View Full Version : Valkoinen Land Rover Defender 110
Tästä alkaa minun Defenderin tarina. Ostin auton alku kesästä 2002 seuraavan näköisessä kuosissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11400
Keulalla oli Ramseyn 8000 vinssi. Tasauspyörästöissä oli valmiina ARB:in lukot. Auto oli siis valmis retkille.
Defe ostettiin perheen ainoaksi autoksi. -99 vuoden farmari Focus sai mennä ja Defe tuli taloon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11402
Voiko hymy olla leveämpi?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11401
Ensimmäisenä kävin jousikaupoilla. Etujouset vaihtuivat hiukan jämäkämpiin, taakse jätettiin edellisen omistajan laittamat löysät orginaali jouset. Pakollinen venytyskuva tietysti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11416
Kaivokselan Bilian pihalla käytiin Land Rover kontti ylittämässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11417
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11418
Ensimmäinen Ravijoen retki omalla autolla. Ensimmäinen menetyskin tuli... rekisteri kilpi hävisi johonkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11411
Juhannuksena 2002 käytiin Itä-Suomessa mökkeilemässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11404
Syksyllä piti tietysti saada lisää valoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11410
Syksyllä 2002 ehdittiin vielä Viroonkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11409
Homma oli enemmänkin retkeilyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11406
Talven tullessa aloiteltiin helmaputkien ja puskurin tekoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11407
Tein sen itse ja säästin mallinen etupuskuri.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11408
Hetihän sitä piti lähteä testaamaan kuinka siitä voi Valmetilla vetää. Vinssi oli tietysti tallin nurkassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11420
Jouluna 2002 menossa mökille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11421
Jouluna 2002 puskuri valmis mutta valokaari puuttuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11422
Helmikuussa käytiin Jeeppikerhon talvitreffeillä. Kyllä tarkenee, pakkasta yli 20 ja Defessä voi istua t-paidassa. Webasto ja lisäpatteri piti huolen lämmöstä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11423
Maaliskuussa 2003 tuli uutta rengasta alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11424
Pääsiäisenä 2003 pientä huoltoa mökillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11413
Toukokuussa Virossa alkoi olla jo hiukan yritystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11414
Elokuussa oltiin vielä syvemmällä Ravijoella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11428
Keväällä 2004 oli tarkoitus tehdä hiukan umpinaisempi katto. Keulalla myös uusi Warn 9500HS.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11425
Uusi Warnin keulilla kohti Merrasmäkeä. Ensimmäinen traileri kyyti Defelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11426
Viimeinen retki ilman snorkkelia. Webasto ja ARB kompura antautuivat samaan lätäkköön. Vesi ehti mennä jo välijäähdyttimelle asti ei onnes moottoriin. Pressukattokin on vaihtunut kovaan kattoon.
Taas hypätään hiukan eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11429
Uudet Super Swamperin Truxukset alla toukokuussa 2005.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11558
Maaliskuussa 2006 oltiin Padasjoen maastoissa pitämässä maastoajokurssia. Umpihangessa oli kiva kurvailla muttaa...
... lumen alla oli kanto, josta ketjutettu pyörä otti hiukan pitoa. Siinä meni HD vanne solmuun ja renkaasta pakeni ilmat kerta rysäyksellä. Tämän reissun jälkeen alkoi kuskin puolen murros pitämään pientä napsutusta aika ajoin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11431
Ensimmäinen tekninen murhe kohtasi Defenderin Kulmakorvessa toukokuussa 2006. Kevät talvella Padasjoella kipeää saanut murros napsahti helpohkosti poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11556
Syksyllä 2006 lähdössä Warn Trophyyn. Keulalla uusi vinssi ja uusi puskuri. Puskuri on taas mallia tein sen itse ja säästin. Alla on myös uutta jousta ja pitempää iskaria.
Näiden kuvien jälkeen autolle ei sitten paljoa ole aikaa uhrattu. Kulmakorvessa on tullut vierailtua säännölisen epäsäännöllisesti. Kauden 2007 Suunnistus Cup tuli kierrettyä kokonaan ja tuloksena oli muistaakseni Stanun 5. sija kokonaistuloksissa. Tämä 2007 kausi muutti autoa enemmän tai vähemmän maaston muotoiseksi. Ei taida yhtään suoraa peltiä enään löytyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11559
Toinen tekninen vaurio sattui vasta 2008 ja tietysti Kulmakorven haastavissa maastoissa. Kakkosella kaasupohjassa oheiseen lutakkoon.
Tämän kertainen selitys on seuraavanlainen. Purin yhdestä kolariautosta etuakselin vuosi takaperin. Kolariauton oikea etupyörä oli törmännyt johonkin kiinteään ja olkatappi oli katkennut ja koko akseliputki hiukan taipunut. Tarkistin kyllä vetarit ja murrokset mutta mitään isompaa ei näkynyt. Todennäköisesti vetari oli ottanut kipeää kolarissa.
Sitten tulevaisuuden suunnitelmia. Rujo ulkonäkö on hiukan alkanut vaivaamaan ja jotain pitäisi asialle tehdä. Visioita liikkuu päässä jos jonkinlaisia. Tässä hiukan kuvia suunnitelmista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11557
Ensin Photoshopilla duunattu perä pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11560
Entäs tällainen? Kerralla ruttuiset pellit historiaan. Tämä on kyllä aika radikaali. Jotenkin ei raaski raiskata kaunista autoa noin pahasti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11561
Jos laittaisi vaan tuollaiset kaaret kopin ympärille ja hiukan oikoisi noita lavan peltejä. Ei olisi liian rankkaa yhdellä kertaa.
Päivitellään taas kun ehditään. Lisää kuvia profiilissa.
