View Full Version : Venäjän syyssafari 25 - 28.9.2008
elikkäs oltas lähdös naapuriin 25.9,elikkäs torstaina yli ja sunnuntaina takas.rajanylitys tehdään svetosta ja mukaan mahtuis jokunen auto,mielellään maastokelpoinen,tälle reisulle ei kannata lähtee millään vakio autolla!reissun tarkoitus on ajaa vaikea kulkuisessa maastossa,elikkä tämä ei ole mikään maiseman katselu/marjastus reissu!mutta hauskaakin pidetään!mulle voi soitella jos rupes kiinnostaan 0405475774 pulu
toyota4x4
01.09.2008, 16:13
lähes varmoja lähtijöitä olis uglyhj 39,5" bogger, toyota4x4 38,5" bogger ," peruutus autolle pikkuville39,5(akselit myyty)" bogger,pulu 35" bogger,mikjus 37"bogger.epävarmoja teem.väihkönen 35"bogger????(joka on kuulemma nyt matkoilla.)+appareita tapsa4x4( just huomasin jotta "boggeri" safari:)
Onx väihkönen hommannut mäyrikseen böggerit... ?
Maajussi
01.09.2008, 16:35
Onx väihkönen hommannut mäyrikseen böggerit... ?
Nuoripari sai häälahjaksi puuttuvat Boggerit Pähäman porukalta......
Nuoripari sai häälahjaksi puuttuvat Boggerit Pähäman porukalta......
No perkules... sehän olis sit mitä mainioin häälahja =)
Joo mukana ollaan,on se kyllä hienoa lähteä taas safaroimaan.
Jaahas se on laitettava perjantai päiväksi sit loma kyselyyn et pääsis to klo 16 jälkeen lähtemään. Vai meinasitteko jo aikasemmin? Apparin paikka viel vapaa jos tonne pääsee lähteen. Viisumit ja vakuutukset on jo.
no sithän tän safarin nimi vois olla pähaman syys boggeri safari,elikkäs tarvittas boggerit jos haluaa mukaan...!no ei vaineskaan,onhan niit muitaki hyvii maasto renkaita..(vai onko?)
no ei vaineskaan,onhan niit muitaki hyvii maasto renkaita..(vai onko?)
On on! Kysy vaikka Paulilta!
:D
Maajussi
01.09.2008, 21:33
lähes varmoja lähtijöitä olis uglyhj 39,5" bogger, toyota4x4 38,5" bogger , pikkuville39,5" bogger,pulu 35" bogger,mikjus 37"bogger.epävarmoja teem.väihkönen 35"bogger????+appareita tapsa4x4 (joka on kuulemma nyt matkoilla.) just huomasin jotta "boggeri" safari:)
Tapsa matkoilla????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????+?
Varmaan jossain patrolinhakumatkalla:D
Tapsa matkoilla????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????+?
toyota4x4
02.09.2008, 08:33
ei ku väihkökönen oli kuulemma italiassa ,lähellä punton tehtaita.
Rekisteröimätön
02.09.2008, 10:12
Vois kyl lähtee jollekkin vinssin jatkox, ruuanlaittajax, huoltomiehex tai lallittelijax :)
Mikäli nyt vaan saa vapaa päivän perjantaix.... Tiedä nyt sit miten esimies suhtautuu tilanteeseen et heti ollaan vapaita pyytelemässä kun toista päivää vast ollu töissä... nykyisissä hommissa...
Eetza nyyberö
Voisin vaikka olla kiinnostunut tuosta Jussilaisen apparin paikasta kun ei nykyisellä vuosiviisumilla ole yhtään leimaa ja omat mekaanikot niin saatanan laiskoja ettei ole autoa millä lähteä.
Ottaskohan Joppeli mut kyytiin jos oikein nätisti pyytäis...? Lupais laittaa sille sit ruokaa:).
Mietitään nyt vielä ja setvitään noi työkuviot...
no sithän tän safarin nimi vois olla pähaman syys boggeri safari,elikkäs tarvittas boggerit jos haluaa mukaan...!no ei vaineskaan,onhan niit muitaki hyvii maasto renkaita..(vai onko?)
Taas Maxxiksilla ajavia syrjitään ;) ;)
Ootko lähössä?
Ootko lähössä?
ei tietoo vielä, lähinnä tähdänny toho Finland Trophyyn
ja miten saa noi syyshommat ekaks pois alta.
auto olis kyl kunnossa
no ei syrjitä,aineka pahasti...
tapsa4x4
02.09.2008, 18:18
ei tietoo vielä, lähinnä tähdänny toho Finland Trophyyn
ja miten saa noi syyshommat ekaks pois alta.
auto olis kyl kunnossa
mulla olis boggerit sulle lainata jos tarviat.
kyytiin vois jollekin lähteä kun ei toi oma auto valmistu.
tuokkona vintturin kafveiltaan???
mulla olis boggerit sulle lainata jos tarviat.
kyytiin vois jollekin lähteä kun ei toi oma auto valmistu.
tuokkona vintturin kafveiltaan???
Heh, Dana44+Toyota8"+39,5bogger= http://new.a2success.com/files/Image/dynamite(1).jpg
Joo, tuon sun ja Mikon Puutavaratekniikat kaffeiltaan
Elä Jeeper huoli, D44 on luotu kestämään, sehän on tehty Ameriikassa! Ja eihän tommoset Kalbokit niin paljoa pitoja tarjoa... Alle vaan, olis hyvännäkönen! Ja se jos mikä on tärkeintä!
Mulla ois noi 39,5 TSL:t, mut tällä hetkellä puuttuu kasassa oleva auto... Kestääkö GR Patrollin vakiomurrokset moisia?
kattoo nyt. Ite voisin jonkun appariksi teoriassa lähtee, koska patrollista pitäs vielä vaihtaa kääntökuulien laakerit ja kytkin, ja remonttia taasen rajottaa hiukka rahan ja ajan puute...
tapsa4x4
02.09.2008, 19:45
Löysin vanhalta koneelta muutaman huononkuvan tuolta edellisreissuta-05
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=525
toyota4x4
02.09.2008, 21:32
Ottaskohan Joppeli mut kyytiin jos oikein nätisti pyytäis...? Lupais laittaa sille sit ruokaa:).
Mietitään nyt vielä ja setvitään noi työkuviot...
työkuviot?? sähän oon sairaslomalla oleva jalkainvaliidi!!:)
otat saikkuu perjantaiks..
Lisätään innokkaiden lähtijöiden listalle Fabritius & allekirjoittanut, mäyris 37" maxxis/bogger.
Heinosen Ilkkaa pitbulleineen on yllytetty ja harkitsee lähtöä.
Laalaa tossa multa varaili apparinpaikan eli huomenna on varovasti ruvettava tiedustelemaan perjantaivapaan mahdollisuutta.
Lisätään innokkaiden lähtijöiden listalle Fabritius & allekirjoittanut, mäyris 37" maxxis/bogger.
Heinosen Ilkkaa pitbulleineen on yllytetty ja harkitsee lähtöä.
