View Full Version : blazeri vetelee nelikko päällä??
Rekisteröimätön
19.09.2008, 18:35
auto on -81 k5 blazeri 4*4 ja kun laittaa nelikon päälle niin vetelee kun elukka..mistähän voisi johtua? lukko etuperässä? vaiko etuperä joskus vaihdettu ja välitykset ei passaa?? tietävemmät auttakaa..kiitos. vastaukset myös ford.torino@hotmail.com
millasta vetelyä se on, suoraan ajaessa tiellä venkoilee vaiko pientä rinkiä pyöriessä... nivelistä nyt kannattaa ainakin ensimmäisenä kattoa väljät, samoin etujousien riipukkeen puslat, ne rungossa olevat kun on loppu niin auto kiemurtelee jonkuverran ajossa
Rekisteröimätön
20.09.2008, 07:02
vetelee nelikko päällä suoraan ajaessa ja mutkitellessa aivan kuin auraukset harittaisi...tapotkuna kulkee kuin juna.
hmm... no oliko niistä nivelistä ja aurauksien kunnosta tietoa sitten...
vetelee nelikko päällä suoraan ajaessa ja mutkitellessa aivan kuin auraukset harittaisi...tapotkuna kulkee kuin juna.
Et kai asfaltilla ajellu nelikko päällä? Se kun ei oo tehty siihen (ei keskitasausta). Varmasti tempoo ja haraa vastaan.
Rekisteröimätön
21.09.2008, 11:03
joo en ajellu asfaltilla nelikko päällä. nivelet on kunnossa, mutta entäs semmoinen kun etujouset on aika "kuolleet" niin eikös periaatteessa pyörän kulmat muutu kun keula tippuu alemmas?
Itse veikkaisin väljää etujousien puslissa
Rekisteröimätön
21.09.2008, 13:02
auto on -81 k5 blazeri 4*4 ja kun laittaa nelikon päälle niin vetelee kun elukka..mistähän voisi johtua? lukko etuperässä? vaiko etuperä joskus vaihdettu ja välitykset ei passaa?? tietävemmät auttakaa..kiitos. vastaukset myös ford.torino@hotmail.com
voihan se olla paljon mahdollista et etuperään on joskus vaihdettu karvanverran pitempi välitys et kääntyis mettäajelussa paemmin..! tasaisella ja kohtuu pitävällä alustalla on varmasti tässä tapaiksessa aika hankala ajettava. nii ja onko etu ja takarenkaiden välillä kui paljon korkeiseroa esim kulumisen johdosta..??
välityserot selviää helposti esim pehmeellä hiekalla, kattoo jauhattaako jompi kumpi enempi. Tai esim ajamalla ison tasaisen pressun yli, sillon pressu kiristyy auton alta, jos eessä on tiheempi välitys tai renkaat on pienemmät. Jos päinvastoin (kuten yleensä) niin etuset vetää hiukan sitä pressua ja takaset "laaha".
Tommosella 10-15m matkalla selviää aika pienetkin välityserot. Jos ei, niin ei sitten oo ees väliä käytön kannalta.
Rekisteröimätön
04.11.2008, 14:31
no nyt se on selvinny miks vetelee.. edessä välitys on 1:2,56 ja takana 1:2,73 jos jollakin on välityksiä joutilaana etuperään 10bolt tai takaperään 12bolt niin soitelkaa 044-3799424 tai s-postia ford.torino@hotmail.com