View Full Version : Suzuaz rojektii(levyjarrut asennettu)
Tounimaan
29.10.2008, 10:29
valitettavasti projektikuvat ovat hyperavaruudessa, mutta pari "valmis" kuvaa sattu löytyy.
Eli, 410 korissa Volvon 2.1l turbo k-jet, manuaaliaskilla
Jakolaatikko mallia GAZ 69
Akselit mallia UAZ, UAZ mallin lukoilla :)
Jouset Gazista, mutta mahd joku Range / four linkki / kierrejousi komplikaatio tulossa.
Kun keksis vaa mikä ois niiku hjuva ratkasu, meinaa taka kartaanin ristikoita paukkua.
renkaat 35x14.5x15
että semmosta
Asiallisen näköinen. Ei näytä liian korkealtakaan. Taitaa olla uaz mallin rumpujarrutkin?
Mikä välitys gazin jakolaatikossa on?
Tounimaan
29.10.2008, 12:10
Juu rummut on, eli siis ei jarruja toisin sanoen, mutta tuossa kaverilla on tehtynä evo versio levyjarruista uaziin, joten se on myös edessä.
Välitys on luokkaa 2.5, tuolla pelkällä jakiksen vaihdolla saatiin aikoinaan sopiva välitys 33" renkaille suikan akseleilla, noissa uazin akseleissa on vielä tiuhempi välitys(en muista paljon), joten noilla 35":lla on helppo "ryömiä" etiäpäin.
Tuo volvon konekkin on aika asiallinen kun kestää ajella ihan joutokäynnillä jopa alle eikä sammu, mutta tarvittaessa löytyy paukkuja sitten pieneen räppäilyyn.
Ahtimen pakopesä vaihdettu alkuperäisestä puolta pienempi tilavuuksiseen, joten ei tarvii kiljuttaa jotta rupaa ahtamaan...
Sitten vaan tarkkaa dokumentointia kehiin jos 15" vanteelle teette levyt jotka kelpais katsastussedällekin.
Valko-bandiitti
30.10.2008, 08:49
En kyllä heti keksi mitä levyjarrujen teolla saavutetaan, jos uazin jarrut kokoaa uusilla osilla ja taidolla niistä saa kyllä tosi hyvät. Viime katsastuksessa katsuri ihmetteli että eihän näin hyviä jarruja ole missään, heittoa taisi olla pahimmillaan 2 %
Jaahas on tätäkin sitten jatkojalostettu viimenäkemästä. Kyllähän niiden levyjen edut rumpuihin tulee selväksi kun vähän aikaa ajellaan vedessä ja kurassa noilla vehkeillä.
Käyttäjä
30.10.2008, 09:18
En kyllä heti keksi mitä levyjarrujen teolla saavutetaan, jos uazin jarrut kokoaa uusilla osilla ja taidolla niistä saa kyllä tosi hyvät. Viime katsastuksessa katsuri ihmetteli että eihän näin hyviä jarruja ole missään, heittoa taisi olla pahimmillaan 2 %
Vaikka kuinka hyviä rumpujarruja uittelee suovellissä muutaman tunnin niin alkaa olemaan pientä jarrujen häipymistä havaittavissa.
Tounimaan
30.10.2008, 10:56
Vaikka kuinka hyviä rumpujarruja uittelee suovellissä muutaman tunnin niin alkaa olemaan pientä jarrujen häipymistä havaittavissa.
Eikä ihan pientä :)
Tounimaan
08.12.2008, 07:34
Vähän uutta saatu aikaseks.
Eli kun ei tiedä tekeekö Range mallin alustan vai fourlinkin, niin sillon on tehtävä näiden yhdistelmä :)
0
Eli ei saatu rangen tukivarsi hässäkkää "mielestämme" tarpeeksi "joustavaksi", joten pienellä tukivarsien modifikaatiolla + ylälinkeillä tuli erittäinkin(nosturilla) toimivan tuntuinen ratkaisu.
