View Full Version : Pätkä GR patrollin turaamista, part two
Joo eli tarina lähti siitä kun myin suikan tossa keväällä ja kun gr patukkaa en heti löytänyt niin hairahdin toijotaan... no ei menny kauaakaan kun aloin saada ihottumaa beejiistä ja sen seurauksena katosi motivaatio kyseiseen keksintöön... pulun kanssa sitten päästiin yhteis ymmärrykseen beejiin ja patollin arvoista ja keksinnöt vaihtoivat omistajia...
kuvia ei ole alotus hetkeltä mut "helvetin mätä" kuvaa kyseistä aparaattia aika hyvin. alla oli 31" fetimat ja muuten orkkis.
nyt on jo toinen puoli saatu hitsattua kasaan ja 3"korotussarjakin asustaa auton alla.
viime viikon loppuna käväsin kylässä haukiputaalla ja tuliaisiks lähti orkkis lukkoakseli taakke ja manuaali napalukollinen(AVM) etuakseli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7049
mätää taka helmaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7050
uutta lyhennettyä helmaa toiselta puolen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7048
mätää helmaa osa2, toisella puolella asustaa jo 50x120x3 rhs palkki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7047
etukorin korvake, kuva hämää ei ole kuin pyhällä hengellä oikeestaan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7043
toinen puoli entrattuna/ hiukka vahvistettuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7052
kuskin lattia meni oikeestaan kokonaan uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7045
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7044
etu ja taka kaarta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7040
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7041
avarrettu ja mädät paikattuna. heppailin tollasen listan 1,5mm pellistä et saa levikkeen sitte vaikka poppareilla nätisti kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7042
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7053
eessä on dopinssonin 3" jouset ja iskarit. takana on myös 3" dopinssonin jouset mut skyjakkerin 12" iskulla olevat iskarit, ne vielä tallin hyllyssä.
lisää kuvia kun sahaan jotain aikaseks. vittu kun ei meinaa töiltä keretä puuhaamaan ja viikonloput tuppaa menemään ihan jossain muissa merkeissä;)
tekemättä vielä: akselit vaihtamatta, 2" korin korotus ja renkaat ostamatta. 10"piitlokit jo tossa hommasinkin. leimatakkin pitäs mahdollisimman pian ja ja ja... noooh ehke noi mädät pitää eka laitella.
laitetaas nyt kuva jossa koko keksintö esiintyy...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7051
Hienolta näyttää. Minkä kokoset renkaat sulla on tossa kuvassa?
Maalaa mustia täpliä niin tulee leppäkerttu.
Hienolta näyttää. Minkä kokoset renkaat sulla on tossa kuvassa?
Maalaa mustia täpliä niin tulee leppäkerttu.
33x13,5r15 lbt swampperit, isompia tekis mieli. noikin on laina renkaat. ei oikein toi leppis look oo lähellä mun syräntä...
täytyy kyl sanoo et akselin hakureissulla kun jökötti 13h corollan jakkaralla, alko jo arvostaa 550tkm istuttua patrollin jakkaraa :D
Offipiru
09.09.2008, 08:59
täytyy kyl sanoo et akselin hakureissulla kun jökötti 13h corollan jakkaralla, alko jo arvostaa 550tkm istuttua patrollin jakkaraa :D
Mie on samaa mieltä, helevatan mukava reissu muute.
Mut selkä ei tykänny sun akseleistas... :D
Jotain saatu taas aikaseks. apparin helmaan pakkia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7471
Apparin lattiaan ja jalkatilaan paikkaa... huonosti näkyy kun on tuoretta maalia päällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7470
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7469
eilen turailin hanttarin puolen etulokarin kaaren ja tänään takakaaren.
vielä olis takahelma hitsuuttelemati ja sitte hiukka runkoon paikkaa takajousten luo.
takavalot pitäs kehitellä ja puskurit tehä nii ehke pääsis jo leimastakin haaveilemaan.
tadaaa.
nyt on leimalle pakolliset mädät hitsattu korista. hiukka tarvii heppailla takakontin lattiaa mut sen kerkee sitte ens leimalle.
Ostappa nyt sassiin mun swampperit niin saat isommat kumet ja ei patukan voimansiirtokaan oo niin kovilla kun on jo valmiiks höylätty terävät reunat pois kuviosta. Laitoin ne tänään myyntiin.
33x13,5r15 lbt swampperit, isompia tekis mieli. noikin on laina renkaat. ei oikein toi leppis look oo lähellä mun syräntä...
täytyy kyl sanoo et akselin hakureissulla kun jökötti 13h corollan jakkaralla, alko jo arvostaa 550tkm istuttua patrollin jakkaraa :D
Nyt ois takavalotkin turattu paikalleen. upotin orkkis valot takakontin luukkujen alalaitaan.
Ostappa nyt sassiin mun swampperit niin saat isommat kumet ja ei patukan voimansiirtokaan oo niin kovilla kun on jo valmiiks höylätty terävät reunat pois kuviosta. Laitoin ne tänään myyntiin.
No minäpä ostan, jos ei pidolla nii sitte hillittömällä pyörinnällä :D:D:D
kukapas tietäs et mistä saan rengasleikkurin lainaan lahden seudulta?
Nymanilla oli joskus Launeen Euromasterilta leikkuri lainassa. Kävin sitä kysyy viime kesänä ni tiskillä oleva kaveri ei tienny sellasesta mitään. Sitä pitäs varmaan kysyy niilt hallin puolen kavereilta. Jeeperille on muuten leikkuri käsittääkseni tulossa jo ja sitä ehkä sitten vuokraa kohtuu korvausta vastaan? Kyl meitin pitäs kerholle duunaa yhteinen hyvä leikkuri.
