View Full Version : Sutsuki 413, --- kaasari tuntemusta kaivataa ---
Vilkutin
29.09.2008, 05:12
Nojooo, tällänen haettiin Haukiputaalta. Ihan se oli soiva peli, jotain oli valmiiksi laiteltukkin ja nyt pitäis tehä pari juttua, joihin kuulisin halusti vinkkejä.
Valmiiksi autossa oli:
SOA,
välitetty loota,
isompi laturi,
31" / 10.5 Sirocot, otteessa
Viimeksi tehty:
Vähän sähöflektia (tiellä lämmöt n.60-70, metässä liki 90.) taitaa mennä termarikin vaihtoon.
katolle valoja, pakkivaloja,
helmapalkit
pohjapanssari
riippujen eteen suojausta, vaatii vielä vahvistusta.
tossa siis viimeset aikaansaannokset,
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/susuki%20kivella.jpg
mutta nyt ois edessä toi takajousitus homma. Eli jouset on S:llä. Jotain traction baria sinne tarvii kyhätä ennenkö uskaltaa palalukkoa pistää taakke. Mutta millaista,
Mihin noi jouset pitäis vaihtaa, edessä menee raidetanko niin läheltä jousipakkaa tuon SOAn takia että ei taida mitään korotusjousia saada mahtumaan, ja rupeis kaatumistautiakin esiintymään varmaan.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/sj_testiajoa_08/pjoelta-34.jpg
Vai ajaisko noilla vanhoilla? Jos saa asiallisen tuennan tehtyä niin kestäis varmaan noin vanhatkin.
Offipiru
01.10.2008, 15:25
Ota mittanauha kouraa ja lunttaa tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15601&highlight=traction%2C+bar%2C
Siitä jos loppuis se jousien ja ristikoitten pätkiminen.
Vilkutin
09.11.2008, 19:48
Myös takavaloja nostettiin hieman ja laiteltiin takapuskuria, pulttikiinnitteinen. Orkkis vetokoukun kiinnikkeitä hyväksikäyttäen.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/18.10.08%20takapuskuri%20ja%20enduro%20reittia/PA180047.JPG
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/18.10.08%20takapuskuri%20ja%20enduro%20reittia/PA180018.JPG
noniiin vihdoin saatiin hitsauskaasua, ja saatiin aikaseksi tälläistä.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/Suzuki%20tractionbar%2008/
Vilkutin
08.12.2008, 18:44
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/calminin%20ohjausvarret.jpg
pistä se tehostin setti vaan itselles käyttöön on huomattavasti mukavempi ajella
Vilkutin
14.12.2008, 19:13
ei meinaa milläään löytyä motivaatiota pumpun jalan tekemiseen.
tuohon suunnistun kamppeeseen sellanen tehtiin eikä ollu ihan nopea homma.
tractionbar kaipaa vahvistusta, alas samanlainen putki kuin ylhäällä mutta putki halki ja upotettava tuohon tractionbariin
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/tractionbar.jpg
penkkejä päivitettiin:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/sj+penkit.JPG
melko ahdas sovitus, ja apparin penkki ehkä inan liian ylhäällä!
Vilkutin
17.08.2009, 18:59
nykyään löytyy panssarit peristä,
calminin riippuja pitäis ruveta ruuvaan alle, MUTTA
mukana tulleet pultit on tosiväljät riippujen reikiin. Pultit on 12mm, mitkähän sj orkkis tapit on? Pultit pituus on 100mm, mutta onko halkasia, 13mm vai 14mm vai mitä ihmettä?
Puslina OMEt, eli samaa kokoa kuin vakiot.
Rekisteröimätön
17.08.2009, 19:37
Muistaakseni riipukkeen tappi on 13mm.
Sako Nyypinä
Riiputtomaan päähän 12mm pultti on ainakin passeli.
Vilkutin
23.08.2009, 21:50
jooo, joutuu antaan palautetta tuosta calminin riippu sarjasta, 14x120 osakierre pultit on passelit riippuihin, nordlock rikat pultin molempiin päihin niin riippujen reikien kohtaan jää pultin tasainen osuus, ei siis kierre.
Mutta kuluneetkin puslat oli sen verran väljät että joutu porakoneeseen pistään 15mm terän ja käsissä piti puslaa ja käytti muutaman kerran terän läpi niin rupes pusla meneen pultin päälle, joskin aika jäykästi vieläkin. No eiköhän ne siellä nöyrry, ja saapahan rasvaa ainakin.
