View Full Version : mitä tapahtunut sj 413 perässä?
Rekisteröimätön
17.09.2008, 14:01
eli takaperään laitettu edellisen omistajan toimesta quick lock. tänään otin auton sitten ajoon, ja pääsinhän noin 6km kun perä rupes "paukkuttaan".eli mitä kovempi nopeus/kierrokset sitä kovempi ja taajempi paukutus on.heti kun painaa kytkimen pohjaan paukutus luonnollisesti loppuu,ja pakilla ääni ei kuulu(tai sitten en ole pakittanut tarpeeksi kovaa).lukolla ajettu kuulemma noin 600km ja olen lähes varma että ääni kuuluu perästä.siis mistä on kyse?!?
Kykimen ja taka-akselin välissä on paljon paikkoja joista pauke vo ikuulua. Kytkimen painaminen ei ihan heti viittaa kyllä takaperään paitsi vedon loppumisena.
Kuuluuko vedättäessä, taakaasulla ja moottorijarrutuksessa sama pauke vai muuttuuko?
Kuuluuko pauke myös kävelynopeudessa?
Itse selvittäisin tuon paukkeen taajuuden. Maalaa renkaaseen merkki ja tutki paukahtooko monta kertaa renkaan yhden kierroksen aikana. Jos kerran niin liittyy perään, jos 4 kertaa niin kardaanin ristikko jne.
eli takaperään laitettu edellisen omistajan toimesta quick lock. tänään otin auton sitten ajoon, ja pääsinhän noin 6km kun perä rupes "paukkuttaan".eli mitä kovempi nopeus/kierrokset sitä kovempi ja taajempi paukutus on.heti kun painaa kytkimen pohjaan paukutus luonnollisesti loppuu,ja pakilla ääni ei kuulu(tai sitten en ole pakittanut tarpeeksi kovaa).lukolla ajettu kuulemma noin 600km ja olen lähes varma että ääni kuuluu perästä.siis mistä on kyse?!?
h-a-r-z-a
17.09.2008, 16:21
Pääseeköhän taka-akseli kiertymään ja kardaanin ristikko sitten paukkuu?
Renkaat molemmin puolin samanlaiset, kokoset ja paineiset? Muuten lukko joutuu hyppiin kokoajan yli.
Rekisteröimätön
22.09.2008, 20:28
nyt on ajeltu ympäri kyliä pää ulkona ikkunasta ja yritetty viisastua asiassa.
eli pyörät on saman kokoiset ja paineiset
mielestäni moottorijarrutuksessa ääni ei kuulu
ääni alkaa kuulumaan noin 10km/h vauhdissa
kardaanit ja laatikot roikuttu ja ravisteltu nosturilla
tupakkaa poltettu ja kiroiltu
voisko kyseinen vaiva johtua jos taka kardaanin liuku jokittää?
auton perse ilmaan, käsijarru päälle ja pyörittelee renkaita kuuluuko siisti naputus vai jumittaako tjsp.
testaushan menee niin että ensin kääntää toista rengasta kunnes se "lukittuu" ja sitten toista rengasta pyöräyttää vastakkaiseen suuntaan joloin pitäis kuulua naputusta.
se sun locrigt lukon simmaus on väärä ja pauke tulee siitä kun lukko hyppii yli vedättäessä eli asennus virhe tai paikkansa hakeneet osat jotka pitää vain simmata uudestaan niin kuin itellä kävi sen jälkeen ei ollut moittimista aussien tai locrigt käyttäytymisessä ikinä ja elä vaan simmaa uudestaan ei millään ohuilla monella simmillä vaan jos sj oma tehtaan simmit ei riitä teetä ei ole iso ja kallis homma mittaa lukon tämänhetkinen väjys sen mukaan uudet tietyn paksuiset simmilevyt siis 2vain jos ajat ja paukutat osat saa paskaksi.
Onko oikeat öljyt perässä?
Mielestäni palalukot vaatii vain hyvän normaalin peräöljyn. LSD:t asia erikseen. Onhan sinne tietenkin voinut tyrkätä silti väärää tavaraa, mutta ei kai nyt sentään...
Niissä vetoakselin rattaissa on simmi levyt ja kannattaa olla saman paksuiset.
Oma lock right rupes paukuttamaan vuoden jälkeen asennuksesta ja nyt se simmattiin uusik loppu kesästä ja pauke hävis.
Rekisteröimätön
24.09.2008, 21:24
kiitoksia kovasti avusta! otampa persuksen irti ja katon mitä on käyny. kysyn nyt kumminkin voisko vika olla kaikesta huolimatta muualla,kuten laatikossa?