Hyvä kuvasarja
Mukavaa katseltavaa
Jeez, hyvää kuvasettiä.
Itsekin tarkoitus katella luovuttaja josta umpikaappi omaan defeen, alkanut tökkiä tämä lava-autoilu ;)
lantikka
20.11.2008, 20:54
Umpikaappi hommassa pitaa muutoskatsastaa peli ettei joudu jalkiveroille :(.
Hieno projekti ois niin etta otat lavan pois takapyorien takareunaa myoten. Ja sitten kunnon kaaret kojun paalle, sit piste iin paalle Portaalit! En ite oo ehtiny lue ollu raahaa ruveta tekee sillai mutta teen joku paiva 110 portaaleilla etenee sitten sika hyvin!! Jos nyt vaan liikkuu kohtuu hyvin.
moggirange
21.11.2008, 07:29
Hieno lantikka! Minun mielestä tuo perän lyhentäminen rumentaa kyllä autoa.(kuin autoa) Porttaalit kyllä auttais tuohon peräylitykseenkin.
Toivottavasti et tee liian "kilpuria" tuosta.
On ollut mukava seurata tapahtumissa kun tämä auto on yleensä mennyt isompipyöräisten mukana pahoistakin paikoista.
Miten nuo Trxukset ovat toimineet? Ovatko 255/85/16?
Toivottavasti et tee liian "kilpuria" tuosta.
On ollut mukava seurata tapahtumissa kun tämä auto on yleensä mennyt isompipyöräisten mukana pahoistakin paikoista.
Miten nuo Trxukset ovat toimineet? Ovatko 255/85/16?
Tyytyväinen olen ollut Autoon sekä Renkaisiin.
Renkaat ovat olleet todella hyvät. Normi BF Mutiaiset ovat aivan eri planeetalta. Näissä löytyy pitoa kivikossa aivan eritavalla. Myös talvikelillä voi ajella hyvin. Suurin syy on varmaan nuo saipatutu nappulat. Eli jokainen nappula on "viilletty".
Kyllähän tuo Defe on tullut työnnettyä lähes jokaiseen paikkaan mihin muutkin ovat menneet.
Taitaa tämän talven muutokset jäädä tekniikan huoltoon ja kaarien rakenteluun. Tuo Trailback on tässä vaiheessa ehkä turhan radikaali.
Taitaa tämän talven muutokset jäädä tekniikan huoltoon
Oisko tuo huolto myös syvällisesti myös polttonestejärjestelmiin ylettyvä??? Joskus kauan sitten iltatulilla oli puhetta huollosta, kun on aikaa/paikka/tahtoa/intoa...:D:D:D Tarjous EDELLEEN voimassa...
Kyllä se vaatii kuskilta hyvää ajo tyyliä ja auton tuntemusta että Defenderi etenee....:D
Vai mitä Antti.
Ei lyhentynyt Defenderiä tänä talvena. Jos vaikka seuraavana.
Remonttia on kuitenkin hiukan tehty.
Jakovaihteisto on saanut uusia laakereita. Moottorin öljyvuotoja on hiukan tilkitty (kampuran taka-stefa uusittu).
Takaperään tuli tänään uudet laakerit. Pinionin laakeri pitäti hiukan ääntä. Edellisessä stefan vaihdossa tuli ilmeisesti kiristeltyä välykset liian tiukaksi. Nyt pitäisi saada laakerit vielä paikalleen.
Kaarien rakennus painaa vielä mieltä. Ainakin kopin ympärille pitäsi kaaret vääntää. Siitä voisi sitten jatkaa ensitalvena takaosan putkikehikon... ehkä.
Jos vain olkapää antaa, niin ensiviikolla laitetaan auto ajokuntoon. Maanantaina käydään hakemassa kortisooni piikki niin eiköhän se siitä.
Paahtoko piikin:eek: musculus cluteus maximus:n???:D:D
Eipä kustannuspaikalla ukkoa ole paljoa näkyny, kun kylässä on tullu käytyä....:mad::mad:
Katsastus kuntoon pitäisi laitella ja viedä talliin takaisin ;-)
Tämä ei ole varsinaisesti myytävänä mutta tarjouksia otetaan vastaan. Ei ole halpa.
lantikka
19.05.2010, 19:26
Moni numeroinen summa mistä aloitetaan?
Laitappa vaikka privana tietoja autosta ja jonkinlaista hintaa.
Nyt on Defen purkutyöt aloitettu. Auto ei ole liikkunut viimeiseen vuoteen, joten oli aika polkaista projekti käyntiin.
Purkaminen on aina helppoa ja nopeaa. Takavinssi, "turvakaari" ja työkalulaatikko lähtivät eilen.
paperimies
24.03.2011, 19:40
Meinaatko ehtiä kisoihin tänä vuonna, vai onko vain "pikku" projekt?
Tuskin ehtii, kun kyselin jo 2vuotta sit, jotta "tuunataanko" ruiskupumppua ja eipä ole paljoo näkyny, joten kyllä se siitä sitte jonain päivänä kyntensä näyttää...
Mutta edelleen odotan pumpun kohtaloa...;););)
Mukavaa että että lantikkasi pääsee taas lähiaikoina maastoon...toivotan projektillesi menestystä.
Itselläkin kasa osia ja peltiä odottaa lumien sulamista ja ahkeraa työmiestä. Leimalle pitäisi jaksaa.
Kevättä odotellessa
Roope
Rälläkkä lipsahti tuossa eilen illalla ;-)
Lava sai luvan lähteä. Seuraavaksi pitäisi näyttää painepesuria niin olisi mukavampi purkaa ja leikellä runkoa.
Nyt ei paluuta entiseen enään ole.
