PDA

View Full Version : Dieseli Niva


La tuskaa
27.10.2008, 19:15
No niin nyt alkaa projekti dieseli nivasta. Tänään kävin hakemassa sellaisen kapineen halliin seisomaan ja tarkoitus olis laittaa se mahd pian liikenteeseen. Työtä riittää jonnin verran jo pelkästään vuotavasta kattoluukusta johtuen.

Lata on 82 vuosimallia ja siihen on vuonna 1996 istutettu Nissanin 2l diesel kone ja 4 lovinen loota ja myös onneksi katsastettu sille koneelle. Koneita tuli kaksi kipaletta mukana joista toinen on läpi käyty juurikin silloin 96 vuonna.

Autoa ei ole sen vuoden 96 jälkeen katsastettu eli se on jossain lavossa seissy siitä asti. Helmat pitää siihen tehä ja pohjaan pari paikkaa. Tuulilasi vaihtaa ja taka akselin vaihan nykyisestä kulkineesta ku siinä vuotaa vetarin stefa. En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.

Maalata se pitää kanssa ja värinä pysyy sama miranolin keltainen mikä nykyisessä kulkineessakin on.:D

Kirjoittelen tänne sitä mukaa ku projekti etenee. Ja heti huomenna otan muutaman kuvan myös tänään ei ehtinyt.

La tuskaa
29.10.2008, 20:20
No niin nyt on sisusta purettu ja huomenna alkaa rälläkkä laulamaan.
Muutamia kuvia otin.

La tuskaa
30.10.2008, 16:58
No niin tänään on sit rälläkkä laulanut urakalla ja kuskin puolen helmana on jo sit 100*100*5mm palkki. Lattiaan huomenna paikat kuskin puolelle niin saapi kääntää auton toiste päin ja kallistaa vänkärin puoli ylös.
Luulis kestävän tunkkailla ja kiviin ottaa iskua tuolla helmalla :D

IHKULAINEN
31.10.2008, 09:08
En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.


vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa :D
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa :D

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää :D:D kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks :D

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!

La tuskaa
31.10.2008, 18:55
vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa :D
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa :D

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää :D:D kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks :D

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!


Niin no siinä on kyl sen dieselin laatikkokin et kyllä kai se suht järkevillä kiekoilla liikkuu maantielläkin. Ja toisaalta kun vääntävä kone niin ei tarvii kytkintä niin luistattaa maastossa.
Tästä tulee ihan käyttö peli mut tietysti enemmän maastoon tarkoitettu ku tielle.
Juuh noi palkit on tosi nätti laittaa.

Ei siihen ole muuta tarvinnut tehä muutoksia ku moottorin korvakoihin sovite palat, Syyläri vaihdettu ja siirretty vähän eteenpäin. Öljy pohjaa muokattu et etuperä mahtuu oleen ja sille on kanssa kiinnikke palat tehty. laatikon kiinnityksiä en oo vielä edes niin tarkoin kattonut.

Pitääpä huomenna ottaa kuvia et missä mennään. yks paikka vielä hollille ja sit se tukivarren korvakko tehä uusiksi. On kyllä ihan ok kunnossa mutta repeehän se kuitenkin joskus jos ei sitä laita vahvemmasta.

Jaa pääsen helpommalla ku vaihan koko taka akselin ku on molemmat alatukivarret iha solmussa niin sais niiden kanssa sit tapella. Ja etuperä on sen verran surkean näköinen et pitää sekin vaihtaa ja ajan kanssa laittaa sit iskuun toi.

Kojolle toivottavasti tulevan kuun aikana. Pelti hommiin saa viikon ainakin vielä varata jos enemmänkin ku työt haittaa harrastuksia :mad: ja sit motin paikkoilleen laitossahan ei mee ku päivä toki se pitää tarkistaa ennen paikoilleen laittoa et se pelaa. Kytkimen joutuu hommaan uuden.

-Mika-
31.10.2008, 22:53
Tulit keltaisella tänään illalla lassintiellä? vastaan. Vilautin pitkiä ja jos oikein näin niin tassu nousi ylös. Menikö niva yhtä luisussa kurvit kuin läjä? ;)

La tuskaa
01.11.2008, 07:49
Joo niinpäs tulit. Meinaa nuo insat hiukan olla liukkaat kumit näillä keleillä :D Ei sitä passaa luistatella ku perhe kyytissä. Tulee sanomista mutta totta ku yksin oon niin parhaani mukaan luistattelen. Toki tuossa tuo voima ikään kuin loppuu kesken siinä hommassa :D Mut jospa se dieseli sitten vääntelis paremmin :D

La tuskaa
01.11.2008, 11:31
No niin nyt olis muutama kuvanen otettuna projektista

La tuskaa
01.11.2008, 11:33
Ja vielä lisää. Ei olis paljoa enään hitsaamista kuskin puolella. Saa nuo paikat laitettua niin sit teen vielä ton tukivarren korvakon.

La tuskaa
04.11.2008, 22:04
Nyt tuli kiire. 15 päivä olis ajot niin siihen mennessä jos sais liikenteeseen. Saattaa olla mahdoton temppu ku ei kuitenkaan ihan kaikkee aikaa eikä edes kaikkee vapaa aikaa voi siihen käyttää. mut yritys kova.

La tuskaa
07.11.2008, 08:23
Noniin nyt alkaa kuskin puoli oleen pikku viimeistelyjä vaille valmis. Otin tossa muutaman huono laatuisen kuvan alatukivarren korvakosta. Jospa tuo kestäis jotenkin :D:D

RJ70
14.11.2008, 11:29
miten tää etenee?? lauantai on aika lähellä... =)

La tuskaa
15.11.2008, 08:58
Noo kuskin puolen sain eilen hitsailtua. Et vielä pientä hiomista ja pohjamaalit niin saa auton kääntää. Ei pelkoa että tänään pääsis sillä liikenteeseen. Ja toisella kun voisin lähteä mutta paskatauti perkele päällä niin pelottaa jo ajatuskin lähdöstä prkl..

