View Full Version : Ostettu Weber 32/36 kaasutin
Ostaisin weber 32/36 kaasuttimen, jos vain sopivaa tulee tyrkylle.
Samoin kiinnostaisi adapterit sj413:n imusarjaan ja mahdollisesti myös ilmanputsarille.
OSTETTU
Rekisteröimätön
02.10.2008, 06:14
käyppäs kato.. www.roadlessgear.com. susukipuolella oli adapteri ja toyota puolella kaasari..
Kysyppäs tuolta; http://www.cosworthrsclub.com/keskustelu/index.php Foordeissa on käytetty aikas paljon tuota veeperiä
Mulla voi olla yksi tuollainen pihalla, ollut 2.0 OHC:n kyljessä.. yritän tsekata illalla..
Miulla on yksi aivan uusi ja iskemätön Weber 36, 1.6 litraisesta Fordista.
Laittelin yksityisviestissä:
Onko 36/36 vai 32/36?
Ja siihenhän on vastattu :) Eli pelkkä 36
pastirolli
03.10.2008, 15:52
Muistaakseni pitäisi löytyä kaksi weeberiä. Katsotaan jos löytyy.
Eikö tuo 32/36 ole hieman iso kaasari pieneen koneeseen? Omasta mielestä 28/30 olisi parempi vaihtoehto.
Suuttimia vaihtamalla pitäsi saada säädettyä aika hyvin tuohon koneeseen.
Ainakin, jos on netti-infoa uskominen. (pääasiassa jenkeiltä, mutta myös muualta maailmasta sitä löytyy).
Pienen riskin otan siinä mielessä, että ei välttämättä kauhean hyvin kestä suuria kulmia tuo kaasutin tulvimatta, mutta siihenkin näyttää jos jonkinlaisia ratkaisuja olevan. Ja auto on metsästyskäytössä, eli hirveissä kulmissa sillä ei tarvitse ajella.
Kokeilemallahan nuo asiat selviää...
pastirolli
03.10.2008, 18:01
Käyn sunnuntaina varastolla etsimässä jos löytyy. Ilmoittelen sitten jos vielä on tarve kaasarille. Haluatko käsi vai automaattiryypyllisen kaasarin? :)
Mullakin olis tuollaanen ylimääräinen 32/36 weberi, käytetty mutta ihan ok kuntoinen. Lisäksi löytyy korjaussarja, sisältää tiivisteet ym tarvittavan. Lisäksi löytyis sovitelaippa datsunin a12 koneen imusarjaan, en tiä oisko suikis sama jako.
Kokeilin tuota suzukiin jossa on datsunin a12 mjoottori, ei toiminu matalilla kierroksilla ollenkaan. Suuttimet oli freetechnicsin suosittelemat. Kierrokset piti pumpata ylös. Sitten kun sai ringit päälle 3000 ni pelas ok. Voisin melkein sanoa että kannattaa kattella pienempää kaasaria tai näillä bensan hinnoilla mieluummin ruiskua.
Samsonite
03.10.2008, 19:03
No miulkii on yks DGV vissii, DGAV on sit automaagiryypyllä jo. DGV:ssä voip ruuvista säävellä kylmäkäyntikierrokset jne. täysin mekaaninen.
NonSenCe
04.10.2008, 01:04
Millaisia hintoja näistä weebereistä muuten pyydätte?
pastirolli
04.10.2008, 10:54
Tuossa kaikki voorttien kaasarit jotka löytyvät haynesin kaasarikirjasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=491&pictureid=8674
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=491&pictureid=8675
Millaisia hintoja näistä weebereistä muuten pyydätte?
No mun näkemys hinnasta on 20-30€, siis pelkästä kaasarista. Hieman tietysti kunnosta riippuen. Uutta vastaavaa en ehkä myisi ihan tuolla hintaa ;)
NonSenCe
04.10.2008, 17:32
hoppala: 32/36 weber + korjaussarja = 30e? kyllä mä sen sulta ostan siihen hintaan.
Kaasutin ostettu Hoppalalta. Ja en maksanut siitä + muusta mukaan tulleesta tavarasta 20e tai 30e.
Omasta mielestä tuo 20-30e on ihan ok hinta noista purkuautoista otetuista kaasuttimista. Sen hintaiseen kaasuttimeen pitää laittaa jo vähän muutakin rahaa kuin pelkkä kaasutin, esim. kaasuläppienakselit on väljät ne pitää laakeroida (~25e kun hommaa ebayn kautta, auttaa jos auttaa...) tai "puslittaa", korjaussarjan voi ostaa myös saman tien sitä kummiskin tarvii (45e)... Joten hintaa sellaisellekin kyllä tulee yllättävän paljon. --> Hinta onkin postikuluineen jo pitkästi yli 100e. Ja lopputuloksesta ei silti vielä edes voi olla varma, voi olla muutakin vikaa.
Racingrabbit
04.10.2008, 19:01
Muutaman ruiskun asentaneena,voin suositella
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29388&highlight=Kaasarista+ruiskuksi
Sijoitus kirpaisee kerran,mutta toimii kuin kello sen jälkeen.