Nymanilla oli joskus Launeen Euromasterilta leikkuri lainassa. Kävin sitä kysyy viime kesänä ni tiskillä oleva kaveri ei tienny sellasesta mitään. Sitä pitäs varmaan kysyy niilt hallin puolen kavereilta. Jeeperille on muuten leikkuri käsittääkseni tulossa jo ja sitä ehkä sitten vuokraa kohtuu korvausta vastaan? Kyl meitin pitäs kerholle duunaa yhteinen hyvä leikkuri.
juu. se yhteinen leikkuri ois pop. jokainen vaa hommais omat teränsä.
Jeeperille on muuten leikkuri käsittääkseni tulossa jo ja sitä ehkä sitten vuokraa kohtuu korvausta vastaan?
en o vielä leikkuria ostanut, kun tuo taalan kurssi oli noussut....... mut eiköhän täs joku päivä lähde sellainen tilaukseen.
hermanni
19.09.2008, 18:38
ja sit jv ajaa yhen hetä reissun EHKÄ ja myykin tatsunin poijes ;)
ja sit jv ajaa yhen hetä reissun EHKÄ ja myykin tatsunin poijes ;)
Älähän harri maalaa piruja seinille :D
jaahas. tuli tossa haettua mikjussilta 36" TSL:ät. hetihän niitä piti pilkkoo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7656
pikkusen tuli kumi jätettä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7657
reilu tunti per rengas meni, tupakkia palo ja kaljaa kulu ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7658
tossa olis koko keksintö "uusilla" pamppersseilla. en taida korottaa enää yhtään kun mahtuu näköjään pyörimään noi kolmekutoset nyttenkin ihan hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7659
On kyllä asiallisen näkönen ratsuni.:)
harvinainen viikonloppu kun tuli oltua lauantai ja sunnuntai tallilla ja jotain sain oikein aikaiseksikkin...
takkarunko osoittautui melko rapeeks joten eikun akselia ja tankkia irti ja plasmalla leikkelee runkoo. aikani leikkelin ja koko paska meni melkee uusiksi :D. no hitsuuttelin sitte paikkoja ja poltin takapalkin irti. aattelin et puskuri korvaa orkkis poikkipalkin. kuvia en jaksanu räpsiä kun niin tohkeissaan pajottelin ;)
no jotain sentään...
puskuria.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7750
helman suojaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7751
sitte emäntä tulikin kattomaan et missäs se ukko taas kuppaa joten tasa-arvoisuus kunniaan ja akka töihin :D:D:D
tossa näkyykin miten takavalot oikein laittelin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7749
sitten viel lopettelu kuvatus, patukka jää oottelee lukkoakselia. jos sitä ens viikolla kerkeis laittamaan sen paikalleen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=7752
Taka-akseli tuli vaihdettua ja jouduin laittamaan rajoitin liinat ulosjoustoon kun tippuu jouset paikoiltaan uusien pitkien iskareiden takia. täytyy kattoo jääkö noi liinat lopulliseks ratkaisuksi vai teenkö jousilautasiin modifikaatiota et ei tipu jouset.
Jos kerkeis tänään pakoputkee turaamaan ja laittamaan napalukot paikoilleen jajaja... nii että jos sitä leimalle viel kerkeis täl viikol.
burttoni toi tullessaan juukasta 2-pyttysen kompuran säiliöllä ja pikku pa-sylkky olis kans valmiina lukon ohjausta varten...
nii ja vinssi tul hommattua Kake-sedältä kans.
jumalauti. perjantai iltapäivän kunniaksi tärähti leima paperiin. kylläpä nyt kelpaa :D
koeajollakin kävin ja totesin et rajoitinliinat katkes ensi metreille ja sen seurauksena jouset karkaili aina ulos joustossa pois paikoiltaan. no nyt on jouset kiinnitetty, eikä oo mitään jouston rajottimia. laitoin pakoputkiklemmareilla yläpään kiinni ja alapäähän tuli sellaset "latikat" jotka pitää jousen kiinni lautasessaan, joustaa ihan kivasti.
aikani kun tallin pihalla joustattelin niin sain Burttonin golffin jo ruttuun :D sitten kun tämä pahotti mielensä siitä yritin ajaa oman fiestani päälle mut ei se paska pysyny paikallaan et sitä olis voinu RTI ramppina käyttää :D:D:D
sitten pitäs vinssiä alkaa sovittamaan ja etupuskuria hahmottelemaan. etu ja maha panssarit pitäs tehdä ja paineilmat värkkäillä... siinähän sitte oiskii taas rojektia ;)
ei mennyt sunnuntaikaan hukkaan. sain turattua vinssin paikalleen.
kukas tietäs et mikä vinssi toi on? oma veikkaus olis et ramsey tai milemaker ja 8000 tai 10000lbs
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8173
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8174
täytyy tehdä viel puskuria tohon kun joutaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8175
Hyvin sait vintturin upotettua, eipä ole ainakaan keulaylitystä liikaa. Muutenkin pirun asiallinen patrolli :)
Hyvin sait vintturin upotettua, eipä ole ainakaan keulaylitystä liikaa. Muutenkin pirun asiallinen patrolli :)
kiitosta vaaan.
täytyy kattoo jos jostain löytäs valurautasen liukukidan nii sais ton törröttävän rullakidan heitettyä mäkeen.
ja jos oikein rikaistuis nii voihan sitä 10mm tai 12mm narun hommata joskus.