La tuskaa
20.11.2008, 16:42
No niin alkaa oleen vänkärin puolikin jo hyvällä mallilla. Taka kaareen levike vielä niin hep hep. Sit persaus ilmaan ja tehä se ja vaihtaa taka akseli samalla. Sen jälkeen oliskin vuorossa moottorin paikoilleen heittoa :D

La tuskaa
27.11.2008, 17:40
No niin kohta on auto hitsattu kattoluukkua lukuun ottamatta. Yks latan pätkä vielä niin olis hitsaukset tehty. Tossa yks päivä nostin sen persauksen ilmaan ja tipautin taka akselin irti. Ihmeen helposti lähti ei ykskään pultti jumittanut puslan sisään. Jos sitä tosiaa pääsis jo kohta puoliin tekniikan kimppuun.

härski
27.11.2008, 20:21
TÄ? Onko sulla kattoluukkukin ruosteessa? Vaimikäseoli...

La tuskaa
29.11.2008, 09:34
Ei se ruosteessa toki ole. Vuotaa vain ku seula. Joku mikälie paska luukku. Pitää eroon päästä siitä. Jos joku haluaa ostaa sen niin voin 20e myydä. Toimivuudesta ja pitävyydestä en takuita anna.

La tuskaa
29.11.2008, 15:31
No niin nyt olis toinen taka-akseli jo muuten irti muutaku ottaa pois vain. Jos sitä huomenna sais sen pois et pääsee modaamaan sitä. Ens viikolla hope so mottia mallaan paikoilleen. Kyl tää tästä :D

La tuskaa
02.12.2008, 21:09
No niin nyt olis sitten jousilautaset tehty, Iskarin paikkoja en vielä tehnyt ku ei aikataulu anna periksi. Mutta tehdään ne sitten kun aikaa on :D.
Juuh tottakai se aksila piti maalata ja mikä se muukaan voi väri olla ku keltainen. Mitähän tuo lie konttorin herra mieltä noista jousilautasista hmmm....

keranha
02.12.2008, 21:40
No näyttäs ainakin tukevalta, tuskin konttorinsetä juonittelee. Meinaatko maalata tuon kokoauton vai jääkö aatteenpunaiseksi?

saitko muuten yv:n siitä lukko hommasta?

La tuskaa
03.12.2008, 12:29
Juu sain kiitti vain. Juuh on se tukeva. Sittenhän tuon kuulee mitä ne sanoo siitä. ja muutenkin koko läjästä
Tänään sain aksilan paikoilleen ja tulihan hieno Ja taka helman ja maan väliin jää tasan 70cm noilla maasto kumeilla. Tokihan se hiukan laskeutuu ku jouset hakee paikkansa ja sisustaan tulee mitä tulee. mutta aika kivasti kuitenkin.

RJ70
03.12.2008, 15:25
uus tetlaini!! 20.12 perinteinen "kuusenhaku" reissu. käytiin reijon kans jo tutustuun uusiin maastoihin ja ihan mukavia paikkoja löyty!

La tuskaa
04.12.2008, 08:24
No jos kaikki menee hyvin niin kyll se siihen mennessä kulkee ja on leimassa. Hope so. Hmmm mikähän se lienee työ vuoro silloin hmm.. Pitääpäs katsoa.

Punanenä
05.12.2008, 06:12
Kyllä niveaan sopii hyvin toi keltainen akseli :)
Toi jousilautasten korotus on aika hyvä tehdä juuri niinku teit,tulee samalla sisäänjousto rajoitetuksi ettei sitä erikseen tarvi tehdä..
Itse kiipesin vähän perse edellä puuhun kun korotin jousen yläpäästa ja pudotin pohjaanlyöntikumeja alas.. sama lopputuloshan siinä on mutta helvetisti enemmän töitä.
Samalla kun oli tukivarret irti ni tarkistitko ylempien varsien hitsaus-saumat?
Omassani saumat olivat oikeastaan kiinni vain tangossa,eikä lainkaan holkissa,on kuulemma ladan tyyppivika nämä ylemmat tangot

La tuskaa
05.12.2008, 08:46
Juu tarkistin mää niiden saumat ja vahvistinkin niitä. Ja onneksi löytyy noita osia nyt ihan kivasti ku on toinen mistä ottaa osia :D Helpottaa kummasti. Vähän pelottaa mitä konttorin herra sanoo tosta laitoksesta mutta ei siinä pitäis olla mitään pahemmin laitonta. Miten on kardaanin kulmien kanssa onks kellään tietoo meneeks liika jyrkälle kuin äkkiä. Pitääkö allkaa traktorin ulosotto akselista tekeen kardaani????

Punanenä
05.12.2008, 10:03
Pitäisi riittää että ristikot pyörii hyvin molemmissa ääriasennoissa.Omassani oli helvetin kova säätäminen että sai ristikoiden liikevaran riittämään korotuksen ja iskarien kiinitysten muuttamisen jälkeen,
säädin kardaanikulman lyhentämällä alatukivarsia.
En tiedä onko itse ristikoita hajonnut keltään mutta itse rikoin ristitinivelen "haarukan" joku aika sitten. Syy selvisi , oli vaihdettu ilmeisesti tojotan suurempi ristikko ja porattu haarukka isommaksi jolloin seinämävahvuus pieneni ja ehkä siksi hajosi.
Nyt mennään taas orkkisritikoilla toistaiseksi...

La tuskaa
05.12.2008, 20:47
Juuh varmaan tulee rakennettua siitä traktorin vetoakselista se kardaani. Näkyy tässä miten kestää. Tänään heitettiin moottori paikoilleen ja voi sanoa että ihan heittämällä meni. Se on sitten eri asia milloin käy ja kukkuu mutta ainakin se on nyt siellä missä sen paikka on.

La tuskaa
10.12.2008, 08:47
Ei olis enään kovin kaukana että saa savut otettua motista. Jos ei mitään ihmeellisiä ongelmia ilmene. Ainut vain ku ei oo tietoo tarkkaa miten virtalukko pitää kytkeä. 5 johtoa tulee ja 6 napaa niin hmmmm voisin väittää :D Etu iskareiksi vaihtu 850 volvon taka iskarit. On ainakin ulos mittaa tarpeeksi ja sisäänkin menee vielä reilusti.

Punanenä
11.12.2008, 12:59
Ei olis enään kovin kaukana että saa savut otettua motista. Jos ei mitään ihmeellisiä ongelmia ilmene. Ainut vain ku ei oo tietoo tarkkaa miten virtalukko pitää kytkeä. 5 johtoa tulee ja 6 napaa niin hmmmm voisin väittää :D Etu iskareiksi vaihtu 850 volvon taka iskarit. On ainakin ulos mittaa tarpeeksi ja sisäänkin menee vielä reilusti.

jos on orkkis johdot niin...

