View Full Version : PORTAALI GEE
noita kun ruvetaan yhdistelemään niin hyvä tulee.
elikkä g-mersu,volvon portaali,levyt joka kulmassa isot pyörät,6 syl turbo moottori (haussa),automaattivaihteisto(haussa)
Mikä jakolaatikko tuohon tulee, suzukin?
sisäpiirin veikkaus... G n oma :eek: ja kulkee eteen ja taakse, muttei yhtaikaa...
Mä mitään tiedä mut miksei mersun oma?
Eikös 463(?) tai siis nämä uudemmat jakikset pyöri jo normaalisti? Ja pitäisi kestää.
-sami-
Eikös 463(?) tai siis nämä uudemmat jakikset pyöri jo normaalisti? Ja pitäisi kestää.
-sami-
Kestävyys ei varmasti tuota tuskaa, saatavuus kylläkin. Tai kai noitakin saa uutena Vehosta.
TeamEetu
21.09.2008, 16:54
Orkkis jakolaatikko sinne tulee ja vielä toi vanha mikä pyörii "väärään" suuntaan.
noniin akselit olisi tukivarsien kiinnitys paikkoja vaille valmiit puhallukseen ja maalaukseen.
ja kyllä jakolaatikko pysyy alkuperäisenä. hyvinkin yksinkertaisella toimenpiteellä.
juu peukkua tälle rojektille, tiesin että G sai hyvän kodin :cool:
- joko Mikkeliin...
eikös mikkeli ollut jo täynnä? ei taida kyllä muutenkaan valmistua ihan siihen on noita asunto juttuja menossa.
sisäpiirin veikkaus... G n oma :eek: ja kulkee eteen ja taakse, muttei yhtaikaa...
Heheh!
Kysykää Viikarin Villeltä, kyllä se voi kulkee eteen ja taakse yhtäaikaa?
TeamEetu
21.09.2008, 20:08
On kuultu huhua semmosesta mersusta.
Heheh!
Kysykää Viikarin Villeltä, kyllä se voi kulkee eteen ja taakse yhtäaikaa?
niin just :D siks kirjuutinkin että tää ei...
Mites,tuleeko oikeen kilpiin vai pysyykö punalappusena?
Uteliaisuus voittaa ja pakko kysyä et kopeloidaanko jakista
vai akseleita ton pyörimissuunnan parantamiseks?
Ja lykkyä hienolle rojektille,näitä on mielenkiintoista seurata.
kyllä sitä kilpiin koitetaan tyrkyttää,jotkut katsastus renkaat kyl pitäis sit löytää.tuossa edellä olevassa etu-akselin kuvasta löytyy resepti pyörimissuunnan muutokseen.
kyllä sitä kilpiin koitetaan tyrkyttää,jotkut katsastus renkaat kyl pitäis sit löytää.tuossa edellä olevassa etu-akselin kuvasta löytyy resepti pyörimissuunnan muutokseen.
...eli kaatopullona peräöljyä :D:D:D - aina ja heti kun peli on selällään, niin appari vaihtaa etusen ölpät...
Pientä Iltapäivä Puuhastelua Vakio Akselit Helv....
TeamEetu
26.09.2008, 15:13
Runko odottamassa jatkokäsittelyä. Ehdin ennen FROM:mia roiskiin kuvia.
`Perusteellista` meininkiä...hienoa katsoa että jollakulla on virtaa tehdä asiat kunnolla....
...jos tarvii alkup takarunkoa, niin täältä saa kun hakee ennen romu-ukkoa
sais ton poikkipalkin ja koukun jos tahtoo...:p
teameetu käynyt tehtaalla vakoilemassa rojektia.:mad
mitä tuo taka runkokäsittää.takana jousi lautaset ruvennut pehmiään,tarvis uusia.ihme mätä kasoja tuo pee myy!!!!:D
teameetu käynyt tehtaalla vakoilemassa rojektia.:mad
mitä tuo taka runkokäsittää.takana jousi lautaset ruvennut pehmiään,tarvis uusia.ihme mätä kasoja tuo pee myy!!!!:D
hah ! vi..u - tulkaa hakemaa takuuna uudenveroinen takarunkelo, ihan niin pitkä pätkä kun tarviitte ...kele ! eikä maksa mitään !
eiku oikeesti, on HYVÄ runko, tukivarren korvat laikattu pois, muutoin mainio, ja nyt olis todella helppo vaihtaa... hopitihop
projekti taas kotona.kiitos timolle ja erityis kiitos nikolle upeeta jälkeä. hirveet ajo halut päällä wrum.wrum:D
Rekisteröimätön
30.10.2008, 18:04
Kyllä ne juukalaiset sepät osovaa nää maasturijutut.
Jokos kohta koppa on paikoillaan! :D :D :D
kohta..kaikki saatiin koe kasattua ja purettua maalausta varten,kyllä tolla orivedelle tullaan ajamaan. toivottavasti:D
Kyllä se projekti hyvältä näytti, Oriveden ajopäivää odotellessa! :D
TeamEetu
01.11.2008, 21:44
Muutama huono kuva akseleista ja muista kasausta vailla olevista osista. Akselit odottaa hiekkapuhallusta ja uutta maalia.
Mistä nuita tukivarren puslia olet hommannut? Tai toisin sanoen missä on edullisimmat?
Hienoja laitteita nää mersut!
TeamEetu
15.11.2008, 19:10
Mukava asenntaa jarruja kun on puhtaat ja uudet osat. Sitten vielää koppan nosto paikoilleen.
Tänäänhän piti jo ajaa :D
Ei vaan, näyttäähän tuo hyvin projekti etenevän. Jos vaikka pikkujoulusafarille sitten?
TeamEetu
15.11.2008, 19:19
Ei tarvi kun tankki kiinni ja akku niin voi ajaa.