Rasvanippojen kesto hieman epäilyttää :D Pulteista vielä rälläköidä ylimääräset pois.
Näyttäää että lokarin ja renkaan väli ois ehkä hieman suurempi näillä 1" pidemmillä riipuilla, tiedä sitten todellisuudesta.
Rullamittaa kun ei mistään löytynyt.
muutama kuva lyhyestä testisessiosta... pitkästä susukista poiki takakartaanin taaimmainen ristikko, jonka jälkeen kartaani piti etsiä tuosta kurakosta. Löyty onneks, ja poorikin tais jäädä ehjäksi.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/SJ+Testiajoa+23.8.09/
Vilkutin
23.08.2009, 21:52
palalukon kun vielä löytäis jostain edullisesti ni ois aika kiva peli, niin ja LA puhelin ja xenon valot... ja ja ja, etu ARB ja 9500nen ramsey vinssiköydellä, ja aidot 31"/12.5 boggerit niin JA turvakaaret ois kivat.
Tarvii vielä jousien riiputtomaan päähän tehdä uudet pultit, ottaa yks irti ja mittailla. Rasvat nyt tulee vähän eripaikoista joka tapissa :D mutta tulee kuitenkin. Jäykkä on kyllä painaa rasvaa, kait ne siitä väljistyy.
Vilkutin
25.09.2009, 06:31
noniiin palalukko löyty täältä / nettivaraosasta... asennusta odotellessa.
Vilkutin
06.10.2009, 15:52
Mitäs oletten mieltä pysyykö SJ pystyssä jos heitän SOAn kaveriksi +40mm OMEn jousisetin?
Mitäs oletten mieltä pysyykö SJ pystyssä jos heitän SOAn kaveriksi +40mm OMEn jousisetin?
Riippuu varmaan, missä meinaa ajella, mutta itse en ainakaan lähtis lisää korottaan. Itellä ei ole edes soa ja sittekin meinaa olla toisinaan aika kiikkumista. Leveemmällä raidevälillä sit asia erikseen.
Mitäs oletten mieltä pysyykö SJ pystyssä jos heitän SOAn kaveriksi +40mm OMEn jousisetin?
No näithän SEOlla miltä sellainen viritys näytti!
Vilkutin
07.10.2009, 08:02
ainiiin perkele... :D tosiaan en vaan tajunnu katsoa sillä silmällä. Eikai se mikään älytön korkee ollut, taakse tulee kaiketi HD pakat, joista otan heti jousen pois, eteen ihan normi pakat. Onhan tossa tietty lisäpainoo jonkinverran, järeet helmapalkit, takapuskuri ja etupuskuri, pohjapanssari, jne...
Vilkutin
07.10.2009, 08:11
Jooo, pantserin rohkaisemana... tai no rohkaisemana ja rohkaisemana... taidampa pirauttaa cross4wd:lle... jos kerran joku muukin on tehnyt soan omen jousilla ni kait minäkin sitten. Voihan siihen jättää pariks viikoks vaikka kaivurin kauhan konepellille, josko vähän putois. Saampahan viikonlopuks jotain puuhaa :D
Tee jenkkityyliin niinkuin niitten rock cravlereissa näytti olevan, että mönkkärin pikkuvinssit vetää tarvittaessa koria ja akseleita yhteen ja painopiste tippuu!:D
Voi sit jännäkakkapaikoissa muunnella "maavaraa".
Sit akselin ympärille naru sakkelilla kii niin sen saa nopeasti irti ja "pohjavinssillä" saa kiskastua auton takas pyörilleen!:eek:
...taitaa taas mielikuvitus laukata!.....
Vilkutin
07.10.2009, 10:40
nojooo... vähän tuntus nyt laukkaavan. Mutta ihan toimivahan tuo lienee ois... 9000ramseytä 4kpl, joka nurkkaan oma :D
Jooo, vkl. laitetaan OMEa alle...
Vilkutin
09.10.2009, 21:47
Eihän tää niin putkeen mennyt... näyttää hyvältä mutta ei tunnu.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/vakio.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/korotettu.jpg
Onkelmia tuli riittävästi,
no pumput lyhyet se ei ollu kyllä yllätys.
MUTTA tractionbar oli tehty vanhoilla länä jousilla, joten eihän se nyt noilla uusilla toimikkaan.Eli akselista irti ja kateltava jos sais uusia reikiä tehtyä.