Saitkos muuten nuo renkaat kivuttomasti leimalle? ite yritin omaan GR:n saada 33:sille, eivät hyväksyneet >:( hieno vehe tulee, ei voi muuta sanoa :D itellä ei ollu kyllä ihan nuin mätä :D
Saitkos muuten nuo renkaat kivuttomasti leimalle? ite yritin omaan GR:n saada 33:sille, eivät hyväksyneet >:( hieno vehe tulee, ei voi muuta sanoa :D itellä ei ollu kyllä ihan nuin mätä :D
en ihan 36":lla ja piitloceilla raaskinut leimalle mennä, mut 33x12.5r15LT allterraaneilla kävin ja otteeseen ne merkittiin. ei ollut mitään ongelmaa kun inssi näki koneeltaan et gr patrolli on tyypitetty 10r15 pyörillä ja levikesatsilla uutena.
puskurikin tuli tossa veisteltyä. raaka-aineet tottakai naapuritontin romulaanista, 100x50mm rhs ja 40x40rhs.
tohon tulee vielä ainakin jokin valorauta/kaari. täytyy kattoo veistelenkö jotain suojaa putkesta etu nurkille...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8291
firman takapihalla käytiin työnjohtajan kanssa kokeilemassa sen uuden ostoksen(c202 volvo) ja minun patrollin maasto ominaisuuksia...
täytyy kyl väsätä raidetangolle joku panssari/lippa kun senkin sain jo solmuun kun kivi löyty vedenalta mutapoorissa :D
jotain venyttely kuvia räpsin, takapää kyl joustaa ihan kivasti, mun mielestä ihan tarpeeksi safari autolle ja jousetkin pysy paikoillaan ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8420
etupää tuntuu ainakin viel hiukka jäykähköltä mut katotaan kun uutuuden jäykkyys hieman häviää ajan kanssa et miten sitte rupee joustelee...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=8421
sopivalla syötöllä ja 0.8bar paineella tuntus kyl patukka liikkuvan ihan kivasti, muta poorissa jaksaa hienosti kapsuttaa isommillakin vaihteilla ja liikenne valoista kun lähtee nii sade kelillä ei swampperit löydä pitoja vielä kakkosellakaan ;) saattaa kyl johtua hyvin pitkälti myös pampperssien mahtavista katuominaisuuksista pidon vähyys :D:D:D
toyota4x4
12.10.2008, 19:34
tulikin mieleen kun eilen suosittelin exo-gagea..
minäkin tuossa yks iltapäivä yritin kehotella jos tehtäis ulkopuoliset kaaret... mut ei uskonu ei:)
Eikö Kellää Oo Kuvia Laittaa??
Rekisteröimätön
13.10.2008, 06:51
Eikö Kellää Oo Kuvia Laittaa??
maajussi pihtaa kuvia..
Maajussi
13.10.2008, 07:31
maajussi pihtaa kuvia..
Mul ei oo kuvia ku patrollia kyykyttäneestä Rock Mobilesta:D:D.....Ja samat kuvat ku asian omaisella ku gr on jo tennareillaan takas.....Ja niitäkään en osaa laittaa tänne näkösälle!Ehkäpä herra rolling Gr laittaa kaik kuvat näkösälle kuhan kerkiää............
Ai onks tääkin jo katotettu?
Offipiru
13.10.2008, 08:41
No! Tahtoo kuveja! Eilen se gurnutin oli viel pystyssä Staarin pihalla...
mitäs täällä keskustellaan, hieman kun kallistelee patukkaa nii täällä jauhetaan jo katotuksista...
no kävihän se vähä kylellään, parit pellit ruttuun ja tuulilasi hajos. no big deal :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=9811
Offipiru
17.10.2008, 10:15
Eihän tää näyttäny livenä ees noi lommoselta kun kuvassa.. Vai oliks jv oikomaa kerinny?? Ajon jälki pitää näkyä :D
Hiukka kerkesin jo oikomaan...
no nyt on tulen uutta tuulilasia paikoillaan ja lootien ölpät vaihtelin kans...
mutta kiitos nykyajan ammatti taidottomien varaosa myyjien, rupesin vaihtamaan koneeseen öljyjä. vanhaa suodatinta irti ja kun se oli tiukassa nii rukari siitä läpi nii johan aukes. nooo ei kun uutta suodatinta ruuvaamaan paikoilleen ja WTF??? Yllätys, väärä jenga. no ei auttanut kun jättää pastirolli viel heittopaikalle talliin ja huomenna sopivampaa suodatinta hankkimaan emännän corollalla...
sitten viel asiaan. omistajan käsikirja pyytää laatikkoihin api-gl4:sta ja periin api-gl5:sta.
onko seksuaalista merkitystä et onko perissä tota mitä pyydetään vai samaa kuraa kuin mitä laatikkoihin laitoin? joo ja ei oo kitka lukkoo kun on oikee lukko. siitä joku kumminkii siitä kohta kysyy.
vanhoihin pateihini oon aina laittanu sitä mitä sattuu olemaan, kumminkin 80w90... samaa oli nytkin tarjolla mut tosiaan tota api-gl4:sta...
nii ja vielä semmosta et tietääkö joku et käykö etu- ja takatasauspyörästöjen kuoret keskenään GR:ssä? siis pelkät ratas/kitkalevy kotelot.
visioin vaan et jos laittas takatasauspyörästön kotelon ja hi-pinion välityksen nii sais kitkan eteen...
HannuNurminen
20.10.2008, 20:59
Toi ei todellakaa ollu uus juttu et ne suodatin kirjat ei tunne oikeaa suodatinta GR koneeseen. Itse laitoin kyl sillon omaani perii ne 5 öljyt, niis kun on vähän eri lisäaineistus...
sitten viel asiaan. omistajan käsikirja pyytää laatikkoihin api-gl4:sta ja periin api-gl5:sta.
onko seksuaalista merkitystä et onko perissä tota mitä pyydetään vai samaa kuraa kuin mitä laatikkoihin laitoin?