30: vaaleanpunainen
INT: musta
50: punainen
15: vaaleansininen
30/1: ruskea

La tuskaa
11.12.2008, 16:59
Juu kiitti. Noinpa se kytkettiinkin :)
Ei lähtenyt käyntiin vielä ja tartissa solenoidi paskana et sillekin pitää jotain tehä. Mut jospa se tässä lähi päivinä lähtee. Hehkut taidan uudet hakea ja suuttimet pitää vaihtaa ku nuo on ollu suojaamattomana vuodesta 96 asti niin voi ne olla hiukka tukossa. Mutta onhan tuohon nätti laittaa snorkkeli nyt ku imusarjaan saa suoraa laittaa ilman mitään patenttia..

La tuskaa
13.12.2008, 09:40
Juuh nyt olis jarru ilmausta vaille valmiit. Jos sitä tänään sais jonku pumppaamaan jarrua. Startin kävin eilen tilaan uuden ja se syyläri homma alkaa vähän kehittymään. Velimiehellä noita alfan raatoja makaa useampia niin siitä vois sopia jäähdytin ja jos se ei niin bx sitikan syyläri ainakin pitäis sopia ja niitä luulis löytyvän. Ku ei millään uutta raaskis laittaa ku makaa usean satkun.. Huomenna sitä pitää yrittää taas käyntiin. Tällä kertaa vedetään että saatais niin paljon kone kiertään et menee öljy jokapaikkaan Seissy kuitenkin 12vuotta niin voi olla vähän puristuksetkin kaukana :D Saa nähä lähteekö vai pitääkö alkaa purkaan koko motti.. Olis kova tarve saaha auto liikenteeseen ku kohta ei ole enään ku mopo millä ajella ja sekään ei toimi tällä hetkellä..

La tuskaa
18.12.2008, 08:56
Johan pärähti :D Tossa toissa iltana se vain lähti käyntiin :D Ja olihan ilo ylimmillään. No sen jälkeen ei sitten ole ehtinyt mitään tekeenkään mutta silti ilo on ylimmillään. Ja äänet oli ku veto traktorissa joka alkaa kierroksia nostaan :D Voinee johtua siitä ettei ollu ku pakosarja paikoillaan. Ja ihan takuulla naapurit kuuli että nysse lähti. :D Tokihan siitä sitten heti hajosi kytkimestä eräs pieni osa jonka ehkä saa hyvällä tuurilla ja pienillä sormilla paikoilleen vaihdettua.
Mutta kuitenkin se lähti :D

IHKULAINEN
18.12.2008, 09:25
Onneksi olkoon!

Mitä tos Nivas on tarvinnu "modata" että kone on mennyt alunperin paikalleen?

RuF
18.12.2008, 19:22
Nonii, voi sanoa että ladassa on jo moottori :D vanha kunnon LD20 :)

farmari
18.12.2008, 20:09
Jokos se jo tälle vuodelle kilvissä ja liikenteessä nähdään?

La tuskaa
19.12.2008, 20:16
No eihän siinä ole tarvinnut ku syyläri vaihtaa pienempään. Muuten mahtuu ihan täysin motti paikoilleen :D
Ei maha tälle vuotta saada mutta pian toivottavasti ku alkaa oleen töissä kulku vaikeeta, emäntä myi auton alta pois :D
Ei ihan jaksa tartilla lähtee käyntiin. Taitaa olla puristukset kaukana tahi jotain. Ainetta se saa ja pyörii kunnolla ku ostin ison akun. No toisaalto onkos tuo iso ihme että hieman kakistelee ku 12v seissyt moottori:D

Mutta kyllä se tästä. Vielä toivoa on..

La tuskaa
20.12.2008, 08:40
Taas olis tänään ajopäivät eikä meikä pääse mukaan. On se vaan niin väärin:(
Mutta jospa se paistais päivä vielä risukasaankin :D

RuF
22.12.2008, 15:21
asiaan palatakseni, nii veikkaisin et on takavetoluupäästä tuo moottori, nuitte latan perässä olevien merkkien perusteella :)

La tuskaa
23.12.2008, 08:33
Juu niin se on. Olis siinä varmaan homma sommitella etuvetoisen moottori paikoilleen. Siitä 80 luvun alusta toi mootttori ja auto kanssa

La tuskaa
27.12.2008, 20:34
Nonniin johan se lähti omin voimin käyntiinkin. Käytettiin venttiilikoppa auki ja kas kummaa ku kaks keinua oli poissa paikoiltaa. No ne paikoilleen ja johan se lähti ku vähän aikaa tarttasi. No kas ku ei käy oikein ja taas koppa auki ja taas keinu poissa. No se paikoilleen ja tartaten. Hmmm ei vieläkään käy ja mikäs kilkatus sieltä nyt alkoi kuuluun. Jaa a mielenkiintoista. No ei muutaku koppa pois. Ei näy mitään no ei muutaku kansi pois ja katos mikäs se täällä männän päällä on. tarkemmin ku tutkittiin niin itsestään porautuva ruuvvihan se oli prkl vieköön. Noo nyt sitten pitää huomenna heittää kansi takas ja laittaa paikat kasaan ja taas sitten kokeillaan että vieläkö se juonittelee vai pitääkö se vaihtaa toinen moottori.

Mitäs on porukka mieltä ku näky olevan männissä pakoventtiilien kuvat. eli joskus lyönyt. ei ole nytte eikä nuo venttiilit. Sitä vain mietin että onkohan männät pysynyt kunnossa va onkohan niihin tullu vauriota muutakin ku venttiilin kuvat.

keranha
27.12.2008, 21:51
No eikait se muutama jälki nyt suuresti haittaa. :D
Mutta jos on kanki vino niin ravistaa se kyllä perkeleesti, ja leikkaa joku laakeri jostakin...:eek:

La tuskaa
28.12.2008, 10:15
joo ei kanki tunnu kiero olevan. ei se ainakaan kierroksilla puista. onneksi. taidan tänään heittää kannen takaisin ja koklata käyntiin.

La tuskaa
30.12.2008, 20:51
No niin nyt sitten pääsin jo pikku lenkin pellolle ajamaankin. Aikamoista kyytiä :D ku ottaa huomioon että vetoja on niinkin paljon että juuri jaksaa 2 vaihteella vetää. Noo säädetään säädetään niin jospa siihen alkais vetoja löytyyn..