Sitten ehkä isompi ongelma on kartaanin laatikonpään nivelen asento.. ei näytä hyvältä, eikä varsinkaan kuulosta 60km/h vauhdissa.
Nojoo, ei jaksais ruveta ottaan jousipetejä irti akseleista ei sitten millään. Otin kuormalehden jo pois ja huomenna otan myös toisen lehden pois, jos se vaikka auttais hieman.
Toinen ongelma on kartaanien boorit, nojoo jatkolaipat vaihtaa pidempiin mutta ristikoiden kulmat huononee entisestään.
SYNKKÄÄÄ..
Se sitten että paljonko noi jouset tosta läsähtää ja kuinka pian, ei varmaan ainakaan traction baria kannata ihan heti pistää paikalleen. Jousien kannattaa varmaan antaa tekeytyä 1-2kk?
Vilkutin
09.10.2009, 22:27
valmiita settejä?
Akselin päässä kulma suht kohillaan, eli laatikonpäähän tarvis laittaa.
Vilkutin
10.10.2009, 16:06
nyt otin jousto kuvaa...
vanhoilla pumpuilla 54cm, ja nurkista pumppujen alapäät irti ni 60cm.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto2.jpg
Vilkutin
12.10.2009, 10:33
OMEn pumput tilattu, taakse sisäänjoustoa n. 6cm lisää... saa nähä miten paljon sitten menee sisään päin.
Eihän tää niin putkeen mennyt... näyttää hyvältä mutta ei tunnu.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/vakio.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/korotettu.jpg
Mitä hyötyä tuosta lisäkorkeudesta on? ;) Painopiste nousee jo ennestään kiikkerässä suikkelissa...
Mitä hyötyä tuosta lisäkorkeudesta on? ;) Painopiste nousee jo ennestään kiikkerässä suikkelissa...
Ulkonäkö... muuta hyötyä ei tuolla korotuksella oikein saavuteta vakioakseleilla....jos ei isompia renkaita laita alle..ja sitten rupee suzukin akselit napsumaan...
Vilkutin
14.10.2009, 10:25
käyttäjien mukaan noi SJ akselit kestää 33" / 12.5 aika kivasti.. ja tuollaset 33" renkaat onkin harkinnassa ,kunhan nään mihin auton todellinen korkeus asettuu, samalla vähän leveempi rengas ni auttaneen hieman pystyssä pysymiseen, tosin se 2" korkeempi rengas taitaa sen hyödyn jo kumota.
lisäkorkeudesta se hyöty että ennen kun ajo kiven yli, mistä vielä ilman lukkoa pääsi helposti... oli aina helman varassa kiven päällä. Nyt sitä ongelmaa ei ole. Ja nyt on taakse ostettuna palalukko niin pitäis päästä surutta ajeleen kivien yli.
Kiikkeryyttä mietin itsekkin, saa nähdä kuinka käy...
tokihan tuo tuosta putoaa. Mikä onkin ihan suotavaa takakartaanin laatikonpuoleisen ristikin asennon helpottamiseksi.
Tänään uudet ristikot kartaaneihin ja lauantaina Ahvenistolle 4hengen kuormalla, jos vaikka vähän läsähtäisi jouset :D
Offipiru
14.10.2009, 11:00
käyttäjien mukaan noi SJ akselit kestää 33" / 12.5 aika kivasti.. ja tuollaset 33" renkaat onkin harkinnassa ,kunhan nään mihin auton todellinen korkeus asettuu, samalla vähän leveempi rengas ni auttaneen hieman pystyssä pysymiseen, tosin se 2" korkeempi rengas taitaa sen hyödyn jo kumota.
:D
Mulla porsahtanu 33/13,5 mutazillalla vaan yks takavälitys semmosessa täyskaasu hypytyksessä kemppiperällä. Muuten ei o ollu vielä onkelmaa. Odotettavissa kyllä on kaatoja jo ton korkusella alustalla, oma suska on varmaa tosta ainaki 5cm matalampi eikä taho pyörillää kestää sekää kunnolla.
Vilkutin
14.10.2009, 14:53
jooo, niin oon kuullu että voimansiirto kestää yllättävän paljon... onhan se aika kevyt laite tuollanen SJ,
tarvis varmaan ruveta rakenteleen turvakaaria, lommot mitään haittaa mutta jos koko koppa menee solmuun ni son jo vittumaisempaa.
Vilkutin
15.10.2009, 08:20
laatikonpään kartaanin kulman on sen verran synkät että jotain tars tehdä...