Elkää painostako Ilkkaa rajusti, sillä on nyt paljon suurempiakin murheita. Kyllähän Heinosen poika voi vaikka lähteäkkin, ellei mikään yllättävä VAIHTEISTOVIKA estä matkaa..
Mä voisin ilmottautua appariks jos jonku autoon mahtuis.
Elä Jeeper huoli, D44 on luotu kestämään, sehän on tehty Ameriikassa! Ja eihän tommoset Kalbokit niin paljoa pitoja tarjoa... Alle vaan, olis hyvännäkönen! Ja se jos mikä on tärkeintä!
Se on hyvä kun edes joku jaksaa Ameriikantuotteita kehua :D, olinkin huolestunut tosta riisimaan taka-akselista ;)
Kyllä, taka-akseli tulee olemaan se heikoin kohta. Sekin kannattais päivittää Amerikkalaistuotteeseen..:) Multa saat tarvittaessa 14-bolt FF, tosin hintaa tulee jonkun verran, kauppaan kuuluu reilu 3t kaikkea muutakin hyvää!
Kyllä, taka-akseli tulee olemaan se heikoin kohta. Sekin kannattais päivittää Amerikkalaistuotteeseen..:) Multa saat tarvittaessa 14-bolt FF, tosin hintaa tulee jonkun verran, kauppaan kuuluu reilu 3t kaikkea muutakin hyvää!
Ei se 14-pulttinenkaan ikuinen ole. Mulla on vani, josta se kuiklokki on jo lauennu. Tosin edellinen 12-pulttinen siinä meni ihan atomeiksi, kun 295:silla poltettiin renkua...
Ensin tuli tasauspyörästö peräkopan läpi, sitten kun kempitti vetarit kiinni, niin koko murikka halkes kahtia :P
Muttajoo, kuhan nuoripari tulee häämatkalta, niin voisin kysellä varovasti, onko takapenkillä tilaa innokkaalle ruuanlaittajalle/vinssaajalle...
[offtopic]
Ei se 14-pulttinenkaan ikuinen ole. Mulla on vani, josta se kuiklokki on jo lauennu. Tosin edellinen 12-pulttinen siinä meni ihan atomeiksi, kun 295:silla poltettiin renkua...
Ensin tuli tasauspyörästö peräkopan läpi, sitten kun kempitti vetarit kiinni, niin koko murikka halkes kahtia :P
Se on kato ne valtaisat voimavarat... Sen edessä vahvimmatkin materiaalit antautuu...
toyota4x4
03.09.2008, 20:56
otetaanko puoljoukkue teltaa?? mosa tieteskii.. mullei mahu nytten oikeen kyytiin ku korkeintaa mosa ( kun ei hoojiin tiloja.)
Teltta ja kamina olis hyvä jos tarvii vaatteita kuivatella. Täytyy vaan ottaa kunnon sytytysvälineet mukaan kun siihen sivustatäytettävään kaminaan on niin hiton vaikee kaataa bensaa. Onneksi matkassa on volvoja niin ei ole tilaongelmia.
Perjantain vapaa on nyt vihdoin varmistunut eli onkos se laalaa vielä lähdössä? Jos kävisi hitonmoinen hasardi että auto ei olis kunnossa niin ängetään jonkun kyytiin vaikka väkisin.
Vielä herkutteluja edellisien vuosien vastaavilta reissulta.
2005 Laalaa nurin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=7234
2006 Pulu reissulla jossa mm. kake poisti vedet umpioista omalaatuisella tavalla. Kuva muuten kahluupaikalta eli tuolloin oli ihan helvatun kuivaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=7233
Juu olen lähdössä ja perjantai vapaa. torstainakin pääsen lähtemään aikaisemmin jos tarvetta.
toyota4x4
15.09.2008, 07:32
bj oli jääny kuulemma ihan ehjäks tura offin jälkeen.
täytyy ruveta hiluksii pajottaa .eihän tässä taas ollukkaa paljon aikaa..
Mun ja sinkkosen viisumit pitäs tulla tän viikon torstaina eli jos pulu ei säre autoaan ni mä oon viel messissä.
Viisumi tilattu ja autovakuutus haettu ja autokin on pientä huoltoa vaille valmis lähtöön.
toyota4x4
17.09.2008, 20:58
mulla on kans syys huolto menossa, kait se on torstaina viivalla.
-taakse levyjarrut
-jenkki ohjaustehostimen pummpu
-stefat akseleihin kaikki
-uusi syyläri paikaleen.
aikaa 7.päivää!!=eipä tässä kiirettä..
Helvatan syyshuollot:mad:
Tehty
- narut pleissattu kuntoon. Kummatkin lyheni monta metrii.
- Takavinssiin tehty pronssihelat laakereiksi kun orkkis muovipaskat oli syöpyneet pois.
- Takajakari suoristettu, ei ollu pahasti mutkalla mutta suoristettiin kuitenkin.
- Tapsan mieliksi ahtoputken yksi hitsattu jyrkkä mutka muutettu 90 asteiseksi silikooniletkumutkaksi.
- Taka-akselin huohotin korjattu ja öljyt vaihdettu takaperään.
- Tigertoppi päällä ja neppareita fiksattu.
Tekemättä
- Pakoputki, uusi pönttö ja pöntöstä eteenpäin putki. Meni turassa ihan kasaan.
- Takajakarien akselinpään puslat halkipoikki kaikki. Laitoin kaks rangen vakiomallia ja viel pitäs kaks keksiä jostain tai joutuu laittaa puolkuntoset polybushit.
- jäähytys nesteiden vaihto, nyt vettä koneessa.
- Jakis vuotaa öljyä kun huohotinletku taas tukossa. Korjattava ettei mee taas kaikki stefat.
- Takaluukkuun nepparit rättiä varten.
- Sisävalo puuttuu kun 12v loisteputkivalo hajos jotenkin?
Eli kaikkee pient näpräämistä olis. Kyl täytyy sit reissussa rentoutua oikeen kunnolla jahka nyt vaan sinne selvitään.
jää multa reissu välii... olen TAAS ryssiny hommat sen verta lahjakkaasti et ei kykene ylimääräisiä lomia pyydellä...
Lähtö lähestyy niin nostetaan ylös ja aloitetaan julkinen keskustelu lähtöajasta :)
Lasse arveli että mikan bertta olisi viiden maissa valmiina lähtemään, vai pääseekö mika luistamaan töistä aiemmin? Karin kanssa puhuttiin että me voitas lähteä suunnilleen tunnin muita aikasemmin jytyyttämään volvolla, ehkä kolmelta... Entäs muut?
Jos porukkaa saa kasaan jo viipurinportilla niin hyvä mutta eiköhän sorvalin valinnalla odotella ennenkun lähdetään leiriä etsimään vai sovitaanko ensimmäinen leiri etukäteen? Pimeä tulee kuitenkin ennenkuin paratiisin portit aukeaa.
Kuka hakee teltan?
itekki yritän saada ton torstain viel lisäks vapaaks ni sais rauhas pakata kamat ja lähtee reissuun ton zamurain kera!meit sit vissiin lähtee 7 autoo kaiken kaikkiaan,5toyotaa ja 2mäyristä ja meniskö se teltta jompaan kumpaan volvoon?pitää varmaan sopia joku kokoontumis aika ja paikka jos kaikki lähtee eriaikoihin!
jää multa reissu välii... olen TAAS ryssiny hommat sen verta lahjakkaasti et ei kykene ylimääräisiä lomia pyydellä...
