Rotta-Racing
06.11.2008, 18:21
Rakenne- ja poikkeuslupahakemuksiin on kautta vuosien liitetty eläväisiä perusteluita. AKEn luvalla - ja tekijöiden perimmäisiä tarkoituksia suuresti kunnioittaen - julkaisemme tässä niitä naatittavimpia laakauksia. Eli vastauksia kysymykseen Miksi Muutos?
Moottorilla näkyvyyttä
Haen moottorinvaihtolupaa yllämainittuun ajoneuvoon. Kyseinen moottorinvaihtoidea herää aina ajatuksiin talvisin kun näkyväisyys rajoittuu jäiseen tuulilasiin ja sivulaseihin, joista ei näe mitään.
Korista korkeutta
Omistamani auto ei mahdu (korin) korkeudesta johtuen talliin, mutta korin vaihdon jälkeen se sinne mahtuisi.
Välijäähdyttäjä nuorentaa
Koska turbon ahtopaine on kuumaa ilmaa, joka polttaa moottorin mäntiin reiän, tavoitellaan välijäähdyttäjällä moottorille pidempää käyttöikää. Sekä lisätehoja vaunun vetoa varten.
Omavalmistetta Kuplaan
VW Kuplan korikehikko kokonaisuudessaan irroitetaan pohjalevyrungosta. Tilalle asennetaan VW:n alustalle suoraan (alustaan ei muutoksia, ainoastaan mahdollisesti vaadittavat vahvistukset) kaksi (2)paikkainen kori, joka on valmistettu pellistä/lasikuidusta. Ostin korin "Keltaisesta pörssistä". Kori on ilmeisesti omavalmiste, ei rakennussarja. Korissa irroitettava katto.
Ollin oppihetket
Harrastuksenani on autojen laitto. Tarkoituksenani on laajentaa autotietoutta myös turbojen osalta, ja tulin siihen tulokseen että käytännössä sitä oppii ja saa kokemusta.
Aika laiva
Pyytäisin saada luvan rakentaa Limousine-auton Volvo 240-sarjan autoista. Minulla ei ole vielä kovin tarkkoja suunnitelmia, mutta joitakin asioita olen suunnitellut kuten esim. se tulisi koostumaan kahdesta Volvo 240-sarjan autosta, joista toinen olisi farmari- ja toinen normaali-mallinen. Farmarista otettaisiin perä pois ja normaalista volvosta keula, liitettäisiin yhteen ja tietenkin tukiraudat pohjaan. Auton pituus tulisi olemaan noin 8 m.
Sarja-alennusta?
Madaltaisin käyttöautostani katon korkeutta 6 tuumaa. Volvo on korkeakattoinen auto, joten näkyvyys säilyy ja muutenkin on lujarakenteinen. Etuikkunan korkeus tulisi olemaan 35 senttiä ja sivuikkunan korkeus 25 senttiä. PS. Madallettais myös toisesta volvosta 6 tuumaa - tuulilasien mittasuhteet tulisi olemaan samat. Volvo on 69 vuosimalliltaan.
Mikämika
Aikojen parannus katuautokisoissa/tasaväkisyys muiden autojen kesken.
Pelkistyksen riemua
Tehdä ko. autosta avo-malli = katto pois.
Perimmäisten moottorinvaihtojen äärellä
Miksi sitten tällaiseen hommaan on ryhdytty? En tehnyt muutostyötä siksi, että eräänä aamuna, kun olin lähdössä töihin Skoda ei käynnistynytkään eikä kiireessä ollut muuta vaihtoehtoa kuin asentaa autotallin nurkassa ollut Fiatin kone keskelle autoa. Ei kai siihen voi antaa mitään "järkevää" selitystä.
Rennosti vaan
Kattoa lyhennetty n. 30 cm, tehty ns. lava-auto, muutettu 2oviseksi 4ovisesta, muutokset ei vaikuta teknisiin ominaisuuksiin.
Isyys velvoittaa
No olis kiva tehdä vielä yksi omalle pojalle. Kun tähän jo tuli hommattua kanta-autokatsastuskin.
Tutustuessanne oheiseen suunnitelmaan, toivon myönteistä suhtautumistanne mielestäni harmitonta harrastustani, erikoisia ajoneuvoja kohtaan.
