View Full Version : hiluxin nosto
mulla olis 1999 vuoden 2.4td 4x4 hilux ja tarvis nostaa etupäätä joku 5 senttiä
et pystyykö sitä nostaa ihan kotikonstein??
mulla olis 1999 vuoden 2.4td 4x4 hilux ja tarvis nostaa etupäätä joku 5 senttiä
et pystyykö sitä nostaa ihan kotikonstein??
Väännät vaan vääntösauvoista sitä korkeemmalle:)
Aiheesta löytyy enemmänkin juttua haulla (hiluxin korotus);)
Rekisteröimätön
25.10.2008, 16:41
Niin tuo nostaminenhan käy ihan tavallisella tunkilla vaikka akselin tai palkin alta.
mulla olis 1999 vuoden 2.4td 4x4 hilux ja tarvis nostaa etupäätä joku 5 senttiä
et pystyykö sitä nostaa ihan kotikonstein??
SDORIN palikat avuksi. Etupään kulmat säätöön asennuksen jälkeen.
Tuo 1½" vaatii pidemmät iskarit eteen, 1" riittää vakiot.
http://yotatech.com/f31/bj-spacer-question-58081/
http://img254.echo.cx/img254/6458/dsc009875su.gif
Mikä on tuo rauta tuossa apusimpukassa? oma hilu on nyt nelivedolla niin hullu ajaa että alkaa olla pakko tehdä jotain. apusimpukka klappaa jonkun verran mutta nelivedolla välillä rupeaa vasen eturengas täryttää iha jumalattomasti. missä vois olla vikaa?
Veikkaisin puskimen kiinnitystä tahi sitten frame support,eli tuki rungolle.Tuossa kuvassa siis
Luulen että sulla on vetonivel paskana...Tai navan helat ihan yyber väljät.Myös tuo apusimpukka voi olla jos on kauhean iso välys.
Tänään tuli nostettua omasta -00 Hiluksista keulaa kun etupää tuntui jotenkin väsähtäneeltä eikä talvipyörät mahtuneet kunnolla kääntymään ottamatta roiskeläppiin kiinni. Edessä pyörän ja lokasuojan kaaren välissä oli noin 5cm vähemmän tilaa kuin takana ja auto näytti olevan etukenossa. Isoihin monttuihin kovempaa ajaessa jysäytti selvästi etupään joustovarat pohjaan. Nostin etupään ilmaan ja kiristin molemmilta puolilta vääntösauvojen pultteja noin 1cm verran ja nyt etu- ja takapää ovat lähes samalla korkeudella, ehkä etupää jäi vielä vähän alemmas. Jokatapauksessa jousitus muuttui jämäkämmäksi ja nyt sorateilläkin voi taas lasketella pelkäämättä että paikat irtoilee hampaista. Samalla loppui talvipyörien roiskeläppiin raapiminen.
http://img254.echo.cx/img254/5741/dsc009829dz.gif
Tuo rauta? onko se vaan joku tuki tuolle simpukalle vai onko sillä joku tarkoituskin
http://img254.echo.cx/img254/5741/dsc009829dz.gif
Tuo rauta? onko se vaan joku tuki tuolle simpukalle vai onko sillä joku tarkoituskin
Kaikki LN110 omistajat jotka on ajelleet 33" tai suuremmilla renkailla ja vähän reilummalla vanteen offsetilla metsässä voivat ihastella apusimpukan yläpuolella runkopalkissa näkyvää viirua jonka ylös taipunut apusimpukka sinne piirtää. Näin oli aikanaan omassakin.
Tuon raudan olisi tarkoitus estää tuo ylös vääntyminen.
eli nyt taidan tietää mistä johtuu kun kiihdytyksessä ja jarruttaessa menee aurauskulmat vituralleen. asvaltilla oikeen rupee ulvomaan.
Rekisteröimätön
31.03.2009, 14:14
SDORIN palikat avuksi. Etupään kulmat säätöön asennuksen jälkeen.
Tuo 1½" vaatii pidemmät iskarit eteen, 1" riittää vakiot.
http://yotatech.com/f31/bj-spacer-question-58081/
http://img254.echo.cx/img254/6458/dsc009875su.gif
Mistä autosta löytyisi hiluun sopivan mittaiset iskarit?
RoughCountryn numerot 8110 ja 8113 on vakio korkuiselle risukeula Hiluxille
Onko joku tilannut tälläsii tukia. Kiinnostas tietää kun tuppaa runnerissa taipuileen kokoajan noi apusimpukat.
onkos kukaan laittanu nuita 1,5 tuuman palikoita? itellä ois semmoset tarkotus täsä laittaa,notta iskareitten pituutta kyselisin niille. Helpottas helvatasti ku tietäs mitkä laittaa. Eitarttis rueta mittoon ja kokeileen.