Tuskin yhtä lahjakkaasti kun meillä yks kuski... Kotkasta piti ajaa Joensuuhun, ja tää löysi itsensä Jyväskylästä :p
meit sit vissiin lähtee 7 autoo kaiken kaikkiaan,5toyotaa ja 2mäyristä ja meniskö se teltta jompaan kumpaan volvoon?pitää varmaan sopia joku kokoontumis aika ja paikka jos kaikki lähtee eriaikoihin!
Fabritius ja Janne volvoilla
pulu, tojota4x4, ugly, mikjus, ??? Kuka viides tojota
Karttaa on jo katseltu hieman sillä silmällä...
Nii oliks se viides Toyota sit Kake setä?
Mä tosiaan pääsen vasta 16 aikoihin töistä ellei nyt käy flaksi ja pääse livahtaan ihan pikkasen aikasemmin.
Pakkaan auton ja kamat niin et pääsee heti lähtee.
Mites Laalaa? Ootko töissä torstaina? Tuunko teille sit het kun pääsen vai miten hoidetaan homma?
Nii ja jos joku leiripaikka saatas päätettyy ni voitas sit valuu omii aikoja sinne tai parempi varmaan jos otetaan letka jossain kasaan. Multa ainakin loppuu kiire sorvalin valinnan jälkeen.
Nii oliks se viides Toyota sit Kake setä?
Mites Laalaa? Ootko töissä torstaina? Tuunko teille sit het kun pääsen vai miten hoidetaan homma?
Nii ja jos joku leiripaikka saatas päätettyy ni voitas sit valuu omii aikoja sinne tai parempi varmaan jos otetaan letka jossain kasaan.
Jaa sika-kake on kans rivissä, hyvä hyvä.
Oon to töissä mutta voin lähtee aikasemmin eli iltapäivällä koska vaan sopii lähtö.
Tuu vaan hakemaan. Voin tulla pakkaamaan majoituskamat jo viikolla niin ei tarvi kuin vaatekassi heittää kyytiin enää lähdössä. Sovitaan safkoista viikolla tarkemmin.
Mä voin soittaa ja kysyä sen ison teltan jos joku hakee sen vaik. keskiviikokkona päivällä? Ja eiköhän se yritetä taas ujuttaa mäyriäisten kyytiin ;)
Mä voin soittaa ja kysyä sen ison teltan jos joku hakee sen vaik. keskiviikokkona päivällä? Ja eiköhän se yritetä taas ujuttaa mäyriäisten kyytiin ;)
Jaa mutta varmistetaas ketkä nyt on 100% varmuudella lähdössä matkaan ja ketkä yöpyy missäkin?
Se on nimittäin fakta että vain max. 10 retkisänkyä mahtuu telttaan eikä yhtään enempää.
Laskin että nyt olisi telttaan tulossa 14-15 yöpyjää joka tarkoittaa oikeastaan miten päin vain laskettuna kahden teltan tarvetta vaikka muutamalla olisikin vain makuualusta.
juu se viides toitsi on kake setä,ainaski eilen se oli lähdös!täytyy varmaan soitella siit lähtö ajast tuonnempana ja vähän riippuu saaks torstait vapaakaaks sit ei ole niin väliä lähtö ajal ja kylhän siel teltas ois kiva nukkuu!
Kyllä ne kaks telttaa taidetaan tarvita, Väihkösen mäyriksessä on jo 5 pulia. Tai sit riittää yks teltta jos homosängyt kielletään. Etelän hetekan kans lähetään varmaan ehkä 2 maissa? Mennään kuulemma räppäilemään:)
kuka ne teltat nyt sit hakee? Oon kyl ite lomalla...:)
kuka ne teltat nyt sit hakee? Oon kyl ite lomalla...:)
Sinä haet, varasin just 2 telttaa+romut. Nouto keskiviikkona päivällä. Palautus ens viikolla kuivana.
Sinä haet, varasin just 2 telttaa+romut. Nouto keskiviikkona päivällä. Palautus ens viikolla kuivana.
Jaa, kait mä sit haen... Mistä? Ja kukas ne ottaa kyytiin? Tohon Hihluksin mahtuu ehkä telttakepit, jos nekään..
Jätätte jopan hetekan ja prinsessapatjan pois niin mahtuu:D Ei vaan kyl mäkin nukun sängys mut se vie vaan puolet hetekan tilasta.
Jaa, kait mä sit haen... Mistä? Ja kukas ne ottaa kyytiin? Tohon Hihluksin mahtuu ehkä telttakepit, jos nekään..
Jätätte jopan hetekan ja prinsessapatjan pois niin mahtuu:D Ei vaan kyl mäkin nukun sängys mut se vie vaan puolet hetekan tilasta.
Eikös se jo joskus päätetty että hetekan veljekset ei enää lähde reissuun mukaan eli joppa sänky kauppaan;)
Minä ajattelin lähteä torstaina joskus yhentoista maissa aamupäivällä.
..ttu kävin sit mäkin ostamassa tollasen stanan köykämiinisängyn. Joppa sano ostavansa "uuden" hetekan, eli se on varmaan huomenna penkomassa kusarin romukasoja. Ostais sekin sängyn, sai kuitenkin tänään myytyä corollan nekruille..:)
Nonii patista Joppa nyt kaupoille jos gorollakin on menny kaupaks. Perskele kun runnerin möi nii juhlisti sitä kuitenkin ostamalla miniläppärin ja navigaattorin ni kai nyt corollalla yhden retkisängyn hommaa:p
Hitto nyt on jotain vikaa kun oon jo pakkaushommissa. Perskele pelottaa että jotain on unohtunu kun yleensä pajotetaan viel viime iltanakin.
..ttu kävin sit mäkin ostamassa tollasen stanan köykämiinisängyn. Joppa sano ostavansa "uuden" hetekan, eli se on varmaan huomenna penkomassa kusarin romukasoja. Ostais sekin sängyn, sai kuitenkin tänään myytyä corollan nekruille..:)
toyota4x4
22.09.2008, 20:55
itse asiassa mulla oli samanlainen retki sänky ku tuomolla , se on nyt jo kusarilla alumiini keräyksessä ..,olisko se kestäny edes 10 yötä nukkuu.., eli olisko ollu 3e per yö. aika paskoja. pitä olla vahvistettu lentokone alumiinista tehty malli.
joo kameronin neekerit kävi hakee korollan. yritti vielä pummii bensa rahaa hesaa.. näin! sillä oli ainakin 5000e rahaa lompakossa 500e seteleinä. vittun pummit.
täytyy munkin ostaa sit retkisänky.. mut sehän tarkottaa ettei tuomon sänky mahu hiluksii kun se kuulemma nii saaketin ahas..
hiluksi tehostimen pumppuu vaille valmis.
