View Full Version : RJ70/22R-E turbo projekti
leivinuuni
19.08.2008, 08:19
Yleisön pyynnöstä laitetaa esille...
Eli tarkoitus vaihtaa RJ70:een ruuttakone turbolla.
Joo, eli tähä kinnerii kone pitäs tyrkätä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=143&pictureid=7232
Eli tästä lähetää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5315
kansi lähtee työstöön ekana...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5316
leivinuuni
19.08.2008, 08:24
Jos joku tietää jonkuu hyvän pajan jenkeissä mist saa palikkaa toho koneeseen, niin pankaaha llinkkejä...
leivinuuni
19.08.2008, 08:26
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5317
onkoha tarpeeksi pieni? ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5318
Eli www.22re.com osoitteesta tilasin omaan koneeseeni kaikki osat. Siellä oli myös 22ReT- koneeseen osaa. Tilaus onnistui hyvin ja tavarat oli tullissa alta kahden viikon ja edullisesti tuli kun vertaa suomen hintoihin.
www.harski83.vuodatus.net osoitteessa mun remppakuvia
Onko jo lauantaiksi kunnossa?
Kuinka pieni toi ahdin on, meinasitko polttaa koneen heti kärkeen? :)
Onko jo lauantaiksi kunnossa?
Kuinka pieni toi ahdin on, meinasitko polttaa koneen heti kärkeen? :)
Nayttais koonpuolesta olevan cappuccino koneen latauspumppu. Kierrosherkka siita varmaan tulee:)
leivinuuni
20.08.2008, 13:44
Onko jo lauantaiksi kunnossa?
Kuinka pieni toi ahdin on, meinasitko polttaa koneen heti kärkeen? :)
Olis tos hyllys ollu yks uus Holsetin HX40:nen! ;)
Ei nyt ihan lauantaiksi kerkee..
Puuttuu viel megaruutta, suuttimet, kytkin, männät, venat, laakerit ja tiivisteet...
Noil pääsis alkuu.
Kannen koneistukses menee jonku aikaa viel.
leivinuuni
20.08.2008, 14:04
Onko jo lauantaiksi kunnossa?
Kuinka pieni toi ahdin on, meinasitko polttaa koneen heti kärkeen? :)
laitoiko sie retro centerforcen kytkimen läjättimee äsken??
No en ku Lasse ei jostain kumman syystä halua purkaa ja myydä, Hiluxin saa kuulemma samaan hintaan.:D
Ja kun varma ei ole siitä oikeasta mallista niin tilaamatta on jäänyt.
leivinuuni
20.08.2008, 14:39
kerro levyn halkasija ja akselin spoorien lukumäärä...
miul olis tässä niiku tilaus lähtemäs lähipäivinä...
leivinuuni
25.08.2008, 06:48
Pakosarjan hahmottelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5902
Paketin sovittelua... Kuva himppasen huono.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=5901
leivinuuni
25.08.2008, 21:05
Ku siirretää laturi ja ohjaustehostimen pumpu toiselle puolelle, nii toho etee tulee paremmi tilaa ko taakse olis kääntäny...
Ja sit toiseksee toi hukkaportti sopii kans paremmi noin päin ku putki tulee eteen.
Mut sit taas toi ilmantulo on aika ahdas, mut onha toi rälläkkä onneks olemassa...
leivinuuni
01.09.2008, 10:29
viimeistelyä vaille valmis satsi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=6270
leivinuuni
03.09.2008, 11:17
Tuo murikka pitäs saada viel virtauspenkkiin, niin näkis vieläkö pitää viilata.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=6600
Tollaset venat tulee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=6601
Sit pitäs laittaa kohtapuoliin tilausta jenkkilöihin männistä, yms..
Sitte ku ne saapi, ni homma etenee taas...
Kuka tietäs mistä sais megaruutan valmiina tai osina suomesta?
Se uusin 3.0 olis tarkoitus laittaa.
