ja pois vinssates koivu vastas apparin oveen..
Takalukosta mitä tänään pääs koittaa niin sen verran et eteneehän se paremmin mut ajotapaa joutuu muuttaa liian paljon kytkimen päälle käyväx..
Eli tiheempää välitystä seuraavax ja äkkiä... Entäs ne ohjaustehostimet joko ruvetaan puuhaa niit???

Pauli
15.11.2008, 23:07
Viimeises kuvas eka versio etupuskurista

Voi tota luomisen tuskaa, tota puskurii suunnitellessa on varmaan menny aikaa muutama tovi. :)
Pääsiskös joskus kyytiin, ku en oo koskaan ollu nivassa kyydissä maastossa.

PutKari
15.11.2008, 23:15
Voi Pauli pam pam..... jätän loput laulamatta.. Joo SÄ pääset ihan koska vaan kyytiin mulle niin tiedän pari oikein mukavaa paikkaa kulmakorves mihin vien siut...
Nyt olis kuvia lisää albumis tai jossain kun en viel löytänyt niit... Olikohan tää viires olut liikaa??? Siis niitten kaikkien teini siidereitten jälkeen...

PutKari
23.11.2008, 23:25
Jaahas taas meni viikonloppu johonkin muuhun kuin "järkevän" maastoauton eli nivean rakenteluun..
No sen verran on tapahtunut että käytiin viikolla hakemassa "perttelistä" varaosa raato..
Kuva tulee myöhemmin..
Auto oli kyl oikea raato mut just sopiva mul kun melkein kaikki oli valmiix purettu osiin..
No mut pikku banaani tuli otettua työn alle,kone pois ja tutkimaan vaurioita.
- kytkin, oli vaan saanut liikaa suota sisälle. Vaihdettu.
- apusimpukka, väljä oli kulunut alapään "hela" (muovirimpula) uusittu
- simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin)
- startti,ostettu uusi hinta n. 85eskoo.
- Alatukivarsi oli kuskin puolelta sisältä taipunut n. 5cm..... Eli rengas otti kiinni ..
Eli tulikohan vinssattua renkaat vääräs asennossa??? TULI PERKELE!!!

Ja kun keula on ilmas ja kone pois niin hitsataan nyt se kaikkien kauhu eli kuskin puolen koneen korva kiinni. Ja kyl nyt hitsataan tukisaumoja varmuude vuoksi muutenkin runkoon kun on tilaa..
Niveassa oli välityksenä 3,9 ja "varaosa" raadossa löyty välitykset 4,3 niin vaihdetaan nekin samalla. Mutta vieläkin on hakusessa 5,3 välitykset.
Ja jos jollakin on "HALVALLA" eli ilmasex vasen alatukivarsi niin sille olisi käytöä..

Dryse
24.11.2008, 08:35
- simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin)


Taitaa mennä vain aurauskulmat vituiks jos ne prikat laittaa rungon ja simpukoiden väliin. Itse ainakin laitoin prikat simpukan ja simpukan pultin väliin. Oikein tarkkaan kun tuota simpukka asetelmaa autossa katsoo niin kääntövarressa on stopparit jotka vastaavat juurikin sen simpukan kiinnityspulttien kantoihin. Kääntyvyys siis rajoittuu kun tuota pultin kantaa tuodaa prikalla ulospäin.

PutKari
04.12.2008, 23:11
Jep jep...
Thank Dryse... Hyvä kun olit tarkkana virhe ehdittiin korjata ennen kulmaa...
Mutt tulihan todettua että kääntyvyyde rajoitus on PERSEESTÄ!!!
Takana on nyt "lukko" ja kääntyvyys rajoitettu prikan verran niin tuntuu ettei nivea enää käänny mihinkään... Albumiin lisätty kuvia rakentelusta kuten myös ajoista... Kertokaas joku viisaaampi mix käy näin??? Siis kutenkuvassa eli alatukivarsi irtoaa puslasta.

