PDA

View Full Version : Suzukin radiopiuhojen virta hukassa

Suzukisj410K
30.09.2008, 16:12
Eli rupesin tossa funtsimaan radio asennusta suzukiin mutta alkuperäiseen johto sarjaan ei syystä tai toisesta tule virtaa .Voiko johtua siitä että tässä ei ole ollu tehdas-asenteista radiota ? Mites tota vois alkaa selvittämään kun on noi sähkövikojen silvittelyt vähän heikompi ala.

sako
30.09.2008, 19:51
Vedä akulta uudet piuhat +12V ja virtalukko herätyksen saa vaikka typsyt piuhasta jos ei yleismittarilla jaksa mittailla ja etsiä virtalukko piuhaa johto nipusta.

Suzukisj410K
30.09.2008, 21:44
Siis meinaatko tolla herätyksen piuhan vedolla tupankan sytkärin piuhaa mistä ottaa virta ?

Rekisteröimätön
01.10.2008, 11:37
Siis meinaatko tolla herätyksen piuhan vedolla tupankan sytkärin piuhaa mistä ottaa virta ?Meinasikohan

Meinaskohan Sako silleen,että vetää suoraan akusta oman 12V virtajohdon releelle ja samaiseen releeseen ottaa herätteen tupakansytyttimen piuhasta. Siihen tulee sähkö vain, kun virta on kytketty. Ja sitten releeltä virta radioon. Eli poppikone toimii vain silloin, kun virta on päällä. Ja sulake kannattaa tietty laittaa virtapiuhaan.

-Antti-
01.10.2008, 14:57
Kyllä ne radiot yleensä nykyään tarvii jatkuvan +12V akusta ja sit sen virtalukon takaa, mikäli sitten ei halua muistipaikkoja asetella jokaisen virran katkaisun jälkeen. Kait sen ny kärsii tupakinsytkästä radion ottaa suoraa ilma välireleitäki jos ei nyt aivan kamalia poppikoneita oo rakentamassa.

samisami2
01.10.2008, 15:22
Itse olen yleensä laittanut virta ja heräte piuhan yhteen. Pysyy kanavat muistissa, mutta radio ei tietenkään sammu virtalukosta.

Offipiru
01.10.2008, 15:30
Itse olen yleensä laittanut virta ja heräte piuhan yhteen. Pysyy kanavat muistissa, mutta radio ei tietenkään sammu virtalukosta.

Eikä tartee tuijottaa öljyvaloo kun auto sammuu ja joutuu oottelee jossai lutakossa :D
Itte kytkeny piuhat aina yhtee siis herätteen ja virran.

Suzukisj410K
03.10.2008, 20:01
kyllä niihin piuhoihin tuleekin virta kun korjasin sähkökynän ja yhdistin herätevirran ja virran