View Full Version : Samurai ..
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni
Autosta varmaan pystyy rajottamaan renkaitten kääntymistä. Jommasta kummasta navasta löytynee rajoitin jota pystyy säätämään. Cherokeessä se oli pultti&mutteri-yhistelmä jolla sai säädettyä.
Offipiru
11.09.2008, 09:18
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen
Ootko Kattonu että miten väljinä jousien gummipuslat on?? Mitenkä pitkät riipukkeet on?? Onko pyränlaakereissa klappia... Kuuluu suzukiin ja vuosimalliin että hieman haukkailee kovemmassa vauhissa. Ja niistä rajotin ruuvveista sielä navoissa.. Ite hitsutin akseliin niille vastakappaleet. Kun sitä etupyörän napakappaletta kattelee ja kääntelee rattia laidastalaitaan ni piäis selvitä että mikä ruuvvi siellä torppaa akselin kupeeseen ainaki lähimmäks jos ei ihan kiinne. Jos noista jotai helppiä ja loput searssilla:D
ohjaussimpukan päällä on pultti joka lukittu mutterilla sitä kirraamalla saa simpukan välyyden säädettyy
mikäli klappi on simpukassa
Kuulostaa oudolta jos ei kerran tuon kokoiset renkaat mahdu raapimatta kääntyilemään... Millaiset vanteet sulla on? Samuraihan on vielä leveämmillä akseleilla kuin SJ, ja mulla ei ainakaan ole vakiovanteilla tuon kokoiset renkaat osuneet mihinkään, ja 31/10.5 renkulatkin mahtui kääntymään levittävämmillä vanteilla ilman ongelmia.
Offipiru
11.09.2008, 20:36
Kuulostaa oudolta jos ei kerran tuon kokoiset renkaat mahdu raapimatta kääntyilemään... Millaiset vanteet sulla on? Samuraihan on vielä leveämmillä akseleilla kuin SJ, ja mulla ei ainakaan ole vakiovanteilla tuon kokoiset renkaat osuneet mihinkään, ja 31/10.5 renkulatkin mahtui kääntymään levittävämmillä vanteilla ilman ongelmia.
Samurairaissa on jousetki leveemmällä ellen sitten ihan päin mäntyjä oo mittaillu Kakezukia kun piti tehä uuet jousilaput..
kuningaskulkuri
11.09.2008, 20:55
joo mites elikkä muutama kysymys suzukista.. asennutin autoon 2" OMEn alustan 235/75/15 insan dakarit ja ohjausiskunvaimennin myös laitettiin.. .. ongelma on että ääriasennossa renkaat ottaa jousipakkaan kiinni joten katsastus mies tuskin tykkää mitäs vois asialle tehdä?? sit auto ei jaksa oikein vitosella mennä kyseisillä renkailla.. onko normaalia? vai kenties kaasari vaihtoon? sit vielä semmosta että jo 70 vauhdissa auto ei taho mennä suoraan vaan rupee sojahtelemaan..tuntuu myös olevan ohjauksessa väljää mitäs tohon ratkaisuks..?mites 4pyöräsuuntaus onko mahdollista/kannattavaa kyseiseen kotteroon.. joo eiköhän tämä riitä näin alkuun ois hyvä saada vähän muilta neuvoa ni tietäis mistä lähtis aloittaa mahdollisten vikojen etsinnän.. kiitos jo etukäteen
Mulla on alla samankokoiset kummit ja ei ota kiinni kyllä pakkoihin.. Joskus otti kaariin kiinni, muttei enää kun tarpeeksi antoi rälläkkää ja lekaa..
5 jaksaa kulkea mulla n. 85 vauhtia parhaiten, mukana kulkee kuitenkin kokoajan "romua" jonkin verran...
Suoraan ei tuo ainakaan kulje hetkeäkään, vaan kokoajan joutuu "ajamaan". Ei mahdu mihinkään uriin ja montuista ottaa "kimmokkeita". Riiput on pitkät ja puuttuu kallistuksenvakaajantanko kokonaan (meni muuten leimasta läpi ilman sitä).
joo uudet puslat on.. eessä vakio riipukkeet takana on pidemmät ku vakiot oli niin ruosteessa.. joo sellasta vielä että miten helv....sä ton töötin saa pois ku pitäis toi ratti suoristaa..? ja onkohan perä vai laatikko menossa ku ajaa hiljaa isolla vaihteella ja painaa kaasu niin ihme huuto alakaa..? kiitoksia kaikista vastauksista pitää ruveta laittelee ku kerkiää
kuningaskulkuri
12.09.2008, 20:39
joo uudet puslat on.. eessä vakio riipukkeet takana on pidemmät ku vakiot oli niin ruosteessa.. joo sellasta vielä että miten helv....sä ton töötin saa pois ku pitäis toi ratti suoristaa..? ja onkohan perä vai laatikko menossa ku ajaa hiljaa isolla vaihteella ja painaa kaasu niin ihme huuto alakaa..? kiitoksia kaikista vastauksista pitää ruveta laittelee ku kerkiää
Muistaakseni se ratissa oleva "töötin" painike on ihan vaan klipsuilla kiinni... Itse sen irrotin jonkin aikaa sitten. Lievää väkivaltaa käyttäen se lähti irti. Alapuolelta koettamalla muistaakseni tuntee missä kohdin ne on.
kuuluuko ton kaasarin läpän aueta ihan pystysuoraan kun itselläni ei aukea ihan kokonaan (n.90%auki) vai hoitaako joku alipaine hässäkkä sen sit auki kun on kuormaa??? tuntuu että puolella kaasulla menee yhtä hyvin ku talla tiskissä.. kaasari on aisan joka on varmaan jonkun kumitehtaanjohtajanpojan suunnittelema ku on muutama maili tota letkuu :D
niin ja mites kun vissiin perästä kuuluu kauhea rahina kun ajaa isolla vaihteella hiljaa ja painaa kaasua vaikka 5:lla 50km/h.. ääntä ei kuulu vaikka miten kiihdyttelis ja antais kenkää.. rahina kuuluu siis vain hiljaisessa vauhdissa isolla vaihteella vedättäessä.. mikähän on mahdollisesti menossa?
PeteTurku
20.09.2008, 21:02
tarkasteleppa kartaanin ristinivelet.
ristinivel näytti olevan ok.. vaihde silmässä kardaania ko kokeilin pyörittää niin eipä liikkunu kun millin ehkä.. laitoin vapaalle niin sit pyöri sentin pari.. taitaa olla liikaa välystä??