PutKari
18.01.2009, 23:02
Do dii nyt sitten kaikkien pyhien jälkeen kerkes olee jo päivän tallilla ja tarkotus oli vaan laittaa "auto" katsastus kuntoon... Kunnes pikkiriikkisten ruostevaurioiden johdosta otettiin rälläkkä käteen ja sit karkaskin heti mopo käsistä..:rolleyes: Takaa lähti helmaan parikyt senttii ja uus puskurikin tuli väsättyä..
Sitten piti ruveta sovittaa 31*10.5*15 renkuloita niin lähti myös jalkatilasta "pikkaisen" peltiä..:eek: muutama kuva..

PutKari
22.06.2009, 05:47
No niin nyt on ollut aikaa olla tallillakin kun oli tuo juhannus...
"autohan" kävi hiekkaletkun alla ja olikin sitten täynnä yllätyksiä... REIKIÄ Prkl.
No mutta eihän siin auttanut ku ruveta purkamaan mätiä pois...
Nyt on mädät leikattu ja alkaa sitten uuden pellin asennusta.
Sekin kyllä selvisi miksi ruostetta oli niin paljon ku aattelee että auto on kumminki vasta 13v vanha.. Useassa kohtaa mis oli tupla tai ripla pellit niin oli asennettu kiiltävää peltiä, ja sitten hitsattu kiinni ja pvc maali päälle ja korikittiä perkeleesti....

PutKari
27.06.2009, 19:13
Nyt ois koko lattiat tehty kuten myöskin kaikki mätä hommat...
Enää ois eturungon vahvistu ja etu pitkittäis tukivarsien korvien teko niin pääsis pohja värittää... kone huoneen toivottavasti kerkiäis maalata ennen lomareissua... niin sais niputettua ja auton mukaan... Ois kiva mennä taas tuntureille ja jokivarsiin ajamalla..

PutKari
02.08.2009, 17:19
Taas on tallilla tapahtunut...:)
Alusta on saanut väriä ja kone ja akselit paikoillaan..
Vieläkö ens viikon aikana saa välitykset kiinni niin saa kasata
koko kulkineen et pääsee maalailemaan...

PutKari
07.08.2009, 22:20
Dodii nyt saatiin etuperä jo paikoilleen.. KIITOS Tumpille kun kasasi perän...
Renkuloita piti heti kokeilla ja hyvinhän ne sinne sitten mahtuu...
Huomenna kelien salliessa niveakin saa sitten uuden värin päällensä..
Hetkellisen mielen häiriön vallitessa väri ei olekkaan sitä mitä piti....
Aiheutta taas enempi hilpeyttä kanssa kulkioissa...

PutKari
09.08.2009, 08:27
Perkeles näit uusia vesivärejä...
Tulipa sitten tehtyä oikein kunnolla appelsiinipintaa..
No mut maastoonhan tässä ollaan menossa...
Kuvat valehtelee väristä kyl todella paljon, mut jotain vihreen keltaista se on..
Raita tulee sit joskus myöhemmmin.. Kuhan keksii minkä värinen...

PutKari
09.08.2009, 21:57
Nyt piti saada heti renkaat alle...
Perskules et siit tuli korkee..

¤Offi-Osku¤
09.08.2009, 22:01
On se vain komea :P Kyllä itekkin viel joskus niva on hommattava :)

PutKari
09.08.2009, 22:27
No siit en tiijä onko komia.... :)
Mut erottuu ainaskin kaikkien suikkien joukosta.... ;)

Byrocrat
09.08.2009, 22:28
Nyt piti saada heti renkaat alle...
Perskules et siit tuli korkee..
Eiköhän se tuosta laske kun saat noi kuormalavat kiskottua alta pois :rolleyes: Niin ja varmaan vielä enemmän kun kaikki romppeet on pultattu takasin kiinni :cool:
Ihan komee laite. Kyllä tuolla kelpaa mettässä rymytä :D

PutKari
09.08.2009, 22:30
No mut niin meinasinkin ottaa mutta ku niitten ja rungon välissä on ilmaa viel n. 10cm...:)
Niin olkoon siel... Ja näin ennakkoon oon tulossa seuraaviin ajoihin jos ei ihmeitä työ rintamalla tapahdu..:)

