PDA

View Full Version : 3B vai 3B-t


BJ45
29.09.2008, 20:38
Nyt olis lantikan 3,4 litranen neloskone verstaan lattialla ja pitäs ruveta tutkiin, miksi savuttaa, ei jaksa käydä kunnolla ja ääni on tosi kiree heavy metallinen.
Kone pitäs samalla turbottaa. Onko tehtaan turbossa sama kansi vai onko palotilat muotoiltu vetävimmiksi tjms. eli pitäskö tilata koko pata nousevan auringon maasta vai ruveta turbottaa vanhaa ?
Joku oli tällä palstalla vaihtanut BJ:n japanissa tehtaalla valmiiksi turbotetun koneen, voisko joku vinkata mistä se juttu löytyy kun itse en löydä.

k81
29.09.2008, 20:55
Onks Lantikka Muka Toyota?

hj
29.09.2008, 21:08
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=38165

voisiko tästä olla apua?

Eskimo
30.09.2008, 09:04
Tietysti jos ei ole pikkurahan puutetta niin Jaappaniasta 13B-T kone nokalle ja solalle.
Puhutaan useiden tuhansien investoinnista.
Sekin tarttee vielä välijäähyn.

Jos mennään pikku budjetilla niin 3B pataan perushuolto (renkaat, hoonaus, laakerit jne) muutamalla hassulla satkulla ja turbo/IC itse soveltaen kiinni.
Hinta jäänee alle tonnin.
Lopputulos on varmasti hintansa nähden parempi kuin uusi pata.

3B:ssähän on öljysuihkut männille niin kestää. Lisänä kun on esikammio kone niin alavääntö parempi. Puhun siis ihan tyhjäkäynti väännöstä.