PDA

View Full Version : Taas Hilux/Taro


alfred_j_kwak
07.10.2008, 20:24
Tuota hakua kokeilin, mutta ei ihan natsannut kohdalleen, joten heittelen kysymyksillä.

Auto on siis Taro -89 diesel ja alla 31 fedimat. Koria korottelin vähän aikaa sitten pari tuumaa ja enemmän maastoauto suuntaan pitäisi päästä.
Mieli tekisi jäykkää etuakselia, mutta en ole vielä mistään ihan selkeästi löytänyt tietoa siitä mitkä akselit käyvät?
Tuota tasauspyörästön lukoista ollutta keskustelua lueskelin ja vähän hämäräksi jäi mikä on avoin tasauspyörästö?
Niin ja kirsikaksi kakkuun - äsken kun ajoin pihaan niin härveli sammui. Lähti uudelleen käyntiin (huonosti) ja kävi miten sattuu. Sain siirrettyä parkkiin ja kaasua pumppaamalla hädin tuskin käy. Savuttaa paljon. Suodatin vaihdettu viime viikolla. Tankin seudulla oli märkää ja välillä pudotellut pikkusen polttoainetta maahankin, nyt ei ole vuotanut viikkoon - ainakaan näkyvästi. Onko ilmavuoto jossain?
Ajattelin huomenissa antaa pullosta suoraan koneelle soppaa ja yrittää viisastua asiasta.

Olihan tässä vuodatusta.

T: Jussi

Arska
07.10.2008, 21:24
Mieli tekisi jäykkää etuakselia, mutta en ole vielä mistään ihan selkeästi löytänyt tietoa siitä mitkä akselit käyvät?
Tuota tasauspyörästön lukoista ollutta keskustelua lueskelin ja vähän hämäräksi jäi mikä on avoin tasauspyörästö?


Akseliksihan käy periaatteessa mikä vaan jäykkä etuakseli, joka on lähtöisin vähintään samalla etuakselimassalla olevasta autosta, kunhan akselista johtuva raideleveys ei muutu yli 100mm. Lisäksi tietysti välitys ois hyvä olla sama kuin takana. Esim. LJ:n etuakselissa riittää kantavuus ainakin LN110 hiluksiin.

Avoin tasauspyörästö on ihan normaali tasauspyörästö ilman mitään lukkoa.

burton
08.10.2008, 00:22
MUTTA jos se on TARO, niin saako siihen sen jäykän akselin katsastettua? tuskinpa volkkari on tehnyt tarosta jäykkäakseli versiota niin kuin toyota on hiluxista, jota voidaan käyttää leimalla rinnakkais mallina, mene ja tiedä...
Tietty aken luvilla EHKÄ saa.

jäykän etuaksilan ku laitat niin saat tehdä koko keulan uusiksi, mutta trailgearilta löytyy se ifs-eliminaattori sarja, siinähän tulis aika lailla kaikki paitsi se akseli.

hiluman
08.10.2008, 12:12
no mulla on 2,4 efi taro. ja laittoin siihen lj 70 etuakselin. akseli on otteessa. ei ollut ainakaan 3v sitte mitään ongelmaa rekisteröidä akselia. Osta multa toi auto pois niin on jo valmiiksi rakennettu ja leimattu akseli. on myöskin jakolaatikon välitykset laitettu tuplahitaaksi eli 4.7 välitys. ym.ym.

alfred_j_kwak
08.10.2008, 19:25
Olipa sitten suodattimelta lähtevän polttoaineletkun pumpun puoleinen pää irti. Oli klemmari kokonaan sivussa, joten se ei ainakaan pitänyt letkua paikoillaan.
Olisikohan voinut jäädä huollossa auki kun vaihtoivat suodattimen, niin ovat ehkä ilmanneet.
(Tai sitten on vaan korin noston jälkeen jäänyt tiukalle ja siitä pikkuhiljaa irti.)

Kiitos vaan tarjoukseta ostaa valmis auto - ajattelin kuitenkin tehdä itse ja perinteisesti säästää samalla :)
Eihän tästä kuitenkaan mitään täysiveristä offipeliä tehdä - ihan pikkuisen vaan korotetaan ja laitetaan puskuria ja helmaa ja ....

T: Jussi

Caddy
08.10.2008, 19:30
Eihän tästä kuitenkaan mitään täysiveristä offipeliä tehdä - ihan pikkuisen vaan korotetaan ja laitetaan puskuria ja helmaa ja ....

T: Jussi
Erästä mainosta lainatakseni, siitä se ajatus sitten lähti... Jännä homma miten tuppaa aina leviämään