Pauli
09.08.2009, 22:38
No mut niin meinasinkin ottaa mutta ku niitten ja rungon välissä on ilmaa viel n. 10cm...:)


Missäs vaiheessa niveaan on runko tullu, eikös siinä olekkaan enää ns. itsekantava korirakenne ja pohjassa on vaan sellaset kotelopalkit, hä?
Ja kyllä siitä ihan hieno tulee, ku vaan maalaat sen vihreeks. :)

PutKari
09.08.2009, 22:44
Missäs vaiheessa niveaan on runko tullu, eikös siinä olekkaan enää ns. itsekantava korirakenne ja pohjassa on vaan sellaset kotelopalkit, hä?
Ja kyllä siitä ihan hieno tulee, ku vaan maalaat sen vihreeks. :)

No joo eihän siin runkoo oo vaan kotelopalkit...
Ja ihan tosissaan se on VIHREE.... Kuva vaan valehtelee enmpi kuin tuhat sanaa..

tam1974
10.08.2009, 20:07
onko tohon tehty muutakin korotuksia ku noi trail masterin iskarit ja jouset?
mistä muuten noi on hommattu ja oliko hinnakkaat?

mosku
10.08.2009, 21:43
Mut erottuu ainaskin kaikkien suikkien joukosta.... ;)

Niin, jos ei muulla niin kolistelulla ;)...

Hainoo pukkaa tulemaan. Sit on nyt kiva hiaroo puuta vaste.

PutKari
11.08.2009, 05:07
Niin, jos ei muulla niin kolistelulla ;)...

Hainoo pukkaa tulemaan. Sit on nyt kiva hiaroo puuta vaste.

Vai kolistelulla..... Ei kai se enää kolistele niin paljon kun etuaksulan alla on puolmetrii tilaa ja takamurikan allakin 30 senttii...

PutKari
11.08.2009, 05:09
onko tohon tehty muutakin korotuksia ku noi trail masterin iskarit ja jouset?
mistä muuten noi on hommattu ja oliko hinnakkaat?

Ei oo koroteltu ku iskareilla ja jousilla, eikä koroteta...
Makso jotakin 850,- en muista ihan tarkkaan ja offivarusteesta ne sain....
Tai no ei niitä saatu:)

Krisse
22.08.2009, 01:27
Onks noissa teijän paskaläjissä ollu noiden korotusten jälkeen mitään takakardaaniongelmia? Kun toi oma haistap*skavehe tutisee ja vapisee melkein aina paitsi tasaisessa 70 vauhdissa, ja on tossa esitetty arviota että takakardaanissa ois liian jyrkkä nivelkullma kun tota on korotettu 40-50mm.

Tohonhan on vaihettu kardaanit, vetoakselit ja lootan perässä oleva kumilimppu ja jakolaatikon 'asennonsäätölevyjä' on kokeiltu eri määrissä mut ei ne o vaikuttan oikeestaan muuhun kun siihen et missä tilanteessa se tutisee ja vapisee. Ennen se vapisi nopeuden mukaan, nyt vetoakselien vaihdon jälkeen se ei vissiin vapise enää kuin tasaseen ajettaessa ja kiihdyttäessä. Ei siis enää rullatessa niikuin ennen niiden vaihtoa.

Punanenä
22.08.2009, 09:31
Kyllä kardaaniongelmia on löytynyt oikein paljon...
Sain ne kuriin kun säädin akselin kulmaa niin että "normaaliasennossa" nivelkulma on sama
jakolaatikon päässä ja akselin päässä,sisäänjoustossa kulmat ei enää pysykkään sitten samana...vaihdoin aluksi lantikan kardaanin kun epäilin itse kardaanin olevan heikko kohta
mutta tulos oli repeytynyt kardaanin laippa ja kiero pinjoniakseli...
kulmien korjausten jälkeen ei ole enää ollut ongelmia