Kyl sinne periin ois syytä hypoidia laittaa eli tuolla gl5 luokituksella olevaa. Miks näihin ei vois käyttää traktorien jokapaikan öljyjä, joissa on gl4 ja gl5 luokitukset ois ainakin halpaa ja kävis joka reikään.:rolleyes:
Kyl sinne periin ois syytä hypoidia laittaa eli tuolla gl5 luokituksella olevaa. Miks näihin ei vois käyttää traktorien jokapaikan öljyjä, joissa on gl4 ja gl5 luokitukset ois ainakin halpaa ja kävis joka reikään.:rolleyes:
niii... universaalia vaan... monitraa käyttäävät enduropiireissä 2T koneissa varsin yleisesti...
olishan tuo ehke notkeempaakin pakkasella kuin hypoidi...
PatrolGR
21.10.2008, 16:47
Toi ei todellakaa ollu uus juttu et ne suodatin kirjat ei tunne oikeaa suodatinta GR koneeseen. Itse laitoin kyl sillon omaani perii ne 5 öljyt, niis kun on vähän eri lisäaineistus...
Niitä tuntuu olevan kahdella eri kierre/reikäkoolla GR:ään
taas tullu jotain turailtua.
vinssin sisäohjauksen laittelin. tosta vasemmasta napista täytyy eka laittaa ohjausvirta päälle ja sitten tosta toisesta pääsee kelaamaan ja purkamaan...
aika tuninki tuli kun on tollaset punaiset nuolet kun laittaa ohjaus virran päälle:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11106
tollasen sisävalon duunasin peruutus valosta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11108
lipposelta tuli hommattua tollanen kompura. täytys tehdä sille joku teline lokarin kaaren päälle.
huotolaatikoston kans tossa väsäsin vesivanerista sinne myös muutti akku asustamaan... akun virkaa tuli hoitamaan 180ah exide, lupaavat sille 1000A kylmäkäynnistys virtaa et kait sillä jotain vinssailee ennenkuin saan oikeet akut hommattua. virta kaapelit vedin 70mm2 "piuhalla".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11109
takalukon laitoin toimimaan paineilmalla kans. tollanen ykstoiminen pikku sylkky kytkee lukon päälle ja jousi painaa pois. täytys hommata sylkkyyn hiukka jäykempi palautus jousi kuin mikä siel nyt on. myös jotain irti pultattavaa suojaa pitäs sylkylle laittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11110
lukkoo ohjataan keski konsolista mekaanisen vivun avulla. hieman yllätti tollasen vivun hinta, yllättävän kallis oli mokomaksi vipstaakiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11111
että tämmöstä tällä kertaa...
eilen käytiin tojota 4x4:n kanssa hakemassa renkaat hesasta. (kiitos Paulille kun kuskas ne porista)
eli hommasin 37x14,5r15 creepyt 10" vanteilla.
tänään sovittelin niitä eteen ja hyvin mahtuu kääntymään sisään joustossakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11182
vielä mahtuu sanomalehtikin väliin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11183
Täytyy hieman varmaan viistää helmapalkkia et ei töppää siihen maksimaalisessa sisäänjoustossa. takaa mahtuu muuten, mut sisäänjoustoa pitää rajoittaa jonkun verran, ei mahdu menee lokarin sisään samalla tavalla kuin 36" tsl.
sitte ähräsin kumit pois vanteilta. meinas hiki tulla kun yksinään niit liftillä painoin pois vanteelta ja sitte rengasraudoilla pois vanteilta...
no sainpahan hiottua maalit pois reunoilta ja huomen jos töissä kävis ne pesemässä.
jos sitä sais viel täl viikolla hitsattua piit lokit paikoilleen ja maalattua vanteet nii vois vaik viikon loppuna käydä koe ponnistamassa creepyn pitoo.
eilen käytiin kaverin kans sen työpaikalla hitsailemassa kehät vanteisiin.
siellä kun oli kunnon mikki ja pyöritys pöytä nii sai karvan verran paremmat saumat kuin vapaalla kädellä vedettynä.
ei paljoo tarvinnu rälläköidä saumoja tasaiseksi.
1,2mm yditäytelangalla vetästiin, pitäs olla tunkeuma kohdallaan ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=11353
lisää kehän hitsuu kuvia -> http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=685
Orkkis kytkettävätakalukko... Onko näihin sellaisiakin saanut? Luulin että ARB on ainoa vaihtoehto.. Mitäs tuollainen maksaa? Saakos tuohon etuperään lukkoa?
Mukava nähdä ehjä etumaski. Itse raiskasin omani, vilkun särkemisen johdosta. :D
Ajattelitko miten toteuttaa tankin suojaamisen?
Samsonite
08.11.2008, 16:28
Komeeta saumaa, ja tunkeutumaakin on varmasti riittämiin.
Mutta eikös umpilanka tunkeudu kuitenkin paremmin.:)
IironSika
08.11.2008, 21:22
Mutta eikös umpilanka tunkeudu kuitenkin paremmin.:)
Ei.
Komeeta saumaa, ja tunkeutumaakin on varmasti riittämiin.
Mutta eikös umpilanka tunkeudu kuitenkin paremmin.:)
sehän riippuu mistä roikkuu :D yleensähän se on juuri noin mut luulen et tässä tapauksessa ytäri oli parempi vaihtoehto, sitä paitsi se oli valmiina koneessa ja en tiedä oisko umpilankaa ollukkaa tarjolla.
Orkkis kytkettävätakalukko... Onko näihin sellaisiakin saanut? Luulin että ARB on ainoa vaihtoehto.. Mitäs tuollainen maksaa? Saakos tuohon etuperään lukkoa?