Rekisteröimätön
03.09.2008, 13:36
Kuka tietäs mistä sais megaruutan valmiina tai osina suomesta?
Se uusin 3.0 olis tarkoitus laittaa.
Olet kai täällä suomenkielisessä Megasquirt-foorumissa jo käynyt kyselemässä?
http://finsquirt.net/forum/
Valmista osasarjaa myy ainakin Partco.
Rekisteröimätön
07.09.2008, 12:39
http://www.22returbo.net/
leivinuuni
09.09.2008, 07:31
Osat lähti tänään tilaukseen...
Saapa nähdä kauanko menee toimituksessa.
Asiantuntevaa porukkaa ja löytyy hemmetisti palikkaa ja tietoo mm. noista 22R koneista...
http://www.lcengineering.com/
leivinuuni
09.09.2008, 13:17
Ku osia ootellessa ei muuta tekemistä ole, nii maalaillaa sitte vaikka lohkoa... :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=7129
Paksu kerros maalia niin pysyy lämpö paremmin lohkon sisällä.;)
Pitäskö se nyt sit oikein stressiporata kun uudet männätkin tais olla tulossa ja jos enemmin meinaa paukkua ottaa niin eihän siihen jää muuta vaihtoehtoo kuin stressiporaus.
Etkä perkele vie sitä porattavaks tuonne porkkanasorvaamoon Simolantielle!!
leivinuuni
09.09.2008, 18:03
Ressi ja ressi... Mihi se sitte pitäs viedä? :)
Kansi oli jo siel porkkanahoonaamossa, sitä ei tiijä sitte mitä siitä tuli...
Ja ei täst nyt mitää varttimailin konetta oo tulossa! ;)
jokkerix
09.09.2008, 19:02
Retro ei oo ite päässy ressiporaamaan.
Arska-tehtaalta
09.09.2008, 19:08
Ressi ja ressi... Mihi se sitte pitäs viedä? :)
Kansi oli jo siel porkkanahoonaamossa, sitä ei tiijä sitte mitä siitä tuli...
Ja ei täst nyt mitää varttimailin konetta oo tulossa! ;)
Miepä käytin yhen mitsupisin kannen siellä ja siitä tuli stressi ja porauskin:mad:
Sitä puljua ei miun €urot rahoita.
Mie kerroin jo kannentyöstövaiheessa, et kannattaa välttää osien viemistä soikioporaamoon ( vai miten voi nimittää koneistamoa joka osaa porata soikeita reikiä). Irtokierteet ne osaa tehä, mutta kansityöt, poraukset ja jakopääremontit ei aina halua onnistua. Maalaa huomen toi moottoripukki kokonaan, jos jäi pensseli ehjäks ja maalia purkkiin.
Voi sieltä osia käydä ostamassa mutta enää en kyllä mitään sinne koneistettavaksi vie.
Lahdessa taitaa olla lähin pätevä koneistamo, tai oli ainakin 10 vuotta sitten?
Voi sieltä osia käydä ostamassa mutta enää en kyllä mitään sinne koneistettavaksi vie.
Lahdessa taitaa olla lähin pätevä koneistamo, tai oli ainakin 10 vuotta sitten?
Eiku Imatralla on nykyään lähin.
viimeistelyä vaille valmis satsi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=6270
Olkoot sitten tyhmä kysymys, mutta: Mikäs tarkotus tolla putkella on mikä lähtee turbon laipan vierestä?
villi veikkaus.
moni on kiinittänyt tuollaiseen putkeen hukkaportin:)
-hatsuni-
15.09.2008, 15:55
toinen turbo viereen :D
Ressi ja ressi... Mihi se sitte pitäs viedä? :)
Kansi oli jo siel porkkanahoonaamossa, sitä ei tiijä sitte mitä siitä tuli...
Ja ei täst nyt mitää varttimailin konetta oo tulossa! ;)
Jos oot kannen tuolla käyttäny, ni suosittelen ettimää jostain jo uutta kantta !!! Heh Kokemusta ON !
