View Full Version : mielipiteitä cuulerista
hommasin tossa kuorma-auton coolerin ja sitte visioin tossa et leikkaanko siitä ~20cm kennoa ja teen siitä coolerin vai laitanko kokonaisena... tarviiko sen nyt olla niin vitun iso:D tossa on nyt kennon koko 70x50x7cm... sitte jos leikkaan nii se ois 70x20x7...
sitte mielipiteitä tästä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=9876
tossa on punasella piirretty mistä leikkaan ja tulppaan, sitte vihreellä et mihin tulis 50mm putki lähdöt ja keltasella arvioitu katkasu kohta jos pilkon coolerin...
tossahan ei oo mikään ihanne virtaus kun päädyt on kapeat ja putket tulee yläosaan kennoa.
pelaako? vai leikkaanko suosiolla päädyt irti ja teen kokonaan uudet ja toisen muotoset?
mielipiteitä...
mikkoimp
15.10.2008, 18:31
aina parempi mitä isompi ;)
millekäs tehoille on tulossa ja minkä tehoisesta kotoisin?
aina parempi mitä isompi ;)
millekäs tehoille on tulossa ja minkä tehoisesta kotoisin?
mistä mie tiiän. sen tiiän et patukassa on ollu 115hv tehtaalta lähtiessään ja oisko nyt renkaalta saman verran... eniten ahistaa toi patrollin heikko kansi. sen takia tota kuuleria mallailen.
jos joskus jaksas nii vois turbon ja pumpun päivittää et kait siitä sitten sen +115hp saadaan ;)
nyt ois uutta visioo...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=10298
nykyiset päädyt leikataan kokonaan pois. punasella piirretyt on uudet päädyt, vihree on väli seinä, siniset esittää 50mm tai 60-63mm lähtöjä ja pinkki on ilman virtaus suunta...
mun järjen mukaan ton pitäs toimia ilman mitään ongelmia. mitäs raati on mieltä???
lepoantti
20.10.2008, 20:10
kyllähän coolerilla on hyvä kokoa olla. suosittelen että et aja vanhoja päätyjä kokonaan irti, täytyy olla aika fakiiri joka liimaa hapettuneetöljyisetlikaiset ilmapillit uusiin päätyihin kiinni. joskus voi tuottaa vaikeuksia saada uudet lähdöt kiinni vanhoihin päätyihin.
aikain saatossa olen muutamiin vanhoihin coolereihin sekaantunut ja hitsaaminen voi olla tosi hankalaa, vaikka kuinka putsais niin aina jostakin saumaan hyökkää jotakin paskaa ja siinä on silloin reikiä.
mulla on koululla hyllyssä yksi uusi kenno joutavana, mittoja en tosin muista...
kyllähän coolerilla on hyvä kokoa olla. suosittelen että et aja vanhoja päätyjä kokonaan irti, täytyy olla aika fakiiri joka liimaa hapettuneetöljyisetlikaiset ilmapillit uusiin päätyihin kiinni. joskus voi tuottaa vaikeuksia saada uudet lähdöt kiinni vanhoihin päätyihin.
aikain saatossa olen muutamiin vanhoihin coolereihin sekaantunut ja hitsaaminen voi olla tosi hankalaa, vaikka kuinka putsais niin aina jostakin saumaan hyökkää jotakin paskaa ja siinä on silloin reikiä.
mulla on koululla hyllyssä yksi uusi kenno joutavana, mittoja en tosin muista...
oon mä ittekkin tehny parit cuulerit just noista vanhoista kennoista ja aina ne on saatu hitsattua. vähän meinaa huokosta tulla välillä mut maltilla kun menee ja hieman rällä pyörällä aukoo nii kyl ne kiinni on aina saatu, ja ovat viel pitäny ilmaakin:D edellisessä työpaikassa hitsuuttelin ammatikseni migillä ja tigillä alumiittiä mitä ihmeellisimmissä muodoissa et kait tota jotain tietoo asiasta löytyy... ehkä:D
mut jos kellään ei oo vastaan sanomista tosta jälkimmäisestä kuuleri visiosta nii taidan toteuttaa sen noin et lähdöt tulee samaan päätyyn ja sen puolen kammio rajataan väliseinällä...