Mukava nähdä ehjä etumaski. Itse raiskasin omani, vilkun särkemisen johdosta. :D
Ajattelitko miten toteuttaa tankin suojaamisen?
gy60 korisiin on ollu orkis takalukkoo saatavilla. eteen ei oo juuri muuta vaihto ehtoo kuin arb. jos kytkettävää halutaan. saahan sinne varmaan palalukonkin jos haluaa.
tankille vois joskus vääntää jonkun panssarin jos jaksaa... oma on jo ajettu lommoille et ei kait siin kauheeta menetystä tuu jos menee lisää lommoille.
tietääko kukaan et käykö gr:n takaperän ja etuperän tasauspyörästön kotelot (siis mihin iso lautas pyörä pultataan) päikseen?
haaveilin vaan et laittas kitkan eteen.
ehkä rojektin tärkein varuste tul hommattua lauantaina, nimittäin urakkanuppi. kerrankii löyty sellanen jonka sai tukevasti kiinni rattiin. yleensä kun ne meinaa muljuta.
tolla set tul ny noist vanteista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11549
rupes vituttamaan syksyn pimeet kelit nii piti vääntää valorauta keulalle ja tuikut ripustaa siihen... nii ja tulhan noi renkaatkin laitettua alle.
on muuten aivan vitun hyvät vappupallot ajella noi creepyt. ei vatkuta eikä pompota. millään ei oo tasapainotettu, aivan eri tasoo kuin 36"tsl:ät. ei voi kun hymyillä kun ajelee...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11550
Vilkutin
09.11.2008, 19:58
rengas vanne paketista tuli KOMEA
Joo hyvän näköset. Mitkä kehät? Alkaaki sit GR oleen hyvässä safarikunnossa.
Joo hyvän näköset. Mitkä kehät? Alkaaki sit GR oleen hyvässä safarikunnossa.
porin miesten kehät. tul rengas kaupoissa vaihdossa.
Eilen tuli muutettua olkatappi kulmaa etuakselista. melkonen vinguttelu oli, kiitoksia Jonetzulle hyvistä vingun teristä ja Pululle kulmavingun lainasta.
hitsasin sitte jakareiden korvakkeisiin 4mm korilaatat et ei ala pultti heilumaan soikeessa reiässä.
pusliksi tuli old man emun polyuretaani puslat, napakoilta ainakin tuntu ja holkitkin oli ihan laadukkaan oloset...
ajo mukavuus parani tosi paljon, tai mitä se nyt voi 14,5" leveellä renkaalla olla. nyt viittii jo ajella vähän pidempiäkin matkoja kun ei tarvii ohjata patukkaa jatkuasti.
oon jo, pitää kato päivystää vaakaa:D:D:D
ja mitäs ite tääl pyörit, eikös sun pitäs lämmittää Pipaa tai jotain;)
Rausku4x4
28.11.2008, 15:28
ehkä rojektin tärkein varuste tul hommattua lauantaina, nimittäin urakkanuppi. kerrankii löyty sellanen jonka sai tukevasti kiinni rattiin. yleensä kun ne meinaa muljuta.
Tosta urakkanupin muljuamisesta, sen saa tosi tukevasti silleen. Että poraa ratin puolan ihan sinne päähän missä se ratin kehä on, sen kokoisen reijän millä se urakka nuppi tulee kiinni. Ja ei muutakun pultilla kiinni niin ei muljua enään.
tollasesta nyt tein sitte coolerin...
jonkun kuormaauton coolerista leikkasin tollasen aihion.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=13995
seinämien mallailua. väliseinä sen takia et lähdöt tulee samaan päätyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=13996
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=13997
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=13998
valmiit päädyt. 50mm lähdöt ja ilma kiertää 140cm kennossa et luulis jäähtyvän vaikka ilman virtaus ei vielä hidastukkaan paljoakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=13999
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=14000
syylärinkin hommasin tossa Kiviseltä. se on joku chevyn aika iso syyläri, kaitpa nuo lämmöt alkaa pysymään kurissa näillä eväillä....
nii ja turbo kävi muokattavana/ laakeroitavana pro professional turbolla suonenjoella.
uudeksi kompurasiiveksi tuli 42mm (9000 16v turbo saabista)
ja turbiinisiiveksi tuli hyvin virtaava 47mm.
katsotaan josko näillä eväillä päästäs rengas tehoissa 150hv:n paremmalle puolelle... no aika näyttää:rolleyes:
siin ois ny pikku garretti modattuna oottamassa asennusta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=14333
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=14332
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=14331
gy60 korisiin on ollu orkis takalukkoo saatavilla. eteen ei oo juuri muuta vaihto ehtoo kuin arb. jos kytkettävää halutaan. saahan sinne varmaan palalukonkin jos haluaa.
tankille vois joskus vääntää jonkun panssarin jos jaksaa... oma on jo ajettu lommoille et ei kait siin kauheeta menetystä tuu jos menee lisää lommoille.
tietääko kukaan et käykö gr:n takaperän ja etuperän tasauspyörästön kotelot (siis mihin iso lautas pyörä pultataan) päikseen?
haaveilin vaan et laittas kitkan eteen.
joo näihinhän on saanu kytkettävää takalukkoa, joka toimii alipaineella :P en tiiä onko ollu mitenkään toimiva ratkaisu.
tapsa4x4
28.12.2008, 00:57
joo näihinhän on saanu kytkettävää takalukkoa, joka toimii alipaineella :P en tiiä onko ollu mitenkään toimiva ratkaisu.
jv pasuunassa on takana alkuperäinen alipaine lukko ja ihan toimiva laite tosin kello ajettu solmuun ja vaihdettu paineilma sylkkyy toi käyttö.
siks se haaveili kitkalukon laitosta eteen kun siltä jäi sellainen ylimääräiseksi vanhasta takaakselista.
eilen otettu jo SAVUT koneesta, pientä puuhastelua viel olis. syylärin kiinnittelyä, flektejen mallailua, pakoputken tekoo ym.