EDIT Otimpa oikein kuvan, onko tää ees niin synkkä? Vai oisko perä räjähtämässä, vauhdista kun heittää vapaalle ni ronksotus on melkonen, tietyssä nopeudessa ravistaa sen aattelin johtuvan tuosta kartaanin kulmasta. Perässä on myös klappia niin että tuntuu.
Kuva on hieman hämäävä kun on alaviistosta otettu, eikä laatukaan ole loistava.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/kartaanin+kulma.jpg
Mietinkin että jos laskis jakolaatikkoa alaspäin, eli lyhentäis vaan niitä rautapuslia mitkä kannattelee jakolootaa. (3kpl)
Jos lootaa pudottaa vaikkapa sentin tai kaks niin auttaakohan se vielä mitään...? Luulis sen pienenkin auttavan.
Kartaanin poori asia on varmaan kunnossa, pooria on sisäkkäin reilu 60mm, se riittänee, käyttämättä on joku 30mm.
Ei tuo kulma ainakaan mun silmään ole mikään paha. Mutta laitappa nuo kartaanin haarukat linjaan. Näyttäis olevan lähes varttiringin väärässä. Kun eivät ole linjassa niin jyristää taatusti ja syö ristikoita.
Vilkutin
16.10.2009, 10:24
KIITOKSIA HOPPALA!! Olen tuosta kuullutkin joskus mutta nytten jäänny tuo asia huomioimatta, tarvii testata.
Vilkutin
19.10.2009, 17:57
Kyllä toi kartaanin asennon fiksaus poisti ton vapaalla rullaamis äänen, hieman meinaa ravistaa vieläkin... tietyllä nopeudella, taidan ajaa vian ulos.
Kyllä toi kartaanin asennon fiksaus poisti ton vapaalla rullaamis äänen, hieman meinaa ravistaa vieläkin... tietyllä nopeudella, taidan ajaa vian ulos.
Tein just samat temput omaan Suitsaan ja autto pirusti:D Hoppalalle Kiitos!
Vilkutin
01.11.2009, 20:53
Noniin nyt ois takaperän uloinpinjonin laakeri ja stefa uusittu... lukko pelaa kyllä
MUTTA
kun pinjonin laipasta pyörittäää tuntuu todella pieni välys mikä on pinjonin ja lautaspyörän välissä...
mutta ennenkö vetovälittyy pyöriin asti niin laippa pyörähtää noin 1/8 kierrosta, eli lukko antaa noin paljon periksi, muilla palalukon käyttäjillä samoja ominaisuuksia.
härdelli
02.11.2009, 08:25
Osan kardaani ravistuksesta voi aiheuttaa et ja taka ristikon kulma erot. Vaikutus lienee lähellä pooristaan väärään asentoon kasattua kardaania. Ristikko nivel kun ei ole vakionopeus nivel, vaihtuko se kardaanin nopeus 4 kertaa kierroksella?
Kyllä se palalukko tekee sitä välystä sinne perään, en tuosta olis vielä huolissaan.
Ja mitä voimansiirron kestävyyteen tulee niin mulla on kolmeykkösillä menny neljä murrosta puolessatoista vuodessa ja mikä siitä tekee niin ihanan asian on se että kolme kertaa myös kruunu on hajonnu ja tehnyt vetarista selvää...
Toki mulla on samurain akselit että niitä vetareita ei ihan jokapuussa kasva.
Vilkutin
02.11.2009, 11:22
Onko sulla lukko edessä?
Unohtu mainita että on, ja voi olla että ei rengaskoko ole näihin vaikuttanu,nilkka ollu enemmän ja vähemmän suorana ku on poksahtanu...
Vilkutin
21.11.2009, 13:45
Noniiiin...
Tilanne on se että rengasta tarvii saada ulospäin... Kelläään heittää tietoa millasella vanteella tollasen 31" /12.5 pokkerin sais tuonne kiinni niin ettei ottais jouseen kääntäessä?
10.5pokkerilla ja jotkut spaceritkin, tilanne on jo aika lohduton.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/ahdasta+tulee.jpg
siinä sitten koittaa sovittaa näitä:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/pokkerssit+kyydissa.jpg
Eli mikähän ois viisainta?
8x15 vanne, millä offsetilla? Ylileveetäkäään viittis pistää ettei tulis renkaat tarpeettoman paljoa kaarista ulos.