Rekisteröimätön
22.09.2008, 21:07
Nonii patista Joppa nyt kaupoille jos gorollakin on menny kaupaks. Perskele kun runnerin möi nii juhlisti sitä kuitenkin ostamalla miniläppärin ja navigaattorin ni kai nyt corollalla yhden retkisängyn hommaa:p
Hitto nyt on jotain vikaa kun oon jo pakkaushommissa. Perskele pelottaa että jotain on unohtunu kun yleensä pajotetaan viel viime iltanakin.
Mun mielestä jokainen myyty Toijota on kyllä kännit paikka, varsinkin jos menee nekruille
Rekisteröimätön
22.09.2008, 21:39
ja jokainen paalattu datsuni parantaa mailman.
Oliko muuten tossa mosassa virran ulosottoa kun näyttäis pahasti siltä ettei tuo mun akrikaatti lähe enää käyntiin.Vuosi sitten pelasi aivan moitteettomasti,mutta nyt kun sitä ei ole käytetty niin kipinät on haihtuneet eikä niiitä löydy millään.
Oliko muuten tossa mosassa virran ulosottoa kun näyttäis pahasti siltä ettei tuo mun akrikaatti lähe enää käyntiin.Vuosi sitten pelasi aivan moitteettomasti,mutta nyt kun sitä ei ole käytetty niin kipinät on haihtuneet eikä niiitä löydy millään.
Ei saa mosasta virtaa ulos.
No joopista,purin koko laitoksen,mutta ei löytynyt vikaa,sitten irroitin käynnistyslaitteen ja laitoin akkukoneeseen sopivan hylsyn ja aloin pyörittää sillä kampiakselin päästä sitä moottoria,pyöritin yhteensä varmaan 20 minuuttia sitä ja yhtäkkiä alkoi lyödä kipinää.
Nyt se näyttäis toimivan ihan hyvin taas.
No joopista,purin koko laitoksen,mutta ei löytynyt vikaa,sitten irroitin käynnistyslaitteen ja laitoin akkukoneeseen sopivan hylsyn ja aloin pyörittää sillä kampiakselin päästä sitä moottoria,pyöritin yhteensä varmaan 20 minuuttia sitä ja yhtäkkiä alkoi lyödä kipinää.
Nyt se näyttäis toimivan ihan hyvin taas.
No hjyvä. Saattaa vaikka tarvita, olihan se viimeks tarpeen Patrollin syyläriremontissa:)
Mä lähen hakemaan ne teltat, ja sit kattomaan mitä se yks päivänsäde on saanu aikaseks...
Eilen ilmattiin jo jarrutkin, ohjaustehostinpumpputuraus kans näyttäs toimivan. Ilmaa on vielä jonkun verran, ilosesti kavitoi:) Syyläriasennukset loppusuoralla. Teoriassa Hihluksi olis ajokuntonen, heti kun koneessa on vaan vedet...
Me lähdetään kolmelta rauhallista vauhtia kohti rajaa, ehkä puoli viideltä lähtevä jussilainen lienee suht samaan aikaan rajalla. Väihkönen lähtee kuulema viiden maissa lahdesta ja viipo päivystää viidestä eteenpäin imatralla.
Uglyhj, joppa, pulu ja ehkä kakekin olis menossa jo päivällä yli..?
Väihkönen lienee siis viimeinen joten pitäiskö meidän ja jussilaisen odotella viipurinportilla ryhmä kasaan jos muut on jo menny...
Ja jos koko letkaa ei saada kasaan viimeistään svetossa niin pitäis sitte sopia leiripaikka etukäteen...
Joo täytyy huomen soitella sit missä ollaan. Ainskii svetos voi viimeistään kaikkii venailla mut jos jo viipurinportis sais jengin kasaan niin hyvä. Meitin pitää käydä matkal kaupaskin (Kouvolas ehkä tai Imatralla) kun ei oo yhtään mitään eväitä vielä.
Onkos kukaan sitä ekaa leirii nyt miettiny?
Laittakaahan tekstiviestejä Suomeen päin reissusta ni päivittelen palstaa että rannalle jääneetkin saavat fiilistellä 8)...
Joo ja yöllä soitellaan :D
Pulu tossa soitteli että ne menee jo päivällä tekemään leiriä, mukana ainakin ugli, varmaan kake ja joppakin.
Väihkönen lähtis tuoreen tiedon mukaan neljältä joten eiköhän bertta ja mäyrikset oo suht samoihin aikoihin idässä. Treffit viipurinportissa ja 3 auton porukalla rajan yli?
Eturyhmältä saadaan sitten puhelimella koordinaatteja leiripaikasta. Paikka on varmaan jossain mertjärven lähellä mutta ei mielellään ihan rannalla.
Kaken kanssa soiteltiin että mertjärven pohjoispuolelle menevät ensimmäiset katsomaan leiriä. Eiköhän ne sieltä sitten löydy.
Siitä ei olisi pitkä matka yhdelle ajamattomalle katkoviivalle ja sen lopusta ei ole pitkä matka sille syys-05 pätkälle jossa kaadoin. se voitais ajaa nyt toiseen suuntaan.
Väihkönen lähtis tuoreen tiedon mukaan neljältä joten eiköhän bertta ja mäyrikset oo suht samoihin aikoihin idässä. Treffit viipurinportissa ja 3 auton porukalla rajan yli?
Mihis aikaan olette viipurinportilla ?
toyota4x4
24.09.2008, 21:45
auto olis nipussa.. ,päivä on kulunut rattoisasti erästä made on u.s.a osaa tutkiessa.
onneksi herra ronkainen lainasi toyotan pumpun niin pääsin retkelle mukaan.
huomenna pakataan loput tavarat ja lähetään varmaan sit 4 korvilla.
teltat on suburbanin kyydissä.
toyota4x4
24.09.2008, 21:50
Onkos kukaan sitä ekaa leirii nyt miettiny?
oliskohan se järven pohjoispuolen paikka ,keski kohilla jossa oli joku niemi. siinä ollaan oltu useesti.?? voihan siellä olla muuallakin, etu ryhmä kerkee varmaan tiedustelemaan.
Eli myös joppa liittyy seurueeseen viipurinportilla..?
Eikös siellä ollu pari vuotta sitte hakkuut just siellä mertjärven pohjoispuolen vakiopaikassa? Jos se on hakattu koko alue ni eihän siellä ole minkäänlaista tuulensuojaa järveltä eikä maalta.
sako: eiköhän me kuuden aikoihin siellä olla. Otto tulee kaffelle jos on luvassa odotusta ja soitan.
toyota4x4
24.09.2008, 22:46
tais olla kaivinkone silloin.., on muuten (toyota) slck:n kalenterissa elokuun kohdalla sieltä leiripaikasta kuva jussilaisen bertasta..
Juu eli ei sitä leiriä kannata välttämättä järven rantoihin tähdätä kun ei kuitenkaan kukaan mee uimaan. Jos kärkijoukko vielä lukee tätä niin katselkaa vaikka siitä mertjärvenkierron loppupään hiekkakanggasta leiripaikaksi. 2 isoa telttaa pitää saada mahtumaan.
täytyypi katella sitten!tai sit soitetetaan kaken mökilt et tääl on pileet...no ei vaineskaan pidetään toi mieles!