Nyt näyttää hyvältä! Mä luulen että tästä tulee just sellainen minkälaista olen itse myös suunnitellut, ainakin niiden kuvien perusteella mitä oli tuolla kaari kyselyiden topicissa.
Oliko ajatus pitää taka runko samanlaisena, vai jousi tukien jälkeen poikki? Taka vinssi rungon päähän? Akseli väli varmaan pysyy samana?
Nyt näyttää hyvältä! Mä luulen että tästä tulee just sellainen minkälaista olen itse myös suunnitellut, ainakin niiden kuvien perusteella mitä oli tuolla kaari kyselyiden topicissa.
Oliko ajatus pitää taka runko samanlaisena, vai jousi tukien jälkeen poikki? Taka vinssi rungon päähän? Akseli väli varmaan pysyy samana?
Takarunko katkeaa tuosta heti jousien takaa poikki. Takavinssi olisi Wanhemman Offroad Tuntijan mukaan asennettava hiukan kauemmas takapalkista. Asemointia on nyt paljon helpompi tehdä kun näköeste on poistettu. Tankki tulee ehkä tuohon kopin taakse, vinssi heti seuraavaksi ja vain kita siihen taakse. Lavan ja rungon väliin pitäisi jäädä reilusti tilaa lokeroille, tankille ja vinssille.
Akselit/tekniikka eivät muutu mihinkään. Muutostenkin jälkeen auton pitäisi sopia Standard luokkaan. Renkaat tulevat siis olemaan 33" edelleen.
Takarunko katkeaa tuosta heti jousien takaa poikki........... Lavan ja rungon väliin pitäisi jäädä reilusti tilaa lokeroille, tankille ja vinssille.
Orkkis lava lyhennettynä takasin? Flatbedejä mun mielestä jo ihan tarpeeksi tällä porukalla, vaikkei lantikassa vissiin ookkaan.
Tankin taaksehan mahtuis nätisti mekaaninen kela, Paulilla muistaakseni oli sellainen pieni mekaninen ramsey(jos ei myynyt). Ulos ottoja on nurkissa kaikilla. Akut kannattaa suunnitella taakse, kaikki paino on nyt keulassa.
Mun discolla oli takana 680kg, edessä 1300kg. Onhan siinä mahkuja konetta siirtää taaksepäin, 10cm ainakin.
Tuleeko syyläri taakse?
lantikka
05.04.2011, 18:44
Siinä mun entisessä 110 ja siis nykyisin firman omistajalla olevassa oli mekaaninen vinssi, siinä missä on taka penkin lattia jos innostaa voi tulla kattoo sitä miten se oli sinne asennettu ei ollu mikään mahoton keikka.
HCPU:n lava lähti ilman rälläkkää, eli vähän eroja noissa koreissa.
Mä ajattelin väännellä putkesta lavan ja säästää alkuperäisen vielä "johonkin tulevaan" käyttöön. Runko jää vielä pätkimättä, mutta alkuperäinen tankki siirtyy hytin taakse. Kaikki kaari ym. palkki systeemit meinasin tehdä niin, että pulttaamalla saa palautettua alkuperäiseksi. Auto on tarkoitus ottaa liikenteeseen ja vielä stanu kelpoisena.
TEMÄHIK
Defender kävi ulkoilemassa eilen oman moottorin avulla. Auto on viimeksi ollut pihalla ja käynnissä yli vuosi sitten Talvieksytyksessä. Akku vaan paikalleen ja laakista käyntiin. Kyllä kävi nätisti :-)
Nyt on runko pesty puhtaaksi ja on mukavampi aloittaa muutokset. Runko on siis tarkoitus katkaista tuosta jousien takapuolelta. Tankki näyttäisi mahtuvan tuohon keskimmäisen äänenvaimentajan päälle. Vinssi tuohon akselin etupuolella olevan palkin luokse.
Yllättävän "kirkasta" vielä, vaikka jouset laitettu 2004 vai 5 alle???
Toisaalta eipä se kauheesti ulkoilua ole saanukkaan...
Lähteekö keskiänkkäri "Kuubaan" vai saako nauttia viel Suomesta??? Olis tankille vaan pirusti enemmän tilaa rungon välissä!
Ja varovasti sen rälläkän kanssa, aikasen mittavasti alko jo lipsumaan...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Rekisteröimätön
09.04.2011, 08:42
Yllättävän "kirkasta" vielä, vaikka jouset laitettu 2004 vai 5 alle???
Toisaalta eipä se kauheesti ulkoilua ole saanukkaan...
Lähteekö keskiänkkäri "Kuubaan" vai saako nauttia viel Suomesta??? Olis tankille vaan pirusti enemmän tilaa rungon välissä!
Ja varovasti sen rälläkän kanssa, aikasen mittavasti alko jo lipsumaan...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Keskimmäinen äänenvaimennin ei lähde kyllä mihinkään. Se on kipinäloukkuna! Minun mielestä dieselissä pitää olla yksi kammiovaimennin, johon kipinä kuolee. Takapönttö lähtee kyllä pois.
Landy-nyybinä
Kopin takaseinää työstetty ja polttoainesäiliö irroitettu.
Orginaali tankki ei sovi tuohon kopin taakse niinkuin suunnittelin. Pitää tutkia muita vaihtoehtoja. Turvatankkia voisi katsoa tai sitten pitää tehdä mittojen mukaan oma. Tilavuutta pitäisi olla vähintään 60 litraa niin saa tuon toimintasäteen pidettyä vielä sopivana.
Kopin nurkkiin tulee lavanreunasta vanhat nurkkavahvikkeet. Maasto on ne muotoillut mutta hitsaten ja lekalla niistä saa vielä hyvät. Kopin takaseinä pitää vielä paikata, kun seinä on laskettu alas. Autohan on ollut rättikatto ja väliseinä on ollut tiellä. Edellinen omistaja tarvitsi lisää tilaa ratin ja penkin väliin, jonka takia seinä on laskettu.