La tuskaa
04.01.2009, 19:32
Voi pyhä jysäys ja pamaus. Johan on muuten makia peli ku sain jaon motissa kohilleen niin johan alko nivastus liikkuun. Voi jeesus että vetää mahtavasti ja tuo moottori näkyy kiertävänkin melko paljon. Ainakin tossa pellolla ku ajoin niin perhana että kulki. Heh onpas kiva sitten ku saa liikenteeseen niin talvelle kiusata liikenne valoissa hienoja bemuja ja mesejä :D

farmari
06.01.2009, 01:29
Tuuhan kiusaan munkin quattroa.

La tuskaa
07.01.2009, 08:49
No quatro nyt on asia erikseen. Puhe olikin noista vajaa vetoisista :D

Nyt on kuskin penkkikin paikoillaan. Ei tarvii pölky päältä ajella enään. Huomattavasti parani kyytit. Taka valoja siinä laittelin eilen. Hiukan jossain on häikkää kun laittaa pyyhkiän päälle niin syttyy takana parkit palamaan. Mutta eiköhän tuokin selviä tässä.

härski
08.01.2009, 21:10
Vai alkaa se sputnikmallinkortteliohjus olemaan kohta kuosissa. Hieno homma. Meidän pitää vissiin alkaa suunnitteleen uutta ajopäivää kohtapuoliin. Mun vaan pitäis saada vinssi asennettua ennen sitä.

HJ60
08.01.2009, 21:54
Heh onpas kiva sitten ku saa liikenteeseen niin talvelle kiusata liikenne valoissa hienoja bemuja ja mesejä :D

Tuuhan kiusaan munkin quattroa.

Eikös quattro oo audi?

Videota koeajoista, kansa kaipaa.

La tuskaa
09.01.2009, 09:25
Heh niinpä audiksi minäkin sitä oon aina ajatellut :D

Juu koe ajo pätkää luvassa heti ku päivän näöllä pääsen kokeileen. Aina pimeen aikaan kojolla käynyt ku iltaisin vain laittanut. Eilen sain valot pelaamaan ja akun laitoin taka poksiin. Ja vähän samalla tuli tuuninkia lataankin :D Nyt on helppo ottaa sähköt valoille ja popeille :D Konehuoneessa ja taka paksissa tommoiset. Sattu laatikon perältä löytyyn teiniks popitus aikaisia jakareita :D Kaikkea ei kannata näemmä myydä tai heittää pois.

Ei sitä ajo päivää ihan vielä kannata alkaa suunniteleen. Sen verran on kuitenkin vielä tekemistä ja aika rajallista tuo aika mitä ehtii tekeen. Ens kuun puolenvälin tuolle puolen sitä vois suunnitella mutta ei ennen sitä. Ainakaan mää en varmaan pääse omalla mukaan sitä ennen. Mutta kovasti yritän parhaani mukaan :D

Marcus78
09.01.2009, 10:30
Samanlaisilla "teinijakareilla" itekki laitellu sähköt läjään, akkua ei ole kyllä takana, mut pitkällä paksulla kaapelilla edestä takarontis olevaan huoltolaatikkoon mist helppo jakaa sähköä eli Tuning osastolle meni tääki harrastus PRKL!:D

keranha
09.01.2009, 10:35
samahomma mulla, mutta mikäs siinä, nuo palikat kyllä hoitaa hommansa erittäin hyvin, ja ovat halpojakin.:)

La tuskaa
09.01.2009, 12:21
Juu hyvä niitä on käyttää ja tosiaan ei paljoa maksa ku joskus 7v sitten ostanu :D. Hyvä kyllä ku paljon kaikkea romua mitä ei oo tullu laitettua mäkeen niin niitä sitten joskus saattaa tarvitakkin. Veikkaisin et toi kaapeli mikä menee kontista konehuoneeseen on jotain 70neliön hitsaus kaapelia. ku mitä itellä oli 50stä niin se on ohuempaa. luulis siinä virran kulkevan sen verran et jaksaa käyntiin lähtee.

La tuskaa
10.01.2009, 16:12
No niin nyt on videoo lisätty. Löytyy http://www.city.fi/antitv/klippi/25359/
Ja pari kuvaakin otin. Tänne ei vissiin noita videoita voi lisäillä?? Vähän laimee pätkä toi on ku tasaisella pellolla vain ajelen siinä.

La tuskaa
12.01.2009, 12:53
No niin kohta olis sisustakin kasassa. Ei olis paljosta kiinni. Pikku hiljaa alkaa loppu häämöttämään :D

La tuskaa
22.01.2009, 09:35
Dodiin nyt olis jo kattoverhoilu laitettu. Perse hommaa muuten yksin laittaa. Ja takapenkkikin on paikoillaan. Kauhukahvat viela puuttuu. Ja nyt on ilman saanti taattu ku hain vapari suodattimen. Tekis mieli laittaa se pystyyn niin että tulee konepellistä läpi mutta ei se oikein hyvä ole ku paskottuu helposti siinä.

keranha
22.01.2009, 11:48
tee samalla tavalla kuin mulla. Eli laitat sen letkun läpi siitä lasin ja konepellin välissä olevasta pellistä.

http://opel.desteem.org/albums/userpics/10284/normal_10112008403.jpg

Mulla on ollu tarkotus tehdä tuohon vielä kaareva pelti päälle, että ei kaikki lumi jää siihen suotimen päälle.

La tuskaa
23.01.2009, 08:30
Juu kyllä mää srnorkkelin teen mut eri paikasta tulee ku ei oo ihan latan oma motti niin menee erillä lailla paremmin. Mut nyt olis komia ku suodatin törröttäis pellin läpi :D

La tuskaa
26.01.2009, 15:37
No niin homma taas vähän edennyt. Tänään sain kaarien levikkeet tehtyä ja muuta pientä. Eilen tuli jakkis loota vaihdettua paremmin toimivaan ja muuta pientä. Työ lista lyhenee päivä pävältä :D kyll se tästä. Syylärin kiinnikkeet pitäis suunnitella huomen illalla niin sais heittää konepellin paikoilleen. Vois pitää jo vaikka ihan taivas alla autoo sit.