Maajussi
15.09.2008, 18:02
Voi sieltä osia käydä ostamassa mutta enää en kyllä mitään sinne koneistettavaksi vie.
Lahdessa taitaa olla lähin pätevä koneistamo, tai oli ainakin 10 vuotta sitten?
Kyl siel on vieläkin oikeita ammattilaisia työssään.
leivinuuni
16.09.2008, 10:33
Ressi ja ressi... Mihi se sitte pitäs viedä? :)
Kansi oli jo siel porkkanahoonaamossa, sitä ei tiijä sitte mitä siitä tuli...
Ja ei täst nyt mitää varttimailin konetta oo tulossa! ;)
No nyt se RESSI vasta iski!!! Aamul tossa heräilin, ni semmone ihme suhina kuulu kodinhoitohuoneesta...
No käkkärää, vesiputkihan siellä puski vodaa lattialle minkä ehti, joten nyt varmaan menee aika kylppäriremontin parissa vähä aikaa...
leivinuuni
26.09.2008, 13:48
No nyt pitäs rojektin taas ruveta edistymää pikkuhiljaa...
Tilaus lähti 16.9 ja osat kävin hakemas just tulista, joten ripeetä toimintaa oli!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=7938
Kaverilla on ollut joulu, synttärit ja kaikki maholliset yhtä aikaa!!! Ihan vesi herahtaa kielelle
Samsonite
26.09.2008, 19:04
Eikä Imatralla oo pätevää koneistamoa, jossei oo just perustettu.
Rekisteröimätön
27.09.2008, 17:14
Saimaan Kansityö Ky, Imatralta vähän pohjoiseen moottoritien jälkeen VT-6 varella Oritlammella.Tuntus asia paikalta,käytin HJ:n osat siellä
Millo koeponnistetaa uuvella koneella?
leivinuuni
29.12.2008, 07:59
No vielä hetken se kestää..
Nokka oli tullu eile suomee ja varmaan huomen mulla.
leivinuuni
31.12.2008, 13:15
Nyt olis viimiset osat, et saa koneen nippuu... Ruutta viel puuttuu.
Huomatkaa WARNING -teksti paffilootassa :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=14932
leivinuuni
07.01.2009, 09:28
Kasaamine alkakoon.
Nenän asennuksessa tuli vähä mutkaa matkaa, ku neljä nokan kuudesta laakeripukinpultista korkkas kierteen, alko jo vähä masentamaan...
Kansi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=15629
Männät paikallaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=15628
kansi paikallansa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=15630
to be continued...
Bänkster
07.01.2009, 12:36
Eiks tullu säädettävää nokkapyörää? :eek:
T:retro
leivinuuni
07.01.2009, 12:54
ehkä tulee, ehkä ei...
leivinuuni
08.01.2009, 20:09
Hahmottelua...
Läppärunko varmaan tulee muuttumaan tuohon "imukotelon" keskelle (tuon valkoisen nastan kohdalle) osoittamaan suoraan turbiinin torvea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=15714
Hahmottelua...
Läppärunko varmaan tulee muuttumaan tuohon "imukotelon" keskelle (tuon valkoisen nastan kohdalle) osoittamaan suoraan turbiinin torvea.
etkös sie välijäähytintä laita sitten ollenkaan siihen?
leivinuuni
08.01.2009, 20:48
No meinattii mennä alkuun ilman.
leivinuuni
08.01.2009, 20:49
mut suunnitelmathan voi aina muuttua, niiku täs rojektis nyt on välil päässy käymää...
leivinuuni
15.01.2009, 21:32
No nyt on megaruutta tilattu.
Pitäs hankkia valmiiks noi suorasytyn kilkkeet. Mitäs hyviä vaihtoehtoja olis tarjolla, kertokee viisaammat... Pitäs tietyst olla hyvä ja halpa.
