View Full Version : hilux moottori tärisee
mikähän olis ln65 hilun koneessa vikana kun sen laittaa käyntiin niin se tärisee joutokäynnillä aivan vi**sti.
tärinä jatkuu n.1200 rpm asti sitten se loppuu yht'äkkiä. eikä sen jälkeen tärise. ei edes maksi kaasutuksella.
ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä.
henriseppa
09.11.2008, 21:08
mikähän olis ln65 hilun koneessa vikana kun sen laittaa käyntiin niin se tärisee joutokäynnillä aivan vi**sti.
tärinä jatkuu n.1200 rpm asti sitten se loppuu yht'äkkiä. eikä sen jälkeen tärise. ei edes maksi kaasutuksella.
ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä.
katoppa onko se poikittaispalkki minkä päälllä jakis makaa kunnolla kiinni tai onko jakis kiinni siinä palkissa. itellä oli sama ongelma että täristi helvetisti pienillä kierroksilla, jakis ei ollut kunnolla kiinni ja täristi
Vilkutin
09.11.2008, 21:48
moottorin kumi tyynyt?
Jos ei jostain syystä käy heti kaikilla?
moottorin ja laatikon kannatinkumit on ehjät
eilen tossa huomasin että kun pitää sormea 1,2,4 ruiskutusputken päällä niin tuntuu semmonen tasanen hiljanen tykytys.
mutta 3 putken kohalla se on aika voimakasta tykytystä.
olisko suuttimessa jotain kakkaa?
BJssä vähän samoja oireita. Tyhjäkäynnillä täris niin pirusti ja suutinputkista tuntu terävä kilkutus. Säädin venttiilit niin autto aika paljon. Seuraavaksi olisin alkanut suuttimia vaihtamaan.
SuurSyömäri
10.11.2008, 10:35
Joo
Tossa pari kolme konetta purettuani ja analysoituani niin Näyttää olevan noissa 2l ja 2 LT masiinoissa niiden rullanostajien elämän kaari hieman lyhyt.
Rullat jumahtaneet ja sen jälkeen alkaakin nokka-akselin sorvautuminen. Jonka jälkeen tapahtuu edellämainitun kaltaisia täristelyimiöitä kun venttiilit eivät enää oikein aukeile.
Takohengityksenä voi säätää venttiilit mutta tarkistaisin ankarasti nostajien ja nokan kunnon kun kerran venttiilikopan nostaa pois.
ok. täytyy kattoo noi venat seuraavaks.
venttiilit tsekattu,kaikki oli ihan hyvin, ei tarvinnut edes säätää.
otin suutimet irti,täytyyy käyttää ne jossain diisselpajassa tarkastuksessa.
tarkistappa onko tuulettimen viskossa paljon väljää!
suuttimet saatu takaisin,oli vuotanut kuulemmma aika reilusti,vaihettu uudet kärjet ja säädetty kohilleen.
tärinä on nyt ehkä aavistuksen pienentynyt.
oliskohan toi rruiskutuspumppu seuraava tutkittava tapaus?
tapsa4x4
16.12.2008, 20:55
vauhti pyörän pultit löysällä???
ymmärsinkö oikein tämä ongelma on käynnistäessä ja loppuu kun auton on saanut käymään kunnolla? tuleeko pakoputkesta valkeaa savua? voisiko ongelma olla yksinkertaisesti ettei lähde kaikilla pyörimään kerralla? jostain pytystä puristukset kateissa ja ei lähde kylmänä kaikilla pyörimään? tai toimiiko hehkutus niinkuin pitää?
Rekisteröimätön
16.12.2008, 22:31
kampiakselin päässä? Syö pikkuhiljaa kiilaa ja kiilauraa....
vauhti pyörän pultit löysällä???
tuskin ne nyt löystyy.
ymmärsinkö oikein tämä ongelma on käynnistäessä ja loppuu kun auton on saanut käymään kunnolla? tuleeko pakoputkesta valkeaa savua? voisiko ongelma olla yksinkertaisesti ettei lähde kaikilla pyörimään kerralla? jostain pytystä puristukset kateissa ja ei lähde kylmänä kaikilla pyörimään? tai toimiiko hehkutus niinkuin pitää?
siis tärisee kylmänä ja kuumana.
tärinä loppuu kun kierroksia nostaa vähän
lähtee käyntiin kuin palmun alta
kampiakselin päässä? Syö pikkuhiljaa kiilaa ja kiilauraa....
hmm. täytyykin vilkasta
Ootko tarkastanut saako mahdollisesti jostain ilmaa?
Ja hyvä konsti on laittaa läpinäkyvä letku väliin juuri ennen pumppua niin näkee meneekö ilmakuplia.
En muuten mitään näistä nokilekoista ymmärrä mut juur selvis omasta passatista
paha käyntihäiriö tuolla konstilla.No oireet oli vähän erilaiset,mut ellet vielä ole sitä vaihtoehtoa tarkistanut niin suosittelen.