Jarrujen kanssa vähän häikkää näkyy olevan. Ku kovasti on ilmailtu ja aina hetken tuntuu että on jarrutkin mutta sit ku käy ajaan lenkin niin pitää pumpata. Ja takaset ottaa eka polkaisulla ja sit toisella etuset vasta. Hyvin kyllä tuntuu toppaavan sit ku toppaa. mikähän tuo lie ku neste ei vähene eli ei pitäis silloin vuotaa mistään.

Sisusta olis hyvin pitkälti valmis mitä nyt sen kattoluukun kanssa vieläkin ongelmaa mut pientä sellaista. Joutuu uuden pleksin hommaan siihen :(

¤Offi-Osku¤
26.01.2009, 16:17
Voisiko olla vikaa siinä takapäässä olevassa kuormaventtiilissä? itellä oli nivassa samantyylistä jarru vikaa.

kuningaskulkuri
26.01.2009, 17:28
Jarrujen kanssa vähän häikkää näkyy olevan. Ku kovasti on ilmailtu ja aina hetken tuntuu että on jarrutkin mutta sit ku käy ajaan lenkin niin pitää pumpata. Ja takaset ottaa eka polkaisulla ja sit toisella etuset vasta. Hyvin kyllä tuntuu toppaavan sit ku toppaa. mikähän tuo lie ku neste ei vähene eli ei pitäis silloin vuotaa mistään.
(

Aikanaan tuskailin yhden vajaavetoisen toyotan kanssa samanlaisen ongelman kanssa, silloin vika löytyi pääsylinterin kumeista. Vaihdoin ne niin alkoi jarrutkin toimimaan.

jake74
26.01.2009, 20:06
Jarrujen kanssa vähän häikkää näkyy olevan. Ku kovasti on ilmailtu ja aina hetken tuntuu että on jarrutkin mutta sit ku käy ajaan lenkin niin pitää pumpata. Ja takaset ottaa eka polkaisulla ja sit toisella etuset vasta. Hyvin kyllä tuntuu toppaavan sit ku toppaa. mikähän tuo lie ku neste ei vähene eli ei pitäis silloin vuotaa mistään.



jos ei tuu ilmaa ni sitten väljät pyöränlaakerit tekee sen. ku on välystä laakereisssa ni levy pukkaa paloja kauemmas.

La tuskaa
27.01.2009, 09:01
Juu tuo muuten on täysin mahdollista. Pitääpä tutkia vielä. Ku ne on tuntunut vähän väljiltä mut en oo aatellu noin pitkälle. Kiitti vinkistä

La tuskaa
27.01.2009, 13:41
No niin vähän uutta kuvaa. Melkein voisin väittää että toi latan oma sisusta on aika tosi hieno ja tyylikäs. Ei taida ihan joka pelissä olla mustaa nahka sisustaa vakiona :D
Ja pitihän se elinten luovuttajastakin kuva laittaa :D

keranha
28.01.2009, 00:43
Sori nyt mutta ei tuo ole nahkaa nähänytkään, muovia mikä muovia.:p

La tuskaa
28.01.2009, 07:57
Noh noh eipäs latisteta tunnelmaa :D Nahkaa se on. Ainakin yhtä kylmää ku pakkasella istuu penkkiin :D

apiaani
28.01.2009, 11:56
Sori nyt mutta ei tuo ole nahkaa nähänytkään, muovia mikä muovia.:p

Onhan ne nahkaa. Keinoeläimen nahkaa tosin. :D

Angelo
28.01.2009, 15:41
Genuiinin nahkaa, sitä yleis mallia.:):)

La tuskaa
29.01.2009, 08:58
Juurikin sitä itseään. Oliskohan tuo kuin pehmyttä kamelin esinahkaiset penkit?? :D

La tuskaa
29.01.2009, 12:39
Oli poika kovasti sitä mieltä että onpas hyvä istua. Taitaa tulla niva kuski siitäkin :D

La tuskaa
29.01.2009, 14:34
Nyt on konepeittokin paikoillaan ja tupla peilit että varmaan näkee :D
Alkaa jo näyttää autolta

keranha
29.01.2009, 21:27
Onhan ne nahkaa. Keinoeläimen nahkaa tosin. :D


heh no on on...:D:D

La tuskaa
06.02.2009, 09:24
Juu u jos viikonlopun aikana sais ton jarru ongelman järjestykseen ja ohjaustehostajan myös pelittään niin saattaapi olla että ens viikolla pääsis konttorin herroja porisuttaan. Mutta ei luvata vielä mitään. Tossa yks päivä väsäsin iskarien alapäitten paikat uuteen uskoon ja sit siinä pienen töpin ansiosta piti panhard tanko laittaa uusiksi ja vahvistaa samalla..
Mutta voin kertoa että on mahtavat sävelet autossa ku peräti yks vaivainen vaimentaja putkessa ja sekään mikään kovin häävin kokoinen ole :D

La tuskaa
08.02.2009, 16:15
No niin johan löyty jarrutkin autoon. Muutama pikku homma ainkin toivottavasti vielä ja konttorille.

La tuskaa
12.02.2009, 12:36
Ei perhana ihan ehi huomiseksi saaha iskuun et veis konttorille. PRKL....
Pienestä kiinni. Noo saapahan viikonloppuna sit käydä vielä kaikki läpi et ei pitäis olla kovin isosti ainakaan sanomista. Ainahan ne jotain löytääpi mutta jospa ei niin vakavaa että leima tulis kuitenkin..
Akku kotelo ja pakoputken ja sarjan väli tiiviste viel niin siinä se olis sitten. Ei oo paljosta kiinni mutku työt haittaa harrastamista taas.:(

Luigi81
12.02.2009, 17:30
No niin johan löyty jarrutkin autoon. Muutama pikku homma ainkin toivottavasti vielä ja konttorille.

oliks ilmaa vai johtuko väljistä pyöränlaakereista?

La tuskaa
13.02.2009, 08:36
Ilmaa oli ja sit piti viel se paineen tasaaja vaihtaa et sai tasapainoon jarrut. Onneksi oli vain ilmaa.