Tere. Voisikko sanoa, mitä eroa noilla Dished/Domed männillä on käytännön kanssa? Jos oon oikein ymmärtänyt niin ne tarkoittaa tuota männän lakea, eli toisessa on kupera ja toisessa taas kovera yläpinta. Mitä noilla on niinku eroa käytössä? Sulla on sama kone ku mulla ja mä tilasin viime kesänä tollasen uudelleen rakennussarjan "whit dished pistons"
leivinuuni
16.01.2009, 07:56
Tere. Voisikko sanoa, mitä eroa noilla Dished/Domed männillä on käytännön kanssa? Jos oon oikein ymmärtänyt niin ne tarkoittaa tuota männän lakea, eli toisessa on kupera ja toisessa taas kovera yläpinta. Mitä noilla on niinku eroa käytössä? Sulla on sama kone ku mulla ja mä tilasin viime kesänä tollasen uudelleen rakennussarjan "whit dished pistons"
81-82.3, 22R/22REC:
Poraus: 92mm
Isku: 89mm
Vakiomäntä: (PATO80)
Tähän männäksi "dome top. Kantta voi viilata 2mm. Kansi silloin käypänen 85- lohkoon.
82.4-84.7, 22R/22REC:
Poraus: 92mm
Isku: 89mm
Vakiomäntä: (PATO80)
Tähän suositellaan "dome top -mäntää. Kantta voi viilata 2mm, jolloin käypänen 85- lohkoon.
84.8-95, 22R/RE/REC:
Poraus: 92mm
Isku: 89mm
Vakiomäntä: (PATO80L)
Tähän suositellaan "flat-top -mäntää.
2mm ohkasempi kansi verraten aikasempiin malleihin
Antaa enemmi puristuksia, mut tarvii säädettävän nokkapyörän, jotta saa ajotuksen kohallee.
Ja noi tiedot kaivelin aikonaan intterin netistä...
Tuo domed -mäntä on mielestäni sillo ku kansi on tuo uusimpaan 85- eteenpäin ku kannen palotila on "päärynän" muotoinen.
Vanhemmeissa, niiku tämä mun mylly on pyöreä palotila.
No nyt on megaruutta tilattu.
Pitäs hankkia valmiiks noi suorasytyn kilkkeet. Mitäs hyviä vaihtoehtoja olis tarjolla, kertokee viisaammat... Pitäs tietyst olla hyvä ja halpa.
Mitään noista ymmärtämättä pari linkkiä, ku puola kait siulla oli lähinnä hakusessa.
http://www.vpv-motorracing.com/
http://www.bosch-motorsport.de/content/language2/html/2847.htm
Tai sitten sovitat sinne tämmöset, koska näitä olisi saatavana sopivaan hintaan ;)
http://www.advancebmwparts.com/bmw-ignition-coil.html
Puolaksi ei kannata laittaa sellaista josta on lähtö kaikille neljälle tulpalle koska ei riitä kipinät, sanoi iso mies maalta.
leivinuuni
16.01.2009, 11:52
Puolaksi ei kannata laittaa sellaista josta on lähtö kaikille neljälle tulpalle koska ei riitä kipinät, sanoi iso mies maalta.
No tuolla finnsquirtin sivulla taas sanovatten, et on täyspeli... Mene ja tietä...
leivinuuni
18.01.2009, 17:36
Taas jotain tehtynä.
Laturia ja putkee paikallee...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16589
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16590
En ole tämmöistä toyotan konetta ennen nähnyt ilman venttiilikoppaa. Hyvin on 60-luvun BMW:n venttiilikoneisto kopioitu. :D (toyota-miehet saavat vetää herneitä nenään, korvaan ja perseeseen jos haluavat)
Katsoin ensin että menee ahtimen paluuöljyputki hullusti, mutta tuohan on vesi jäähdytetty ahdin..?
