View Full Version : Miten leima 35x12,5x15 kumeille Blazer -85
Miniucco
19.10.2008, 18:10
Auttakaa miestä mäessä:eek: ja oikaiskaa virheet.
Osaisiko joku auttaa miten saada -85 Blazeriin 35x12,5x15 kumeille konttorilta leiman?
Työhön kun ei oikein voi vedota...
Vai pitääkö tyytyä 33x12,5x15 kumeihin jotka ovat valmiiksi alla, niitäkään ei ole leimattu/merkitty vanhaan rekisteri otteeseen....ilmeisesti nämä saa vaivatta vai saako?
Jostain muistan lukeneeni, että autoa olisis saanut aikoinaan kaupasta/maahantuojalta jollain paketilla johon kuului 275x85x16 vai muistanko väärin? Mistä tuon voisi selvittää?
Löytyykö joltain aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai vastaavaa?
Autoon hankittu Ahvenanmaalta ja se alkaisi olla valmis rekisteröinti katsastukseen.
Näin se menee, ettet ilman AKE:n poikkeuslupaa niitä isoja nakkeja alle saa. Ja jos ei ole työperustetta niin tuskin myöntävät poikkeuslupaa. Silloin ne rahat menetät koska maksu menee oli päätös sitten mikä hyvänsä. Voithan soittaa myös KooPeelle asiasta koska niillä oli joskus palvelu jonka kautta sai isompia kumekseja alle. En tiedä on kyseinen palvelu enää olemassa. 33/12,5 sain itse kun ameriikan myyntimanuaaleista toimitin tehtaan rengaskoot.
Miniucco
20.10.2008, 10:03
Niinpä tietysti vaikeaksi menee....:mad:
Lähetetty yksäriä panzerille.
Tuolla asiaa puitu aikaisemminkin -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=11105&highlight=isot+renkaat+blazeriin
http://brochures.slosh.com/ ja sieltä jostain löytyy esite (70-luvun lopun tai 80-luvun alun), missä on optiona 31x10.5 rengas, sillä saa sen 33x12.5 renkaan alle.
Mutta mites kun mun blazerin otteessa ei ole kuin 33x12.5-15... ei ole muita kokoja otteessa, periaatteessa pitäs saada 35x12.5-15 otteeseen, koska se pysyy lain sallimissa rajoissa eli sen 51mm saa halkaisija kasvaa?:rolleyes:
Mutta mites kun mun blazerin otteessa ei ole kuin 33x12.5-15... ei ole muita kokoja otteessa, periaatteessa pitäs saada 35x12.5-15 otteeseen, koska se pysyy lain sallimissa rajoissa eli sen 51mm saa halkaisija kasvaa?:rolleyes:
Näinhän se menee. Jos tuo 33x12,5-15 on ainoo koko otteessa, niin ei estettä leimata vaikka 35x14,5-15 renkaita.
Noi on joskus aikanaan leimattuja kokoja jokka on "kultaakin" arvokkaampia tänäpänä. On tuossa muutama blaze tiedossa missä on 38,5" kummit otteessa.
No nii... leima tuli otteeseen 35x12.5-15:D:D:D:D
Mutta inssi sano ettei olis tullu jos ei 33 olis ainoot renkaat otteessa!
Tosin toisella konttorilla hylättiin heti kun ei oo kuulemma alkuperäis renkaat...
Kysyin jos laitan leveemmät niin sano ettei ongelmaa:rolleyes:
Näinhän se menee. Jos tuo 33x12,5-15 on ainoo koko otteessa, niin ei estettä leimata vaikka 35x14,5-15 renkaita.
Joo se inssi sano että 50mm saa auton kokonaisleveys kasvaa ilman muutoskatsastusta siitä yli niin ei ongelmaa jos muutoskatsastaa.
Miniucco
21.10.2008, 16:35
No nii... leima tuli otteeseen 35x12.5-15:D:D:D:D
Mutta inssi sano ettei olis tullu jos ei 33 olis ainoot renkaat otteessa!
Tosin toisella konttorilla hylättiin heti kun ei oo kuulemma alkuperäis renkaat...
Kysyin jos laitan leveemmät niin sano ettei ongelmaa:rolleyes:
Onneksi olkoon!
Mulla blazerin otteessa myös vain 33" mutta se on merkitty erikoisehdot kenttään ja muut tyhjiä...
oliskohan saatavissa 35"??
Mulla blazerin otteessa myös vain 33" mutta se on merkitty erikoisehdot kenttään ja muut tyhjiä...
oliskohan saatavissa 35"??
Joo samassa paikassa on mullakin ne 33x12.5-15 renkulat merkitty eikä muualle...
Taitaa olla sitten konttori kohtanen toi hyväksyminen, niinkun kävi mullakin että toisella konttorilla ei onnistunu mitenkään, mutta toisella ei ollu ongelmaa!
Eikun konttoreita kierteleen
Onnee matkaan... toivottavasti saat ne otteeseen:D:D
Miniucco
29.10.2008, 11:01
Löytyhän nuo tiedot 31" oven pielestä ja hanskalokerosta. ts. onnistuu ilman suurempia mutkia nuo 33"x12,5"x15".