PDA

View Full Version : Komennusmiesten päivärahojen jälkiverotus

riude
02.10.2008, 12:38
Tulipa mieleeni että onko palstalla muita asianosaisia liittyen tähän Lounais-Suomen veroviraston farssiin?

Itselläni alkaa olemaan käsillä siirtyminen KHO:n puolelle, ja olen tässä keräillyt ja myös jakanut tietoja kuinka erilaisia tulkintoja HO:n puolelta on tullut.

misku
02.10.2008, 18:22
Täällä yks kohtalo toveri stadin telakan ajoilta mätkyjä tuli ensin NOIN 3000 egee ja sit valitin ja putos noin tonnilla onneksi. Vanhat duuni frendit sai keskimäärin noin 20-35 tuhatta mätkyjä,,,ihan jees kun verottaja tulkitsee liiton sopimusta aivan omalla tavalla kun liitto ; / Ja kyseinen firma jossa olin duunissa silloin sai mätkyjä yli 400 tuhatta egee, omistaja maksoi pois mätkyt. Kyllä Suomi on niin ihana VERO PARATIISI !!

riude
03.10.2008, 18:16
Sieltähän ne minullekin napsahti, maksoin jo joskus 2003 reilun 3,5k€.
Sen aikaisille työkavereille on kanssa tippunu tuollasia 25k laskuja...brrrr

Melkein kolme vuotta odoteltiin hallinto-oikeuden päätöstä joka saapui muutama viikko sitten, kielteisenä minulle.
Mutta päätökset sieltä ovatkin sitten laidasta laitaan, ja perustelut ovat kanssa yhdelle yhtä, toiselle toista.

Ilmeisesti valitit lautakuntaan, joka tipautti maksusi?
Noita on kanssa osalle tullut, että maksakaa vähän niin ollaan sujut.
Hauska piirre, kun se on periaatteessa laitonta, joko päivärahat on verollisia tai ei.
Ei mitään "no jos vähän verotetaan"..:D

Mutta osa tyytyy siihen ja siihen verottaja taitaa luottaakin.

Mutta älä anna vanhentua tuon jutun! Eli laita vaikka hallinto-oikeuteen valitus, sillä saat varmaan vuoden kaksi aikaa lisää. Valitusaikahan on 5v lautakunnan päätöksestä.
Soppa ei ole loppuunkäsitelty vielä muutamaan vuoteen ennenkuin kaikki asteet on käyty läpi, ja minkä tahansa päätöksen se sitten saakin, 80% saat huojennuksena kuitenkin.

Huojennusta ei voi hakea (tietääkseni) tai ei ainakaan kannata, niin kauan kun teidän firmalla tai sulla on juttu vireillä jollain oikeusasteella.