Siististi rakennettu kone, mukava olisi kuulla teho ja vääntö lukemia myöhemmin.
leivinuuni
19.01.2009, 08:06
En ole tämmöistä toyotan konetta ennen nähnyt ilman venttiilikoppaa. Hyvin on 60-luvun BMW:n venttiilikoneisto kopioitu. :D (toyota-miehet saavat vetää herneitä nenään, korvaan ja perseeseen jos haluavat)
Katsoin ensin että menee ahtimen paluuöljyputki hullusti, mutta tuohan on vesi jäähdytetty ahdin..?
Siististi rakennettu kone, mukava olisi kuulla teho ja vääntö lukemia myöhemmin.
Joo, on vesijäähytetty ahin..
leivinuuni
20.01.2009, 12:47
Ripeetä toimitaa tuolla DIYautotunesilla.
15.1 tilasin ruutan ja nyt näyttäs olevan tullissa, aijai...
Enää ei ole muuta ku sais sovitettua ton tehostajanpumpun, ni sais nostaa konee nokille.
Tietyst eka pitää riisuu vanha kiesi pois tieltä...
leivinuuni
21.01.2009, 07:54
Taas jotain pientä näpertelyä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16770
kilkkeet paikallansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16771
liikkuu se ilman moottoriaki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16772
leivinuuni
23.01.2009, 09:24
Päivitystä..
Pumppu ja hihnat paikallaa.
Meinattii nyt kuiten sitte laittaa välijäähdyttimellä, ku sattuu ehkä olemaa semmone amerikkalaisittain freeeeebie/nada -osa tulollansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=16900
Menee aika lähelle toi vesiletku tota pakoputkee?
Ettei vaan sula.
leivinuuni
23.01.2009, 13:47
No ei se oo, ku vaa härillää siinä.
Tulee paljo lyhkäsemmäks ja siten kauemmaksi, no problem...
Joko on koeajettu? Omakin suzuki projekti sai kuvista intoa.
leivinuuni
02.02.2009, 07:59
No ei ihan vielä..
perjantai meni juopotteluks, joten ei saatu ko tuhoa aikaseks. :)
Kaikki muut kilkkeet kiiinni paitten megaruutta ja johtosarja siihen.
Jos vaikka täl viikol savut sitten...
leivinuuni
02.02.2009, 13:41
Mahtaskohan kenelläkään olla tota lj:rj:n polttoainetankin imu/paluuputkea irrallaan?
Pitäs vähä tutkailla sitä, mut ei viittis millää ottaa tankkia alas...
Jos jollaki on irrallaan, nii kiitos olis suuri jos kuvaa sais tähä jatkoksi.
Kiitosta
uskaltaako kysyä mikä on tälläisellä moottorilla paras vääntö alue...? vaiko pelkästään muta ränniin? välitykset suht pieneksi? elä suutu mut bensa+tbo
tykkää nostaa ton vääntö käyrän offroad käyttöön epä miellyttäväksi... mutta onnea projektille!!!
leivinuuni
03.02.2009, 07:55
uskaltaako kysyä mikä on tälläisellä moottorilla paras vääntö alue...? vaiko pelkästään muta ränniin? välitykset suht pieneksi? elä suutu mut bensa+tbo
tykkää nostaa ton vääntö käyrän offroad käyttöön epä miellyttäväksi... mutta onnea projektille!!!
eiköhä tuo kohta selviä... muillekkin...
elä suutu mut bensa+tbo
tykkää nostaa ton vääntö käyrän offroad käyttöön epä miellyttäväksi...Tuo on täysin ahtimen mitoituksesta kiinni. 70-luvun bensa-turpot, esim Saab 99, ja BMW 2002, eivät vetäneet pätkääkään alhaalta. Mutta silloin ahtimet olivat mitä olivat, bemarin KKK ahdin oli kuorma-autosta... :D
Tää rojekti ei vissiin paljon etene, onkoha omistaja ruvennu ryyppäämään?
Nähdäänkös räjä lauantaina retron rinnekisassa?:)
Nähdäänkös räjä lauantaina retron rinnekisassa?:)
No ainakin suotavaa olis, saatana! :D
leivinuuni
06.05.2009, 14:39
Etenee ja etenee...