Nii siin mertjärven hiekkabiitsi leiripaikan ympäristössä on ollut hakkuita ja se tiekin missä oli kunnon booria on pilattu tämmöseks:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=7907
Mut onhan siel pikku biitsi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=7908
Mut ennenkun se tie laskee tonne biitsille niin siin on välissä mäki ja ennen sitä aika hyvää tasasta metsäkangasta. Tietty kun noin hyvä baana sinne on niin varmaan on metsää vedetty sileeks mutta hakkuun laajuudestahan ei tiedä ennekuin käy kattomassa. Vai oliko joku tuo käyny kurkkaamassa millon viimeks?
Ihan koht rupeen muutes juomaan...
Ihan koht rupeen muutes juomaan...
Niin muuten minäkin=)
Voi hemmetti teitä maIstoautoilijoita. Voin taas kuvitella että apukuskit on taas kuin riskiretki 2007lla.
Voi hemmetti teitä maIstoautoilijoita. Voin taas kuvitella että apukuskit on taas kuin riskiretki 2007lla.
Tolla reisulla en ollu mukana,mutta niitä kuvia ku näin ni ei TODELLAKAA oo tarkotus olla siinä kuosissa=)
HEH... tää palstalle reissutietojen kirjoittaminen alkoikin yllättävän nopeasti...
osasto Väihkönen (mäyriksellä + 4 lallittelijaa) oli pysäytetty kouvolan kohdalla virkavallan puolesta ja tarjottu jo tikkaria suuhun ja tutkittu auto, mutta onneksi toivottivat vain hyvät matkat...
Oli ne sen verran kuulemma tuumaillu että
Bökkeri + bedlokki yhdistelmä on vähän laittomat tieliikenne käyttöön saati sit ite hitsatut keskiöt...
To be continue...
Ugly ja pulu
25.09.2008, 21:14
Täällä just ootellaan fabritiusta ja jnuta keskellä ei mitään
Osasto väihkonen oli tunti sitte päässyt svetosta paratiisin puolelle...
Ja todennäkösesti vieläkin pyörivät sveton kaupassa lataamassa Eineksiä mäyrikseen :)
osasto on ollut kasassa jo pari tuntia nuotio alkaa olla ihan sopivan kokoinen pähäma nuotio.
Jussilaiselta antautu etuvetari tai murros...
Toppas sivuttain kiveen ja napsauksen saattelemana hävis veto.
Pulun vehkeet luonnollisesti vuotaa öljyä ja savuttaa ihan vitusti...
Ja suoritti Pulukin raidetangon vaihdon aamupalan yhteydessä kun oli yöllä sen poikki ajanut...
Pulu sano reissuun lähtissä että 9 litraa on öljyä varalla koneeseen mutta ylläri että savuttaa ja iskarit on kestänyt vielä kiinni takana .
SuurSyömäri
26.09.2008, 22:03
Vaikka kuin hävettää etu käteen niin voisitteko ystävällisesti laittaa kaikki ne epämiellyttävät apparikuvat tänne nettiin...
T:igor
joo... siel on ainakin yx videokamera matkassa... jahka pojat tulee reissusta ni eiköhän niitä saada jakoon...
Mun vissiin pitäs siitä jotakin pätkää kehittää mut mun taidot ei riitä kuin oleellisen pätkimiseen.
Voisin laittaa sen sit sullekkin SS... Teet kuitenkin paljon tyylikkäämpiä pätkiä hienoin tehostein. Ja sitäpaitsi en osaa laittaa jakoon mitään isompaa pätkää...
Ensimmäinen varsinainen ajopäivä alkanut varsin puhakkaasti...
Jussilaiselta tullutta viestiä lainaillen:
Lalliterveiset Venäjältä. Hitaasti mennään ja noin 45 km edetty tähän asti. Juuri meneillään Fabritiuksen mäyriksen pelastus operaatio. Mäyriksestä kytkin ja vinssi aivan paskana. Pulu pätkinyt pari kappaletta ohjaustehostimen tankoja ( johtuu ilmeisesti siitä että musta savu peittää näkyvyyttä ja joutuu syöttämään sokkona joka kohtaan missä pitää antaa löylyä hiukan ennemmän).
Jussilaisen Bertan vauriot oli pitkäboorinen vetari poikki murroksen juuresta.
Ugly pistänyt muutaman sivulasin paskax.
Mäyrikset pikkasen riippana koska maasto on pääasiassa pehmeetä. Etenevät kuitenkin samaa nopeutta muun porukan kanssa mutta suuntana on ollut pääasiassa Kiina... :)
To be continue...
:) ...
No nii... jotkut asiat eivät vain muutu ... :)
Kun letka ei etene ja laitteet on paskana niin sitä tulee nautiskeltua paratiisin herkkuja ( Votkulia ) hiukan runsaammin.
Mäyrikset ei etene ja porukka venailee varaosia Suomesta Fabritiuksen mäyrikseen. Viippo on kielimiehiä ja tällä hetkellä puhuu pääsääntöisesti vain Norjaa.
Tilanteen vittumaisuuden takia porukka päätti sit vetää kännit... ja LaaLaa toimii seremonia mestarina ja baarimikkona hoitaen drinkkien tarjoilun...
Tuomoa lainatakseni: "Vittumainen tilanne... vois ottaa RINKIN..."
To be continue...
lepoantti
27.09.2008, 19:07
Jussilaisella ei siis vieläkään lonkkarit antautuneet??eikä vetari rikkonut murrosta vaikka katkesi, toivottavasti ei ollut lukkorengasta vetarin sisällä...
Seuraavaksi varmaan 30 spl. vetarit MikJus:in Berttaan? ;)
Ainakin tuntus porukalla riittävän puuhaa safarilla....... tai sitten ei ;)
Nikkinen lähti jytyyttää kohti Kirvun pohjoispuolta viemää mäyrikseen uuden levyn ja asetelman.
Jussilainen oli temponu jotain mutauraa pikkupuolen kolmosella raivokkaasti. Auto oli töpänny urassa olleeseen kiveen ja vauhti oli pysähtynyt täysin 2 cm matkalla. Jussilaine oli lyöny naaman rattiin ja LaaLaa oli lyöny päänsä LA puhelimen telineeseen niin et taju meinas lähteä... Verta oli tullut ja henkilöstön paikkailuja oli jousuttu suorittamaan...
Siellä on menossa joku paikallinen offroad suunnistuskisa ja on kuulemma makeen näköistä kalustoa.
Niiden loppuleiri olis mertjärven rannalla mis ois n 60 autokuntaa majottuneena... eli ois varmaan aika rajut bileet tiedossa...
To be continue
Mäyrikset pikkasen riippana koska maasto on pääasiassa pehmeetä. Etenevät kuitenkin samaa nopeutta muun porukan kanssa mutta suuntana on ollut pääasiassa Kiina... :)
To be continue...
Taitaa johtua kyydissä olevien pulien määrästä ja "eväistä":D
Lalliporukka
27.09.2008, 21:05
Ehkä juodaan ehkä ei ,mutta porukka on kokonaisuudessaan varsin toiminta kuntoinen toisin kuin jotkut pohjoisen hetekat ennen.