Seuraavaksi rungon lyhennys. Pitäisi tuo Offroad Metusalemi saada mukaan, että ei tule tehtyä mitään hätiköityä.
Pihalla olisi yksi uusi 90 Defenderin runko. Nyt iski valinnan vaikeus. Pitäisikö kuitenkin tehdä tuosta pätkä?
Vai kiinnostaisiko jotain tuo ylimääräinen runko? Se on siis uusi tehdas runko.
Siis bussi vai kassi???
Lyhyellä tulee milenkiintoinen kivikiikku, ja isomman ojan yli mennessä on ainakin jännempää...
Pitkällä on edelleen niin mukavaa kun on ahdasta, mutta tavarat mahtuu kyytiin...
Ikuisuuskysymys???
Mun mielipide:
- lyhkänen runko ja sinkkiin, sitte rakennat sen sellaseks ku haluut ja ei tarvii miettiä peltihommia kun päältä oikoessa!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
lantikka
13.04.2011, 16:37
Mikä lyhyt runko? siis 90" onko siihen papereita? Mul ois 1 90" joka ehkä tarviis uuden rungon.
lantikka
13.04.2011, 16:38
Pihalla olisi yksi uusi 90 Defenderin runko. Nyt iski valinnan vaikeus. Pitäisikö kuitenkin tehdä tuosta pätkä?
Vai kiinnostaisiko jotain tuo ylimääräinen runko? Se on siis uusi tehdas runko.
Sitäpaitsi pitkällä mutta ylitykset lyhyeksi on mukavampi ajella ;)
Mikä lyhyt runko? siis 90" onko siihen papereita? Mul ois 1 90" joka ehkä tarviis uuden rungon.
Se on uusi runko. Ei ole ollut missään kiinni, eli ei ole muita papereita kun ostokuitti. Tämä runko on siis alkuperäinen LR runko ei ole sinkitty (vielä).
Englannissa sinkitty TD5 90" runko maksaa noin 1100 puntaa. Siihen sitten rahdit päälle.
Miten olisi 100" akseliväli? Pätkä runko pitkillä takatukivarsilla?
Miten olisi 100" akseliväli? Pätkä runko pitkillä takatukivarsilla?
Ääni tälle!
90" runko, pitemmät tukivarret taakse. Voisi olla toimiva vaihtoehto. Sit vielä konetta taaksepäin ja akut, syyläri ym. taakse. Saa taka akselillekkin hieman painoa.
lantikka
14.04.2011, 17:14
Ääni tälle!
90" runko, pitemmät tukivarret taakse. Voisi olla toimiva vaihtoehto. Sit vielä konetta taaksepäin ja akut, syyläri ym. taakse. Saa taka akselillekkin hieman painoa.
Tai vaikka tekee taka kone ratkaisun kuulemma sika hieno laite kun painojakauma vielä hauskempi ;).
Hii hoo hauskaa seurata mitä tuleman pitää.
Eilen sain rungon katkaistua.
Ekassa kuvassa mopo, joka juuri karkasi kädestä....:D:D:D:D
Tokassa kuvassa "lupaava" moottori nokalle????
Ja katumuslaite akselin päällä?????????:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Asiaa!!!
Aikaa säästääkseni tein runkon takaosan vanerista ja ilmastointiteipistä.
Kuka tekisi saman 5mm plootusta?
lantikka
14.08.2011, 09:49
Kysyppä huvikseen slipoveri nimimerkiltä? Mitä ajattelis
offroadjouni
14.08.2011, 11:05
Aikaa säästääkseni tein runkon takaosan vanerista ja ilmastointiteipistä.
Kuka tekisi saman 5mm plootusta?
Helsingin Metallityöt tekee kaikenlaisia metallitöitä harrastajaystävällisellä palvelulla ja hinnoilla. Ainakin pari viikkoa sitten olivat kyllä aika kiireisiä mutta suosittelen kysymään jos kanttaisivat tuon. Siinä lentokentän kupeessa.
Kiitos Jounille. Helsingin metallityöt myi rautaa edullisesti.
Vanerimalleja hyödyntäen sain vastaavat palat leikattua levystä.
Peräylitystäkään ei kauheasti jää. Lava tulee tietysti pidemmälle mutta se on jo aika korkealla.
Nyt on liimailtu osittain jo kiinnikin. Lanka vaan loppu niin piti keskeyttää hitsaushommat.
Rungon takapää hitsattu kasaan. Vinssikidan reikä vain puuttuu. Seuraavaksi kaarien ja lavan suunnittelu.
Todistusaineistoa kansalle, eli KUVIA...
Defender 110
03.09.2011, 19:09
Tätä projektia on tullut seurattua mielenkiinnolla jo pitkään. Lisää kuvia projektista :). Hieno jälkeä, jatka samaa rataa.
Projekti etenee pikku hiljaa. Edestä irroittelin lokasuojat turvakaarien asennuksen tieltä. Takapää odottelee lavaa. Polttoainesäiliö pitäisi vielä asennella tuohon kopin taakse.
Tee vaan samalla rysäyksellä se putki keula. Jätät ne peltiset orkkis sisälokarit, mut muuten painat putket ja suoran pellin niiden väliin. Bulkheadin kiinnitykseen laippa kaariin/bulkheadiin ja keulaan laippoilla aisojen päähän kiinni.
Tuohon tyyliin:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=788605
Nyt on uudet renkaat alla.
Nyt tarvitaan apuja kaarien suunnitteluun. Mistä pääkaari lähtee? Miten kiinnitetään etujalat?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=11561
Jos laittaisi vaan tuollaiset kaaret kopin ympärille ja hiukan oikoisi noita lavan peltejä.
