Kirjaudu sisään

View Full Version : maasturin hankinta EHKÄ sj410??

V-P
02.10.2008, 19:55
Terve!

Taas olis offroad kärpänen puraissu ja hakusessa auto jolla ajaa normi ajot ja tulevat offaukset. Tilaa sais olla 5-6 henkilölle ja mahdollisesti suht helposti muokkattava lajin pariin soveltuvaksi. Aiemmin ollu ln46 hiluksi ja sj 410. niihin ei perhe mahdu... -90 rangea kävin kattoo, ei huvita ruveta hitsaamaan, -00 freelander 1.8 koneella en käyny ajaa viel ku epäilyttää mahd. tulevat kone viat. -98 pajero oli ihan ok.. myyjä ei.. :=) eli vaihto ehtoja kehiin ystävät vai onko järkee yrittää edes..

Vilkutin
02.10.2008, 20:02
freelanderilla ei taida paljoo offailla, eikä ehkä paherokaan ole ränkkäkeulansa takia vankimpia vaihtoehtoja.

LJ70-73? tai pykälää isompi vaihtoehto HJ61?
Joku Defender 90 tai 110?
G-Mersu?

V-P
02.10.2008, 20:10
unohtui mainita että hinta pyörii varmaan jossain 10k€ nurkilla pitäs saada nykyinen kulkine hävitettyä.. -00 chevy vani.. jos jotain kiinnostaa ostakee

AVRO
02.10.2008, 20:23
Volvo. Siinä mahtuu perhekkin matkustelemaan mukava..., tai siis mahtuu matkustelemaan.
Bensakulut saattaa tietysti aiheuttaa rahapussiin pientä imua. :D

Noh, vitsi vitsinä.

Pitäiskö se vani kumminkin pitää pakoautona kun metsäpeli menee kumminkin rikki jossain vaiheessa? Kaikki merkit.

V-P
02.10.2008, 20:33
heh onneks vaimolle vaihdoin pyörän nissaniin ni saa vietyä lapset hoitoon... kyll tosta joutas eroon polttelee noi maasturit liikaa, eikä asiaa auta yhtään finland trophy... hah täytyy mennä taas kattelee ku äijät ajelee!!!

Vilkutin
03.10.2008, 05:07
Tuolla budjetilla saa suorastaan loistavan auton!

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51110

vähän menee Repron LJ yli mutta eipähän tarvis heti ostaa mitään :D

Byrocrat
03.10.2008, 14:41
unohtui mainita että hinta pyörii varmaan jossain 10k€ nurkilla pitäs saada nykyinen kulkine hävitettyä.. -00 chevy vani.. jos jotain kiinnostaa ostakee

Tolla rahallahan saa jo mainiosti tuoreen 1998-2000 mallisen Jeep Cheroceen ja taitaa vähän rakennettujakin olla palstoilla kaupan:) Niin ja osiahan noihin saa lähes pilkkahinnalla;) Bensankulutus on sitten jo toinen juttu:mad:
Inhorealisti

mikkoimp
03.10.2008, 16:23
hdj 80 minä lähtisin myös katselemaan, tuolla kympillä nyt jo suht hyvä kuntoisia alkaa saamaan.. lukko akselit olisi ainakin jo valmiina tulevaisuutta ajatellen ja koneessa mukavasti viritys potenttiaalia...

tjl
03.10.2008, 16:33
minun ääni kanssa hdj:lle. mukava ajaa. mahtuu porukkaa. ja muutenkin perusluetettava peli. ite ainakin tykkään.

mahtuu isot pyörät eikä tartte kaaria silpoa jos sitä ei halua tehdä.

painava möhköhän se on.

niko69
03.10.2008, 16:45
jeeppi! meitä on neljä + fifi (n.55 kg) työkalut ja varakannut aina mukana eikä ole ahistanut.
toimii mun käyttiksenä ja on maasto auto verrattuna esim paheroon. vaimolla farkku hiivatti
millä olen ajanut autokaupasta kotiin. hintahaitari laaja ja jatkojalostaa voi sen mukaan kun purema pahenee

KössiKenguru
03.10.2008, 20:36
Jos auton Halut niin se on JEEPPI
Menee vakiona jo huomattavasti paremmin kuin moni muu laitettuna

yamah1
04.10.2008, 00:21
kattelesnhojoo . uutta tahi vanhaa mutta kierrä noi moppe:t kaukaa. kaikki palstalla jotka vaihtaneet kampiaks. takapään tiivisteet ns moppen meridieseliin, käsi yös nyt. kiva homma

Nalle
04.10.2008, 08:07
Jos tuollaista perusluotettavaa maasturia, jota pystyy vielä ihan kohtuudella rakentamaanikin, kaipailet, niin suosittelen erittäin lämpimästi Toyotaa. HJ on ihan kelpo aihio perheenkuljettimen ja offipelin välillä. Toki, on se senverran painava porsas, että ei sillä ihan joka paikkaan kannata naamaansa tunkea, mutta kohtuu laitolla ja sopivalla ajosilmällä tuo menee melko monesta paikasta. Lisäksi, jos budjetti on kympin luokkaa, niin sillä saat jo valita, minkäkuntoisen HoJon haluat. 61Turbo on lähellä sydäntä monessakin mielessä. Vakiovinssin asentaminen on iisiä ja sopivia mekaanisia keloja saa murto-osalla vähänkään yhtä tehokkaiden laadukkaiden sähkökelojen hinnasta. Edelleen, tasauspyörästön lukot löytynevät vakiona. Lisäksi 61sen tapauksessa kauppaan kuuluu tehoa ja vetokykyä, sekä tilaa. Ainoa, mihin joutunee sijoittamaan, on kunnolliset renkaat ja mahdollisesti uusi jousitus, mutta niitäkinhän saa jo rahalla. Ainoa, mikä tuossa on henkilökuljetustouhuja ajatellen huono asia, on tuo älytön dieselvero, mutta sekin harmi katoaa, jos löydät 6 henkilölle rekisteröidyn pakun.. Tosin, ne ovat hakemisessa ja hinnaltaan vastaavaa henkilöautoa kalliimpia.