no jos vaik tän vuoden puolella sais koe ajettua...:p
hieman ahdasta tuppaa olemaan kun turbon ilman ottokin piti vetää koneen alapuolelta ja nostaa syylärin edestä takas ylös :eek::D
joo näihinhän on saanu kytkettävää takalukkoa, joka toimii alipaineella :P en tiiä onko ollu mitenkään toimiva ratkaisu.
toiminta periaate on aivan sama kuin tojotan (hj:n) mekaanisissa. ne on vain vaiheri toimisia ja toi gr:n lukko on toiminu sähköohjatulla alipaineella. ja kyllä toi toimii ihan kiitettävästi. ehkäpä menee herkemmin päälle ja pois kuin tojotalainen.
mulla vaan tuottaa päänvaivaa toi paineilmasylkky. pitäs vaihtaa fiksumpi kaks toiminen tilalle...
pääsin tänään koeajelee.
ja tuntus siltä et voimaa on tullu lisää, ainakin kytkin rupes heti luistaa:D
nelosella kun lähtee vedättää nii heti kun kierrokset nousee yli 2000rpm nii hyvin luiskahtelee...
ennen ei kyllä tollasta esiintyny vaikka miten kytkimellä potki:rolleyes:
mut mut... tuntus et uudessa tuplafletissä ja syylärissä on jäähdytys teho vähintäänkin kohdillaan.
ja kyllähän tota voimaakin tosiaan tuntu tulevan kivasti lisää. täytyy ruveta puuhastelee syöttöpumppuu et jos viel sais pari lisä konia... nii ja kait sitä uutta kytkintäkin pitäs alkaa metästelee...
alku vuodesta 2009 myin tänmän auton kaverille ja nyt tää pääty takas minulle.
gr oli saanu hieman modifikaatiota aikojen saatossa.
autoon oli tullu ulkopuoliset turvakaaret, 38,5 boggerit, kevennetty jokakohdasta, mekaaninen vinssi ja takajousitusta oli muokattu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185046
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185047
hetihän tätä piti alkaa huoltamaan ja muokkaamaan oman mielen mukaiseksi. autohan on ollut viimeksi leimassa 2009-2010 ja sen jälkeen vaan räppäilty menemään...
liian pienet kuppijakkarat sai väistyä ja tilalle laitoin recarot jotka on peräisin gsi astrasta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185045
vaihteiston kannatin palkki ja pohjapanssari oli kiinni hitsaamalla joten rälläköin ne irti ja tein uudet oman maun mukaan, tällä kertaa pulteilla kiinni :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185044
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185043
autossa oli paikallaan välitetty jakolaatikko mut siinä oli pitkäpuoli hirttänyt kiinni kun oli ollut liian jäykät öljyt laatikossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185034
sorvari sorvas vanhan laakeripesän pois ja laitto krymppäämällä uuden holkin pesäksi joka hoonattiin oikeeseen toleranssiin. myös laakerin öljynsaantia parannettiin tollasilla öljyurilla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185035
Jakis kasassa ja sisältää tosiaan 3.7:1 pikkupuolen välityksen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185036
hieman hifistelyä, mankka, kaiuttimet ja subbarit löys paikkansa :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185038
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185037
Palstalta bongasin lukkomurikan etten ja kompuran katkasioineen ja piuhasarjoineen, pitihän ne heti ostaa pois kuleksimasta.
on kyllä sitten niin kopioitu ARB:sta kuin olla ja voi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185042
Lukko jäi oottelemaan asennusta, kompuran laitoin turvakaareen roikkumaan ja katkasiat löysivät paikkansa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185041
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185040
koeajo lenkillä takapihalla sitten patrolli päätti heittäytyä katolleen, ei kyllä mitään käyny mut tavarat vaihto järjestystä auton sisällä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185039
päivitellään taas kun saan jotain aikaiseksi....
Koeajohan oli siis onnistunut :D Pyörähtik montaki kierrosta vai ihan vaa käänti tassut kohti taivasta?:)
Vähän odotellutkin jo että mitä sieltä paljastuu. Etulukosta tosiaan kokemuksia! Oliko hyvälaatuinen? Meinaatko leimalle talutella?
Ykkösen tyhjäkäynniltä kiepsahti tassut kohti taivasta...
Joo jatkuvasti touhuun tota leimakuntoon. 3.12 pitäs olla jo venäjällä :D
Lukko on ainakin päällisin puolin toimivan olonen, täytyy vielä case purkaa, tutkia ja kasata lukkoliiman kanssa...
vaihtelin jakopäänrullat ja hihnan mut dampperipyörä meinas aiheuttaa päänvaivaa, meinas istua tosi tiukassa. ulosvetäjä ei mahtunut väliin ja pienempi ulosvedin oli liian pieni...
sitten muistin et jossain on valmetin syöttöpumpunrattaan ulosvedin tallessa ja kaivelin sen esiin...
pikkusen piti sitä vahvistella ja reikiä porata isommiks mut sainpahan hinnapyörän irti ilman kummempia taisteluita...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185141
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=185142
lopuksi laitoin konetiskiaineet jäähdytysjärjetelmään ja kävin pikku lenkin ajelemassa. sitten huuhtelin järjestelmän kolme kertaa ja laittelin 50/50 vesi/glygolit takas koneeseen...
huomenna taas jotain lisää, venäjän reissuun reilu viikko aikaa ja leimallakin pitäs käydä...
joo tosiaan on jääny päivitykset tekemättä...