Jousien lukitus toteutettu kuvassa näkyvällä JKLLPK- järjestelmällä (jousikuppilattarautalukituspulttikombinaatio).
Tounimaan
08.12.2008, 07:37
pari kuvaa lisää....
(ps. kuvien hyvä laatu johtuu vaan tosta Nokian digijärkkärin järjettömästä optiikasta)
Rekisteröimätön
08.12.2008, 09:36
pari kuvaa lisää....
Meinaatte siis joka peräremontin yhteydessä rälläköidä tuon ylätukivarsien kiinnikkeen kahtia... Siihen olisi voinut jonkin sortin pulttiliitoksenkin rakentaa helpottamaan väistämättömän peräremontin tekoa.
Nimim. kiinteiden asennuksien purkuun väsynyt rälläköitsijä. (ideanikkari työnyyminä)
Muuten sitten vaan peukut pystyyn tällekkin projektille!!!! :D
Tounimaan
08.12.2008, 10:21
juu, on tiedossa, ja sitten JOS tota MUKA tarvii joskus purkaa nii teemme silloin siihen sen pulttiliitoksen :)
Eihän neuvostoliittolaiset koskaan hajoa, vaikka on ehkä universumin parhaat renkaat alla ;) (PitBull Rocker, (lausutaan bogger)).... hekoheko
Joskus on tota samaa kohtaloa mietitty rangen jakareille että jos joskus nelilinkistä haaveilis. Hyvä vähdä että joku on toteuttanut ja saadaan tuostakin sitten käytännön tietoa. Onkos peli jo nipussa 13. pv Heinola safarille?
Tounimaan
08.12.2008, 10:55
Tarkotus olis mennä tonne Anttolan kisaan....
Nii jaa muuten mikä Heinola safari??? En ole kuullutkaan :)
Nii jaa muuten mikä Heinola safari??? En ole kuullutkaan :)
Ettekö ole saanut pähäman kerhokirjettä?
Tounimaan
08.12.2008, 14:04
Ettekö ole saanut pähäman kerhokirjettä?
Pitäis vissii maksaa se jäsenmaksu ......
Tounimaan
10.12.2008, 07:33
Päästiin hieman testailemaan tuota rakennetta ja hyvin tuntui toimivan. Ei kilise eikä kolise kartaani vähän rajummassakaan räppäyksessä, eli ylämäessä kaikenlaista revittelyä kokeiltiin missä olisi jo vanha järjestelmä räjähtänyt....
Eli hyvältä vaikuttaa..... toistaiseksi....
(ps. on mulla kyllä ihan oikeakin kamera :) joten pahoittelut näistä huonoista kännykkäkuvista...)
Kylläpäs nostaa tassua nätisti :D
Tounimaan
08.02.2009, 12:07
Eli nyt on levyjarrut saatu kasaan UAZ akseleille ja tässä vähän rojekti kuvii:
Tässä on Jarrulevyn ja Pyörännavan valiin tuleva Spaceri
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2700%20%5B640x480%5D.JPG
Samaran satula:
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2702%20%5B640x480%5D.JPG
Satulan kiinnitys rauta:
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2701%20%5B640x480%5D.JPG
Suikan jarrulevyt:
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2718%20%5B640x480%5D.JPG
Spaceri paikallaan:
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2717%20%5B640x480%5D.JPG
Niin ja pinnapultit on Chevyn Suburbanista
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2724%20%5B640x480%5D.JPG
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2725%20%5B640x480%5D.JPG
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2728%20%5B640x480%5D.JPG
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2729%20%5B640x480%5D.JPG
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2731%20%5B640x480%5D.JPG
Pääsylinterinä on Uazin pääsylkkä, mutta on varmaankin vaihdettava johonkin pienempään jossain vaiheessa...
Sitten viriteltiin tollanen tankki perähutlarii:
http://motoheinola.fi/suikka/PICT2740%20%5B640x480%5D.JPG
Ja sille kotelo alumiinistä:
http://www.motoheinola.fi/suikka/PICT2716%20%5B640x480%5D.JPG
Semmosta tälläkertaa...