8x15 vanne, millä offsetilla? Ylileveetäkäään viittis pistää ettei tulis renkaat kaarista ulos.
Varmaan se perus -20. Ei kai oikeen isommalla luvulla taida olla valmiina tai sit tekee/teettää. Luultavasti tulee kivasti kurkkiin kaaresta ulos tai ottaa sinne jouseen kiinni kääntäes. :cool:
Itellä noi 10,5 sirocot et-12 7"+beadlock vanteilla ei mahdu 5 sentin levikkeen sisään. Kurkkii jokusen sentin yli ja kun kääntää tappiin, ni jousiin ja runkoon raapii.
8"mangels on -24 mutta ei muutama milli taida kesää tehdä.
Beadlockit oli varmaankin tulossa?
Vilkutin
22.11.2009, 17:35
En tiedä, veikkaan että hommaan normivanteet... ilman bedlock siispä. Kerran on rangesta lähteny rengas vanteelta. Joten uskosin pärjääväni ilmankin.
En tiä sitten mikä noissa nykysissä mangelsseissa on offsetti kun ne ja jotkut spacerin lisut ni mahtuu kyllä 31" sirocco ja trial ade kääntyilemään ilman kiinniottoja.
Huomenna yhelle etuvanteelle oikee pokkeri ja auton alle ni näkee kuinka paha tilanne on.
Muuttuukohan paremmaksi pahemmaksi tilanne, kun renkaat vaihtaa tolta 7" vanteelta 8":lle... tarkoitan että jos 7lla mahtuu kääntymään ni mahtuuko myös 8", jos olettaa että offsetti sama.
Vai onko vaikutus kuinka pieni?
En tiedä, veikkaan että hommaan normivanteet... ilman bedlock siispä. Kerran on rangesta lähteny rengas vanteelta. Joten uskosin pärjääväni ilmankin.
En tiä sitten mikä noissa nykysissä mangelsseissa on offsetti kun ne ja jotkut spacerin lisut ni mahtuu kyllä 31" sirocco ja trial ade kääntyilemään ilman kiinniottoja.
Huomenna yhelle etuvanteelle oikee pokkeri ja auton alle ni näkee kuinka paha tilanne on.
Muuttuukohan paremmaksi pahemmaksi tilanne, kun renkaat vaihtaa tolta 7" vanteelta 8":lle... tarkoitan että jos 7lla mahtuu kääntymään ni mahtuuko myös 8", jos olettaa että offsetti sama.
Vai onko vaikutus kuinka pieni?
7 tuumases mankelis tais olla et -12. Jos tuo 10,5 levee on mahtunu kääntymään noine hyvineen, niin ei välttämättä enää 12,5 mahukaan, saattaa pullottaa reunat sen verran enempi "yli". Beadlokki tietty vähä helpottaa tilannetta.
Vilkutin
23.11.2009, 11:22
joo ei toi 12.5 mahdu milläään tosta kuvasta kun katsoo kuinka lähelle toi 10.5 menee jo.
TML ois tarjolla 8x15, -20ET... se vois olla mahdollinen? Nää houkuttais tietty halvan hinnankin takia.
Sitte löytys 8.5x15 -25ET Nää turhan kalliit dodzit metsään rikottaviksi.
TAI 10 x15 -44ET ( EI HOUKUTA SUPERLEVIKKEIDEN TAKIA)
Vilkutin
23.11.2009, 19:32
Vaikuttais siltä että tilaan 8" leveenä -20ET, kuulemma jo -19ET piisaisi.
PASKA LAATUNEN KÄNNYKUVA
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/iso+ja+pieni.jpg
Millä sä oot syöttänyt noita renkaita? Hieman paisunut padasjoen reissulta, vaik onhan siit jotakuinkin vuosi jo. Mut ajattelin et vois kokeilla omille renkaille samaa ruokavaliota.:D:D
Vilkutin
23.11.2009, 21:10
erikoisruokavalio... :D kasvaa etenkin leveyssuunnassa aikas äkkiä.
Vilkutin
06.12.2009, 19:50
Nyt on alla TML 10" R15, -44ET nojooo ulospäin tulee hieman... MUTTA SOPPII!
Etujousien etupuolelta joutu ottamaan pultit pois niistä pannoista mitkä pitää jouset linjassaan, tarvii pantojen väliin hitsata latta mikä pitää pannan kuosissaan.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Rikun%20reintsi/PC060008.JPG
Vilkutin
24.12.2009, 21:13
vähän käytiin testaamassakin... lipes rengaspaineet vähän alle ilmeisesti 0.1 - 0.2 ni irtos renkaalta, ja siististi ajaen.
