PDA

View Full Version : Ajoneuvoverolippu

sjeeppi
27.08.2008, 18:11
hieno nimi vai mitä, kun makselen tässä useammasta autosta, siis kulkuneuvosta tuota veroa, niin tulipahan mieleen...
1.erässä 94,90€
2.erässä 100,90€
3.erässä 106,90€
Siis kokonais summaa vuodessa, minun mielestä pitäisi saada alennusta jos on useampi kulkuneuvo vaikka noin 5-10% per ajoneuvo, onhan vakuutuksessakin se keskittämis etu ja minä olen keskittänyt puolet Offipeleihin, siis olisikohan esimerkiksi Offialennus suhteuttena ajokilometreihin noin saameksi sanottuna suomenruotsalaisittain hyvä idea.

Mullahan perinteisesti saattaa vituttaa vaikka mikä asia, nyt ottaa päähän tämä keskittämis etu ja siitä tulikin mieleen että kannattaa kilpailuttaa vakuutusyhtiö ´vaikka olisi autoissa pelkkä liikennevakuutus, jos on useampi auto. TUO PERKELEEN verokin pitäisi saada kilpailuttaa, vaikka toisten hallitusten, siis maiden kesken. OLLAANHAN SITÄ EU:ssa

sjeeppi
27.08.2008, 18:17
Joo taidan ottaa Ruotsin kansalaisuuden ja muutan Tanskaan asumaan
(Lainaus NYKÄSEN MATILTA)

Rohmo
27.08.2008, 20:00
Niin eikös ne rahaurheilijatkin muuta veroja pakoon kun on niin huonot tulot

Nalle
28.08.2008, 10:52
Älähän...

Just itsekin tuossa lueskelin paikallisesta lehdestä, kuinka tekoaltaat ovat näinkin kuivan kesän jäljiltä ääriään myöten täynnä.. Itseasiassa niin täynnä, että yhtiöt joutuvat turvautumaan läpijuoksutuksiin. Vaan mitä tekee sähkön hinta?? Perkele, nousee ku kus´ upslaakiin.

Ei jaksa tajuta. Noissa veroasioissa nyt vähän helpottaa se ajatus, että tuo raha menee vissiin kohtuu lyhentämättömänä valtion kassaan, eli siellä ei joku persaukinen, esimerkiksi vaikkapa Lilius -niminen veijari ole rohmuamassa välistä. Eli tuota valtavaa voitontavoittelua minä en ymmärrä. Verot vituttaa, mutta toisten taskujen täyttäminen vituttaa vielä enemmän.

T€€MU
28.08.2008, 11:11
Siis jos asia haluttaisiin oikeudenmukaiseksi se olisi niinku henkilökohtainen vakuutus.

Eli vaikka henkilöllä on kymmenen ajoneuvoa, pitää ajokortillisella olla yksi kappale pakollista liikennevakuutusta. Jolla sitten voi ajaa mitä tahansa kymmenestä ajoneuvostaan kunhan on katsastettu.

-Eihän kukaan voi ajaa kahta yhtäaikaa ? Ja jos joku toinen ajaa niin hänellä on myös tuo henk.koht. vakuutus voimassa.

Tää maa kaipaa säätämistä, mutta kuten hekkamiesten mielenilmaus näytti, niin lampaita ollaan keles...

Nerd-O
30.08.2008, 09:49
Eli vaikka henkilöllä on kymmenen ajoneuvoa, pitää ajokortillisella olla yksi kappale pakollista liikennevakuutusta. Jolla sitten voi ajaa mitä tahansa kymmenestä ajoneuvostaan kunhan on katsastettu. Käsittääkseni sveitsissä on tuollainen systeemi. Saa olla vaikka 30 autoa. Käsittääkseni sulla on yhdet kilvet mitä sitten ruuvailet niihin autoihin sen perusteella millä ajelet. Näin muistelisin joskus kertoneen. Mitään faktaa asiaan ei ole kyllä esittää.