View Full Version : Arbin lukot ulkomailta?
Onko porukalla kokemuksia Arbin lukkojen tilauksesta ulkomailta?
Mistä löytyisi hyvä ja luotettava nettikauppa, joka toimittaa tavaraa myös Suomeen?
Suzuki olisi lukkoja vailla...
Aika monikin pulju toimittaa suomeen, katsele tuolta vasemmasta reunasta firmoja http://www.izook.com/
ja sitten kaikki isot offikaupat myy arbbeja
Taalan kurssi vaan turhan vahvahvoilla nykyjään...
Niin ja tuota Rocky Road Outfitters:lta ei kannata tilata, netti pullollaan vihaisia ex-asiakkaita
Just tuli Trail-gearilta tavaraa, niin palvelu pelasi kuin junan vessa. Nopeeta (7 työpv.) ja kaikki asiat sai "vahvistettua" ennen lähetystä.
Sieltä saanee myös ARB:eja, ainakin tilaamalla uskoisin.
Mulle tuli 4wd.com sekä Dana 60, että 14-bolt lukot talvella, mutta taala oli tosiaan sillon aikas paljon heikoompi. Ne oli kyllä suhteessa todella oikean hintaiset.
Saako udella, mitä jäi rahdille yms tulleille hintaa ja paljonko tilailit Trail-Gearilta?
Saako udella, mitä jäi rahdille yms tulleille hintaa ja paljonko tilailit Trail-Gearilta?
Rahti on noin 12-15USD / kilo yleensä, jos tavaraa on 10kg tai enemmän ja tulee kuriirilla. Tuo lähetys sattui nyt olemaan noin 15kg.
Mitä enemmän on, sitä pienempi on kustannus / kilo yleensä.
Tullit ja alvit tottakai lakien ja asetusten mukaan (riippuu siis mitä tavaraa tulee).
Tilasin PORCilta 2 kpl arbbeja kesällä ja hintaa tuli noin 680€ / kpl tulleineen, rahteineen ja alveineen. Aikaa meni lähelle kuukausi, koska eivät kuulemma varastoi kovin paljoa tavaraa vaan ottavat lukot tehtaalta tilausten mukaan.
--Mika
Kiitos sivusto vinkeistä, täytyy tutkia mistä löytyy halvimmat hinnat.
Mikjus:lla vois olla hyviä kommentteja tuosta PORCista, tullut väärää kamaa ja lukotkin tais olla puol vuotta matkalla:rolleyes:
Tilasin PORCilta 2 kpl arbbeja kesällä
Joo PORCilta en ehkä heti tilaa mitään ellei ole jotain "onlyforyoumyfriend" tarjouksia. Sen verran eksoottisia kämmäyksiä tehny. Eikä puhuta yhdestä vaan ainakin neljästä eri kerrasta. No mitäs se jos maksetut arbit tulee 5kk Suomeen. Eipä sillä väliä kun nyt ne on yli puol vuotta jo ollu pöydällä odottamassa ahkeraa asentajaa.
Hinnat näkyy olevan aika lailla samassa linjassa kuin silloin kun omat tilasin verrattuna tuheron hinta arvioon. Euro ei ollut ihan niin vahva mutta arbbien hinnat tais olla alemmat. Sillon tais tulleineen ja alveineen saada kamat about samaan euro hintaan Suomeen kuin mitä ne dollareina maksoi jenkeissä. Tossa välissä tais saada vielä halvemmallakin.
Jos noita tilaa niin kandee samal ottaa välitykset ja laakerit. Jenkeissä noi on ihan ilmasia. Niitä kun lähet suomesta ostamaan niin saa vuolla kultaa että ne saa. Itse sujuvasti tilasin väärät setit tojotaan kun ard rd33 käyttääkin isompia hdjn 50mm poskilaakereita joten olisi pitänyt tilata siis hdj80 takaperän masterkittejä 2 kpl. No onneks pinionin laakerit käy. Meni vaan voitot siinä kun joutu noi ostaan toyotata 50e kpl hintaan. Bjn perien poskilaakereita taitaa olla ylitsyjä jo ainakin kuudesta eri masterkitistä. Täytyskin laittaa ne myyntiin jos joku tarviis sellasia.
Kappas vaan. Itse oon kyllä pitänyt tuota porccia luotettavana toimittajana, joskin herra Alex ei ole vahvimmillaan kommunikointipuolella. Hinnat on halvimmasta päästä ja kate otetaan osaltaan toimituskuluilla. Normaalit toimitusajat tuolta puulaakista Suomeen tuntuu vaihtelevan 1 - 3 kk:n välillä eli tavaraa ei porcin pojilla todellakaan taida paljoa varastossa olla.
--Mika
PORrissa on yks viestiketju jossa haukutaa porccia ja sen kämmäyksiä.Taisin siellä itsekkin hieman avautua kun ei meinannu hommasta tulla mitään.Toiset taas pitävät häntä ihan luotettavana toimittajana joten hieman tapauskohtaistahan tuo on. Eipä silti tosiaan kun porcilla on hyvät hinnat niin olen siltä tilannut vaikka olen tiennyt että voi kestää ja muitakin ongelmia voi tulla. Aina on lopulta kuitenkin kaikki saatu kohdalleen ja se on pääasia.