PutKari
23.08.2009, 13:30
No niin nyt nivea kasassa ja kulmakorvessa käyty...:)
Oli ilo ajaella kun ei enään pohja koskettanut oikeastaan missään...:D:D:D
Eli Jnu:n ja Moskun kommentit pohjan kolistelusta voidaan jättää menneisyyteen...:D
Pieniä parannuksia tarvii tehdä..
Etukaaria pitää avartaa viel enempi että etuset mahtuu kääntymään koko jouston alueella.. Taakse pitää tehdä jousen kiinnikkeet kun tuntuvat "putoilevan" kokoajan pois paikoiltaan..
Iskarin yläpään kiinnitykset pitää muuttaa ylemmäksi ettei iskari toimi pohjaan lyöntinä.. Sitten joku hemmetin säätö pitää keksiä kun pyörät eivät käänny vasemmalle kuin vähän mutt oikealle kääntyy kokonaan..
Ens viikolla tarkoitus käydä viel sähköt läpi ja sitten leimasetää moikkaamaan..
Apparin kylki sai pienen pusun kikkailukallioilla mutt sehän kuuluu lajiin..:eek:

PutKari
23.08.2009, 13:35
Kardaanin liuku kysymykseen ei osaa sanoa viel oikein mitään muuta ku et kyl mulla tuntui riittävän...

mosku
23.08.2009, 14:44
Täytyy kyl nyt sanoo et, HIANO on niva. Hianosti se kyllä kulmassa menee/etenee.
Mä melkein veikkaisin et ristoreipas on tehtaalla laittanut siihen sun tehdasuuteen simpukkaan sektorivarren väärään kohtaan.
Paa ne takajousen sellasil putkikannakkeen "yläpaloilla" kiinni tai sit sellanen haarukka mitä ehdotin mettässä.

PutKari
23.08.2009, 16:54
:DPam Pam Paulin pyynnöstä "uuden" avokkaan kuvia :)
Pauli on painostanut laittamaan kuvia jo jussista asti...
Mutta piti oottaa et saa keltuaisen / viheriäisen kasaan niin nyt uuden projektin muutama kuva...
Tuli tossa jussin tienoilla löydetty helmi...:D:D:D
Avo niva fiatin tc:llä renkaina puimurin renkaat...
Ja siit asti on yö unet suunniteltu sen tekemisex maastoon..
Lähtö ajatuksena on et kori pysyy suunnilleen samana...
Aksulat tojotasta ku muuhun ei rahat riitä...
Suikkelin jakis... Ja moottorista ei viel tietoa.... Jos kuvia tarkkaan katsoo voi aavistella jtn...

mosku
23.08.2009, 20:58
Aksulat tojotasta...
Suikkelin jakis... Ja moottorista ei viel tietoa.... Jos kuvia tarkkaan katsoo voi aavistella jtn...


Asiaa... mun täytyy tehä sit ens kesäks kaaret ja liitty avo klubbeniin.Siis chevyä pukkaa?? aijai ja toyotan AKSELIT... asia linjaa. Värityskin on valmiina.

tam1974
24.08.2009, 15:02
:DPam Pam Paulin pyynnöstä "uuden" avokkaan kuvia :)
Pauli on painostanut laittamaan kuvia jo jussista asti...
Mutta piti oottaa et saa keltuaisen / viheriäisen kasaan niin nyt uuden projektin muutama kuva...
Tuli tossa jussin tienoilla löydetty helmi...:D:D:D
Avo niva fiatin tc:llä renkaina puimurin renkaat...
Ja siit asti on yö unet suunniteltu sen tekemisex maastoon..
Lähtö ajatuksena on et kori pysyy suunnilleen samana...
Aksulat tojotasta ku muuhun ei rahat riitä...
Suikkelin jakis... Ja moottorista ei viel tietoa.... Jos kuvia tarkkaan katsoo voi aavistella jtn...

ja ylimääräseks jääviä orkkis osia voi tyrkyttää mulle :)

mosku
14.09.2009, 21:12
Jokos sitä tullaan lauantaina tällä?

http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7257&d=1251039095

Krisse
15.09.2009, 10:42
Onks noissa teijän paskaläjissä ollu noiden korotusten jälkeen mitään takakardaaniongelmia? Kun toi oma haistap*skavehe tutisee ja vapisee melkein aina paitsi tasaisessa 70 vauhdissa, ja on tossa esitetty arviota että takakardaanissa ois liian jyrkkä nivelkullma kun tota on korotettu 40-50mm.
Ei ollu kardaanissa vikaa. Lauantaina vaihdoin laatikon takakannattimen kumin ja jakolaatikon kumit vaikkei niissä vanhoissa näkyny edes mitää vikaa. En edes viittiny koeajolle lähtä turhan takia, mut tänään kun sitten aamulla lähdin töihin tolla niin

AAH OOH GA!!