Ja yksi asia, joka ihan oikeasti on harkinnan arvoinen.. Eli HJhin saat pelkällä muutoskatsastuksella 33set kumit alle. Esimerkiksi johonkin Jeeppin niitä et mahda saada, kuin poikkeusluvilla.

Nyt pitää sitten lisätä, että kohtuukilometreillä ajettu GR Patrol on myös kohtuuhyvä ja -edullinen valinta. Edellä mainittu HDJ Toyota on tietty yksi parhaista, mutta niiden hinnat poukkoilevat jo valmiiksi tuolla kympin pinnassa, joten varustelurahoa pitää tienata sitten erikseen.

Jare
04.10.2008, 11:14
Mun ääni menis kans HDJ-80 Toyotalle.

Sit tietty rajumpi laite on isot Volvot, mutta niillä tulee äkkiä päivittäisistä ajoista melko kalliita ja "konemaisia".

G mersu ei kans olis huono ratkaisu, tosin hinnat vaan taitaa olla melko kovia niissä.

Yks tietty olis, että tekis sellaisen. Esim diesel blazer ja siihe hankkii dana60 eteen ja 14pulttinen taakse....tosin tekemisen vaivaa kyllä on ja osien metsästämistä. Samanlaisenhan voi tietty tehdä broncosta tai dogeistaki. Isojahan noi on maastossa, mutta 5-6 henkeä jos pitää saada kulkemaan mukana, niin ei ne kovin pieneen autoon mahdu.

Kyl ehkä kuitenki HDJ.....

V-P
04.10.2008, 19:41
Kiitoksia vihjeistä/kommenteista.. kyllä tässä varmaan hdj puolelle kaadutaan, ehkä tai sit kokonaan ihan halvempi harraste auto ja pitää tota vania tai myy pois. toisaalta kun pärjää tolla vaimon tatsunilla muut ajot. Kyllä oli taas mahtavaa olla katsomassa kun ajelivat otavassa, hienoa menoa!!

tjl
04.10.2008, 20:01
niin ja jos hdj:tä menet katsomaan.

kuuntele etuperää ettei äännä. kokeile kardaanista pyörittää paljonko klappia. pikkasen niissä aina on mulla ehkä 1/8 kierrosta mutta jos rupee oleen joku puol kierrosta tarttee pikkuhiljaa remppaa. etuperä on sitten aika kallis remppa jos ei ole mitään tehty.Laakerit itelle vaihdoin ne makso jonkun 500e. sitten saattaa joutuu vaihtaan vetarit, "ne napalukon korvikkeet", vetonivelet.pahimmastta tapauksessa koko murikan. eli noin 3Ke max. aika epätodennäköstä ei kaikki kuitenkin paskana.

Selvitä onko kk laakerit vaihdettu.ne maksaa noin 70e tarvikkeet. vaihto helppo.Itse tarkistutin ipefixillä. Sen äänen kuulee kuulemma parhaiten moottorin takaa auton alta.

Kokeile kylmästi vääntää kaasu pohjaan ja kuuntele rökeltääkö.
nuissa tuppaa pumpun ennakkosäädin jumittaa, tai se mikä kääntää kymänä ennakkoa. monesti se kuulemma otetaan kokonaan pois.Muutenkin on tarkka vedelle pumppu sit, et kannattaa vähän huoltohistoriaa kattella.Multa haos ja makso noin tonnin. Niin ja kannattaa kysellä onko suuttimille tehty ikinä itään, nuil on kuitenkin jo yleensä ajettu aika paljon. mulle makso jonkun vajaan tonnin.

jakohihnan vaihto onko suoritettu. osat toyolta jonkun 250e, helppo vaihtaa. mutta vaihda se kiristimen jousi kans, mulla oli poikki ja pyöri kiristimen ja jakohihnan välillä! tuho ei ollut kaukana.

Tarkasta että lukot pelaa oikeesti. eli kokeile päälle ja pois useapi kerta. takalukko yleensä ryytyy ikä on sitten kallista jos lukko moottori paskana.

mätävikaahan nuissa ei juuri ole.

Niin ja osat näihin on aika kallita mun mielestä.Ainakin jos joutuu toyolta hakemaan.

V-P
08.10.2008, 18:54
Jep eli taitaa vani vielä jäädä.. tuli mahdollisesti suht edukas sj410 jos siitä sit rakentas jotakin omaks iloks. Kuitenkin budjetti ei oo kovin suuri että pääsis ajamaan, kiinnostaa vaan nuo suunnistus ajot jonkin verran... Mihis vuosimalliin sai suht edukkaat jakiksen välitykset sj410? ja takaperään varmaan käy kemppi/wallius lukko =)