Tossahan noi on rungossa kiinni, mutta saattaa katsastaja mnurista tuosta ylimääräisestä mutkittelusta???
Tuleeko kylkiputkia???
Siinähän olis sitte ulkoiselle kaarelle oivallinen kiinnityskohta!
Ja sisäkaarelle kannattaa tuossa kopissa rakentaa runkokiinnike ennemmin kuin laitella sinne lattiaan kiinni, kun se lattiahan ei ole oikein missään itse kiinni....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Tossahan noi on rungossa kiinni, mutta saattaa katsastaja mnurista tuosta ylimääräisestä mutkittelusta???
Tuleeko kylkiputkia???
Siinähän olis sitte ulkoiselle kaarelle oivallinen kiinnityskohta!
Ja sisäkaarelle kannattaa tuossa kopissa rakentaa runkokiinnike ennemmin kuin laitella sinne lattiaan kiinni, kun se lattiahan ei ole oikein missään itse kiinni....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Tuollainen oli tarkoitus tehdä mutta kun ei kuulemma ole sallittu. Pääkaaressa liikaa mutkia :(
Tuollainen oli tarkoitus tehdä mutta kun ei kuulemma ole sallittu. Pääkaaressa liikaa mutkia :(
Mitähän tälle projektille kuuluu ????
Kävin tänään kaivamassa Defen esiin romukasasta. Josko homma lähtisi taas etenemään.
Lava alkaa muotoutua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141095
Joillakin karhuilla se talviunikauden lähestyminen näyttää vaan lisäävän aktiivisuutta...kummallinen cityotso???
Hienoa että homma taas edistyy "pienen" tauon jälkeen.
Kokoamisvaihe on kai helpoin.
Eihän tosta paljoa enää puutu???
Roope
Joillakin karhuilla se talviunikauden lähestyminen näyttää vaan lisäävän aktiivisuutta...kummallinen cityotso???
Hyvä että heräilee! Onkin jo sen verran lepäilly, jotta alkaa kohta sammaloitumaan. Mutta kuvasta näkee selkeästi, jotta karhuvaari on jo mukavuuden haluinen, koska muoto on selkeästi "nestesäiliölle" ja kun naapurin autoa kattoo, niin aluksi epäilemäni "poreallas" tai "palju" olisikin hieman tehokkaamman moottorin polttonestesammio???:D:D:D Tokkopa vaan....:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ja toiveajattelua...:p:p:p
Olispaha kerrankin kaasupolkimen pyynnölle "vastinetta"?????:D:D:D:D:D:D
Mielenkiinnolla katotaan mitä tulee!!!
Toivottavasti saa noi lepakot autostaan häädettyä...
Palju ei ollut ollenkaan huono idea. Pitää lähteä Jaren saunacruiserin kaveriksi jollekin safarille. Olisi sauna ja palju.
Palju ei ollut ollenkaan huono idea. Pitää lähteä Jaren saunacruiserin kaveriksi jollekin safarille. Olisi sauna ja palju.
Sit vielä joku maastobussi kolmanneksi safarille letkaan että kaveritkin pääsee saunomaan ja paljuun!
Kaaria syntyy kuin itsestään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141132
Sit vielä joku maastobussi kolmanneksi safarille letkaan että kaveritkin pääsee saunomaan ja paljuun!
Pitää laittaa koukku niin saa vielä asuntovaunun perään. Lavan laitaan koukut grillille ja katolle hyppyteline.
dirtydog
05.11.2013, 06:58
upea auto!
Vielä tarvitaan takatuet ja ristikko taakse niin kaaret ovat valmiit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141242
Pitäisi kestää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141244
Vähän pitää jalkoja lyhentää, ei sovi pyyhkijät muuten liikkumaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141243
Tulee aika style!
Mikä on putken materiaali/paksuus ja paljonko putkea menee noin suunnilleen?
TEMÄHIK
Putken määrää ei vielä tiedä ;-) Riippuu siitä kuinka paljon vielä laitetaan lisää.
Putki on pääsääntöisesti 45mm saumatonta 3mm seinällä, väliputket tulevat 38mm putkesta.
Kaitsu67
07.11.2013, 10:53
Kerroppa sitten kun valmista paljonko noista tulee/tuli painoa lisää....
Kaitsu
Eipä tullut punnittua autoa ennen rakennuksen aloittamista.
Ai piru kun tulee komee!
Painonhan saa kehikolle karkeesti, kun mittaa metrit ja katsoo luettelosta putken painon metrille.
Ai piru kun tulee komee!
Painonhan saa kehikolle karkeesti, kun mittaa metrit ja katsoo luettelosta putken painon metrille.
Juu, näin ajattelin tehdä. Toisaalta tulla painolla ei nyt hirveästi ole merkitystä. Suurin huolenaihe on saada taka-akselille hiukan painoa. Nyt perä aivan liian kevyt. Alunperin kun tankki on ollut akselin takapuolella ja runkokin painoi jonkin verran.
Nyt olisi tarkoitus siirtää akut yms. mahdollisimman taakse.
Pidät sen paljun melko täys....;)
Ja tietysti kaljakaappi mukaan!!!:D:D
ASIALLINEN peli tulossa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141694
Viimeistä saumaa vedetään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=141695
Low rider. Tankin sovittelua akselin päälle. Orginaali tankki tulee käyttöön, joten litroja riittävästi.
Lavan reunaan tulee tietysti vielä tukia mutta niiden paikka selviää myöhemmin, kun keksitään millaisia lokeroita lavan alle tehdään. Taakse ainakin lokero liinoille, tuohon vinssin päälle. Kopin taakse apparin puolella lokerot kahdelle jerrykannulle.