TeamEetu
15.11.2008, 19:29
joudutaan levikkeen tekoon
TeamEetu
15.11.2008, 19:31
Ai niin toyotan puslat käy meseen..
Tänäänhän piti jo ajaa :D
Ei vaan, näyttäähän tuo hyvin projekti etenevän. Jos vaikka pikkujoulusafarille sitten?
PITI AJAA ORIVEDELLÄ MUUTTA KUN PERUTTIIN NIIN EI RAKENNUKSELLA PIDETTY KIIRETTÄ,HUOMENNA ON TESTI AJO. VÄHÄN KORKEAHAN SIITÄ TULI MUTTA KOKEILLAAN MILTÄ TUNTUU.:)
Täytyy tulla "vakoileen" testiajoa,pistä viestiä ajankohdasta! :D:D:D
Mistä nuita tukivarren puslia olet hommannut? Tai toisin sanoen missä on edullisimmat?
Hienoja laitteita nää mersut!
LJ PUSLAT KÄY ON NOIN PUOLET HALVEMMAT.
Hyvältä näyttää! :) Minkä kokoiset pyörät?
Hienoa pukkaa - meni oikeisiin käsiin tämä yksilö... välitykset TAKUULLA kohillaan, jollei oo, niin saa palauttaa... ;)
livenä eilen paikanpäällä kävin, oli akselit vielä osina, ja koppa pihalla, hyvin etenee homma !
Hyvältä näyttää! :) Minkä kokoiset pyörät?
39,5X16,5X16 KOKEILLAAN NYT TOTA RENGASTA
... VÄHÄN KORKEAHAN SIITÄ TULI MUTTA KOKEILLAAN MILTÄ TUNTUU.:)
Luvalla sanoen, siltä näyttää :)
Ei tuu ihan heti ves kynnyksestä sisään :D
On se hyvä että on toisetkin pitbullit tällä suunnalla. niin ei tarvi kuunnella yksin boggerimiesten v**tuilua :)
Luvalla sanoen, siltä näyttää :)
Ei tuu ihan heti ves kynnyksestä sisään :D
JOO OPITTIIN KERRASTA ETTÄ JUUASSA ON SYVÄT OJAT:D,KUN EDELLINEN OLI AIKA SYVÄLLÄ.
VOIS SITÄ VAKIO JOUSILLAKIN KOITTAA.
lähes onnistunut koe ajo suoritettu:)
moggi-samuli
16.11.2008, 19:40
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?
Hyvältähän se näyttää! Loppu riuhtasu ja kovaa ajoo:D
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?
Aina kyselemässä!!!
Unohda jo koko juttu......
-sami-
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?
Onko akselit jo haettu? :)
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?
jouset vaihtuu vielä,vanteet niin sisällä kuin mahdollista,täytyy etsiä armollinen katsastusmies niin sitten.
Hyvin se mersu näytti toimivan jokos on kotiuduttu Pälkäneeltä :D:D:D
On se hyvä että on toisetkin pitbullit tällä suunnalla. niin ei tarvi kuunnella yksin boggerimiesten v**tuilua :)
ensimmäisen vähän kovemman testiajon jälkeen voin sanoa ettei tarvi olla huolissaan boggeri miehistä:D
kuvia kuvia tosipuuhista
ei ehtinyt kuvailemaan oli kiire ajella:p
auto toimi yli odotuksien:D
muutaman kerran kaato oli aika lähellä tai ainakin tuntui siltä:)
...muutaman kerran kaato oli aika lähellä tai ainakin tuntui siltä:)
Mitä nyt vähän keventeli jossain kohtaa :D Seissy kato sen aikaa, että täytyy paikkoja notkistella!
Ei ne "shitbullit" mitenkään huonolta näyttäneet ainakaan tuollaisella kelillä / tuossa maastossa.
tosta ruvetaan laittaan uutta konetta,pitäis jaksaa shitbullienkin pyöriä:)
Mikä kone tämä on tarkalleen? Kuvasta en muuta näe kuin kuusi sylinteriä, diesel ja MB. :D
tosta ruvetaan laittaan uutta konetta,pitäis jaksaa shitbullienkin pyöriä:)
Oikein! Kone siis löytynyt näköjään.
Joululahjat jaettu teillä pukin toimesta vähä myöhässä :D ???
sisua45: Joku 300 turbopata sen piti kait olla, jos on suunnitelmassa pysytty edelleen?
Näyttää kovin OM603 turbo-automaatilta.
Meinasitko pitää vakio säädöissä/palikoissa?
Näyttää kovin OM603 turbo-automaatilta.
Meinasitko pitää vakio säädöissä/palikoissa?
sehän se on. koitetaas ensin aika vakiona ettei luotettavuus kärsi liikaa, olikos sullakin tollanen mylly g:ssä kiinni. parin viikon sisällä pitäis kone saada kotio niin pääsee asentamaan:D
HYVÄ !
nyt sitten vedät uuden nokkaketjun sinne ENNEN asennusta, vaikka kuka sanois mitä !!!
jos tohon tarviit manuaalia, niin soitapa
tepa250d
29.12.2008, 21:13
HYVÄ !
nyt sitten vedät uuden nokkaketjun sinne ENNEN asennusta, vaikka kuka sanois mitä !!!
jos tohon tarviit manuaalia, niin soitapa
eikös mersun ketju kuulu aina hiukan rallattaa:D
TeamEetu
18.01.2009, 18:38
Voima lähestyy mersua kuuden sylinterin muodossa. Vaatimaton tavote olisi 14.2. nokian ajeluihin mennessä kasata. Tässä moottorissa on paljon enemmän sähköjohtoja kun edellisessä.
sehän se on. koitetaas ensin aika vakiona ettei luotettavuus kärsi liikaa, olikos sullakin tollanen mylly g:ssä kiinni. parin viikon sisällä pitäis kone saada kotio niin pääsee asentamaan:D
Joo..ehkä joskus ens kesänä on, tai ois pitänny olla jo viime syksynä. Tekniikkahan on ollu hallussa jo kohta vuoden, mutta jotenkin aikataulu lipsahtanu..
http://www.clicksmilies.com/s1106/alles_moegliche/mixed-smiley-008.gif
Ja sehän sitten helpottaa meikäläistä, kun sie sitte kerrot sanoin ja kuvin paljonko pätkäisit valikardaania ym..http://www.clicksmilies.com/s1106/grinser/grinning-smiley-043.gif
Voima lähestyy mersua kuuden sylinterin muodossa. Vaatimaton tavote olisi 14.2. nokian ajeluihin mennessä kasata. Tässä moottorissa on paljon enemmän sähköjohtoja kun edellisessä.
