19.08.2004, 10:42
Haaveena - ja nähtävissä olevassa tulevaisuudessa mahdollisena toteuttaakin - olisi hankkia perheeseen kakkosautoksi vanhahko maasturi. Käyttötarkoitus olisi kaikenlainen retkeilyyn ym. liittyvä ajo huonoillakin teillä mm Lapissa, perheen lomareissut ja ehkä maastoajotaidon kehityttyä safarityyppinen autoretkeily mm. itärajan takana.
Auton pitäisi olla pitkää mallia; vähintään neljän ihmisen lisäksi pitäisa maihtua kasa leirivarusteita ym.
Vaan kumpi olisi aloittelevalle maastoautoilijalle parempi; pitkä Land Rover 109/Defender vai Toyota HJ 60/61 tai BJ 45 tai 75? (Vakuuttuneet Lantikka- ja Toyotamiehet - kehukaa ja perustelkaa!)Toyotoita lienee huomattavasti enemmän tarjolla...
Miten autoa kannattaisi rakennella? Mitään metrin korkuisia ja puoli metriä leveitä maastoläskejä ei ole tarkoitus hankkia, mutta esim. alustan vahvistaminen ym ehkä kannattaisi?
Minkälaisen "paketin" saa noin 8000 eurolla? 80-luvun alkupuolen HJ-Toyotoista pyydetään kai
tuollaista kolmea-neljää tonnia tai vähän yli? Jos toisen mokoman laittaisi vehkeen peruskunnostukseen ja kevyeen maastovirittelyyn. Kannattaako?
Lantikat vaikuttavat kalliimmilta - maksaako Lantikan "imago" jotain?
Vinkkejä, neuvoja ja myös tyrmääviä vastauksia vastaanotetaan mielenkiinnolla!
(Lisättäköön vielä, että olen aika "kädetön" itse tekamään autolle isompia korjauksia tai virityksiä Vinkkejä edullisista korjaus- ja rakentelupajoista Etelä-Suomessa kaipaan myös!)
Note! This message was posted anonymously!
Auton pitäisi olla pitkää mallia; vähintään neljän ihmisen lisäksi pitäisa maihtua kasa leirivarusteita ym.
Vaan kumpi olisi aloittelevalle maastoautoilijalle parempi; pitkä Land Rover 109/Defender vai Toyota HJ 60/61 tai BJ 45 tai 75? (Vakuuttuneet Lantikka- ja Toyotamiehet - kehukaa ja perustelkaa!)Toyotoita lienee huomattavasti enemmän tarjolla...
Miten autoa kannattaisi rakennella? Mitään metrin korkuisia ja puoli metriä leveitä maastoläskejä ei ole tarkoitus hankkia, mutta esim. alustan vahvistaminen ym ehkä kannattaisi?
Minkälaisen "paketin" saa noin 8000 eurolla? 80-luvun alkupuolen HJ-Toyotoista pyydetään kai
tuollaista kolmea-neljää tonnia tai vähän yli? Jos toisen mokoman laittaisi vehkeen peruskunnostukseen ja kevyeen maastovirittelyyn. Kannattaako?
Lantikat vaikuttavat kalliimmilta - maksaako Lantikan "imago" jotain?
Vinkkejä, neuvoja ja myös tyrmääviä vastauksia vastaanotetaan mielenkiinnolla!
(Lisättäköön vielä, että olen aika "kädetön" itse tekamään autolle isompia korjauksia tai virityksiä Vinkkejä edullisista korjaus- ja rakentelupajoista Etelä-Suomessa kaipaan myös!)
Note! This message was posted anonymously!