Mitenkäs tuo etukaari näyttää että jää tuonne korilinjan sisäpuolel :confused:
Mitenkäs tuo etukaari näyttää että jää tuonne korilinjan sisäpuolel :confused:
Kyllähän se lokasuojan taakse jää. Muutenhan se torppaa jokaiseen puuhun, joka vastaan tulee. Melko rumakin olisi tuossa ulkopuolella. Kyseessä on kuitenkin turvakaari, eikä mikään korin suojaputki.
veijon-esso
12.11.2013, 13:24
Hienon näköinen tuo peräpää. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tuo on valmiina! Onko valmistumisaikataulua suunniteltu, milloin pääsee lantikka taas mettään?
Päivitähän projektin etenemistä, landy !
Edellisenä viikonloppuna oli muuta touhua ja alkuviikon olin reissussa. Tänään oli toimiston muutto uusiin tiloihin mutta eiköhän viikonloppuna taas edisty.
Alkuperäiselle polttoainesäiliölle petiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142526
Tankki on pyöräytetty toisin päin. Täyttöaukko tulee kuljettajan puolelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142527
Kopin kulmavahvikkeet myös muokattu ja kiinnitetty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142528
Tankin kun saa paikalleen niin lavan pohjia tekemään.
Mikäs toi lapagummi projekti on, mikä pilkistää taustalta;););)
Mikäs toi lapagummi projekti on, mikä pilkistää taustalta;););)
Se on vaan taustakuva ;-)
Lavan pinnan alapuolelle vielä muutamia tukia ja laatikoiden suunnittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142718
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142719
Isommillekin renkaille jää vielä tilaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142720
Laatikoiden suunnittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=142975
Pientä edistystä taas. Eiköhän se kevääksi valmistu ;-)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=143920
Helmaputket kaipasivat parempaa tukea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=145150
Takavaloja sovitettu paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=145151
hyvältäpä näyttää !
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ? (se per..leen pykälä niistä mm. LJ alkup takavaloista ja näkyvyydestä)
kilpiin tulossa ?
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.
mitä etuja / haittoja tuosta asennuksesta saadaan aikaseksi.
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ?
Helposti, 45° pitää näkyä sivuille.
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.
Saahan se turvakaari olla hitsattu runkoon suoraankin ja Rooveri ei taida harrastaa kumeja korin kiinnityksen välissä ainakaan tuossa kohtaa (ks. 3. ylin kuva tällä sivulla).
Tässä projektissa on oikee asenne.Ajatuksella toteutettu.Ja lopputulossa mahtaa olla ulkonäöllisesti huomattavasti vakiota siistimpi.
Asiallisen näköiset työkoneet tallissa (penkkiporakone ristisyöttöpöydällä, sorvi, yms.) Ne on minunkin ostoslistalla heti kun herkeen köyhtymästä. :)
kilpiin tulossa ?
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.
mitä etuja / haittoja tuosta asennuksesta saadaan aikaseksi.
Kuten jo aiemmin todettu Defenderin kori on suoraan pultattu runkoon jo tehtaalta. Ei kumityynyjä missään välissä.
Tänään oli vuorossa akkukotelon askartelua. Eiköhän nuo mukana pysy. Joku kansi pitää vielä rakentaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=145417
Osku teki tänään hiukan hitsausharjoituksia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2198&pictureid=145628
Hieno rojekti sulla. Tässä olisi vähän sitä sun tätä mitä voisit tarvita?
Tässä linkki tuotteisiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119108
Nyt on takarunko ja kaaret hiekkapuhallettu. Huomenna väriä pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=147842
Vehkeet pelasivat alkuvaikeuksien jälkeen hienosti.
Kesällä mennään ilman kattoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=148180
Olisiko kellään vanhan mallin puolikkaita ovia?
Piru että on siistiä työn jälkeä, aivan ilo silmälle!
Piru että on siistiä työn jälkeä, aivan ilo silmälle!
Kiitos. Pitäisikö lähteä vuoden päästä Afrikkaan teidän mukaan ;-)
Kiitos. Pitäisikö lähteä vuoden päästä Afrikkaan teidän mukaan ;-)
Kunnon karavaani pystyyn palstalta afrikkaan, niin pian rallin nimi onkin "Finlandia Dakar" :D :D :D
Niin ja pirun hienoa jälkeä syntyy :)
Väri pinnassa. Toivottavasti pysyy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=148260
Tulee kyllä siisti!
ps. Käys salaa nappaamassa kuva siitä ruuvikompurasta! ;)
Tänään oli katsastusvarusteiden asennusta. Takapuskuri ja lokasuojat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150302
Takapuskuriin tulee vielä USA mallinen pikakiinnitteinen vetokoukku.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150301
Kiinnitys 3x10mm ja 2X12mm pulteilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150300
Lokasuojana Parlok täyspitkänä kun palkki on paikallaan ja lyhyempänä kun palkki on pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150299
Kyllä puskurikin on hieno mutta hiukan se rajoittaa maastokäyttöä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150306
Työvalojen sovittelua ja täyttöputken asennusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150305
Polttoaineen täyttöputkelle piti reikä tehdä lokasuojaan. Vakio tankki ja täyttöputki sopivat hienosti uuteen paikkaan.
Kaitsu67
02.03.2014, 09:58
Tuleeko tohon kumiletkun (täyttöputken) päälle vielä joku suoja?
Tuleeko tohon kumiletkun (täyttöputken) päälle vielä joku suoja?
Ei ole tarkoitus laittaa. Samalla tavalla se on pyöräkotelossa ollut ennekin, vielä renkaan takapuolella. Rengas ei osu putkeen, jos sitä meinaat.