Vilkutin
29.05.2009, 06:22
cros4wd myy noita koroke paloja, kandee soittaa ja kysyä millaset iskarit soppii... luulis löytyvän tieto.
Mulla on runnerissa noi 1.5" palat ja toimii pitkien skyjacker iskareiden kanssa ihan hyvin. Ainoa miinus on 32" pyörillä tosiaan on ettei apusimpukka pysy ehjänä/suorana.
Käyttäkö kukaan näitä etu akselin madallus palikat? Voiko tuo olla sitten sama paksuus kun ne BJ spacers?
Tosta kuvasta puuttuu kallistuksenvakaaja. Etukardaanin kulma muuttuu jyrkemmä joten ei paljoa kannata laittaa palaa väliin, ottaa kiinni vakaajaankin.
No se on totta. Mutta jos halua pidä kallistuksenvakaaja voit sitten käytä vastaava palikat sinne joka on sama paksuus.
Ja kyllä se etukardanin kulma muttuu mutta luulisin että nuo vetoakselit toimii parempi ja kestää kauempi jos madalta vähä. Nuo jenkki palikat on vissiin 1" korkea ja 2" halkasia.
Tästä löytyy linkki niin näky miten se keula on laitettu.----> http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/customsuspension.htm
Apusuimpukka näyttäs olla taas rikki. Mikä olis paras vaihtoehto saada sitä toimiimaan kunnolla? Tommonen Total Chaos apusimpukka on aika arvokas. Miten jos tekis ite uudet pronssi puslat tohon apusimpukka ja rasvanippa plus sitten tuo tuki mikä kuvassa näkyy? Luulis että kestäis aika hyvin jos usko mitä ne jenkit kirjoitta. Miten porukka täällä on tehnyt? (ei saa vastata S.A.S!:))
http://www.yotatech.com/f116/solid-brass-idler-arm-bushing-kit-114974/
kaistapää
22.07.2009, 16:46
mulla omassa runnerissa meni muuan mettäreissulla apusimpukka torvelle.ostin uuden simpukan n.100€ ja kyhäilin sille vahvistuksen samaan tyyliin kun parissa edellisessä postauksessa.materiaalina oli 5mm lootu eikä väsätessä menny aikaa kun pari tuntia ja nytten muutamien reissujen jälkeen voi todeta että toimiva tuli,ei heitä auraukset.en kehtais maksaa X määrää euroja kun voi tehdä itsekkin.
No nyt on oma tuki rauta tehty. Kesti alle pari tuntia. Uusi simpukka löytyy jo. Toinen kesti ehkä pari viikkoa. Pitäiskö löysätä vääntö sauvat saman tie pikkasen?
toyota4x4
28.07.2009, 00:00
on se korkee nyt toi ln 170:n, vieressä hilux 38.5 renkailla, vihreessä ajo autossa vain 33"
on se korkee nyt toi ln 170:n, vieressä hilux 38.5 renkailla, vihreessä ajo autossa vain 33"
Maastorajoitin on aika alhaalla koriin nähden, joku 5 tuumaa koria?
Miten olette noita apusimpukan tukirautoja kiinnittäneet ?
Pakoputkiklemmarilla vai miten kun en löytänyt yhtään kuvaa varren kiinnityksestä.
Moro. ajattelin täältä kysästä, niin ensimmäistä kertaa korottelisin vm 89 hiluxia niin kannattaako alottaa korin korotuksella vai alustan korotuksella?
Daddy's Toy
05.06.2011, 06:41
Aloita korinkorotuksella.
Helpoin tapa ja halvin.
Nostelet sitten alustaa kun lähtee lapasesta renkaiden kanssa;)
Ja viimeisenä (tai ensimmäisenä) vaihtoehtona kirraat edestä vääntösauvoja ja taakse pidempää riippua.
Aloita korinkorotuksella.
Helpoin tapa ja halvin.
Nostelet sitten alustaa kun lähtee lapasesta renkaiden kanssa;)
Ja viimeisenä (tai ensimmäisenä) vaihtoehtona kirraat edestä vääntösauvoja ja taakse pidempää riippua.
selvä homma :) viimeks kyselinkin sulta 4runneri jutuista mutta se meni vähän mönkään ei koroteltukaan ja samalainen peli se taitaa silti olla. nyt olis yks hilux mitä tarttis mahd korotella.
Ei kellään oo sattunu internetin syövereistä vastaan mittakuvaa noista etuperän laskusarjan käkäleistä. Ois voinu tehä etykäteen valmiiks ku sais jostain reikävälit ja mitat tietoon?