Näppituntumalta 95% tutinoista ja vapinoista on tiessään!! Loput 5% kuuluu varmast ominaisuuksiin. Mut ai jukra. Kyllä hymyilytti koko matkan, sen verran paljon on työtä ja ajatusta uhrattu tähän ja mikään ei oo tuntunu auttavan asiaa oikein mitenkään. Hitsiläinen!

Kun päästään tonne 90-100 nurkille niin sitten alkaa jo jonkunlaista jatkuvaa hienoa tärinää tuntumaan, mut menköön Saharoiden piikkiin.

make-lj
15.09.2009, 16:47
:D tuo avohärpäke on kaverin rakentama vekotin:) muutaman kerran se tais sillä pilkillä käyä ja sit hukkas johonkin...
oiskohan vuosi ollut jotain about 2000...

PutKari
15.09.2009, 19:55
Hyvä et löyty tärinä/kolistelu vika...
Meikä poika se ajelee swamppereilla motarilla 129 ei täristele..:)
Mä oon kyl laittanut oikeastaan kaiken kuluvan osan uusix..
Ajattelin ajella nivealla useamman vuoden niin six..
Nyt on vaan ollut vitusti onkelmia saasteiden kanssa..
Tänään saatiin jo melkein kohilleen ja sit hajos mittarit.. PRKL:mad:
Moskulle ei tulla viel avokkaalla kulmaan... Rakennetaan sekin ensix....
Tai jos sit sais siihen vakuutuxet ni sit:D:D:D

PutKari
15.09.2009, 19:57
:D tuo avohärpäke on kaverin rakentama vekotin:) muutaman kerran se tais sillä pilkillä käyä ja sit hukkas johonkin...
oiskohan vuosi ollut jotain about 2000...
Pers... Eiku Turuust mä sen hain...:D:D
Ei oo tietoa et löytyskö tohon avokkaaseen papereit joltain ???

mosku
15.09.2009, 20:07
Nyt on vaan ollut vitusti onkelmia saasteiden kanssa..
Tänään saatiin jo melkein kohilleen ja sit hajos mittarit.. PRKL:mad:
Moskulle ei tulla viel avokkaalla kulmaan... Rakennetaan sekin ensix....
Tai jos sit sais siihen vakuutuxet ni sit:D:D:D

Paa niveaan katti leimalle... mun mielest se on tuoksunut aina aika runsaasti.
Ei niit mitn rakenneta ja Saathan sä siihen avokkaaseen vakuutuksen pelkällä runkonumerolla.

PutKari
16.09.2009, 20:07
Do Dii Bimmeri sai uuden omistajan ja perheeseen tuli "jeeppi"
Täs koko perhe "potretissa" :D
Mamma ain valitti ettei saa bimmeriin kolmea (3) kauppakassia ja juniorin rattaita mahtuu :D:D Niin kaveri ihan huulena heitti et vaihdetaan bimmeri jeeppiin.. No mul se kyl se passas..