Kaitsu67
02.03.2014, 10:51
Ei ole tarkoitus laittaa. Samalla tavalla se on pyöräkotelossa ollut ennekin, vielä renkaan takapuolella. Rengas ei osu putkeen, jos sitä meinaat.
Lähinnä ajattelin et jos renkaan kanssa tonne väliin jää jotain (isompi oksa/kiven murikka tms) joka kiilatessaan viiltää letkun...en uskonutkaan että rengas siihen ottaisi.
Etulokasuojat ja snorkkeli ahdettu paikalleen. Hiukan oli ahdasta tuolla apparin puolella, kun turvakaari tuli tuohon imuputken tontille. Kuumailmapuhaltimella muoviosia uuteen muotoon niin kaikki sopivat paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150757
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=150756
Uudet lokasuojat saavat vielä jäädä hyllylle. Ei raaski vielä laittaa paikalleen. Katsotaan sitten ensitalvena.
Paljon uskottavampi tuollaisena kun on vähän pottusäkin kylkeä nähtävissä :D
Turkkilevyä leikelty urakalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151416
Viimeinen pala jäi vielä tekemättä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151417
Huomenna liimaus ja niittaus niin pysyy kasassa, eikä rämise. Kuormansidontalenkkejä tulee nyt aluksi kymmenen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151415
Aika huolellisen näköistä touhua ja Hyvännäköinen on itse autokin tottakai:)
-Raaskiiko tuta ryvettää enää missään kun valmistuu:D?
Aika huolellisen näköistä touhua ja Hyvännäköinen on itse autokin tottakai:)
-Raaskiiko tuta ryvettää enää missään kun valmistuu:D?
Varmasti raaskii ryvettää. Pitäis nyt vaan saada valmiiksi.
Laatikoiden tekemiseen vierähti aikaa, joten huomenna jatkuu kasaaminen. Sikakittiä ja pop-niittejä tulee reilusti ;-)
;)hienosti rakennettu takavalot.
Byrocrat
16.03.2014, 21:23
Varmasti raaskii ryvettää. Pitäis nyt vaan saada valmiiksi.
Saattaa olla aika kova pidemmille safareille tuo kuvissa näkyvä apparin penkki vai onko tulossa kuskille officrossiin :rolleyes::eek: :)
Paineilmasäiliö ja etummainen loota löytäneet paikkansa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151706
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151707
veijon-esso
19.03.2014, 10:14
Irrotellaanko tuo takapuskuri ja parlookit offiretkille, vai onks ne aina kiinni?
Irrotellaanko tuo takapuskuri ja parlookit offiretkille, vai onks ne aina kiinni?
Puskuri irtoaa helposti ja lokasuojasta noin 1/3 jää siihen kiinni. Lokareita ei ole vielä katkaistu mutta tuosta takavalojen alta katkeaa.
veijon-esso
19.03.2014, 10:52
Puskuri irtoaa helposti ja lokasuojasta noin 1/3 jää siihen kiinni. Lokareita ei ole vielä katkaistu mutta tuosta takavalojen alta katkeaa.
Näin mä vähän aavistelin, mut eihän sitä ikinä tiedä.. Jonku työkoneen näköinen noilla täyspitkillä lokareilla. :D
Defenderi pääsi pihalle saamaan valohoitoa ;-)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151932
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151931
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151930
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151929
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151928
To Do listalla:
- Rekkarikilven valoille sähköt
- Luukkujen lukot ja kahvat
- Akkujen paikan vaihto kuskin penkin alta uuteen akkukoteloon
- Akkukotelolle kansi
- Etuvinssin asennus
- Molempien vinssien sähköt
- Paineilmalinjojen uusinta
- Kompuran asennus
- Webaston asennus
- Työvalojen sähköt
- Jakohihnan uusinta
Hienoa työtä ja asiallinen tyyli! Minkälaisella taivuttimella vääntelit putket?
Hienoa työtä ja asiallinen tyyli! Minkälaisella taivuttimella vääntelit putket?
"Matkamallin" taivuttimella. Pullotunkki toimii työntekijänä. Ei mitään hitekkiä siis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=151928
Mites noiden hienojen takavalojen sivulle näkyvyys määräys, täyttääkö vaatimukset?
7.0 Valot ja varusteet
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf
Byrocrat
23.03.2014, 23:08
Mites noiden hienojen takavalojen sivulle näkyvyys määräys, täyttääkö vaatimukset?
7.0 Valot ja varusteet
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf
Matti tuolla jo aiemmin tuohon kysymykseen vastaili :)
Vanha 28.12.2013, 19:08
-MaTTi-
Legenda
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ?
Helposti, 45° pitää näkyä sivuille.
Matti tuolla jo aiemmin tuohon kysymykseen vastaili :)
Vanha 28.12.2013, 19:08
-MaTTi-
Legenda
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ?
Helposti, 45° pitää näkyä sivuille.
Mutta kuva on apaut 45 asteen kulmassa otettu, ja toisen puolen valoista ei näy reunaakaan... Eikö tuo sääntö koske molemmista suunnista molempia valoja, kun joskus on vararenkaitten takia pitänyt valot siirtää puskuriin?
Mutta kuva on apaut 45 asteen kulmassa otettu, ja toisen puolen valoista ei näy reunaakaan... Eikö tuo sääntö koske molemmista suunnista molempia valoja, kun joskus on vararenkaitten takia pitänyt valot siirtää puskuriin?
Kyllä valojen pitäisi näkyä pykälien mukaan. 5 astetta ylöspäin ja 45 astetta molemmille sivuille. Vilkun ja takavalon kanssa ei ole ongelmaa mutta peruutusvalot eivät näy molemmat jos katsotaan 45 astetta sivusta. Lavan reuna on sen verran ylhäällä, että tuo 5 astetta ylöspäin pitäisi täyttyä helposti. Jokaisessa lampussa on 21 lediä, joten jos koko valaisimen ei tarvitse näkyä niin vielä helpottaa tilannetta.