La tuskaa
15.02.2009, 20:22
Toivottakaahan onnea. Maanantaina konttorille kokeileen mitä ne sanoo. On se vain kallista 180€ kaikkinensa tulee maksaan.Peukut pystyyn et saan nivan liikenteeseen.....

farmari
15.02.2009, 23:05
Peukku.....ylös

La tuskaa
16.02.2009, 14:07
Lujaa laatua lada. Helvetti se meni heittämällä läpi. Ei mitään mainintaa. Taka akselille merkittiin 50mm korotus ja lokasuojien levitykset merkittiin otteeseen. Enpä olis uskonut että menee kerrasta mutta niin se vain meni :D Hep hep nyt pääsee ajeleen laatu autolla :D Vielä renkaat vaihttaa ja kilvet paikoilleen niin menoksi. Tokihan autossa on paljon vielä tekemistä mutta on se nyt liikenteessä kuitenkin :D

Käyttäjä
16.02.2009, 14:14
Eikö mainnu mitään tosta takapanhardista.
Onko toi kulmarauta hitsattu tohon putkeen kiinni???

Gravedigger
16.02.2009, 14:14
Onneksi olkoon tuoreesta leimasta. On ilo ollu seurata tätä projektia sivusta. Ja toivottavasti nyt tulee Ladalle "ekologisia" diesel kilometrejä :D

Ande
16.02.2009, 14:24
Lujaa laatua lada. Helvetti se meni heittämällä läpi. Ei mitään mainintaa. Taka akselille merkittiin 50mm korotus ja lokasuojien levitykset merkittiin otteeseen. Enpä olis uskonut että menee kerrasta mutta niin se vain meni :D Hep hep nyt pääsee ajeleen laatu autolla :D Vielä renkaat vaihttaa ja kilvet paikoilleen niin menoksi. Tokihan autossa on paljon vielä tekemistä mutta on se nyt liikenteessä kuitenkin :D

ONNEKSI OLKOON!
Mulla vielä edessä tuo katsastus ja kilvettäminen

IHKULAINEN
16.02.2009, 15:00
ONNITTELUT täältäkin!

Muutoskatsastus itsellänikin edessä. Isompi kone, renkaat, korotus ym...

RJ70
16.02.2009, 16:52
no perkkele! ei se ihan avuton sälli ollukkaan =) pitäs tieten ruveta järkkäileen ajoja että näkis miten se etenee

BeeJii
16.02.2009, 21:26
Tuonne laitoin kyselyn...

http://www.foorumi.info/jolma/viewtopic.php?t=100

La tuskaa
17.02.2009, 08:00
Ei tullut mainintaa mistään. Ei mitään valittamista. Taka akselin korotusta se ihmetteli mutta ei se siitä sen kummemmin mitään sanonut laittoi vain otteeseen merkinnän korotuksesta. En vielä katsastanut noita isompia renkaita mutta pitäis nekin käydä näyttään joku päivä. Ennen ku keulaa korottaa. Saa nähdä miten alkaa tekniikka muuten kestään. Euperän kiinnikkeen joutu jo heti eilen hitsaan :D

Ja projektihan ei oo vielä toki valmis se vain on liikenteessä :D jee jee huippu fiilis päällä. Ja onhan se niiiiiiin eri vehe mitä vakio niva.. jo tuo ohjaus tehostin tekee aika paljon :D

La tuskaa
17.02.2009, 08:21
Kiitoksia kaikille neuvoista ja onnitteluista.
Elikkäs mää sain auton 27.10.08 ja siitä viikko niin aloitin tekeen sitä. Eli n.3kk rakensin ja tekemistähän oli paljon enemmän mitä aluksi näytti. Välissä oli pientä kinaa emännän kanssa mutta se taitaa olla lajin haitta puolia. Toki se eilen sanoi että onpas kivä nyt päästään käymään retkellä :D Poitsu istuis vaikka vuorokauden ympäriinsä kyytissä :D

Juu lähtökohta oli mielenkiintoinen. Auto haisi pahasti homeelle ja muutenkin sisusta oli tosi heikolla hapella. Ja kaikki meni kojelautaa lukuun ottamatta vaihtoon. Sinne oli jotkin volvon penkit laitettu silloin aikoinaan ja ne oli ihan vihreän sammaleen peitossa. Noo onneksi oli toi silloinen ajokki niva nykyinen elimen luovuttaja josta oli hyvä hakea osaa jos jonkin laista. Ei siinä ole enään paikoillaan ku mottori ja laatikko ja sen verran etupäässä että renkaat pysyy. Taka akselin se luovutti ensimmäisenä eruperän kanssa.
Monenlaista ongelmaa oli mutta ei mitään mistä ei olisi yli päästy. Rahaa paloi mutta auton hintaan nähden ja nykykuosiin verraten niin ei liikaa ollenkaan. Ja omille töille ei hintaa lasketa.

Rakentelu jatkuu snorkkelin ja pika asennettavan vetokoukun merkeissä. Valoja pitäisi saada lisää ja kylkiputket pitäs kanssa tehä. Kesällä sitten maalataan ja massataan kaikki kunnolla vielä. Ja auton alkujaan rakentaneella tyypillä kuulosti olevan halvalla jonkin sortin lukotkin et jos nekin kävis hakeen. en vain tiedä sit mimmottiit ne on.

La tuskaa
17.02.2009, 13:20
Eli vertailun vuoksi tästä lähdettiin ja tähän on tultu kuvat :D

La tuskaa
18.02.2009, 14:30
Juu niinkuin tiedossa ollu niin pitää jakkis loota alkaa tukeen. Vähän tossa hangesa kävin ajaan niin johan hakkas pahasti pohjaan. Mut se nyt ei oo kovin kummoinen homma tehä onneksi.

La tuskaa
21.02.2009, 07:53
No niin jakkis loota olis tuettu. Saa nähä kauan se kumi kestää siel. ja pitääks sitä viel sit lisää tukea. Perhana ku alkanut isommat gummit himottaan laittaa mutta onneksi ku pyyhkäsee lompakolla otsaa nii se kuume aina lähtee :D

La tuskaa
21.02.2009, 11:39
Perhana ku meni tippumaan jäljeltä ja heti sit oja vieressä niin sinne luiskahti :D Noo ku ei oo vielä vinssiä niin sit piti tilata lopulta serkku lantikalla vetään ku ei velipojan suitsassa riittänyt paino.
Mut kivaahan oli :D Kaunis ilma eikä kiire minnekkään. Lukotkin olis voinut pelastaa kyll..

farmari
21.02.2009, 15:13
Vinssiä keulille. Ja taakse.

apiaani
21.02.2009, 18:37
mitäs lapsi tuumas ku lipsahti ojan puolel? :D

La tuskaa
22.02.2009, 08:44
Juu u vinssin tarvii ainakin keulalle.
Se onneksi niin nätisti meni että siinä vaiheessa ku poika hoksasi et mennään ojaan niin sano vain et varovasti isi :D Ei mitään sen kummempaa. Sit se siinä touhus auton ympärillä ku sitä vedettiin pois ja kuullemma hirmu kivaa oli :D Nyt se toitottaa kaikille että ajettiin ojaan :D

Poitsun kanssa hauska käydä ajeleen ku vain ei mitään tosi pahaa rynkytystä aja sen kanssa vielä. Tykkäää ihan hulluna olla kyydissä. Tuleva vinssi apina :D

jake74
22.02.2009, 13:15
Tuleva vinssi apina :D

oota ku se kasvaa ni poika istuu ratintakana ja sä oot vinssi apina :D

Ande
22.02.2009, 13:24
oota ku se kasvaa ni poika istuu ratintakana ja sä oot vinssi apina :D

Juu, niin siinä tulee käymään että iskästä tulee vinssiapina ja poika vaan ajelee.
<mimimerkki: kokemusta omaava.