PutKari
25.09.2009, 17:36
Niveaa käytettiin leimasedän tarkistettavana..
Kaikki muuten ok mut pieniä puutteita valoissa ja roiskeläpissä...
Korotusjouset tuli paperiin ja samoin vinssi:D
Prosentteja meni 1 per akseli mut noup hätä...
sit iskikin isompi ongelma... Hc pomppas 595 ja lambdakin sekos.. ja jtn. muutakin tais olla ja kaikki tyhjäkäynnillä.. kierroksilla kaikki OK..
Kaikki on nyt säädetty/vaihdettu ja tilanne ei parane.. Nyt on tulossa jo uus kansi Roopen kyydis Viipurista.. Koitetaan kannen vaihdolla ja mäntien rengastamisella eteenpäin...
Mut sit toiseen onkelmaan...
Viimeviikonloppuna oltiin Kulmas ajelulla.. Ja kivaa oli siihen asti kunnes käynti hävis.. Käy kyllä 3500rpm:lä mut ei oikein muuten.. Käyntiin laittaessa on pakko antaa kaasua ja sehän tekee sen et putken on täynnä bensaa..
Katillakin voi TAAS heittää vesilintua / katin voi heittää Kuubaan niinkuin joku jossain ain sanoo..:D:D Ja kun tankin korkin aukas niin bensa lens kaares täyttö aukosta ulos.. Eli tankkiin muodostuu helvetinmoinen ylipaine...
Oisko jollain ollut samanlaisia ongelmia joskus??? Jos löytyis joku jolla on ollut niin vois kertoa miten onkelma on saatu ratkaistua...

Patu925
25.09.2009, 18:27
Niveaa käytettiin leimasedän tarkistettavana..
Kaikki muuten ok mut pieniä puutteita valoissa ja roiskeläpissä...
Korotusjouset tuli paperiin ja samoin vinssi:D
Prosentteja meni 1 per akseli mut noup hätä...
sit iskikin isompi ongelma... Hc pomppas 595 ja lambdakin sekos.. ja jtn. muutakin tais olla ja kaikki tyhjäkäynnillä.. kierroksilla kaikki OK..
Kaikki on nyt säädetty/vaihdettu ja tilanne ei parane.. Nyt on tulossa jo uus kansi Roopen kyydis Viipurista.. Koitetaan kannen vaihdolla ja mäntien rengastamisella eteenpäin...
Mut sit toiseen onkelmaan...
Viimeviikonloppuna oltiin Kulmas ajelulla.. Ja kivaa oli siihen asti kunnes käynti hävis.. Käy kyllä 3500rpm:lä mut ei oikein muuten.. Käyntiin laittaessa on pakko antaa kaasua ja sehän tekee sen et putken on täynnä bensaa..
Katillakin voi TAAS heittää vesilintua / katin voi heittää Kuubaan niinkuin joku jossain ain sanoo..:D:D Ja kun tankin korkin aukas niin bensa lens kaares täyttö aukosta ulos.. Eli tankkiin muodostuu helvetinmoinen ylipaine...
Oisko jollain ollut samanlaisia ongelmia joskus??? Jos löytyis joku jolla on ollut niin vois kertoa miten onkelma on saatu ratkaistua...

Siinä tankkausputken yläpuolella sivuverhoilun takana on sellainen pömpeli mihin tulee letkuja tankista ja yksi letku tankinkorkin yläpuolelta siitä luukun takaa yläreunasta. Veikkaan tukosta tai letku lytyssä.

Punanenä
25.09.2009, 18:37
Tuo uusi nivakin kehitti aluksi tankkiin hirvittävän ylipaineen tankkiin,ei ikinä selvinnyt mistä johtui mutta ominaisuus katosi ajanmittaan..tankinkorkin aukaisu kuulosti samalta kun kuuman syylärinkorkin aukaisu:D
Jos saat selville mikä tuon aiheutti niin kerro ihmeessä

PutKari
25.09.2009, 20:08
Siinä tankkausputken yläpuolella sivuverhoilun takana on sellainen pömpeli mihin tulee letkuja tankista ja yksi letku tankinkorkin yläpuolelta siitä luukun takaa yläreunasta. Veikkaan tukosta tai letku lytyssä.