Nyt mennää taakkepäin vähä, ku ei kytkin pirä vaiks piti olla joku pro kytkin..
Välijäähytin on tossa hyllys oottamas asennusta, mut lauantaille ei kerkee sitä asentamaa, joten tullaa näillä mitä on ja katotaa mihi päässää! :)
leivinuuni
12.05.2009, 08:38
Vähä taas päivitelty...
Kytkin alkaa olla aikamoinen probleema ku ei enää pidä isolla puolella millään vaihteella.
Pienipuoli luistaa jo kolmosella.
Täytyy nyt kattoo minkä sinne laittaa..
Ei oikeen päässy kunnolla eile kokeilemaa tai oikeestaa tänää :) mut hyvin tuntuu vetävän tuon kuulerin kanssa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=29306
Rausku4x4
12.05.2009, 14:40
Ompas komian näkönen kone huone! Paljonkos tuosta nyt sitten löytyy takapyörä tehoa?
leivinuuni
12.05.2009, 17:42
En tiijä, ku eka pitäs löytää tehokas kytkin...
Center forcelta tuli just mailia, et niiden se dual friction härpäke kestää 390Nm!
Kestäsköhä se???
Tamgearsille näyttäis olevan tulossa kytkinpaketti kilpakäyttöön. Perässä lukee et kestää 8240Nm vääntöä.. :D
Hintaa oli joku 360 euroa.
leivinuuni
12.05.2009, 18:10
Joo, mut läjäs on isompi 236mm levy, ku täs mun vessas on 224mm
leivinuuni
27.05.2009, 14:54
Saap nähä alkaako kytkin tällä pitämään???
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=31309
lepoantti
27.05.2009, 15:03
center force näyttää ainakin hyvältä, bensakoneessa varmaan toimii kun kierrättää ja alavääntö vähän vaisumpaa. kaverilla oli tollanen dual friction vai mikä lie 12h-t takana ja alle vuoteen piti poistaa toimimattomana!!!!
leivinuuni
27.05.2009, 18:38
En tiijä muista bensakoneista, mut täs vessas näyttäs olevan paras vääntö kahestonnis(2000)...
leivinuuni
28.05.2009, 07:05
Jaahas, onkin sitte Exedyn valmistama levy ja AP:n valmistama asetelma. Ei taida olla muuta ku center forcen tarrat niiden omia...
leivinuuni
29.05.2009, 10:41
Nyt tuntus olevan kytkinhuolet taakse jäänyttä elämää.
Hyvin pitää toi ns center force.
Ohjeessakin luki, et pitäs 1000 mailia ajaa sisää. Noh, tulihan sitä ehkä 1km ejettua. :)
JulmaJii
29.05.2009, 16:28
Asiallisesti oot kyllä rakentanu. Ei taida olla aivan ensimmäinen rakentamas kone? :rolleyes:
TAHTOO nähdä videopätkää tuon laitteen liikkeistä!
leivinuuni
25.08.2009, 07:24
tadaa...
Jos nyt kestäs vähä paremmi tuo loota?!?!
Räjään läjän laatikko, käy suoraan tällä kotelolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=38387
Ite mietiskelin kanssa omaan räjään pikkupuhallinta, mutta onko havaintoa lakiteknillisistä murheista, vai pitääkö joka leimalle tarjota vaparina, kun oma vekotin on -90?
leivinuuni
26.08.2009, 07:15
Onks siul räjä ruiskukoneella vai meinasitkos jostakin hommata ruutan???
Nii, ei oiken oo viel paneuduttu toho leimahommaan sen enempää..
Ku pitäs penkkii saaha, mut täs on ollu pieniä murheita matkalla. Eka porsi loota ja nyt viimeks hajos ahin, uus on jo tossa hyllys oottamas asennusta.
onko tästä saatu tehot mitattua ? :)
RalliJari
20.02.2010, 20:08
Onko tää rojekti edistyny? Ärjii omistajaa kiinnostas kuulla tarinan loppu.