SuurSyömäri
28.09.2008, 10:48
Ehkä juodaan ehkä ei ,mutta porukka on kokonaisuudessaan varsin toiminta kuntoinen toisin kuin jotkut pohjoisen hetekat ennen.
Juu tää jäi näköjään ikuisuusaiheeksi. No, kuvia syyssafarista odotellen. Kuulostaa olleen suht mielenkiintoista tapahtumaa paratiisissa.
Pulu soitteli äsken että on suomessa ja läjä liikkuu hyvin kake sedän hinaamana kun ei löydy isoa puolta jakiksesta ollenkaan ja kakella luistaa kytkin veto autossa kullemma riittävästi hauskaa oli ollut mitä en epäile yhtään muutkin tulee perässä .
Missäs ne kaikki on?
No, kotia pääsin, saunan jälkeen kutittaa vähän vähemmän kaikki mukaan tarttuneet epämääräiset elukat :P
Kiitos kaikille omasta puolesta! Homma sujui kuin rasvattu. Etenkin kiitokset molemmille Janneille taas kerran. Itellä sippas kamera jo ekana päivänä, mutta kaipa sieltä kuvaa ja videota tulee kaikkien ulottuville.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=195&pictureid=8176
Kippis!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=195&pictureid=8183
Ekana aamuna tuli kolmijalkainen karhukoira vonkaamaan makkaraa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=195&pictureid=8177
Melkein-porttaali-talohuolto-hilux kahlailee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=195&pictureid=8178
Bertta kahlailee hiiluksin perässä
toyota4x4
28.09.2008, 18:29
joo kotiuduttu ollaan.
kalustovauriota tuli muutaman lampun muodossa.
ihan hyvää settiä oli ja hiluksia joutui vinssaamaan, onneksi tuomo oli aktiivisesti vinssi miehenä.
Se kisa mikä oli menossa:
http://www.parketnik-country.ru/
Sit jotain kerhoja mitä bongasin:
www.vse4x4.ru
http://www.chevy-niva.ru/
Jees kotona ollaan ja hauskaa oli,pistetään kuvia sitten myöhemmin.
näppärä tuo auto-killan assistance kun toimii molemmin puolin rajaa...
Hauska reissu oli ja säät suosi sunnuntai aamun vesisadetta lukuunottamatta. Ajaminen jäi melko vähiin meidän osalta kun mäyris halvaantui mutta varaosia odotellessa oli kyllä kaikenlaista muuta viihdettä kuten pulun retkisängyn kasausta ja viipon luontoääniä.
Lappeenrannan pulit toi varaosia erittäin asiallisesti mutta muuten sen pikkuvolvon suoritukset yösafarilla ei oikeen vakuuttanut, saati se t-maxin vinssi joka meni palasiksi helpossa vinssauksessa.
Aluksi oli aika helppoa reittiä näin isoilla boggereilla liikkuvalle kalustolle mutta sitten kun se pehmeä niitty tuli yllättäen eteen niin alkoi vinssimiehillä kiireiset ajat ja kaipasi taas janojuomalle telinettä vinssin viereen.
Kiitos kaikille tunnelmanluojille hyvästä reissusta.
Juu hauskaa oli taas koko rahan edestä vaikka ajettu matka oli ennätyslyhyt vaativien maastojen ja remonttiviivästysten takia. Tai ei ne maastot nyt ehkä niin vaikeita ollut mutta yli 3000kg autoille ne oli todella haastavia vaikka 6 pyörää vetikin.
Ihan murheittakaan ei reissu mennyt. Yhdessä kivilipassa renkaat linkussa ja lukot päällä lipesi beadlockin reuna kiveen sen verran rajusti kiinni et pitkäboorinen vakiovetoakseli napsahti poikki sokan uran kohdalta ulkopäästä. Onneksi Jopalla oli varatikku mukana ja matka jatkui pikku rempan jälkeen. Oli aika veemäinen kaivaa tikunpätkä murroksen sisältä kun uloin sokka oli paikallaan. Nyt jätin sen pois jos tulevaisuudessa käy samanlainen hasardi. Onneks uglyllä oli sen verran hyvät porat että saatiin vetarin pätkään reikä ja kierre jolla se sitten saatiin vedettyä pois murroksen sisältä. Kiitos kaikille remonttiavustajille. Homma kävi nopeesti kun yhteistyö toimi ja itse sain jopa syötyäkkin siinä tohinassa.
Toinen pikku töppi oli kun eräässä mutaurassa vedin pikkukolmosella maksimikaasutuksella murikan kiveen niin että vauhti pysähtyi kuin seinään. Itse löin kärsän rattiin ja Laalaa päänsä la-puhelimen vahvistimeen niin että veri tirskahti. Onneks teline taipui ylöspäin muuten olis voinu käydä pahemmin. No turvavöitä ruvettiin kummasti käyttämään tämän jälkeen ja linukka täytyy tulevaisuudessa asemoida niin ettei teräviä kulmia ole esillä. Törmäyksen voimakkuudesta kertoo se että murikassa panssarina oleva 5mm seinämävahvuinen paineastian pääty vääntyi murikkaan kiinni.
Täs vähän kuvia reissusta.
Perus kynsitulet ja oikeaoppisesti nuotio sijaitsee palo-ojassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8199
Pulun ohjaustanko nro1 joka pilkottiin ekassa leirissä. Myöhemmin safarilla tuliterä toyota tanko vääntyi vielä pahemmin mutkalle mutta senkin Pulu fiksasi menettämättä hermojaan vaikka apukuski tais vetää zetaa koko ajan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8200
Leirissä aamutuimaan suunnitellaan reittiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8201
Matalan joen ylitys ja Fabritiuksen mäyris
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8202
Matalan joen ylityksessä Safarimestari Kake
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8203
Matalan joen ylityksessä Masa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8204
Matalan joen ylityksessä J.Väihkönen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8205
Joppa lipassa jonka vasemmassa reunassa olevan kiven kylkeen beadlockin reuna hälppäs kii niin et vetoakseli napsahti poikki bjstä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8206
Letkaa paikalla jossa Laalaa kippasi suzukin 2005.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8207
Prinsessakerholaiset päiväunilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8208
Niittyjen läpi reitin hakua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8210
Sitten alkoikin sellaiset puuhastelut pehmeällä niityllä että kaikki eivät leiriin selvinneetkään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8211
Pehmeillä peltosaroilla tahkottiin suuntaan jos toiseen niin kauan että volvo kalusto oli maksimijumissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8212
Kahta autoa lukuunottamatta kaikki selvisi leiriin ennen valoisaa. Fabritiuksen mäyriksestä antautui kytkin suolle ja etuvinssikin hajosi. Pulukin pääsi lähelle leiriä mutta apukuskien hyydyttyä auto jätettiin siihen odottamaan päivänvaloa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8213
Aamulla löytyi älyttömän helppo reitti kytkinvikaisen mäyriksen luo joka pelastettiin suosta hiluksin takavinssin ja volvon oman korjatun etuvinssin avustuksella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8214
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8215
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8216
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8217
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8218
ainakin kelit näytti suosineen. oliko tulli keksinyt mitään uutta kivaa?
jotain kalustoa tuos eilen ohittelinkin portterilla 6-tiellä ;)
Rekisteröimätön
29.09.2008, 08:49
Hauskan oloinen reissu... Ainakin puuhastelua on riittänyt...