Ekohengessä
Olemme rakentaneet kaikenlaisia autoja/koneita mutta avoautoa emme ole rakentaneet. Löysimme siihen sopivan autonvanhuksen jota ei kannata enää entisöidä. Mutta ei sitä viitsi hajottaakkaan joten ajattelimme tehdä siitä avoauton. Tästä autosta tulisi hyvä, halpa, hieno ja ennen kaikkea harvinainen.
Hyvässä hengessä
Auto on koriltaan hyvä ja molemmat pidämme kovasti auton ulkomuodosta. Tällä moottorin suurentamisella jatkaisimme yhteistä taivalta vielä moneksi vuodeksi eteenpäin.
Einyssentä
Auto tulee lähinnä kesäiseen näyttely- ja kokoontumiskäyttöön, sekä cruisailuun. Mitään korttelin Kingiä siitä ei ole näillä näkymin aikomus tehdä.
Tammitynnyristä?
Veto-akselin katkeamiseen johtaneet kypsyneet mietiskelyt paremmin varustellusta ajoneuvosta.
Korvapuusteja tunkille (Selvitys muutoksista)
Lisäksi haluaisin poistaa alkuperäiset tunkin korvalliset ja ruveta käyttämään hallitunkkia. Nostot tapahtuisi etupalkin alta tai kallistuksen vakaajan korvallisesta edessä ja perämurikan tai pitkän alatukivarren korvallisesta takana. Olen pyhkäissyt avolouhoksella kallioon kummankin puoliset tunkin korvalliset murskaksi. Tulisin peittämään muutoksen alaiset pisteet pellillä hitsauksella ja massalla.
Ehta menopeli
Oheisten liitteiden perusteella anon VW kupla henkilöauton muuttamista avoautoksi. Syy: Olen menossa naimisiin kesällä ja tarvitsen näyttävän hääauton.
Korttikin on
Autossani on turvakaaret (sääntöjen mukaiset), ja vahvistettu kori, kuppipenkit ja nelipistevyöt. Autossani ei ole takapenkkejä ollenkaan, vain etupenkit. Eikä apukuskikaan ole vaarassa, koska olen mielestäni aika rauhallinen kuljettaja. Olen saanut vain yhden sakon, koska ajoin ojaan kun olin puhelimessa. Eikä poliisitkaan ole huomautelleet. Ja kortti on ollut jo reilun vuoden.
Lähde:http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti399/lp.htm
On voinut olla jo täällä:)
Moottorilla näkyvyyttä
Haen moottorinvaihtolupaa yllämainittuun ajoneuvoon. Kyseinen moottorinvaihtoidea herää aina ajatuksiin talvisin kun näkyväisyys rajoittuu jäiseen tuulilasiin ja sivulaseihin, joista ei näe mitään.
Korista korkeutta
Omistamani auto ei mahdu (korin) korkeudesta johtuen talliin, mutta korin vaihdon jälkeen se sinne mahtuisi.
Välijäähdyttäjä nuorentaa
Koska turbon ahtopaine on kuumaa ilmaa, joka polttaa moottorin mäntiin reiän, tavoitellaan välijäähdyttäjällä moottorille pidempää käyttöikää. Sekä lisätehoja vaunun vetoa varten.
Omavalmistetta Kuplaan
VW Kuplan korikehikko kokonaisuudessaan irroitetaan pohjalevyrungosta. Tilalle asennetaan VW:n alustalle suoraan (alustaan ei muutoksia, ainoastaan mahdollisesti vaadittavat vahvistukset) kaksi (2)paikkainen kori, joka on valmistettu pellistä/lasikuidusta. Ostin korin "Keltaisesta pörssistä". Kori on ilmeisesti omavalmiste, ei rakennussarja. Korissa irroitettava katto.
Ollin oppihetket
Harrastuksenani on autojen laitto. Tarkoituksenani on laajentaa autotietoutta myös turbojen osalta, ja tulin siihen tulokseen että käytännössä sitä oppii ja saa kokemusta.
Aika laiva
Pyytäisin saada luvan rakentaa Limousine-auton Volvo 240-sarjan autoista. Minulla ei ole vielä kovin tarkkoja suunnitelmia, mutta joitakin asioita olen suunnitellut kuten esim. se tulisi koostumaan kahdesta Volvo 240-sarjan autosta, joista toinen olisi farmari- ja toinen normaali-mallinen. Farmarista otettaisiin perä pois ja normaalista volvosta keula, liitettäisiin yhteen ja tietenkin tukiraudat pohjaan. Auton pituus tulisi olemaan noin 8 m.