0.5 pysy hyvin päälle mutta eipä se rengas enään niin hyvin elänykkään. Betlokit ois kova sana.
Ohessa pieni video:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/Off-Road/2009/offia_lahtisella_12.12.avi
Vilkutin
06.02.2010, 22:04
tässä pe ja la päivän aikaan saannoksia... kelpaa ruveta kaaria pistään kiinni kun kori on "siisti"
kaukaa kaunis, läheltä vähempi kaunis...
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/SJ+maalaus+6.2.2010/
Ruusulehto
06.02.2010, 22:22
Uljasta puljasta.
¤Offi-Osku¤
06.02.2010, 22:23
Nyt on hyvä kaarien asennuksessa raapia uudet maalipinnat ;)
Samuraipoju
06.02.2010, 22:55
Komia peli tulee, Tohon viä kehikko ympärille. :)
tässä pe ja la päivän aikaan saannoksia... kelpaa ruveta kaaria pistään kiinni kun kori on "siisti"
kaukaa kaunis, läheltä vähempi kaunis...
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/SJ+maalaus+6.2.2010/
Mitäs väriä survasitte puskureihin? Ja siistittekö yhtään noita mun tekemiä riipunsuojia vai jäikö sellaseks tehdyn näköseks?
Vilkutin
07.02.2010, 21:05
tehdyltä näyttäää riipunsuojat, mitä sitä hyvää muuttamaan.
Mjooo kaarihommaa kanssa mietin mutta totesin että toi maalipinta on sitä luokkaa että sen voi paikata varsin helposti pensselillä.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/SJ+maalaus+6.2.2010/valamis/P2070142.JPG
Offipiru
08.02.2010, 18:27
Ai aijai! kun on nätti sininen! :D
Vilkutin
13.02.2010, 21:16
kertokaahan nyt pitääkö moottorinlämpöanturin olla ylä vai alavesiletkussa? Termarikotelossakin ois joku paikka mutta sinne on katkastu 8mm jenkatappi ni son ns. poissa pelistä.
Ylävesiletkussa on anturi nytten, ja tiellä ajaessa lämmöt ei nouse kun 60-70c.. sitä en muista / tiedä onko termaria vaihdettu ikinä.
Etuakselin laakeri/tiivistesarja ois tilattu, murrokset saapi pysyä vielä entisinä ei ne niin paljoa nakuta. Kuhan ei vaan sitten tulis mitään ylimäärästä tuhoa kun se sieltä hajoaa.
sen jälkeen sitten kaaria tilaamaan ja kasaamaan. Sitten katotaan missä vaiheessa kevät on että ajetaanko vappusafari ensin vai koitetaanko saada bedlockkeja jo ennen sitä.
HJ60_Jussi
13.02.2010, 23:10
Kumpikin noista letkuista on väärä paikka. Ylävesiletkussa ei kierrä kuuma vesi ennenkuin termari aukeaa ja alavesiletkussa se on jäähdytettyä vettä. Kyllä pitäs se paikka muualta löytää.
huru-ukko
15.02.2010, 20:42
Mistä on noin kähyt levikkeet lähtösin???
Vilkutin
15.02.2010, 21:38
empäs tiedä tarkemmin... mutta saahan niitä vaikkapa:
http://www.offivaruste.com/catalog/product_info.php?cPath=93&products_id=647
Vilkutin
28.02.2010, 17:34
nyt ois uus made in japan, syyläri jostain trukista, paikallaan. 3kennonen vanhan 2kennosen sijasta.
Niitä muuten löytyy vielä 100€ hintaan jos jollain tarvetta...
kuvia otan ku kerkeen.
¤Offi-Osku¤
28.02.2010, 17:47
Sopiko helposti suikkaan?
Vilkutin
01.03.2010, 11:04
sopi, alavesiletku väärällä puolella... mutta irtokulma ja pätkä putkea väliin. Helppo homma, kiinnikkeet todella helppo tehä.
Kertokaahan SJ miehet mihin susukiin mahtuis kivasti resident hapa II LA-puhelin... saiskohan upotettua hanskalokeron päälle. Vai onko takana ilmaputkia kovinkin lähellä.