Ja oljyt on pidetty koneen ulkopuolella:D Kaykos toi sinne ihan suoraan?
ei se johtojen paljous paha homma ole, alipaineet menee samalla tavalla, värejä noudattaen, sammutinhan on melkeinpä ainoa mitä G kaipaa, muistaakseni ruskea linja
johdoista kannattaa kurkata kytkistä, pitkälti samanmoiset värit niissäkin, ja hehkun releen johtosarja kaiketi oli koneessa kiinni, kutosen rele vaan alkuperäsen paikalle, virtalukolta tulevat säilyy orkkiksina ja hehkuvalo ohjautuu sieltä
automaatilta tarviitte a) pakkivalon ja b) P ja N asentotunnistuksen kertomaan startille milloin on suotavaa pyörähtää ja milloin ei
kysyy vaan...;)
huomena puran kaikki yrimääräset tavarat pois koneesta mm ilmastoinnin ja muutenkin putsaan siistimmäksi niin on mukavampi asennella. tehoahan tosta myllystä saa irtoamaan ihan kivasti ja halvalla mutta katotaan nyt mitä tehdään. muuten eetu se nokian" talvisota" on 7.2 että otetaan viikko pois aikataulusta.
ohjaus tehostin tarvisi löytää jostain. LÖYTY JO
TeamEetu
18.01.2009, 21:30
Tuleeko se vaihdelaatikon vaihde tieto laatikosta vai vaihdekepistä. laatikossa ei ollu johtoja kauheen montaa. Tarkotan sitä että ei saa käynnistettyä esim D päällä.
Ja oljyt on pidetty koneen ulkopuolella:D Kaykos toi sinne ihan suoraan?
PIENESSÄ VARASTO ÖLJYSSÄ:D
ei vaan tossa on liuottimet ruiskutettu päälle niin siksi on ton näkönen.
pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.
tommonen kun se olisi huomenna
pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.
sit vaan vähän isompaa turboa ja avot, teholukemat alkaa helposti kolmosella
Rekisteröimätön
18.01.2009, 22:39
sit vaan vähän isompaa turboa ja avot, teholukemat alkaa helposti kolmosella
joo ja väännöt kutosella tai seiskalla
Tääläkin odottaa 6-syl. kone g:n keulalle menoa niin informaatio moottorin asennuksesta ei olisi pahitteeksi.
Tuleeko se vaihdelaatikon vaihde tieto laatikosta vai vaihdekepistä. laatikossa ei ollu johtoja kauheen montaa. Tarkotan sitä että ei saa käynnistettyä esim D päällä.
ei jaksa muistaa, vanhanmallin perässä olleessa tuli laatikolta, nelinapainen liitin kyljessä muistaaksein... Vuorsola vois muistaa tarkasti, sehän on onnistuneen ko. swapin tehny
moottorin kannakkeet sitten kuvien kanssa - se lienee isoin synnytys
mitähän nuo merkatut jutut mahtaa tehdä ja mihinkä pitäisi liittää?:confused:
Oisko ekassa joku sammuttimen rajakatkaisin ja tokassa nopeusmittarin anturi
Näin minä ne luulen...
Toinen kuva kickdown sähköohjaus piuha. Vaatii sen "uros" plugin.
Kolmas kuva; pyöreälle muoviselle jutulle pumpun päällä tulee alipaine virtalukonkautta, eli on sammutus ja siihen päällimäiseen rasiaan tulee letku imusarjalta, syötönsäätö. Muut letkut täytyy liittyä automaatin toimintaan, ei se muuten tuossa pumpun kyljessä olis.
Mun lottorivi:
1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen
2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus...
3. kuva -
- Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myls STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta
- Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle
- imusarjassa ahtopaineanturi/mittari
- Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek:
- Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti...
Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi...
:cool:
Mun lottorivi:
1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen
:cool:
Noi on kylla mikrokytkimet eli tunnistus on sitten tyyppia paalla/ei paalla, mutta eikos toisaalta naftamersuissa kaasu olekkin joko pohjassa tai sitten ei ollenkaan:D
pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.Onko joku vaihtanut isommat elementit pumppuun..? Vakiona tuossa on 5.5 mm elementit, pumpun kyljessähän lukee PES6M55C.
Onko joku vaihtanut isommat elementit pumppuun..? Vakiona tuossa on 5.5 mm elementit, pumpun kyljessähän lukee PES6M55C.
soittelin aikasemmille omistajille nii pitäis olla vaihdettu mutta pitäis ja pitäis. vaihdetaan sitten ite joskus jos ei oo vaihdettu
kyllä sen huomaa sitten kun pistää koneen tulille, on jonnin verran ärhäkkäämpi kun noilla 5.5mm, varsinkin jos sen pumpun on tehnyt ammattilainen.
Hoplaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16676
ja tämä, suuntaa antavaksi, eli on laatikoille 722.3xx
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16677
tommosta tänään elikä purku suoritettu:)
paljonkohan tota kardaania pystyy vielä lyhentään:confused:
alustavan mittauksen mukaan tarvis 4cm lisää tilaa pitkittäin niin ei tarvisi vinssi viedä eteenpäin.
tepa250d
20.01.2009, 20:52
mitkä mootorin korvat meinaat laittaa? 124 korisen moottori kumit vai geen omat.
itse pistin omaan geehen 250 turbo koneen paikalleen ja ei sopinut geen omat kumit turbon öljypohjan kanssa vaan täytyi ottaa vapari koneen öljy pohja ja imujalka että sai sopimaan paikalleen omilla moottorin korvilla.
olen kuullut sellaista suositusta ettei kannattaisi laittaa noita 124 korvakkeita kun ovat öljyvaimennetut. jos sattuu menemään kyljelleen/katolleen nii öljyt valuu pois pitäneekö paikkansa? jos näin on, kannattaapi huomioida korvakkeita suunnitellessa.
t
axo
ei niist tyynysist ainakaan kädessä pyöritellessä mitään ulostu!
eri koneis on sitten eri vaimenteisia :p
MikkoVuorsola
21.01.2009, 17:13
Juu muutta kun kiesi heittäytyy leikkisäksi ja menee selälleen niin 124:sen tyynyistä tulee liemet pihalle, tyynyt rikki jne. ne 124:sen tyynyt ei oikein kestä sellaista moottorin roikottamista.
T:Nimim. kokemusta aiheesta...
Aika jännältä tuntuu ettei ne kestäs roikuttaa moottoria, kun ne samat kumit kestää 500 hepan tehoja. Kuitenkin vedätettäessä minun jären mukaan se moottori pyrkii painamaan toista kumia alas jo nostaan toista ylös. Mut onhan se moottori vaihelaatikkopaketti aika raskas.
MikkoVuorsola
21.01.2009, 17:38
Tässä vielä hiukan täsmennyksiä...
1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen
-juuri näin, päälle pois tyyppinen, tässä tapauksessa ylimääräinen, siirrä tallin hyllyyn
2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus...
-jep,jep, tähän + 12 volttia pyöreällä punaisella abikoliittimellä sisään esim erilliseltä kepin viereen sijoitetulta katkaisijalta ja laatikon paineet pysyy ylhäällä,ja pakko ykkönen paikaaltaan lähtiessä, kätevä kun lähtee kiipeämään esim jyrkkää seinämää.
3. kuva -
- Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myös STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta
Virtalukolta tuleva alipaineletku tähän niin alkaa sammumaan.
- Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle
Tähän letku suoraan imusarjan kyljessä olevasta nipasta, letkussa alunperin olevan solenoidi hässäkän voit siirtää hyllyyn.
- imusarjassa ahtopaineanturi/mittari
- Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek:
Laatikon modulaattori
- Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti...
Ei tarvitse kytkeä. Pumpun perässä, yläreunassa olevasta ruuvista saa säädettyä tyhjäkäyntiä, säädä niin että pysyy käynnissä joka tilanteessa.
Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi...
:cool:[/QUOTE]
Katsokaas mun vanha projekti: Maastomersun korjaaminen, sieltä löytynee jokusia kuvia aiheesta G + OM603 + 722.3
Hommatkaa jostakin G-mallin (83 loppuvuosi tai uudempi) moottorin neliskulmaiset kumityynyt (ei pyöreät kuten tässä autossa alunperin)
tai 309 pakettiauton vastaavat niin homma helpottuu ja tynyt pysyy ehjänä, alkuperäiset moottorin kyljessä olleet korvakkeet kannattaa korvata vaikka itse tehdyillä niin pääsee melko pienellä vaivalla ja runkoon täytyy hitsata korvakkeen kiinntyspaikka esim vahvasta kulmaraudasta.
Ja saa tänne soitellakin jos tarvii jotain vinkkiä 040-5965388
G-miestä autetaan aina kun pystytään.
MikkoVuorsola
21.01.2009, 17:42
Aika jännältä tuntuu ettei ne kestäs roikuttaa moottoria, kun ne samat kumit kestää 500 hepan tehoja. Kuitenkin vedätettäessä minun jären mukaan se moottori pyrkii painamaan toista kumia alas jo nostaan toista ylös. Mut onhan se moottori vaihelaatikkopaketti aika raskas.
Jos se niin jännältä tuntuu niin ei muuta kuin kokeilemaan vaan...
ja kannattaa sitten varata jo etukäteen hiukan liuotinta että saa konehuoneen puhtaaksi.
tepa250d
21.01.2009, 19:29
Jos se niin jännältä tuntuu niin ei muuta kuin kokeilemaan vaan...
ja kannattaa sitten varata jo etukäteen hiukan liuotinta että saa konehuoneen puhtaaksi.
ja mulla mikko sulle vara kumit moottoriin jos satut roikottaa väärin päin:D
KIITOKSET MIKOLLE JA PEE;LLE HYVINKIN KATTAVISTA VASTAUKSISTA. on se kiva kun autaan ,tuntuu olevan katoava asia nykypäivänä. täytyy kl;stä kysellä moita neliskulmasia tyynyjä.
moottorikin sopii pituudesta paikalleen tilaa jäi n;1cm
tarvii varmaan siitä väli kardaanista ottaa vähän pois tulis 2cm lisää tilaa.
tepa250d
21.01.2009, 22:20
noin satasen pala toi neliskantinen kumi tyyny ja tyynyyn kuuluu selllainen "rauta kehikko" mikä ei tule kumi tyynyn mukana vaan täytyy ostaa tai tehdä itte jollei ole alunperin, ja itse tilasin finbenziltä:)
MikkoVuorsola
22.01.2009, 17:33
jostain purkuautostakin voisi löytyä ihan kelvolliset moottorin kumit, ja muistaakseni motonetistä tai muistakin varaosaliikkeistä saattaisi löytyä 309 pakun tarviketyynyjä hiukan sopivammalla hinnalla, ja ne pakun mootorikumit pitäisi muistaakseni olla ihan vastaavat kuin g:ssä, varmistakaa nyt kuitenkin vielä kun saatte tuotteen käteen.