La tuskaa
23.02.2009, 08:50
Heh näinhän siinä voi käydä mutta onneksi siihen on vielä niin paljon aikaa että saan ajella rauhassa ite pitkän tovin vielä :D Ja sit ku toi nassikka on niin vanha et pääsee ajaan niin itellä on ajot niin pitkälti ajettu että ihan mielellään on sit narun "jatkeena" :D

La tuskaa
24.02.2009, 14:29
Nyt olis sit suksipoksi katolla :D Hyvä ea laukku ku jää kiinni löytyy liinat "viinat" liinat "viinat" sieltä helposti sitten :D

La tuskaa
26.02.2009, 08:41
Nyt olis pikku vinssikin keulalla. Onhan tuo tyhjää parempi mutta saapas nähdä kuin siinä voima loppuu kesken. Noo myydään velipojalle jos loppuu :D

Punanenä
27.02.2009, 18:26
Nyt olis pikku vinssikin keulalla. Onhan tuo tyhjää parempi mutta saapas nähdä kuin siinä voima loppuu kesken. Noo myydään velipojalle jos loppuu :D

Oma mielipiteeni (huom kieroutunut puolueellinen ja kyseenalainen) mielipiteeni on että niva ei tarvitse koko vinssiä!
Jos akselit ei ole menneet poikki ni etenee hyvin pelkällä mielipuolisella raivolla ja jos jää oikeasti jumiin ni kevyt käsitalja peräkontista... ;)

La tuskaa
28.02.2009, 09:00
Noo toi vinssihän onkin sitä puskulevyä varten ei sitä varten että tarvis maastossa käyttää :D heh
Ja saa sillä mettäkärryyn isot puut paremmin kyytiin ku käsipelillä. :D
Mut toisaalta kivempi käyttää ku käsitalja.

La tuskaa
17.03.2009, 14:55
Olinpas siinä noheva ja vaihdoin pitemmät jouset eteen. Nivan taka jouset laitoin eteen että vähän saisin joustoja ja korotusta samalla. Pituus erohan on suorastaan valtava. Ja no perskeles ku olivat sen verran antautuneet tietysti ne pitkät jouset että jouset meni ihan läjään ku ne sain paikoilleen ja keula laskeutu noin 10cm :( Että vaihteeksi turhaa työtä. Noo seuraavana päivänä sitten orkkikset takaisin paikoilleen että voi edes ajaa.

La tuskaa
17.03.2009, 14:58
On se mukava peli toi auto. Ei tarvii puun ajo hommiakaan ihmetellä. sen ku lyöpi kärryn perään ja lähtee rankoja ajamaan :D

Pitääpäs päivittää vähän tuota että miltä se tuo lata näyttää nykyään.

La tuskaa
26.03.2009, 15:46
No nyt on jo pientä maalaus hommaa päässy tekeen. Konepeiton sain maalattua tänään. On se tuo musta pirullinen väri ei voi muuta sano mutta onneksi ei oo niin justiin ton auton kanssa :D

La tuskaa
27.03.2009, 12:27
Dodiin nyt on pelti paikoillaan ja tulihan hieno :D

härski
27.03.2009, 20:31
ajelit tänään mun edellä kaupungissa apsin valoissa. aika miehekkäät äänet sulla nivaskassa vissiin kun murina kuulu vaikka mullakin hewimöykkä soi namikat kaakossa ja silti kuulu! : )

La tuskaa
28.03.2009, 07:41
Kyllähän ne nivan äänet kuuluu :D Työkaverin hain yks päivä mansikkakarin tieltä siitä raahen rajalta kyytiin niin sano että hyvin tiesi et nyt tulee ku lassintieltä asti äänet kuulunu kuulemma :D
Mutta kummakos tuo ku yhdellä vaimentajalla putki.

Krisse
22.04.2009, 23:24
http://opel.desteem.org/albums/userpics/10284/normal_10112008403.jpg
Mikäs tässä on renkaan koko ja vanteen ET?

La tuskaa
23.04.2009, 07:11
no tuosta yksilöstä en tiedä varmaa sanoa mutta mulla on 235*70*16 ja et:stä en tiedä sanoa. Mut veikkaan et tossa keltaisessa on muuten sama koko mutta 15" vanne ja 75 profiili.

IHKULAINEN
24.04.2009, 08:05
Mikäs tässä on renkaan koko ja vanteen ET?

Oiskohan noissa vanteissa et10. Ne voi pistää myös toisinpäin jolloin et on -10.
Mulla on samalaiset vanteet, ja luultavasti sama rengaskoko 235/75-15(30 9,5-15).

La tuskaa
26.04.2009, 10:30
Joo varmaan se sillion on kymppi ET.

Hazka
28.04.2009, 14:50
Mikäs tässä on renkaan koko ja vanteen ET?

Vanteet ET tais olla -6

Tuolle vehkeelle joutui antamaa reilusti lekaa jotta mahtui eturenkaat kääntymään. takarengaskin jumittaa täydessä joustossa.

La tuskaa
28.04.2009, 15:12
Eipä mun oo tavinnut lekaa antaa. Ja takanakin mahtuu pyöriin täydessä joustossa. Pikkusen sisälokariin eestä joskus ottaa mut muuten mahtuu ihan loistavasti pyöriin.