¤Offi-Osku¤
01.03.2010, 18:06
Tais ilma putket mennä siinä heti yläpuolella en kyl nyt muista varmaksi ja johtoja siellä menee nippu. Juuri omasta sahailin kunnol koloo mut ei muist varmaksi.
Vois olla tarvetta syylärille, mut juuri nyt ei oo ylimärääsii lateja ostella :(
Laita se vaan kattoon kiinni taustapeilin yläpuolelle. Asiasta kolmanteen onkos sulla se mun PMRrä?
Vilkutin
02.03.2010, 07:28
Pertsi:
Sun PMR on hiluxin hanskalokerossa :D
Mulla ois muuten varmaan yks 27mokoma jouten, halvalla... mutta ei sovi sj jos kiinnostaa.
Ode tarjos kans kattoa että johto ois kyrväkkäästi, mutta totetsin että minkä puukko heittää sen massa peittää ja kojelautaan reikää.
Luonnossa ei näytä ihan näin kauheelta, kun massa kuivunu mataksi ja salama ei käytössä.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/laa+turaus.jpg
Antenni tulee varmaan apparin puolen A-pilarin kohalle, ei tietty ihanteellinen paikka antennille mutta siinä ois valmis paikka ja reikä, ja helppo ois vetää piuhat.
Ilmaputki menee tossa takana mutta mahtu aikas kivasti,
Osku,
Voin tässä joku päivä näpsiä syyläristä kuvia, kyllä niitä vielä saapi. Tarvis oikein itellekkin ostaa varastoon yksi, kun ois kiinnityksen valmiina. Ja ne on vieläpä uusia syyläreitä.
Vilkutin
03.03.2010, 09:17
Laittelin ton antennin kiinni, apparin puolelle, tuulilasin alanurkkaan.
Mutta SWR mittari näyttää hassuja, 1.6W lähetystehoa, ja se toinen lukema (ristimittarissa) huitelee jossain 4-6 välillä...
Vaikuttaako antennin PAIKKA mittarin antamiin arvoihin. Jos siirtäsin antennin katolle, missä se tietty paras olis niin oisko odotettavissa että arvot korjaantuis. Resident harryn mukaan pitäis olla, 1-1.8
Rekisteröimätön
03.03.2010, 12:14
Eihän se mikään parhain mahdollinen paikka ole antennille mutta kyllä se siinäkin toimii! Antennistahan pitäisi löytyä säätö mahdollisuus tuohon swr:än säätämiseen...
Vilkutin
03.03.2010, 17:57
nyt rupee olee arvot kohallaan...
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/swr+mittari.jpg
¤Offi-Osku¤
11.03.2010, 21:42
Missä on kuva syyläristä? Tarttis ostaa syyläri pika pikaa..
Rolpatti
11.03.2010, 22:34
ton harry II saa lähettämään enempi kun laittaa siihen muistaakseni maavalinnaks "E"
Vilkutin
30.03.2010, 15:09
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2010/uus+syylari/
tämmönen... 100€ niitä voin hommatta muillekkin halukkaille.
Vilkutin
01.04.2010, 10:31
vinssin asennusta ois tarjolla pyhien aikana, toivon vaan että K9 tabor sopii tollaseen pikkuautooon, siihen kylkeen vielä langaton kauko-ohjain...
Vilkutin
05.04.2010, 17:18
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2010/warni.JPG
Siinä se sitten ois...
Vilkutin
14.04.2010, 21:50
kuvat löytyy nykyään osotteesta:
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2010/Oma+SJ413/
Vilkutin
14.04.2010, 21:51
kuvat löytyy nykyään osotteesta:
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2010/Oma+SJ413/
ja sitten vuosia taaksepäin selaamalla lisää.
Vilkutin
25.04.2010, 22:14
arbin tehokkaampi kompura tuli väsättyä, johdotus ruma, mutta jos joskus lukon laittais ni en viitsinyt pilkkoa johtosarjaa, enkä toisaalta vedellä kaikkia piuhoja uudestaankaan,
positiivinen yllätys oli että pokkerssin pudottua vanteelta toi rääpäle kompura lupsautti sen takas vanteelle.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2010/Oma+SJ413/kompura.jpg
Vilkutin
05.05.2010, 20:48
Jä täältä löytyy meidän vappusafari toimintaa, kokoa on sitten se 2gb, suosittelen lataamaan koko tiedoston ensin koneelle ja sitten katsomaan.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/2010/Vappusafari+2010_720p.wmv
Vilkutin
04.09.2010, 23:22
mistähän kannattaisi tilailla suzukiin tuplanivel takakartaani, on toi laatikonpään kulma niin raaka että jyristää 60km/h aika pahasti. Ja takaakin jo ristikon kuppien pesät väljät. Ei pysyny kupit enään hitsaamalla kiinni.