Myynnisähän tää taitaa tuolla nettiauton puolella olla tosin.
leivinuuni
22.02.2010, 15:03
Ei täs mitää ihmeellistä loppuu oo..
Saatii auto valmiiks, mut sit lopahti kiinnostus koko hommaa ja nyt on sit himmelit myynnis.
Auto toimii moitteetta ja vetää ihan kiitettävästi...
Tästä edukkaasti valmis paketti innokkaalle harrastajalle. Kuvia keräilijöille löytyy entisajan suomalaisesta Offroad lehdestä.
tämä laite siirtynyt minun ja dynamics1 omistuksee, saa nähä mitä saahaan aikaan penkkiin ois vietävä ensi töikseen jotta sais kunnolla säätöihin. ja kateltava isommat pyörät .
Ette sitte malttanu olla hakematta :D
dynamics1
13.12.2014, 09:59
Pakko ostos... :)
joko se on pajan lattialla muttereina ja 2jz menossa pellin alle? onko minkälaisia suunnitelmia kyseisen kamppeen suhteen?
No ei vielä sen kummempia suunnitelmia kun saatava toimimaan kunnolla ja isommat pyörät. Ja penkissä säätö katotaan mitä saadaan irti.
dynamics1
14.12.2014, 15:32
Noh jos ajelis tovin näin?! Jatko jalostus mielessä ostettu kyllä. Ja taitaa olla 5 pyttynen diesel moniventtiili mikä keijo17 on jouten nurkassa.. Sekä sopivan kokoinen holsetti..:D Johka ensin saa iskuun ja säätöihin.. :) ja levällään on jo auto. Megassa vähän häikkää ja samalla kolvattava paukun nappula.. :):) tosin jos tovi mennään tällä setupilla????? Jos ennen tapaninpäivää sais penkkiin molemmat laitteet..
tuosta akselit suzukiin ja tuohon jotki pykälän järeemmät? :)
dynamics1
20.12.2014, 18:44
Nyt lähti mega ojaan tästä laitteesta ja vems tillalle niin saa rokkaa tänkin laitteen.. :)
juttelitko hekan kanssa asiasta? Käsittäkseni sillä on aika paljon kokemusta megasta jos ongelmia niin tieddä vaikka ois jonku vinkin osannu antaa.
dynamics1
20.12.2014, 22:08
Noh ei kyllä juteltu mutta mega asian tuntijoita täälläkin kylällä mutta ei jaksa.. 10 autoja saatu vems toimii 100 % täällä niin luotto kova ja mega lähtee lähimpään roskikseen...
Kekkeruusi
20.12.2014, 22:53
Älä roskiin laita,Tosta megastahan vois vaikka joku maksaa jotain :D
dynamics1
20.12.2014, 23:15
Ei kehtaa tommosta roskaa välittää kenenkään riesaksi..:)
Mela-Antero
21.12.2014, 07:56
Taas tarvittas tykkää nappulaa :D
Sen poksin ku käyttää tietäjällä niin sit kehtaa ehkä myydä parhaat neuvot mitä saatiin megan niin jos mahdollista vaihtakaa pois :)
uudet renkaat (irokit) ja moottorin ohjaus tilattu .. pääse kaarien rälläköinttin ja korin korotukseen.
Kuulostaa siltä että on tultava käymään halilla jokupäivä :)
Mallilla pieniä rälläkkä hommia tiijossa..
dynamics1
17.01.2015, 17:15
tätikin touhuttu hieman eteenpäin johtosarja revitty auki ja muutamia uusia piuhoja vedettävä niin saa kytkeä vems sitten... ja toisen puolen kaaret avarrettu saa ajoon niin pääsee testaa onko tarpeeksi.. uudet suuttimet tulossa kanssa niin pääsee sit oikeille tehoille.. :D mikäs olis paras murros+vetari ratkasu näihin? saman syssyyn vois laittaa perän välitykset tulemaan. keijo17 tais pari kuvaa ottaa..
