View Full Version : Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia
Terve, muutama asia mietityttää:
1. Olen touhuammassa suikkaan parempaa rengasta (30x9,5 tms..) Ja nyt jo tuntuu että noilla 205/65-15 renkailla on hitaanpuolen välitys liian joutuisa. Mistä sais valmiita välityspaketteja tommoseen ,tekeekö näitä joku?
2. Autosta hävis jarruvalot yht'äkkiä ja hehkut on ehjät. Onko noille valoille jossain oma sulake? valon katkaisiakin voi olla vialla mutta selvitetään nyt ensin että onko niille sitä sulaketta..
3. Onko tuohon 1.0 moottoriin olemassa "plug&play" 5-vaihteista laatikkoa?
4. Vinssisuosituksia? Kokemuksia?
1. Ota yhteys tossu nimimerkkiin tai etsi tältä palstalta juttuja samasta aiheesta niin löydät "häkkisen" nro. Tehdas valmiita ei 410:n saa.
3. Ei oikeastaan menee motorinkin vaihdoksi. Eikä se litranen oikeen jaksaiskaan vaikka löytyiskin.
4. come-up dv-9000 tai ehkä varauksin dv-6000. Meillä ollut sairaassa kurmootuksessa 2 vai 3 kautta enkä ole edes viellä avannut. Tosin nyt talvella ajattelin sen vihdoin avata.
-sami-
2. se jarruvalon katkaisin on jarrupolkimen yläpäässä eli helppo tarkistaa. Kaikki sulakkeet on vakiona siellä apparin jalkatilassa.
2. Kannattaa tarkistaa takavalojen maadoitukset, voivat olla hapettuneet......
No joo kiitos vastauksista.
Mites noitten jousien kanssa olis viisain toimia kun ovat edessäkin väsyneet pahoin eli alaspäin taipumistakin näkyy olevan. Tuleeko toimimaan jos käyttää taottavana pätevällä kaverilla, olis tiedossa tuolla Raajärven suunnalla tekiä.
Olen vaan kuullut että noin kevyessä köttänässä jouset saa elvytettyä takomalla...
kommentteja?
Saahan niitä takoa, kivireki vain tuppaa tulemaan. Liekkö sitten muitakin lieve ilmiöitä... Jonkinlaisena ratkaisuna voisi olla apu kierre jousen värkkäily akselin-rungon väliin, toimivuudesta ei mitn tietoa.
Jos lompakossa painetta niin rahat kiinne: parapolisiin jousiin, OME tai Dopinssoni. Muitakin varmasti löytyy. Jos rakennella tykkää niin kierteet on kuulemma kivat...
Takominen on ihan ok jos ei yritetä korottaa vaan vain palauttaa alkuperäiseen mittaan. Hyvää ei kuitenkaan tule ilman lehtien vaihtoa yms.. Wanhat takomalla sulle jää kuitenkin wanhat jouset ja ne poikkeaa helpolla.
Mulla oli aikaisemmin aina taotut jouset mutta kun ne tuuppas katkeilemaan niin vaihdoin uusiin korottaviin jousiin. Jousitus toimii nyt aavistuksen huononmin mutta en ole myöskään kesken kisaa joutunut jousia vaihtamaan. Tosin nyt tarvis vaihtaa kun ovat saanneet sellaista osumaa että ovat taipuneet.
Jos tosiaan jaksaa rakentaa, eikä väkisin halua ajaa suunnistusta orkkiksessa niin väsää kierteet alle. Kyllä kierteet on kuitenkin niin paljon paremmat.
-sami-
Takominen on ihan ok jos ei yritetä korottaa vaan vain palauttaa alkuperäiseen mittaan.
Näin juuri tullaan tekemään eli väsähtänyt linttalook pois.
Rahalla sitten korotellaan. ;)
Ja ei tällä autolla todennäkösesti tulla ajamaan mitään kisoja/safareita ,kunhan saan vakioa paremmat maasto-ominaisuudet sitten aikanaan...