jostain purkuautostakin voisi löytyä ihan kelvolliset moottorin kumit, ja muistaakseni motonetistä tai muistakin varaosaliikkeistä saattaisi löytyä 309 pakun tarviketyynyjä hiukan sopivammalla hinnalla, ja ne pakun mootorikumit pitäisi muistaakseni olla ihan vastaavat kuin g:ssä, varmistakaa nyt kuitenkin vielä kun saatte tuotteen käteen.
moponet:
MOOTTORIN TUKIKUMI MERCEDES 207D--310D "601/602" 77--
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
*07D/*08D --alnro240084 eteen v/o. . . . . . . . . ...... . . . 18-2248 (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Ostoskori%28%2718-2248%20%27%29) 12.00
*07D/*08D alnrot 240085--499999 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Ostoskori%28%2718-2249%20%27%29) 54.00
*09D/*10D alnrot 500001--572627 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Ostoskori%28%2718-2249%20%27%29) 54.00
--------------------------------------------------------
tän päivän katselmuksen jälkeen tarkoitus olisi laittaa ne alkuperäset pyöreät menisi vähemmällä työllä,vai onko ne liian heikot.
TeamEetu
23.01.2009, 19:34
Ei se sinne ihan niin vaan menekkää pelkällä kiinikkeen teolla. Ongelma on se kun etukartaani ottaa kiinni vaihdelaatikon leveään pohjaan. Vanha laatikko oli kapea alareunastaan kun taas tossa on leveä öljytila alareunassa. Jakolaatikko on tyhmästi suunniteltu siinä on vaihdelaatikolta tulo ja etukartaanin lähtö todella lähellä toisiaan. Nyt on ongelma kun ne pirun osat ei mahdu sinne. Onko joku joskus miettinyt tämän kaltasta ongelmaa? Tarvittaisiin pientä ideointia...
TeamEetu
23.01.2009, 19:36
Vielä yksi kuva kun ei edelliseen mahtunut. Tästä näkee kuinka lähellä toisiaan noi lähdöt ovat.
saaks jakista kallistettua ? muinoin GM + th 350 -> th 700 + rangen jakolaatikko oli sama onkelma, meni kallistamalla/kiertämällä jakista muutama kymmenen astetta paremmin
tai sitten suosiolla konelaatikko pakettia eteenpäin... ja vinssi väistää
TeamEetu
23.01.2009, 19:53
Kokeiltiin kallistusta mutta sillon se ottaa laatikon pohjaan sisään joustossa. Loppuu konehuoneessa tila että sen sais riittävän eteen vaikka vinssin ottais pois.
Nosta koko pakettia ylemmäs?
Nosta koko pakettia ylemmäs?
välikardaanin kulma ei riitä.helpoiten pääsis kun tilaisi atlaksen jakolaatikon,on vaan sitä hintaa aika paljon.
tarvii vielä miettiä mitä tekisi.
No, nosta jakolootaa myos? vai riittääkö kardaaneissa vara..? luulis riittävän ku on portot..?
onko karmeet korotukset, jos modatulla panhardilla vähän siirtäis aksilaa..
TEMÄHIK
Aika iso homma.. kannataako?
TeamEetu
23.01.2009, 21:53
Takakartaani on jo nyt tuplaniveltä vailla. sen kulma tulis jo liian rajuksi. Muuten toi vois onnistua nostamalla laatikon perää ja jakolaatikkoa. Kyllä sitä pyöriteltiin ja katseltiin joka suunnalta.
välikardaanin kulma ei riitä.helpoiten pääsis kun tilaisi atlaksen jakolaatikon,on vaan sitä hintaa aika paljon.
tarvii vielä miettiä mitä tekisi.
Tee etukardaani kaksosaseks ja välilaakerointi runkoon. Sillä onnistuu varmasti
Mun mielestä Vuorsolan Mikolla oli samaa ongelmaa omansa kanssa. Sieltä vois löytyä vinkkiä?
No can do.. Laatikon modaus hommia.. Ei ole mikhään homma, jos ;) Edit2: Tuolla runko/etukardaanilla voi vähän resonoida..?
No can do.. Laatikon modaus hommia.. Ei ole mikhään homma, jos ;) Edit2: Tuolla runko/etukardaanillä voi vähän resonoida..?
Onkin mettässä tuo resonointi ihan TOOSI iso ongelma.... :D Ja sitäpaitsi onpa sitä tukilaakeri keskellä aika monessa kardaanissa tässä maailmassa?
No joo, en epäile etteikö toimi.. Mutta töitä teettää..
TeamEetu
23.01.2009, 22:12
Totakin lisä niveltä mietittiin ja ei siihen isoa mutkaa tarvii kyllä tehdä. Eikös hiluxissa ole tämmönen takana jossain 80 luvun mallissa. Tossahan riittäis ettei se jousta tohon laatikkoon. Eli nivel tohon laatikon kohdalle ja loppuakseli sai joustaa ihan vapaasti. Ei ehkä kauheen huono idea.
Takakartaani on jo nyt tuplaniveltä vailla. sen kulma tulis jo liian rajuksi. Muuten toi vois onnistua nostamalla laatikon perää ja jakolaatikkoa. Kyllä sitä pyöriteltiin ja katseltiin joka suunnalta.
Voiko sitä akselin kulmaa vähän modata paremmksi? Mahdollisimman yksinkertaiseen kannatta aina pyrkiä..