PeteTurku
05.09.2010, 12:38
mistähän kannattaisi tilailla suzukiin tuplanivel takakartaani, on toi laatikonpään kulma niin raaka että jyristää 60km/h aika pahasti. Ja takaakin jo ristikon kuppien pesät väljät. Ei pysyny kupit enään hitsaamalla kiinni.
http://www.puresuzuki.com/drivelines.htm
http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/product_info.php?cPath=101_121_807_826&products_id=1766
Vilkutin
05.09.2010, 14:15
jooo, pure suzukista kattelin 380€ näkyis olevan plus kulut, onkos kukaan tilaillu tuolta suoraan?
Trailgearin sivuilta kattelin kanssa mutta en löytäny,
tarvinee ruveta ebayta selaan kanssa, näyttäis toi 1000€ olevan aikas paljon 400€ kartaanista.
Vilkutin
07.09.2010, 20:46
niiin etuakselin täydellinen tiivistesarja ois paikallaan...
jakolaatikon kannatin rauta repes, sitä tarvii ruveta vahvistelemaan. Samalla vaihtaa päälaatikon stefa, mistä lähtee jakolaatikkooon, kukaan koittanu saako stefan vaihdettua pelkästään jakolootan pudottamalla, eli tarviiko päälaatikko pudottaa vai saako ronkittua lootan ollessa paikallaan.
Ruusulehto
01.11.2010, 19:45
Ettei vaan olis ollu venttiilit rakosellaan nois paris pytys. En oikeen jaksa uskoo et olis muuten tommosia lukemia
Ruusulehto
01.11.2010, 21:09
1 ja 3 vuotaa 100% pakopuolelle, muut kampikammioon.
Eli väljä ja venttiili vikanen
Tulee vielä samanlainen öljypoltin ku kirahvinkuljetuskopista :D
Vilkutin
01.11.2010, 21:40
sitä en kyllä tajua että kone toimii niin hyvin, ja päästöt tuli kerrasta että heilahti jne...
Ruusulehto
04.11.2010, 21:05
Se on ollu rikki se jorin mittari
Vilkutin
27.11.2010, 13:06
jooo, mittauksessa oli vikaa. Nyt lukemat ok :D
Vilkutin
25.02.2011, 09:23
Minkäslaista esim. weberiä tuollaseen 1.3 voimamottiin pitäis ruveta miettimään? Parista liikkeestä kyselly muttei tullut vielä vastauksia.
DarkestMessiah
25.02.2011, 14:37
Minkäslaista esim. weberiä tuollaseen 1.3 voimamottiin pitäis ruveta miettimään? Parista liikkeestä kyselly muttei tullut vielä vastauksia.
Eikös se kannattais samantien laittaa swiftin 1-pisteruisku kiinni?
Tuossa (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29388) hyvä ketju aiheesta ;)
Vilkutin
25.02.2011, 18:21
sellanen swiftikin ois pihalla, mutta ei jaksa... kaasarillakin tuntuu pärjäävän niin kivasti. Ja olen sitä mieltä että mitä vähempi moottorissa on sähköjä sen varmempi se on.
Weber 32/36 DGV
Siinä se ja muuta et tarvi!
Ja piste.
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Vilkutin
01.03.2011, 09:06
kaasutin expertiltä on tulossa joku parikurkkunen veperi, tai iteasiassa on jo matkahuollossa.
toivottavasti pelaa.
Nojoo, kiinni ois ja melkosen kivasti istu kyllä. Ilman putsariin menevää letkua joutuu vähän muokkaamaan, tulee liian jyrkkä mutka muuten.
Rupes käymääänkin kivasti kun sääti sytkää reilusti, ihmetyttää vaan että miksi sitä sytkää joutu muokkaamaan?
Sitä mietin että oisko viimesellä ajoreissulla kaasun hirttäessä kiinni, remmi hypänny pykälän pieleen.
Onko kyllä susuki miehelle varsin sopivan olonen kaasari tuo Juh@H suosittelema yksilö.
Vilkutin
19.04.2011, 06:10
Weberi ajossa, hiukka tukkosuutta alakierroksilla. Muuten ok.
Uus jakohihna + kiristin.