View Full Version : mikä "paras" Neliveto pikappi
Rekisteröimätön
26.10.2008, 14:32
terweex
on meininkissä hommata nelikko lava-auto noin kahenkympin hinta haarukas mutta mikä merkki? mul ei ol oikee sellasta tietoo/teknistä tuntemust niist vehkeis. onko mitä tyypillisiä vikoja ym. muuta sellasta. mitsu, nissan, ford vai toyota???
Pikkusen kun näkee vaivaa ja selaa vanhoja aiheita niin löytyy juttua aika reilusti...
Ja otsikko vois olla kans pikkusen enemmän kertova...
Käyttäjä
26.10.2008, 16:24
Otsikko korjattu kuvaavammaksi
SukiSuki
26.10.2008, 16:32
Dodge Ram 4x4 5.9 CTD.........jos ei tarvi metsään mahtua!!!
Oli ihan pakko...
Dodge Ram 4x4 5.9 CTD.........jos ei tarvi metsään mahtua!!!
Land Rover Defender HCPU 110, jos ei tarvitse kuskin paikalle mahtua!!!
Oli ihan pakko...
Samoin... :D
Metsään LR HCPU mahtuu ja etenee minun mielestä parhaiten kysyjän kaipaamassa hintaluokassa tarjolla olevista, jos katsellaan vakiovehkeitä. Rakennellut vehkeet on sitten oma lukunsa, niissä on vaikka mitä.
samisami2
26.10.2008, 18:12
TM 18/2007 on pikappi vertailu.
(http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto?HaeNumero2=true&number=18&year=2007)
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-nelivetoiset-avolavapakettiautot
Kaivokselassa voisi olla yksi valkoinen HCPU vaihtoautorivissä.
Jos pitäis joka aamu päästä töihin asti niin valintani olisi toyota. On ollut ainuita autoja johon voi sen veran luottaa. Toki se on kallein, laiskin ja vie eniten diisseliä ja varmasti kalleimmat varaosatkin. Mutta niiden kans ei yleensä tarvi asua pajalla ;)
Tuota brittiautojen käyttöä työautona hieman ihmettelen, tuttavapiirissä yks uudenkarhea range ja se ei oo montaakaan päivää pelannu. Sähköt takkuaa, moottori ja ilmajouset ei toimi pakkasella. En sitte tiedä onko land roverin laatu parempaa kuin rangen?
Ja tästä mielipiteestä ei kannata vetää niitä herneitä sieraimiin..
oon kuullu lauseen
osta toyota niin opit hitsaan.
ps.
mun kohalla se pätee, kokoajan vaan se sauma paranee
Rotta-Racing
26.10.2008, 20:19
Käyt kojiksella ja ostat sen mistä tykkäät ja mihin rahat riittää
Japskit ruostuu mut tekniikka kestää...ainakin yleensä
muissa ei taida tekniikka/sähköt kestää..ruosteista en tiiä
Ei herneitä neniin..
mut fakta on se et Kaikissa autoissa on hyvät ja huonot puolet..
Jos pitäis joka aamu päästä töihin asti niin valintani olisi toyota. On ollut ainuita autoja johon voi sen veran luottaa. Toki se on kallein, laiskin ja vie eniten diisseliä ja varmasti kalleimmat varaosatkin. Mutta niiden kans ei yleensä tarvi asua pajalla ;)
Tuota brittiautojen käyttöä työautona hieman ihmettelen, tuttavapiirissä yks uudenkarhea range ja se ei oo montaakaan päivää pelannu. Sähköt takkuaa, moottori ja ilmajouset ei toimi pakkasella. En sitte tiedä onko land roverin laatu parempaa kuin rangen?
Ja tästä mielipiteestä ei kannata vetää niitä herneitä sieraimiin..
Mitä eroa on Land Roverilla ja Range Roverilla???
Taitaa tuo Range Rover olla mallinimi ja Land Rover valmistaja.