Jos valot eivät kelpaa katsastuksessa niin laitetaan perävaunun valot tuohon puskuriin. Perävaunupistoke löytyy joka tapauksessa.
Tänään konttorille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=152985
Nyt on kiva kurvailla. Jos vaikka viikon päästä Kulmaan?
Puskuri laitettu talteen ja lokarit pätkäisty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=153440
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=153439
Vielä lukkojen magneettiventtiilit paikalleen niin voisi lähteä koeajolle.
Paljon parempi nyt ilman puskuria ja mega pitkiä parlokkeja!
Kulmakorvessa tuli käytyä koeajolla. Hyvin pelaa. Ei perä enään kolissut kallioihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=153509
Hiukan piti paikkoja venytellä kun tallissa on joutunut lojumaan :-)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=153508
young n dum
12.04.2014, 18:11
paaaljon paremman näkönen nyt!!! :)
Aurinkoiset ajot Santahaminassa takana. Alusta alkaa taas toimimaan. Taakse vaihdoin löysemmät jouset ja nyt joustaa pohjaan asti molemmista päistä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=154647
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=154646
Lauantaina Kulmakorvessa FJDC ajelulla ja sunnuntaina Lohjalla Rover ystävien kanssa.
Hiukan sai jo kuraiseksi autoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=155197
Etukardaanin ristikko alkoi jyristämään mutta kesti nippa nappa kotiin asti.
Kaitsu67
06.05.2014, 12:01
Hyvä että kesti kotiin asti. Oishan se menny takavedollakin ku ottaa etujordaanin irti ja jakiksen lukko päälle.
Osuko se mahdollisesti johonkin vai porsiko silkkaa vanhuuttaan?
Hyvä että kesti kotiin asti. Oishan se menny takavedollakin ku ottaa etujordaanin irti ja jakiksen lukko päälle.
Osuko se mahdollisesti johonkin vai porsiko silkkaa vanhuuttaan?
Tuli tunnit täyteen. Ristikko oli alkuperäinen, eli 181tkm kesti kohtuulisen kovaa käyttöä.
Nyt ajellaan takavedolla. Eilen vaihdoin molemmat ristikot ja tänään kardaani ja pohjapanssari takaisin paikalleen. Eilen tehtiin burn out kotikadulla takaveto Defella, kun poika ei uskonut, että Defender polttaa kumia.
Kaitsu67
06.05.2014, 12:41
Eilen tehtiin burn out kotikadulla takaveto Defella, kun poika ei uskonut, että Defender polttaa kumia.
:D :D :D
Eilen tehtiin burn out kotikadulla takaveto Defella, kun poika ei uskonut, että Defender polttaa kumia.
Kuvia tai videoo, meinaan ei mekään uskota:D:D:D:D
Todella hienoa työn jälkeä:)
offi_äijä
06.05.2014, 21:09
:)Kuvia tai videoo, meinaan ei mekään uskota:D:D:D:D
x2 :D
Paljon on vettä virrannut Vantaassa ja Defeen tullut kilometrejä.
Olisiko aika päivittää hiukan matkanvarrella tapahtunutta.
Edellisen päivityksen jälkeen on Defe ollut melko aktiivisessa harrastekäytössä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233194
Virossa käytiin 2014, ensimmäinen reissu remontin jälkeen ja paikalliset halusivat ostaa heti auton alta. En myynyt!
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233195
Punkallakin tuli käytyä samana kesänä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233197
Syksyllä vaimon kanssa retkeilemässä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233199
Kulmakorvessa jumittelemassa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233200
Joku epäili, että lavamuutoksen myötä käytettävyys huononee. Kun ei ole edes laitoja. Minusta tämä on parempi :-)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233216
Takka tarpeita partiolaisille. Yhteensä 1500kg kiviä, kahdessa erässä tiettömän tien päähän.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233204
Polttopuita partiolaisille.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233215
Hirvimetsällä Kainuussa 2017.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233205
Ohjaustehostimelle jäähdytystä, kun välillä tuntuu keittävän öljyjä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233202
Kulmakorvessa Tammikuussa 2019.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233207
Polttopuita omalle mökille.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233208
Karavaanitouhuja
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233206
Majavanmetsästysreissu keväällä 2020.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233212
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233210
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233211
Pesty ja vahattu mökillä, kun olin lomautettuna. Because of Covid-19.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233213
Kesälomaretkellä 2020
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233214
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233218
Viimeisimpänä Retro Trophy 2020 viime viikonloppuna Merrasmäessä. Oskun kanssa ensimmäinen kisa ja heti 8.-sija.
Nyt Defender kaipaa taas hiukan huoltoa ja päivitystä. Katsotaan mitä syksy ja talvi tuo tullessaan.
Onko tuossa sohva kuvassa muutto käynnissä kun ei vähään aikaan tätä kampetta ole Haagassa tullut bonganneeksi? Hienoa että voimissaan.
offroadjouni
10.10.2020, 20:05
mika on sohvaTämä on lavalla oleva sohva:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=233200
Onko tuossa sohva kuvassa muutto käynnissä kun ei vähään aikaan tätä kampetta ole Haagassa tullut bonganneeksi? Hienoa että voimissaan.
Kyllä me Haagassa edelleen asutaan. Samassa paikassa. Auto vain seisoo evakossa muualla nyt putkiremontin aikaan. Covid-19 aikana auto ollut paljon poissa, kun itsekkin ollut etänä.
Landy
Käytiin Oskun kanssa Retroilemassa ja tällä kertaa 6.sija Standard luokassa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=607&pictureid=237638
Monessa mukana:) Hieno laite.