Katotaan kun saan jannelta videon muokattavax mitä kaikkee kivaa sinne on tallentunut... :)
- Eetza Nyybi -
ainakin kelit näytti suosineen. oliko tulli keksinyt mitään uutta kivaa?
jotain kalustoa tuos eilen ohittelinkin portterilla 6-tiellä ;)
tulli selvitykset on englannin kielisiä pelkästään jos se on mitään uutta tulllis!joo ihan hyvä reissu vaikka taka vinssi hyyty ja iso puoli katos ja ne pirun tangot ei kestänny,taitaa läjä jäädä nyt pienille kauneus unille ja ehkä se kokee pientä päivitystäkin..!ja lasse se liina on vieläki kadoksissa....
Aamulla apukuskit käynnistetään ryypyllä että vinssaukset sujuu sitten yskimättä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8219
Mäyriksen asetelma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8220
Mäyriksen levy jossa vielä pintaa eli asetelma ilmeisesti paskana?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8221
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8222
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8223
pitäähän se jääkaappi olla mukana
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8224
Sitten rupeskin pyöriin paikallista kalustoa ympärillä ja selvisikin että pojilla oli kisa menossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8225
Parketnik country oli kisan nimi ja se on sellanen pikkasen helpompi suunnistuskisa jossa pärjää vakiokalustolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8226
patukka
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8227
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8228
Maistuu se votka paikallisillekkin harrastajille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8229
Täs nyt niitten rasteja sit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8230
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8231
Ojan ylitystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8232
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8233
volvo pelastusryhmä kävi vinssaamassa vinssit huonoon happeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8234
Nikkinen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8235
Kirvun luonnonparantola rakennuksia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8236
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8237
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8238
Hilux ja ufo vai oliko se sittenkin vaan likaa lasissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8239
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8240
Ugly kikkailee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8241
ja ei muuta kun odottamaan seuraavaa reissua. Ens kerralle ehkä vinssipakko joka autoon niin olis eteneminen vähän rivakampaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=659&pictureid=8234
Minkä merkkinen ja kokoinen vinssi? Taisin juuri ostaa samanlaisen... :rolleyes:
T-Max12500, tais olla jo neljäs vastaava jonka olen henk koht nähnyt poikivan, ei vakuuta.
Minkä merkkinen ja kokoinen vinssi? Taisin juuri ostaa samanlaisen... :rolleyes:
Huomasin omassa t-maxissa sellaisen jutun että ne pultit mitkä tulee mukana on liian pitkät ja on kiinni vinssin runkoon jos ei laita paksumpia toisia prikkoja kaveriksi meinaan jos käyttää 8mm vinssipetiä poikii aivan varmasti tollain muistaakseeen 15000 tonnisessa t-maxssissa on havaittu sama .
T-Max12500, tais olla jo neljäs vastaava jonka olen henk koht nähnyt poikivan, ei vakuuta.
Moottorinpuolen päätylaippa on noissa se heikko paikka. Tähän ongelmaan on kyllä lääkkeet olemassa. ;)
Hyvännäköstä settiä, kyllä vähän vituttaa ku en saanu aikaseks laitettua viisumia...
Hyvännäköstä settiä, kyllä vähän vituttaa ku en saanu aikaseks laitettua viisumia...
Voe helvata, kyllä säkin oot sitten laiska!
Kiitoksia vaan kaikille mukana olleille, hauskaa oli kuten aina! Mun ja Joppelin reissuhan alko vahvasti, ensin taisteltiin ohjaustehostimen toimimattmuuden kanssa, tosin viime hetkellä sitten saatiin Burtonilta apuja. Hihluksilla ajetettiin runsaasti koeajoa ennen reissua, n. 25-30metriä. Onhan sitä jo siinä. Ei muuta kuin turaus Mercedeksen lavalle ja kohti rajaa! Hilux pysähty melkosen kolauksen kanssa Mersun etuseinään, todettiin että minkäänlaisia jarruja ei ole vieläkään. Noh, pieni ilmaus takajarruille ja sovittiin että hyvä se on. Imatralla alas ajaessä jarrut oli vieläkin kadoksissa, ne löyty kuitenkin sitten pe-aamuna kun Joppa ja Ruma-hoojii vaihto pääsylkyn.
Torstain ylivoimaisesti suurimmaksi ongelmaksi meinasi kuitenkin muodostua hidas toiminta rajalla, kello läheni uhkaavasti yhtätoista ja vodkan myyntihän on nykyään kiellettyä klo 23 jälkeen. Onneksi LaaLaa ja Mikjus olivat jo rajan paremmalla puolella, nopea viestitys puhelimella ja onnistuin delikoimaan parivaljakon vodkan ostoon! Näin toimii todelliset pulimaastoautoilijat, kiitoksia vaan!
Etenemistä reissulla olikin suht vähän, tollaset 6x6 Volvot on kyllä melkosen pulassa kun pehmeälle mennään. Ja onkin sitten aina helvetin tiukassa, Väihkösen mäyristä vinssattiin siellä niityllä 23000kg voimalla, eikä missään nimessä ollut liikaa vetoja. Toisesta mäyriksestä meni kytkin melkosen vittumaiseen paikkaan, ainakin aamuyöstä se tuntu siltä. Mutta päivänvalossa (ja vain 2 promillen kännissä) löytykin ihan helppo reitti, saatiin Volvo pois ihan helposti huoltopaikalle. Hihluksi eteni kyllä käsittämättömän hyvin, mahtuu yhteen käteen vinssauskerrat. Olihan sillä kuskikin ihan ok:) Joppa herkutti kyllä noilla hitailla välityksillä kokoajan, suolla mentiin konttausvauhtia, mutta pintaa rikkomatta. BJ on tietysti kanssa aina takuuvarma etenijä, samoin Masan HJ meni kanssa hienosti.
Ite en kuvia ottanu, muutama saataa olla, en muista. Keskityin olennaiseen.
Jnu edustaa lalliporukkaa mallikkasti.
http://photoon.ru/gallery/thumbnails.php?album=131&page=4
Hehee. Eivätpä laittaneet nettiin sitä kuvaa missä niitten oma kuski ottaa diplomaattia.
Rekisteröimätön
30.09.2008, 13:39
Vois suomen poijillekin olla paikallaan tuollaiset ajohatut niin ei veri pakene päästä http://photoon.ru/gallery/displayimage.php?pid=1177&fullsize=1
Joo tollasia nakkipipoja kun löytys niin ostettais joka lalliapparille yksi.
poikkeapa swat-teamissa, sieltä saattas löytyä :D
JNU noudattaa maassa maan tavalla asennetta, ulkonäkö ja virvoikkeet erittäin autenttisia:p
Ostin joskus -99 tai jotain viipurin torilta tuollaisen nakkipipon. vieläkin se pitäis olla jossain jemmassa.