Eipä meil oo siel enään keruu säiliötä...::confused:
Se on aivan turva laitos painoa siel viemäs...:D
Ruutta opeleit aikoinani tehneenä me ei KOSKAAN vakio tankkia muutettaessa
tehty ylimääräisiä letkun ulos/sisään menoja.... Nyt on kyl käytössä "huohotin" poisto tankista, mutta se ei poista painetta sieltä vaan työntää pelkkää bensaa ulos... Yleensä ruiskun tankissa on alipaine ei koskaan ylipaine... vika viittaisi regulaattori vikaan mutta sekin on jo vaihdettu kaks kertaa.. Seuraavax tarvii mitata todelline paine letkuissa..

rasavil
25.09.2009, 20:22
Eipä meil oo siel enään keruu säiliötä...::confused:
Se on aivan turva laitos painoa siel viemäs...:D
Ruutta opeleit aikoinani tehneenä me ei KOSKAAN vakio tankkia muutettaessa
tehty ylimääräisiä letkun ulos/sisään menoja.... Nyt on kyl käytössä "huohotin" poisto tankista, mutta se ei poista painetta sieltä vaan työntää pelkkää bensaa ulos... Yleensä ruiskun tankissa on alipaine ei koskaan ylipaine... vika viittaisi regulaattori vikaan mutta sekin on jo vaihdettu kaks kertaa.. Seuraavax tarvii mitata todelline paine letkuissa..

ku lada ei pelaa .eiku toivottavasti saat latingin kuntoon seuraaavaan kulman
ajeluun! et päästäis ajeleen kunnolla kikkkailu kallioille. kansi vaihtoon ja silleeen+ uineet aivot niin hyvin menee.

PutKari
27.09.2009, 19:03
Nyt on sit kansi irti ja nelosen pakovena oli hieman syöpynyt..
Toivottavasti siit se saaste onkelma johtui... Uus kansi on jo paikoillaan jos sen vaik tiistaix kerkeis kasaa kokonaan. Sylintereis näky hoonaus jäljet viel ja bensapysy pytyis yli 10 min. ni ei se ainakaan väljä pitäis olla..

PutKari
04.10.2009, 14:39
Päivitetääs tätäkin..
Pe iltana kansi paikoilleen ja nivea käyntiin:) Kylmänä tyhjäkäynti viel vaeltaa aikas rajusti, mut muuten käy ja kukkuu kunnolla...
La sitten tietysti kulmaan ajaa... Nuotio paikalle mennessä pien ajo virhe ja reitin sivuun... Ja siin taistellessa halkeskin etuperän kuoret... Ne kuoret ei oikeastaan haittaa mitään kun ne ei maksa mitään mutta kun meni välitykset...:( Mut kai toi pitää kasata sellaiseen kuntoon et päästään 24.10.09 kisaa:D:D

keranha
04.10.2009, 15:10
Meikältä löytyy vereksiä välityksia jos tarviit...

PutKari
04.10.2009, 16:18
Meikältä löytyy vereksiä välityksia jos tarviit...

5,1 välityksiäkö????? 4,3 mul on kaks sarjaa... 3,9 ainakin yks..

PutKari
15.11.2009, 19:09
Päivitetääs tätäkin...
Nyt on sitten vihdoin ja viimein saatu ohjaustehostin..:eek:
Kallishan se oli mut se koskee vain kuulemma köyhiä:D:D Ja sen sano sitten Roope
Mut löysin reissulla sitten sellaisen Niva taivaan et sielt on mahdollista sitten ostaa melkein mitä vaan..
Tehostin oli melkein Bolt on:rolleyes::rolleyes:
No aikaa meni viitisen tuntia ja siit enin aika kun yritti säästellä väärässä paikassa..:confused: Mut oikeesti siin ei voi mennä kuin pari tuntia...
hitaimmat vaiheet on varmaan purkaa syylärit ja alkuperäinen simpukka..
Koe ajolle ei viel päästy ku piti lähtee kesken talli päivän vanhimman tyttären synttäri kahveit juopottelemaan..
Mut mut jos joku on tarpeessa ohjaustehostimelle (orginel ) ni laittaa vaan privaa koitan katella sitä täst lähtien vähän useammin... Mun kautta saa myös vahvistettuja tukivarsia mallia Venäjä.. Ym.. Niva tavaraa...