Sarja-alennusta?
Madaltaisin käyttöautostani katon korkeutta 6 tuumaa. Volvo on korkeakattoinen auto, joten näkyvyys säilyy ja muutenkin on lujarakenteinen. Etuikkunan korkeus tulisi olemaan 35 senttiä ja sivuikkunan korkeus 25 senttiä. PS. Madallettais myös toisesta volvosta 6 tuumaa - tuulilasien mittasuhteet tulisi olemaan samat. Volvo on 69 vuosimalliltaan.
Mikämika
Aikojen parannus katuautokisoissa/tasaväkisyys muiden autojen kesken.
Pelkistyksen riemua
Tehdä ko. autosta avo-malli = katto pois.
Perimmäisten moottorinvaihtojen äärellä
Miksi sitten tällaiseen hommaan on ryhdytty? En tehnyt muutostyötä siksi, että eräänä aamuna, kun olin lähdössä töihin Skoda ei käynnistynytkään eikä kiireessä ollut muuta vaihtoehtoa kuin asentaa autotallin nurkassa ollut Fiatin kone keskelle autoa. Ei kai siihen voi antaa mitään "järkevää" selitystä.
Rennosti vaan
Kattoa lyhennetty n. 30 cm, tehty ns. lava-auto, muutettu 2oviseksi 4ovisesta, muutokset ei vaikuta teknisiin ominaisuuksiin.
Isyys velvoittaa
No olis kiva tehdä vielä yksi omalle pojalle. Kun tähän jo tuli hommattua kanta-autokatsastuskin.
Tutustuessanne oheiseen suunnitelmaan, toivon myönteistä suhtautumistanne mielestäni harmitonta harrastustani, erikoisia ajoneuvoja kohtaan.
Ekohengessä
Olemme rakentaneet kaikenlaisia autoja/koneita mutta avoautoa emme ole rakentaneet. Löysimme siihen sopivan autonvanhuksen jota ei kannata enää entisöidä. Mutta ei sitä viitsi hajottaakkaan joten ajattelimme tehdä siitä avoauton. Tästä autosta tulisi hyvä, halpa, hieno ja ennen kaikkea harvinainen.
Hyvässä hengessä
Auto on koriltaan hyvä ja molemmat pidämme kovasti auton ulkomuodosta. Tällä moottorin suurentamisella jatkaisimme yhteistä taivalta vielä moneksi vuodeksi eteenpäin.
Einyssentä
Auto tulee lähinnä kesäiseen näyttely- ja kokoontumiskäyttöön, sekä cruisailuun. Mitään korttelin Kingiä siitä ei ole näillä näkymin aikomus tehdä.
Tammitynnyristä?
Veto-akselin katkeamiseen johtaneet kypsyneet mietiskelyt paremmin varustellusta ajoneuvosta.
Korvapuusteja tunkille (Selvitys muutoksista)
Lisäksi haluaisin poistaa alkuperäiset tunkin korvalliset ja ruveta käyttämään hallitunkkia. Nostot tapahtuisi etupalkin alta tai kallistuksen vakaajan korvallisesta edessä ja perämurikan tai pitkän alatukivarren korvallisesta takana. Olen pyhkäissyt avolouhoksella kallioon kummankin puoliset tunkin korvalliset murskaksi. Tulisin peittämään muutoksen alaiset pisteet pellillä hitsauksella ja massalla.
Ehta menopeli
Oheisten liitteiden perusteella anon VW kupla henkilöauton muuttamista avoautoksi. Syy: Olen menossa naimisiin kesällä ja tarvitsen näyttävän hääauton.
Korttikin on
Autossani on turvakaaret (sääntöjen mukaiset), ja vahvistettu kori, kuppipenkit ja nelipistevyöt. Autossani ei ole takapenkkejä ollenkaan, vain etupenkit. Eikä apukuskikaan ole vaarassa, koska olen mielestäni aika rauhallinen kuljettaja. Olen saanut vain yhden sakon, koska ajoin ojaan kun olin puhelimessa. Eikä poliisitkaan ole huomautelleet. Ja kortti on ollut jo reilun vuoden.
Lähde:http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti399/lp.htm
On voinut olla jo täällä:)