View Full Version : xj neliveto hukassa?
eli kulmassa katosi neliveto joka palasi hetkeksi kadoten lopullisesti.
oli irronnut alipaine letkut etuperästä ja varmasti imassut isänmaata sisään.
4veto ei lähe enää päälle vaikka letkut kiinni. onko tuo a.p.kello arka mudalle ja miten se tarkemmin ottaen toimii? onko tyyppivikoja???
enää sutii yksi pyörä. =(
eli kulmassa katosi neliveto joka palasi hetkeksi kadoten lopullisesti.
oli irronnut alipaine letkut etuperästä ja varmasti imassut isänmaata sisään.
4veto ei lähe enää päälle vaikka letkut kiinni. onko tuo a.p.kello arka mudalle ja miten se tarkemmin ottaen toimii? onko tyyppivikoja???
enää sutii yksi pyörä. =(
No se koko disconnect- akseli on yksi tyyppivika. Eli suomeksi sanottuna, kyllä noi hajoaa helvetin helposti ja varsinkin talvella. Arkoja mudalle, vedelle, hiekalle, jäätyy, jne.jne. Jos haluat siitä toimivamman, niin väkerrät sen alipainekäytön tilalle vaikkapa fillarin jarruvaijerista ja sopivasta vivusta käyttösysteemin. Parempi vaihtoehto on sitten joko vaihtaa koko apparin puolen sisempi vetari kiinteäksi (ts. non-disco D30:stä ja revit ylimääräiset tiivisteet pois) tai sitte vaihdat koko akseli non-disco versioon.
*wink* mulla on ylimääräinen ~130tkm ajettu HPD30 tuolla pihalla ;-)
en välttämättä tahtos ikuista nelivetoa ku on myös käyttis? mut vaijeri kuulostas paremmalta. täytyy vähän miettiä mitä tekee jos se ei lähe elpymään.
mitä ois akselilla hintaa ja mikä välitys? mulla man. eli3.07 välit, todennäkösesti.
automaatin 3.54 ois ihan hyvä. kumit on 31. eikä yli 33sia tule.
No ei siitä ikuista nelivetoa tule, vaan ainoastaan käy niin että etukardaani pyörii vaikkei neliveto olekkaan päällä. Se neliveto kytkeytyy ihan sieltä jakolootasta joka tapauksessa ;-) toi disconnect- systeemi on vain ollut joku idioottimainen bensansäästöyritys tjsp.
Juu 3.54 välityksillä löytyy hi pinion D30, ja D35 taakse. Molemmat samasta autosta ja orkkiskunnossa. Etuakseli kaipailee jarruja muuten on täydellenen. Takapäässä jarrut on mutta uusia nekin kannattanee. Mitähän sanoisi hinnaksi..ei nyt ehkä ihan parilla satasella lähde yhteensä, mutta jotain sinne päin.
en ollu varma kuinka turha kytkentä se on mutta nyt olen. takana pitäisin mielummin c klipsittömän ku väittävät kestävämmäksi? onko takasessa "lukko"
tällä hetkellä autobudjetti pakkasella:(
Joo on se kitkalukollinen ja ihan hyvin pelitti sen mitä sillä orkkiskunnossa ajoin. Toi olis siinä mielessä kyllä hyvä vaihtoehto, että saisit välitykset kohilleen metsäajoa ja katuajoa ajatellen.
Ei siinä c-klipillisen ja c-klipittömän D35:n kestävyydessä loppupeleissä juuri eroa ole. Akseliputket ja banjo on ihan samat, vetarit on tasan yhtä kestävät (tai kestämättömät) jne. Enempi se on lähinnä siitä, että jos c-klipittömässä katkeaa vetari niin ei lähde pyörä karkuun -> pääsee pois metsästä vaihtamatta vetaria.
edit: ..sanotaanko että jos vaikka 250€ pulitat noista akseleista niin hae pois jos siltä tuntuu. Saisi pois pihalta pyörimästä ja hyvään käyttöön!
kyllä toi välitys ollu mielessä koko ajan. niin ja toki se nelivedon "pää" kytkin on jakiksessa mutta ihan muut perät sotkee ajatuksia ku lapset muualla =) ;)
kiinostas kyllä mutta kumpi kannattaa ottaa pankkiin vesi vai laserpyssy? jälkimmäisestä voi loppua paristo! täytyypi ihmetellä.
-Jarkko-
05.10.2008, 21:58
jamantilla on muistaakseni valmiita vaijerisysteemejä alipainehässäkän korvaajaksi.
Jep, posi-lockia sieltä taitaa löytyä. Mutta aika helposti sellasen tekee itsekin jos vähän löytyy tarveaineita.