Voiko sitä akselin kulmaa vähän modata paremmksi? Mahdollisimman yksinkertaiseen kannatta aina pyrkiä..
mikäs yksinkertainen konsti on modata kardaanin kulmia:confused:
Totakin lisä niveltä mietittiin ja ei siihen isoa mutkaa tarvii kyllä tehdä. Eikös hiluxissa ole tämmönen takana jossain 80 luvun mallissa. Tossahan riittäis ettei se jousta tohon laatikkoon. Eli nivel tohon laatikon kohdalle ja loppuakseli sai joustaa ihan vapaasti. Ei ehkä kauheen huono idea.
jaa tällälailla vai
Siis akseliputken ja navan välistä.. edit: joopa joo
Mikollahan se meni takakardaanin tuplanivelellä,
kuva lainattu Vuorsolan topicista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16943
...entäs koneen kallistus vasemmalle ja jakiksen oikealle... 5 cm puolelleen
mikäs yksinkertainen konsti on modata kardaanin kulmia:confused:
siis ymmärrys virhe. akselin kääntö ei tule kysymykseen, eikä muutenkaa auttaisi kuin murikan puoleiseen niveleen,jakolaatikon pää ei muuttuisi mihinkään
Mikollahan se meni takakardaanin tuplanivelellä,
kuva lainattu Vuorsolan topicista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16943
...entäs koneen kallistus vasemmalle ja jakiksen oikealle... 5 cm puolelleen
Onko Mikko siirtänyt jakolaatikkoa vai konetta?
Ootetaan isännän omaa vahvistusta, mutta näyttäs jakis olevan omalla paikallaan, Mikolla kardaanikulmat tuli "melko" piiiiiitkistä jousista, ja sulla todnäk murikka keskemmällä kuin alkuperäisessä
Kyllähän se akslikulman kääntö jotain vaikuttaa lähtöpäähän, muttei paljoa
Kuinka paljon joutus rajoittamaan sisään joustoa jos ajattelee sitä nykytilanteessa ? Ei porttopeli mahottomia sisään vaadi - ;)
Mikollahan se meni takakardaanin tuplanivelellä,
kuva lainattu Vuorsolan topicista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16943
...entäs koneen kallistus vasemmalle ja jakiksen oikealle... 5 cm puolelleen
Onko tuo mikon laitos samanlaisella tekniikalla, ilman porttoloita? Näyttäs siltä.. ja varmaan tietää tuosta modaamisesta enemmän.. Portot kyllä helpottaa kardaanin kulmissa tuohon verrattuna..? Ei kuitenkaa 54":sia oo tulossa..?
Mikollahan se meni takakardaanin tuplanivelellä,
kuva lainattu Vuorsolan topicista:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=16943
...entäs koneen kallistus vasemmalle ja jakiksen oikealle... 5 cm puolelleen
tais mersun akseli olla vähän enempi reunassa kuin volvolainen. tarvii vielä mittailla jos menisi kallistelemalla joka suuntaan
Onko tuo mikon laitos samanlaisella tekniikalla, ilman porttoloita? Näyttäs siltä.. ja varmaan tietää tuosta modaamisesta enemmän.. Portot kyllä helpottaa kardaanin kulmissa tuohon verrattuna..? Ei kuitenkaa 54":sia oo tulossa..?
mites ne portaalit kardaani kulmiin vaikuttaa,ei taida tulla kun maavaraa ja korkeutta lisää
mites ne portaalit kardaani kulmiin vaikuttaa,ei taida tulla kun maavaraa ja korkeutta lisää
Siis, ei tarvii niin paljon korottaa alustaa kun on portot.. --> (Edit: Rautalankaa vielä) kardaanikulmat pysyy lievempinä..
Siis, ei tarvii niin paljon korottaa alustaa kun on portot.. --> Kulmat pysyy lievempinä..
ei oo korotettu (vakio jouset)
Kysy Vuorsolalta, miten se on tuon toteuttanu..(luultavasti on korotettu jousilla --> no problems) Mutta itse modaisin laatikon kulmaa ja kääntäsin koko pakettia mahdollisimman paljo, mikäli et halua alustaa korottaa enää.. eipäilen että et.? :)
Säästät ainakin monta vikapaikka jos et tuota alla olevaa tee!
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=3433&d=1232742693
MikkoVuorsola
25.01.2009, 16:54
Katsopas, olettekin törmäänneet samaan ongelmaan kuin meikäläinen. Aluksi oli todella lähellä ja meni ohi kyllä kun tallilla zoomaili, metsässä sitten sopivassa kallistuksessa ja kiven kolossa vääntäessä kardaani otti kiinni laatikkoon juuri tiivisteen kohdalle ja työnsi tiivisteen laatikon sisälle ja öljyt ulos. Joku onkin joskus saattanut nähdä meikäläisen G:n ajettuna kenoon kiven päälle ja äijän räikän kanssa väsäilemässä auton alla.
Ongelmasta päästiin kun käänsin kone-laatikkopaketin runkoon nähden hiukan vinoon. eli laatikon takapää on hiukan vasemmassa reunassa, ja sitten mittailin tarkasti että jousituksen normaaliasennossa etuakseli on keskellä runkoa, mun tapauksessani pitkillä jousilla piti panhardia jatkaa noin 30 milliä. Ja tietenkin panhardissa pitää olla todella timmit puslat.
Loppuviimeksi näillä laitteilla ei ola mitään merkitystä vaikka panhardi olisi sen verran pidempi että akseli kulkisi vaikka 20 mm toisessa reunassa.
Niin... se tuplanivel on takakardaanin jakolaatikon päässä, se kuvassa näkyvä takakardaanin lähdön dampperilimppu on poistettu, mikä toki osaltaan hiukan lievetää kardaanin lähtökulmaa, ja sitten tuplanivel. Mitään ongelmia ei ole ollut ja joskus on saatettu hiukan painaa varovaisesti kaasuakin... (1,6 barin ahtopainemittari meni ympäri...)