Mitä eroa on Land Roverilla ja Range Roverilla???
Taitaa tuo Range Rover olla mallinimi ja Land Rover valmistaja.
Tuo nyt on aika selvä asia, mutta onko noiden mallien (range vs 90/110) välillä mitään laadullista eroa?
Ainakin rangeissa on helvetin paljo enee sähköhilppeitä kiusana, 90/110 ei oo ilmajousia.
...Samalta tehtaalta ne tulee, eri linjoilta toki ja maahanmuuttajat niitä kai kasaan lyö..
Rekisteröimätön
27.10.2008, 00:44
TM 18/2007 on pikappi vertailu.
(http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/lehtiarkisto?HaeNumero2=true&number=18&year=2007)
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-nelivetoiset-avolavapakettiautot
TM:n vertailun ongelma on se että autot liian uusia tuohon hintahaarukkaan, ja muutenkin vähän oli outo vertailu tuolla kertaa.
Ei kai niistä mikään yksiselitteisesti "paras" ole, niinkuin nähtiin edeltävistä kommenteista, se riippuu siitä mitä autolta halutaan.
Tässä tuulilasin vertailu hintahaarukkaan istuvista autoista.
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=vertailut&article=100464
Kesällä oli allekirjoittaneella sama ongelma. Hintaluokka oli alle 20 k€ ja vuosimalli 98 tai uudempi. Fordin ja Mazdan rajasin pois kun sain sellaisen kuvan ettei niistä oikein pääse eroon jos tulee tarvetta. Toyota, Nissan ja Mitsu olivat harkintalistalla juurikin tuossa järjestyksessä. Useita yksilöitä kyselin ja Hiluxiin päädyin kun tuli hyvä yksilö sopivaan hintaan vastaan. Kohtuu haluttuja ainakin ovat ja ikiliikkujan maineessa. Varaosat ovat mielestäni normaalihintaisia, tietyt osat jopa lähes ilmaisia, kuten valojen umpiot.
Tyyppivikoja kun selvittelin, niin ei oikeastaan muuta merkittävää selvinnyt kuin Hiluxin alumiinikansiongelmat ja Nissanin laakeriongelmat vuosina -02-05 kummassakin. Noita Nissanin koneita on kuulemma korjattu lukuisia takuuseen kampuran laakereiden hajottua jo reilun 100 tkm jälkeen. Ja Tojotan alukansimyllyihin on huhujen mukaan tehty kansiremontteja kun ne ei oikein lämpölaajenemista kestä. En tiedä onko Land Cruiserin jossain vuosikerrassa sama kone, mutta naapurillani on Land Cruiseri ollut (jostain syystä ei ole enää) ja kaksi kertaa kannen joutunut laitattamaan.
Rekisteröimätön
27.10.2008, 23:45
Jos myös pieni maastoajo kiinnostaa, niin vanhemmissakin hintahaarukkaasi sopivissa L200:essa on oikea kytkettävä lukko takana ABS-malleissa.
Uudemmissa (2006 -> ) L200:issa on lukko takana ja keskellä kaikissa malleissa, vakiona. Ja paremmin varustelluissa malleissa, ainoana myös keskitasauspyörästöllinen neliveto, eli hyvä ajaa myös tiellä ja pitävillä pinnoilla. Uudemissa hiluxeissa on paremmin varustelluissa SR malleissa lukko takana. Nissanissa oli tosiaan tuo valmistus virhe tietyissä malleissa, moottorin kanssa pieni ongelma.
Mitsulla saa vetää jarrullista kärryä 2700kg, hiluxilla 2250kg, muista minulla ei ole tietoa.
Itse pitäisin Toyotaa ja Mitsua ainakin kahtena erittäin varteenotettavana, sekä sitten Mazda ja Ford voisivat myös olla. Nissankin niissä malleissa joissa moottori ongelmaa ei ole.