Krisse
16.11.2009, 16:49
Onks tossa tehostimessa mitään muuta asennettavaa ku pumppu, letkut ja simpukka? Kun olis samansuuntainen rojekti itelläkin mielessä, euroja vaan kysyy sen verran ettei ihan heti pysty.

keranha
16.11.2009, 17:15
5,1 välityksiäkö????? 4,3 mul on kaks sarjaa... 3,9 ainakin yks..


Oho jääny mulla tämä kysymys huomaamatta, mutta 4.3 mulla on.

PutKari
16.11.2009, 18:46
Onks tossa tehostimessa mitään muuta asennettavaa ku pumppu, letkut ja simpukka? Kun olis samansuuntainen rojekti itelläkin mielessä, euroja vaan kysyy sen verran ettei ihan heti pysty.

Paketti on asennus valmis paria pinnapulttia vailla...
Vanhat pois ja uutta tilalle..
Jos ruisku kuten mulla ja jakajaton sytkä niin sytkän kiinnitystä pitää pikkasen muokata.. Koitin etsiä kaiken mahdolliset romuautot ja purkaa niistä mutta ei tuntunut onnistuvan niin six päätin ostaa alkuperäisen.. Maksaahan se jonkin verran mutta saa varmasti suoraan käyvän laitteiston... Parin viikon päästä pääsee mettsään kokeilemaan milt se vaikuttaa käytännössä..

PutKari
29.11.2009, 09:03
No nyt on sitten tehostin koeponnistettu:D:D Täyty sanoa et oli oikein ameriikkaa käännellä rattia kun ei enää tarvihte kääntää hartiavoimin...
Oikeasti se toimii 31:llä helvetin hyvin vaikka onkin alkuperäinen...
Etu lukkoa ei päästy oikein ponnistamaan koska repesi taas kuskin puolen peränkannakkeet.. Seuraava homma onkin tehdä saman tapainen korvake kuin apparin puolella, jos sitten loppuis repeilyt.. Suunnitelmat on jo valmiit mutta aika ei ole vain riittänyt niitä tekemään. Ohjaustehostimesta ISO kiitos Roopelle ja Alekseille :D:D Nyt nivea rupeaa olemaan valmis ensivuoden koitoksiin enää ei oikeastaan tarvitse muutella mitään teknisesti..
Loput on vain sitten viimeistely töitä.. Tai eihän "maasturi" ole koskaan valmis... Nyt ruvetaan pikkuhiljaa toteuttamaan avokkaan muutostöitä..
Ja sehän ei ole tulossa kilpiin vaan siitä tehdään ainoastaan hauskan pitoa merkillä pitäen oleva kulkine..

pikku-maukka
30.11.2009, 23:38
mitä luulet käviskö tou tehostettu simpukka myös takavetoladaan?? tuli vaan mieleen kun niitä tuossa pari on ja eikös nivassa ja takavedossa oo samalainen simpukka?!?!?!?! vai muistankohan ihan omiani

PutKari
30.07.2011, 06:48
Viime syksyn Raajärvenreissulla hajosi takavetari ja etuvälitys...
Nyt vihdoin ja viimein saatu kunnostettua... Ja tuore leima paperissa...
Tänään kulmaan tutkimaan et mistä repeää seuraavaksi..:D

PutKari
08.10.2011, 18:12
Ompas tääkin jäänyt jo kauas unholaan..:rolleyes:
Hiljais elon aikana ei oo tehty kummempia muutoksia paitsi tuli jakis välitettyä... Nyt jo kävelee ohi kun tyhjäkäynnillä ajelee...:D
Kesän kynnyksellä vaihdettiin kaikkivetarit uusiin ja nyt jo kolme on saatu "treeneis" poikki...:mad::mad: Tais olla epä onnistunut karkasu kaikissa kun meni poikki spooria kiertämättä... Raision kisoissa Jykin ajamana tuli hs:n voittokin..:D:eek: Hyvä Jyki...:eek::D Nivakin näemmä kestää siun ajossa... No ensiikollahan ollaankin sitten jo stadion trialis ite ajamassa kun proto kilpuri lähti Italiaan... Kaaret viel pitää huomenissa tehdä... Lisätään kuvia kun saadaan otettua... Ja "autohan" on tietysti viel myynnissäkin...