TeamEetu
25.01.2009, 18:42
Ei ole enää muistikuvaa mersun akseleista mutta tossa portaalissa taitaa olla murikka keskemmällä kun mersun alkuperäsissä. Tossa ei kyllä laatikon kääntely auta. Kartaani osuu joko laatikon kylkeen tai sitten pohjaan jo pienissäkin sisään joustoissa. Välikartaanin ristikoilla ei saa laatikon perää siirrettyä tarpeeksi sivulle tai ylös. Siis ristikoissa loppuu kääntövara.
parin päivän miettimisen ja rauhoittumisen jälkeen kävin vähän mittailemassa ,jakolaatikkoa siirretään n5cm raunaanpäin,kallistetaan vähän sekä pysty että vaaka akselilla ja kone laatikko paketti niin reunaan kun saa sekä hiukan kallistettuna tällöin pitäisi olla riittävästi tilaa kardaanilla. kyllä menee taas helpoksi:D niin ja akselia siirretään panhardilla sivumpaan
.... Joku onkin joskus saattanut nähdä meikäläisen G:n ajettuna kenoon kiven päälle ja äijän räikän kanssa väsäilemässä auton alla....
Jep, siks ajattelinkin, että nimikaimalta kannattaa kysästä kokemuksen tuoman varmuuden vuoksi. :D
MikkoVuorsola
28.01.2009, 16:13
Harjoitus tekee mestaajan ja erehtymien on inhimillistä, mutta saman virheen toistamien olisi tyhmyyttä. Ja jos kaveria voi neuvoa niin minä teen sen ainakin mielelläni, ettei toisten tarvitse edetä yritys-erehdys taktiikalla, ts. keksiä pyörää uudelleen.
Onkos projekti edennyt?
kone keikkuu omalla paikallaan,sais vaan vielä käymään:)
sisään joustossa tilaa ei jää paljon mutta toivottavasti riittävästi.
katotaan ehtiikö "talvisotaan"
vaihdoit(ko)han sen nokkaketjun :rolleyes:
vaihdoit(ko)han sen nokkaketjun :rolleyes:
saattoi olla etten "muistanut" vielä vaihtaa:D
onko se laahain paha vaihtaa ,ketjuhan pitäis mennä vetämällä,vai?
saattoi olla etten "muistanut" vielä vaihtaa:D
onko se laahain paha vaihtaa ,ketjuhan pitäis mennä vetämällä,vai?
ketju menee vetämällä, laaharia varten joutuu vähän purkamaan, mutta ne harvoin on ihan huonoja, jos koneessa on öljyjä ollut
no nyt loppuu kardaanista kulmat ulos joustossa,oli jo vääntänyt kardaanin kieroksi,
onko esim trail-gearin myymässä kardaani kitissä enemmän kulmaa kun tossa alkuperäsesä
meinas olla tiukka mutta mahtui kumminkin ihan hyvin:)
mitenkäs vuorsola oot kaasu vivustot laittanut:confused:
ootko talvisotaan taas tulossa,pääsis vakoileen sun mersusta juttuja,
MikkoVuorsola
05.02.2009, 08:07
Mulla on kaasuvivusto toteutettu niin että olen pultannut siihen koneen takana olevaan lämmityslaitteen imuilma kanavan etuseinään 50X6 mm lattaraudan jonka pää osoittaa vasemmalle, siinä päässä on reikä jossa on G:n alkuperäisen kaasuvivuston "mullinsilmä" ( se alkuperäinen mullinsilmä systeemi oli jo jonkin edellisen omistajan toimesta modifioitu piloille joten sitä ei voinut hyödyntää). Sitten koneessa on samaisesta lattaraudasta vamistettu korvake pultattuna imusarjaan, ahtimelta tulevan putken takapuolelle, siinä on sellaisia valmiita kierteellisiä reikiä. Tässäkin kiinnikkeesä on vaastaava "mullinsilmä". Näiden "mullinsilmien välissä kulkee G:n alkuperäinen kaasuvivuston pitkittäistanko jossa on hiukan modifioitu vipujen asentoa. Tähän pitkittäistankoon kannataa jättää hiukan päittäisvälystä ettei kovassa jäkityksessä kaasu hirtä.
On meinaan melko villi tunne kun kallion reunalla auto villiintyy,
automaatin kanssa se menee ja menee vaan, ja jos samassa käy vielä niin että sammuttimen kalvossa on pieni reikä, niin ei se perkele edes sammu vaikka olisi avaimet otettu virtalukosta, ja jarrut ei vaikuta mitenkään kun pikkupuolella on niin älyttömästi voimaa... sinne se sitten pysähtyi, ison kiven päälle kun kaikki pyörät oli ilmassa...
Ollan kyllä tulossa talvisotaan mutta toisella (oliivin vihreällä) autolla, kyseisestä turbomoottorillisesta kulkineesta on kone purettuna, Turbo, suuttimet, laturi, startti, laatikko, ym kävi huollossa ja muutenkin vaihdellaan varmuuden vuoksi kaikki kuluvat osat öljypumppua myöten. Mutta tule juttelemaan ja kyselemään jos joku kohta mietityttää.
TeamEetu
05.02.2009, 21:01
Vihdoin on se on yhtenä kappaleena. Ei ole vielä vaan ajakunnossa. Kaasun välitys on vielä moottoriin ja muut perus hommat(ilmausta, sähköjä, nesteet).
Tosin kaasu on vähän kysymysmerkki, millä tavalla sen toteuttaa. Tekeekö vivut vai ottaako vaijerin jostain käyttöön.
timppa253
05.02.2009, 21:38
Mistä oot ton snorkkelin hommannut? tarvis omaankin joku kököstellä.