Leimalla kävin marraskuun lopussa ja leima irtosi yhdellä huomautuksella, oli väärän väriset led-parkit edessä :D
Pähäman pikkujoulu safarilla tuli käytyä ja itsenäisyyspäivän viikonloppu ajeltiin venäjällä.
sillä reissulla tuli orkkis tukivarsien puslille tunnit täyteen ja takaiskarit menehty. myös napalukko tai murros meni joten nyt oottelee et joulun jälkeen alkasin huoltelemaan taas talven ajoja varten koslan reilaan...
muutama kuva pikkujoulu safarilta nastolan villähteeltä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=186288
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=186290
Ei ollu muuten maksimi jousto ees takana ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=186289
Keula sais joustaa enempi ja takana mahtuu just ja just 38,5" olee pyöränaukossa :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=186291
Mäen nousua, ei muuten päässy tolle portaalle timjussin half life buggylläkään ;) muut ei ees yrittäny:rolleyes:
aika hiljasta on ollu tässä talvella off roadin saralla, mut tossa kaivelin patrollin esille ja rupesin laittelee kuntoon kevään ajoja varten.
Itsenäisyyspäivänä käytiin muutaman päivän reissu venäjällä ja takas tullessa oli sitten kotiintuliaisina seuraavaa vikaa:
Takaiskarit menehtyi täysin, takatukivarren korvakko repes irti rungosta, etupanhardin puslat hävisi jonnekkin, hitsatusta napalukosta meni poorit ja vinssin naru katkesi kelan sisään...
meinas olla tiukassa toi naru kun ei päätä löytyny millään nii ei auttanu kuin pätkiä rälläkällä uus naru...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188666
Takaiskarit oli hyllytavarana varastossa joten muokkasin yläpään kiinnityksen alemmaksi, ovat peräisin scania 142 edestä, iskua ~270mm.
samalla rakentelin säädettävät pohjaanlyöntikumit, kolmi portainen säätö 30mm välein, eli 0-90mm on säätö vara.
nykyisellä asetuksella, kun auto seisoo tasamaalla on pohjaus vara noin 90-100mm.
riittää safarikuormassa myös venäjän teillä kun pidetään reipasta siirtymä nopeutta ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188660
jousituksen testailua. nyt ei pääse 38,5" ottamaan lokarinkaareen kiinni missään vaiheessa, eikä sisälokariin.
ulosjoustokin kasvoi entisestään :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188661
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188662
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188664
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=188665
Tätä katsellessa alkoi jo mietityttää pitäisikö uudemman GR:n kojelauta istuttaa tommoseen 160:piin:D Lohdutuksena saathan sinä johonkin pressun reunaan kestävät narunpätkät:)
jotain pientä turailua, ahtomittari vaihtui bilteman valolliseen versioon ja pakopainemittariksi tuli nestevaimennettu kello.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=189067
omasta mielestä ei oo pahat paineet: 3500rpm ahdot 1.3bar ja pakopaineet 1.6bar, 4000rpm pomppaa ahdot 1.4bar ja pakopaineet n.2bar.
Ja koska voimaa ei oo koskaan liikaa vaihtui syöttöpumpuksi 12mm nestepäällä oleva cedricin pumppu jossa on jonku boschin ahdonalaisensyötönsäädön kansi.
samalla meni jakoremmi ]uusiksi kun kampuranstefa oli vuotanut, eli stefa vaihtoon ja vesipumppukin vaihtui uuteen...
voimaakin tuli sen verran lisää et kytkin suli ekaan vetoon, nyt tulee exydyn race malli...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=189069
Narun kanssa kun on ollut ongelmia ton mekaanisen kanssa niin nyt palataan takas vaijeriin, on 12mm paksua et josko nyt alkas kestämään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=189068
Pokkereissa oli väärän et:n vanteet jotka vaati 40mm alumiini spacerit.
Halusin niistä eroon ja kaverilla oli sopivat vanteet joutilaana.
Vanteisiin hitsasin 8mm akselista reunoihin vahvikkeet ja samasta kamasta turasin venttiileille suojat.
Bead lokit jäi nyt pois koska vanteet on 12,5" leveet ja pähkäilin et bl:n kanssa olis tullu liian levee vanne.
Vanteet käytyn kuulapuhalluksessa ja pulverimaalissa.
Renkaat liimasin oikeella rengasliimalla vanteisiin. (Mighelin agrilube 10-60)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190764
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190765
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190766
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190767
Exydyn race kytkin tuli vaihdettu lauantai ehtoolla.
Nyt tuntus pitävän, ei vanhassakaan nitään varsinaista vikaa ollu mut ei vaan jaksanut pitää luistamatta maantie nopeuksissa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190813
Nyt pääs kattelee virallisia paineita.
100km/h vauhtia, vitonen sisässä ja kierroksia n.2400rpm. (38,5" boggerit alla)
Siitä kun polkasee pedaalin lattiaan, menee ahdot 1.6bar ja pakopaineet samat 1.6bar.
Kiihtyvyyttäkin tapahtuu mukavasti. :D
Maksimi pakopaineet oli 3500rpm n.2bar ja ahdot ton 1.6bar eli vielä varsin ok.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190814
Täytyy käyttää penkissä tuo tötterö lähiaikoina niin saa faktaa paperille...
Milneriltä tilatut Kiinan paskat napalukot kesti yhden kaasun polkasun mettässä.
Hitsasin sit sisäkalut niistä yhdeksi klimpiksi ja sit kesti tovin...
Noo hieman olin jumissa ojassa ja pitkällä puolella suditin nii halkes koko napalukon runko.
Melko paskaa tuntus nuo olevan, ainakaan ei kovin hc offia kestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190830
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190831
tuli käytettyä datsuni penkissä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190927
Ja olihan se teho hieman kasvanut sitten vuoden -90 ja +500tkm :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=190928
AutoGona
16.04.2016, 14:23
Onkos tästä jotain vilmin pätkää näillä hilppeillä tositoimissa?
Edit: ja mitäs turbon muutos ja Cedricin pumppu suurinpiirtein kustansivat?
Turbon teettäminen makso jotain 600-700e
Ja pumppu tuli valmiina tollasenaan, oli siis käytetty.
Kirjotellaas vähä tännekkin jotain...