Pitääkin laittaa akkoohon viestiä että tuollainen pitää riittää jurrisafarien katsastuksessaa...
poikkeapa swat-teamissa, sieltä saattas löytyä :D
Tos ois linkki... montako tilataan... ja laitetaanko prodaaraukset (sama kuin takissa eli bökkeri jälki ja PäHäma-teksi)
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=1293
Voin järkätä...
kyllähän sen lähinnä pitäs tälläinen olla, olis jurriapukuskien molemmat kädet käytössä :D
http://images.mulletoi.com/img_print.php?w=400&q=80&i=http://www.mulletoi.com/filemanager/productpics/2152picture1Upload.jpg
kyllähän sen lähinnä pitäs tälläinen olla, olis jurriapukuskien molemmat kädet käytössä :D
http://images.mulletoi.com/img_print.php?w=400&q=80&i=http://www.mulletoi.com/filemanager/productpics/2152picture1Upload.jpg
Telineitä pitäs vähän kehitellä, että juomat pysys pystyssä vaikeessakin maastossa, vaikka appari ite ei pysy...
Tosiaan kiitokset kaikille mukana olleille, hoojii toimi taas tojotamaisen hyvin,mitä nyt käyttövirheen seurauksena ohjaussimpukka ei tykännyt eka päivän jälkeen pitää öljyjä sisällä, josta johtuen kuskillekin tuli kerrankin tekemistä kun ohjaustehostin ei toiminut.
Kuskin ajolinjavalinnoista johtuen hajosi myös kaksi ikkunaa kuskin puolelta,mutta noita nyt ei varsinaisesti voi lukea kalusto vahingoiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8383
Boggeri toyota letkaa viimehetken varaosa ostoksilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8384
Perinteinen pähäma nuotio ekalla leiripaikalla,tässä vaiheessa oli porukan kesken vielä erimielisyyksiä kaluston etenemisestä ylivoimainen enemmistö oli sitä mieltä,että retkueen jarruina olisivat toyotat, ja volvo kalusto etenisi ilman vinssausta.Mutta kuvan oikeassa laidassa tietäväisen näköisenä myhäilevä herrasmies oli oikeassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8385
Bj nousemassa kalliolle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8386
ei auta mikään,simpukan öljyt vain tulee pihalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8387
Perusuraa matkan varrelta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8389
volvon vinssausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8390
NO mites tää ny näin?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8391
Pelastus partio saapunut paikalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8392
Menossa kakea pelastamaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8395
Sanomattakin selvää,että tässä vaiheessa oli mielipiteet jo muuttuneet niistä letkan jarruista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8396
Näytti kohtuu aavemaiselta pimeässä tämä rakennus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8397
Janne nuk..eiku tarkastaa sulakkeita
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8398
Lisää perusuraa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8399
melko pahalta näytti ensin tuo lassen headshot,mutta kuitenkin pystyy näköjään vielä oikealla kädellä varmistelemaan,ettei tärkeämpiin ruumiinosiin tullut damagea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8401
joku telavehe oli mennyt joskus aiemmin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8402
Jaahas pari maasturia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8403
Vielä hymyilyttää;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8412
Nooo nyt oli jo selvää,että kovempia reitin pohjia pitäis jostain näille kamppeille hakea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8413
Lassekin lopulta nukahti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=673&pictureid=8414
kyllä muuten riitti hauskaa sunnuntain aamuyöntunteina kun jopan hiluksin lavalta katsottiin offroad komediaa,kunnes sitten jo hiluksin apu kelpasi ja hinattiin väsynyt volvo tähän samaan paikkaan johon se kylläkin kohtapuoliin taas upposi
olis tossa aikalailla noita videon pätkiäkin kuhan saan ne vaan jonnekin esille.
Rekisteröimätön
01.10.2008, 20:28
Mitkä korotukset ja renkaat on sinisessä hdj:ssä????
tapsa4x4
01.10.2008, 20:32
Niin ja et oo tullu laittamaan sinistä tomaattia kuntoon että päästäis lähtemään.
Kerrassaan hyvän näköstä uraa ...
olix noi jotain ihan ns. uusia reittejä ? Ja jos oli niin onko ne semmossia potenttiaalisia reittejä joita kannattaa uudestaan lähtee joskus ajelee ja missäpäin ne oli...?
Niin ja et oo tullu laittamaan sinistä tomaattia kuntoon että päästäis lähtemään.
Onx tapsan patrolli nyt sit nimetty siniseksi tomaatiksi :) ?
Kerrassaan hyvän näköstä uraa ...
olix noi jotain ihan ns. uusia reittejä ? Ja jos oli niin onko ne semmossia potenttiaalisia reittejä joita kannattaa uudestaan lähtee joskus ajelee ja missäpäin ne oli...?
Nuo urat oli mertjärven ja Kirvun välissä eli osa uutta ja osa vanhaa. Tuo pe illan ja yö pätkä voisi olla joskus todella märkään aikaan ihan hyvä mutta osittain sen vaikeus muodostui pimeässä suunnistamisesta eli valoisaan aikaan olis varmasti löytynyt helpompikin väylä.
Kyllä tota kuvaamista pitää harjoitella viel paljon. Pimeys aiheutta kuvaamiseen ongelmia jotain sain taltioitua siitä huolimatta. Mikjussin ja LaaLaan pieni äkki pysäys sattu jäämään nauhalle. yritän jossain vaiheessa saada materiaalia levylle. jos muilla on video materiaalia ni voisiko niitä saada?
Hieno reissu joka tapauksessa..
toyota4x4
02.10.2008, 12:33
Nuo urat oli mertjärven ja Kirvun välissä eli osa uutta ja osa vanhaa. Tuo pe illan ja yö pätkä voisi olla joskus todella märkään aikaan ihan hyvä mutta osittain sen vaikeus muodostui pimeässä suunnistamisesta eli valoisaan aikaan olis varmasti löytynyt helpompikin väylä.
eli nyt ollaan saavutettu maksimi vaikeus aste ja riskiretkellä tää ajetaan siirtymä taipaleena,, vai miten se oli??
toyota4x4
02.10.2008, 12:34
Onx tapsan patrolli nyt sit nimetty siniseksi tomaatiksi :) ?
siis homeinen tomaatti:)
Kyllä tota kuvaamista pitää harjoitella viel paljon. Pimeys aiheutta kuvaamiseen ongelmia jotain sain taltioitua siitä huolimatta. Mikjussin ja LaaLaan pieni äkki pysäys sattu jäämään nauhalle. yritän jossain vaiheessa saada materiaalia levylle. jos muilla on video materiaalia ni voisiko niitä saada?
Hieno reissu joka tapauksessa..
Mulla on jotain vitun surkeeta pätkää, tuskin ketään kiinnostaa. Ei tee hevonvittua. Sellasta todella laiskaa pulikuvaamista. Ojanylityksestä ainoastaan, tais olla lauantailta...
laittelin jotain pätkää tonne youtubeen ,laitan lisää kun kerkeen.
http://www.youtube.com/results?search_query=masapoika&search_type=&aq=f