Mistä oot ton snorkkelin hommannut? tarvis omaankin joku kököstellä.
kl-auto tampereelta kannattaa kysyä, löytyy 463 mallin sarjaa kohtuuhintaan
toi on lj snorkkeli "lipposelta edullisesti"
eiköhän ilman noita johtojakin pärjää:) tänään oli käynnissäkin jonkin aikaa, ei oo vaan noi jäähdytin kennot kiinni kun ei löytynyt liittimiä (erikoinen nousu kierteessä)
laitoin myös ison laturin (myyjän mukaan riittää vaikka fortumille myytäväksi)
tehostimen ja vaihteiston jäähdytittimet löysi paikkansa niin kuin myös pari sähköistä ilmansiirrintä kohta nähdään tuliko tästä yhtään mitään:D
kurakaaret tuli valmiiksi ja turvakaaretkin alkaa oleen valmiit
No se kävi äkkiä. Sitä on oltu ahkerana tänään! :cool:
mihin ilmanjäähdytin unehtu :eek:
No se kävi äkkiä. Sitä on oltu ahkerana tänään! :cool:
välillä on semmosia päiviä että kaikki menee putkeen ja tulosta syntyyn ja välillä kaikki menee päin pers,,,,:D
mihin ilmanjäähdytin unehtu :eek:
ei ole oikein keulassa tilaa jäähdyttimelle vesijäähdytintä oon kyllä miettinyt.
ajellaan vaan pintakaasulla niin ei kärähdä kone.( pintakaasulla aivan varmasti)
rupee oleen pikkuhiljaa mersu hyvässä iskussa
jonkun näkösiä jousto kuvia tuli otettua kun kävi mökillä uria aukomassa
nyt sit vuotaa vedet koneeseen:mad: vit.......
nyt sit vuotaa vedet koneeseen:mad: vit.......
Siis vedet ja öljyt sekasin vai? :confused:
rupesi savuttamaan valkoista savua perkeleesti ja savutus vähenee kun avaa syylärin korkin siis kansi todennäköisesti rikki olisko saanu liikaa leipää jossain tai sit tuli kilometrit täyteen,ei tiedä yhtään paljon tolla mosalla on ajettu. uusi kone on jo kiikarissa hinnasta vielä erimielisyyttä:p
TeamEetu
09.03.2009, 21:02
pitäiskö pakoputki tehdä jotenkin toisin nyt? Jos kokeilis semmosta matkustaja ystävällistä mallia(hiljanen). Niin ja tankkia erillailla ettei ala tökkiin jos vähän vaikka kallistuu.:)
rupesi savuttamaan valkoista savua perkeleesti ja savutus vähenee kun avaa syylärin korkin siis kansi todennäköisesti rikki olisko saanu liikaa leipää jossain tai sit tuli kilometrit täyteen,ei tiedä yhtään paljon tolla mosalla on ajettu. uusi kone on jo kiikarissa hinnasta vielä erimielisyyttä:p
No voi PRKL. Tuli tunnit täyteen sit sille mosalle. Uutta suoleen ja silleen... :cool:
tepa250d
10.03.2009, 17:12
mahtaakos olla pelkkä kansipahvi märäntynyt :confused:
kansi palaaniin ja uusi pahvi:D
mahtaakos olla pelkkä kansipahvi märäntynyt :confused:
kansi palaaniin ja uusi pahvi:D
onhan sekin mahdollista pahvi oli ehjä eikä kannessa näkynyt halkeamia täytyy lähettää koeponnistukseen niin tietää onko kannessa vika
Onko nuo takaiskarit mistä? Muistatko yhtään mittoja?
Onko nuo takaiskarit mistä? Muistatko yhtään mittoja?
hj 61 lenkki---tappi mittaa en muista lipposelta noita löytyy
TeamEetu
19.03.2009, 21:05
Muutama kuva päivän tilanteesta. Uusi moottori paikallaan ja vanha irrotettu. Yhdessä männässä oli jotain vekkejä, on joku kova kappale päässy sylinteriin. Vielä pitäis löytää öljynlauhduttimelle paikka. Tänään oli helppoa kun oli valmiit paikat mihin asentaa, ainoostaan hukassa olevat työkalut hidasti varikko työskentelyä.
TeamEetu
21.03.2009, 17:19
No nyt sillä on ajettu testiajot. Tää on aika laiska moottori edelliseen verrattuna.
No nyt sillä on ajettu testiajot. Tää on aika laiska moottori edelliseen verrattuna.
Josko olis sitten pidempi-ikäinen :p
Josko olis sitten pidempi-ikäinen :p
mutta kun näitä koneita on niin kiva vaihdella kuukauden välein:D
rikkimenneestä koneestä vaihdetaan pumppu tohon nykyseen (käytetään mynässä ensin)
ja välijäähdytin laitetaan kanssa niin on männän päällä vähän viileämpää
Isompaa turboa kehiin, ettei pakopaineet karkaa aivan mahdottomiksi. Vakio ahtimella palaa sulakkeita varmasti niinkuin tupakkia, jos meinaa vähänkin tehoja lisätä :D
garretin gt32 tulossa vähän pakopaineita hillitsemään,toistaiseksi:p
garretin gt32 tulossa vähän pakopaineita hillitsemään,toistaiseksi:p
Lauantaina nokialle?
Lauantaina nokialle?
toki
TeamEetu
02.04.2009, 19:58
kyllä se sinne ehditään vaihtaa jos tulee huomiseksi. tehään vaikka yöllä se vaihto niin tulee pirun hyvä.
nyt on vähän suorempi ja kestävämpi kardaani alla myös isompi ahdin lensi paikalleen
nyt on vähän suorempi ja kestävämpi kardaani alla myös isompi ahdin lensi paikalleen
Hyvältä näyttää!
TeamEetu
10.04.2009, 20:03
nyt on vähän suorempi ja kestävämpi kardaani alla myös isompi ahdin lensi paikalleen
Lensi siellä päivällä muutakin kun turbo...