Napalukot kun ei tuntuneet kestävän edes hitsattuna niin hommasin tollaset nissan orginel vetolevyt. Ovat täyttä teräs valua et luulis jotain kestävän. Milneriltä tilasin, makso jotain 50 puntaa/kpl.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197106
No joo, sit kun murrokset ja napalukot/vetolevyt kestää niin 470tkm ajettu ja vajaa 10 vuotta offattu ristitappi katkes...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197101
Eteen laitoin uudet iskarit, oli vanhoja pidemmät niin piti 60mm korottaa iskaritorneja...
Hieman alko paremmin keula joustamaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197105
Zilttonia vinssatessa räjähti tojotan mekaaninen ja se repi hajotessaan ulosoton irti.
Se olikin viimenen niitti mekaanisen arkkuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197103
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197104
Mekaaninen irroitettu ja uuden vintturin visiointia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197102
Vinssiksi valikoitui come-up ds 9.5 rs
Eli köydellä ja langattomalla kaukosäädöllä.
Tonne se hyppäs. Peti on 6mm
Vinssi irtoo n. 10min ja muljahtaa ala kautta pois. Samoin paikoilleen laitto sujuu n.15min, jos vaikka mettässä tarvii vinssiä ropailla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197099
Ei paha etu ylitys...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197100
Ootko mistä nuo turkoosin väriset hinauslenkit eteen hommannut? Ois itsellä tuollisille tarvis.
Ootko mistä nuo turkoosin väriset hinauslenkit eteen hommannut? Ois itsellä tuollisille tarvis.
Töistä romukasasta kaivoin :D
Olis kaks ylimäärästä tollasta... jos tarviit nii laita privaa.
Ewerglade
13.10.2016, 05:43
IKHlla oli tollasia ihan hyllytavarana.
Koska illat alkaa olemaan pimeitä ripustelin valoja vähä sinne tänne.
Työvalot on 48w halpahallin (paremman mallin) tuikkuja.
Sivuille sain aika hyvin suojaan turvakaariputkien väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197192
Konepellin nurkkiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197191
Ja eteen. Noi ylemmät on 48w SAE merkkiset lisäpitkät. Täytyy kyl sanoa et on tehokkaat. :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197190
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197193
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197189
hiluvitkutin
13.10.2016, 21:18
onko sulla ne minun pyörät alla?
entä jos sovitaan että saat molemmat ja saat valita kummat laitan vanteille.
vaihetaan ennenku mennään venäjän puolelle. ;)
tai sitte ajele perässä!
On joo mut en vaihda alikokosiin 35"pokkereihin enkä pippelinpuristajiin, vai mitkä dippadullit ne nyt olikaan :D
hiluvitkutin
13.10.2016, 21:27
oolrait.
silti voijaan mennä leiriin porukassa?
taitas vissii olla sama leiri to iltana? ja mulla ainaki meininki mennä sillon niiralasta yli.
en nyt enää oo "selvillä" ketkä teidän lössistä sieltä menee.
Mä, mikjus ja tollukka mennää näillä näkymin svetosta yli ja mennään jo keskiviikkona.
Mut jauhetaan sitte leirissä lisää sontaa :)
Hydro assisti ei mahtunut millään. Tukivarren ja perämurikan väliin joten se löysi paikkansa simpukanvetotankoon. Vetotanko on 38mm ainesputkea...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197212
Vinssin alle kanttautin pikku lippan/panssarin. Panssariin hitsailin muutaman jäykiste raudan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197213
Raidetanko tuli kanssa 38mm ainesputkesta ja sille yritun panssaria kanssa väkerrellä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197214
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197215
Pakoputken nakertelin, kun turbolta etulokariin tuleva 3" suoranputken metelöinti alkoi kyllästyttämään...
3" putki menee turbolta taakse asti. Yhden bilteman pienimmän 3"vaimentimen laitoin. Materiaalina oli köyhästi kiillotettu hst-putki :D
Tuli aika mukavat soundit. Autoon sisälle ei kuulu kuin vaimea mörinä. Ulospäin sellain kiva mörinä.
Kuulostaa isommaltakin moottorilta :)
Kuvia en jaksanu putkesta ottaa...
Ohjustehostajalle uutta isompaa säiliötä...
Pumpusta parantelin virtauksia ja nostin hieman paineita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=197216
tuossa olis huonoa videopätkää mistä saa jotain käsitystä miten pastirolli nykyään liikahtaa maantiellä.
videolla näkyy huonosti nopeusmittari mut kuuntelee sit vaikka äänet :D
nopeus mittari näyttää n.12km/h vähemmän kuin vauhtia on todellisuudessa. eli mittari lukema 88 on oikeesti 100.
nii ja 38" boggerit on alla kuvatessa.
https://www.youtube.com/watch?v=Noo6rNcmxhw
Noniin auto tuli meille 2017 oliko helatorstai safarin jälkeen. Autoon on nyt tehty muutoksia muunmuassa :Jerrykannu teline,Tunkkiteline,Vararengas,Kompura kaaren,Subbari/vahvistin yhdistys kattoon,Ledbar vaihdettu laadukkaisiin työvaloihin,Syyläri vaihdettu vanhan puhkeamisen takia,Renkaiksi vaihdettu 38,5 pokkerit,Kytkin vaihdettu extreme outbackiin koska vanha puri sopimuksensa,Taka akseli vaihdettu alipainelukolliseen,Eteen iskarit,radio, tässä kuvia nykykunnosta
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223902
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223896
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223897
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223898
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223899
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223900
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8481&pictureid=223901
Noniin tuli tossa kinkulla käytyä metsällä kavereiden kanssa niin faijjahan tuli patrollilla mukaa niin sai sekin ulkoilutuksen tässä joku klippi vesiboorista!
https://youtu.be/prGETeh4JZ8