La tuskaa
29.04.2009, 15:17
No niin nyt on 32" rengasta alla käytetty ja todettu että ku lekaa antaa niin 31" ratas mahtuu pyöriin. Kiitokset sampalle renkaan lainasta :)

Ande
29.04.2009, 16:13
Mulla on 31" alla ja joutui kyllä leikkelemään etu- sekä takakaaret helvatan paljon isommiksi että ei ota kumit kiinni.

La tuskaa
30.04.2009, 20:18
Onhan nuo jo valmiiksi avarretut kaaret. Katsoin siinä että edessä pitää lekaa vähän antaa.

La tuskaa
04.05.2009, 07:50
Voi voi. Saiskohan tälle viikkoa niin paljon aikaan että vaihtais vaihdelootan nivaan. Alkaa toi nykyinen loota huutamaan jo niin paljon että korvat soi. Vissiin öljyt valunut pihalle. Samalla vaihdan vähemmän äänekkään jakolootan.Jos sitä sillä viidennellä vaihteella viitsis paremmin matkaakin ajaa sit. Saapa nähdä onko kuin iso pituus ero 4 lovisen ja 5 lovisen lootan välillä. Toivottavasti ei kiinnikkeitä tarvii alkaa muutteleen.

IHKULAINEN
04.05.2009, 11:33
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=28&t=23867
tuolla keskustelua aiheesta.
Pituuseroa ei ole. tukiraudat/kumit erilaiset, mutta keskenään vaihtokelpoisia.

La tuskaa
05.05.2009, 10:10
Jaa no se helppaa jos ei oo pituus eroa. EN oo vielä päässy mittaamaan edes. Takapään stefa pitäis hakea ja nakata loota paikoilleen. Ei viitsi ajella ku pakolliset kun huutaa niin hirveästi.

La tuskaa
06.05.2009, 10:27
Dodiin johan levis. Mutta mikä niin se selviää kohta ku lähen tutkimaa. Veikkaan etuperää mutta toivon jakolootaa. Autohan on vollottanut jo jonkin aikaa ja ite oo vaihelaatikkoa epäillyt ja siihen eilen laittelin jo kaikki valmiiksi että on hyvä tänään alkaa vaihtamaan.
Mutta ku toihin menin illalla niin siel parkkipaikalla alko mahoton roklatus ja rallatus kuulumaan jostain. Vähänkin paino kaasua niin johan paukahteli.
No aamulla kun kotiin suuntasin niin eka mäkeen oli hyytyä ku alkoi selvästi oleen jossain hammasrattaat niin sileet ettei eteen päässyt mut ku lukon laitto päälle niin taas alettiin etenemään. Ja mahoton meteli ja pauke koko ajan. Ja auto ihan nytkähteli ku joku yritti jumittaa. No onneksi se ei ole moottori :D Ja onneksi löytyy varaosia. Ainut vain että en tiedä varaosa perien ja paikoillan olevien perien välityksiä. Ja juurikin siksi epäilen että etuperä meni kun oon jo jonkin aikaa epäillyt että etu ja takaperän välitykset ei oo samat. Noo remppa päivä oli jokatapauksessa tiedossa niin mikäs tässä :D

Punanenä
06.05.2009, 14:08
Omassa nivassani ei suuresti ollut haittaa eriparivälityksistä viimekesänä (edessä 3,9 takana 4,3)..
Katsoi vaan että ei vahingossakaan aja keskilukko päällä pitävällä alustalla.
nytkin alla 3,9 ja 4,1 ja tuntuu olevan aivan ok..
kannattaa välttää näitä 3,9 välityksiä kun tuntuvat olevan harvinaisia kun taas 4,1 ja 4,3 löytyy helposti...

La tuskaa
07.05.2009, 06:59
Juu tänään kokeilen et miltä tuntuu ku laittaa etu kardaanin paikoilleen. Etu perä niin silee ettei enään vetarit pyöri ku kardaanin laipasta pyörittää. Mut nyt on terve perä paikoillaan.. Ja kummasti hiljeni kyydit autossa. Kuulee jo oma ajatukset. Viel ku jaksaa joku päivä vaihelootan vaihtaa niin hyvä tulee.

Krisse
13.05.2009, 18:32
Jos tohon edellisen sivun rengaspulinaan vielä sopii palata niin veivasin nyt 235 75 15 Saharat alle ja kyllähän tota etupäätä joutuu jonkun verran nuijia että voi ajaa muutenkin kuin suoraan. Kaarien sahailu on tietysti selviö, mutta kysyisin tässä jo etukäteen että mitä tuolta sisälokarien takapään takaa löytyy? Eteenhän tulee tilaa kun ottaa vaan sisäloksun pois, mutta tuleeko taaksekin vai pitääkö etsiä keskiraskas pellinmuotoiluväline?

Ottaa meinaan edestä ja takaa kiinni kun varttikierroksen kääntää rattia (siis sen jälkeen kun on otettu ohjauksesta löysät pois) niin on noi ajot nyt hivenen rajottuneita :-)

La tuskaa
25.05.2009, 15:20
No niin nyt olis sitten se vuotava ohjaus simpukka vaihdettu ihan nivan vakioon ja tuli hyvä. Mutta ei juman keka että oli urakka. Puol autoa piti purkaa että sai simpukan pois ja tietenkään ei voinut se poikittainen raidetanko lähteä irti suosiolla niin vaihtodoin sitten kaikki ohjaus vivustot. Ulommaiset raidepäät jäi muut vaihtu. En sitten tiedä jos olisin tiennyt homman laajuuden että olisinko alkanut tässä vaiheessa tekeen ja vitutusta meinaa se nostaa että ku eilen tein ton homma niin tänään meni etuperästä pinnapultti poikki että otetaanpas taas niva työn alle. Noo onneksi oon ton etuperänkin jo muutaman kerran käyttänyt poissa niin ei tarvii miettiä että miten sen saa irti. Jospa se sit kestäis vähän aikaa ku saa ton perän pysyy paikoillaan taas.

Siitä tehostetusta simpukasta vielä sen verran että mikä sitten lie mutta joku patentti se oli. Hitsattu sitä oli sieltä sun täältä ja en mää oikeastaa ihmettele että se on vuotanut.

La tuskaa
09.09.2009, 07:11
Pientä tilanne päivitystä laittaa tännekkin.
Elikkäs sain nivan maalattua niin sehän lähti sitten melkein heti uudelle omistajalle.
Onneksi sain myytyä. Ei oikein tekniikka kestänyt sitä konetta. No nyt on sitten melkein ruosteeton pajero tilalla. :)