Kuuno
15.09.2008, 13:22
Hojo hojo.
Työ muuttui sen luonteiseksi, että vedettävät kuormat kasvoivat ja autoa piti isontaa, eli HJ61 tuli enemmän kuin tarpeeseen. Vedän raskasta kärryä ja pitkiä siivuja, joita ajellessa ehtii miettiä, mikä olisi optimirengastus hojoon maantiellä.
Nyt siinä on alla 15 tuuman korskeilla alumiinivanteilla 235/75 Hankookit. Mikäpä niillä ajellessa, kun ensin pyörittelin renkaat silmämääräisesti samaan suuntaan (siitä parin sentin harituksesta jossa ne olivat auton tullessa minulle) ja kiristin simpukan ruuvia noin neljä kierrosta.
Kokemus on kuitenkin osoittanut, että tarkkaan ohjaustuntumaan leveä rengas ei välttämättä ole hyvä. Kaikin mokomin olen valmis palaamaan 16 tuuman vanteelle ja 205 tai 215-leveyteen. Löytyykö asiassa kokemuksen tuomia ehdotuksia?
Kilometrejä tulee niin paljon, että polttoaineen kulutuksellakin on merkitystä.
Maastoajo on kesärengaskaudella minulle liki tuntematon käsite.
Talvirenkailla kahlataan loppukaudesta syvässäkin lumessa ja käväistään silloin tällöin tien ulkopuolella hakemassa hirvi talteen.
Talvirenkaillekin tulee tieajoa niin paljon, etten aio isontaa nykyisestä kohtuullisen kokoisesta 15-235/75-sarjasta.
Luovun muuten kohtuullisella välirahalla noista 15-tuumaisista alumiinivanteista, jos jollain on vaihtaa ne katseltavan näköisiin 16-tuumaisiin. Jos kiinnostuneita löytyy, voin laittaa kuvaa.
Mikä muuten on oikea säätöarvo HJ61:n eturenkaiden auraukseen? Ajattelin pyöritellä itse. Jätetään nelipistelasersuuntaus vähän tarkemmin pidettävien kamppeiden hommiksi - vai löytyykö tähän asiaan poikkeavia näkemyksiä?
Työ muuttui sen luonteiseksi, että vedettävät kuormat kasvoivat ja autoa piti isontaa, eli HJ61 tuli enemmän kuin tarpeeseen. Vedän raskasta kärryä ja pitkiä siivuja, joita ajellessa ehtii miettiä, mikä olisi optimirengastus hojoon maantiellä.
Nyt siinä on alla 15 tuuman korskeilla alumiinivanteilla 235/75 Hankookit. Mikäpä niillä ajellessa, kun ensin pyörittelin renkaat silmämääräisesti samaan suuntaan (siitä parin sentin harituksesta jossa ne olivat auton tullessa minulle) ja kiristin simpukan ruuvia noin neljä kierrosta.
Kokemus on kuitenkin osoittanut, että tarkkaan ohjaustuntumaan leveä rengas ei välttämättä ole hyvä. Kaikin mokomin olen valmis palaamaan 16 tuuman vanteelle ja 205 tai 215-leveyteen. Löytyykö asiassa kokemuksen tuomia ehdotuksia?
Kilometrejä tulee niin paljon, että polttoaineen kulutuksellakin on merkitystä.
Maastoajo on kesärengaskaudella minulle liki tuntematon käsite.
Talvirenkailla kahlataan loppukaudesta syvässäkin lumessa ja käväistään silloin tällöin tien ulkopuolella hakemassa hirvi talteen.
Talvirenkaillekin tulee tieajoa niin paljon, etten aio isontaa nykyisestä kohtuullisen kokoisesta 15-235/75-sarjasta.
Luovun muuten kohtuullisella välirahalla noista 15-tuumaisista alumiinivanteista, jos jollain on vaihtaa ne katseltavan näköisiin 16-tuumaisiin. Jos kiinnostuneita löytyy, voin laittaa kuvaa.
Mikä muuten on oikea säätöarvo HJ61:n eturenkaiden auraukseen? Ajattelin pyöritellä itse. Jätetään nelipistelasersuuntaus vähän tarkemmin pidettävien kamppeiden hommiksi - vai löytyykö tähän asiaan poikkeavia näkemyksiä?