Kuis isot suuttimet tulee ja kuinka isot sieltä jää yli?
Longfieldin chromomurrokset = parasta mitä rahalla saa.
Saa myös 30 boorisilla vetareilla tarvittaessa.
Varmaan 900-1000cc vanhat on 390 bossit matala ohmiset. Longfield parempi ku se rv performance?
Kätevää ku molemmat kirjottelee
Tommosia touhuttu suitzapowerin kanssa tänään, huomenna vielä pari lisää ja pinnapultit paikalleen ja alle.
Ahtoputkeen lisätty imuilman lämpöanturi ja dumpin paikkaa muutettu. Putket myös hiekkapuhallettiin, huomenna väriä pintaan.
lepoantti
22.01.2015, 07:11
Longfield parempi ku se rv performance?
unohtakkee tuommoset rv pervot!! lonkkareita on paljon käytössä ja ne hämmentävän kestäviksi havaittu, ja nyksyisin hintakaan ei paha.
rv pervot pittää unohtaa .. :) vetareineen päivineen ku ostaa niin varmaan paras ratkasu ?
dynamics1
22.01.2015, 09:43
murroksia hakemaan kohta repullinen.. :)
lepoantti
22.01.2015, 15:40
rv pervot pittää unohtaa .. :) vetareineen päivineen ku ostaa niin varmaan paras ratkasu ?
mulla ainakin on hiluxin vakio 27-pooriset kestäneet lonkkareiden kanssa, kesti aikanaan hiluxin alla ja nyt samaa aleksia on ajettu susukilla. ja jos joskus etu tikku katkeaa niin työnnän edelleen vakio tikut korvikkeeksi. miten lie läjään edes saa esim. hipo 30-poorisia tikkuja kun eikös ne on molemmat ole vähän omituisen mittaisia?
mulla ainakin on hiluxin vakio 27-pooriset kestäneet lonkkareiden kanssa, kesti aikanaan hiluxin alla ja nyt samaa aleksia on ajettu susukilla. ja jos joskus etu tikku katkeaa niin työnnän edelleen vakio tikut korvikkeeksi. miten lie läjään edes saa esim. hipo 30-poorisia tikkuja kun eikös ne on molemmat ole vähän omituisen mittaisia?
Lonkkarin poijjaat jyrsii tilauksesta custom lenght vetarit 30-splinenä. Myös noi lukkojen boorit jyrsiivät tilauksesta 30-spline vetareihin pidemmiksi.
Hirveetä alkoholin piilo mainontaa :D miten paksut noi on ja millainen et vanteissa??
dynamics1
30.01.2015, 16:27
tätäkin pajotettu tappavan tasaisesti.. toisen puolen kaaret olis olis valmiit ja hitsattu. odotellaan kumi lokasuojia .. sekä suuttimia ei oo vielä näkynyt... vems on kaikki tarvittavat piuhat vedetty sekä vems muutettu tähän sopivaksi.. liittimien puristus ja joku päivä entterin näpytystä... ja rullille toivottavasti ennen kesää.. :) samalla käy sj419 hello kitty penkissä :)
dynamics1
02.02.2015, 19:45
Niin vaan tuli paketti vihdoin perille.. Nyt hilut paikalleen ja liitteestä käyntiinkö??? :)
Niin vaan tuli paketti vihdoin perille.. Nyt hilut paikalleen ja liitteestä käyntiinkö??? :)
Kuis isot noi nyt on?
Mitta o-renkaasta o-renkaaseen?
Ohmit?
Onko monireikäinen suutin?
dynamics1
04.02.2015, 01:02
750cc ja korkea ohmiset ja suutin on ns mitsun suutin eli ei normaali.. Mittaa en muista mutta huomenna voin mitata.. Mulla olis sulle 495 suuttimet jouten..
dynamics1
13.02.2015, 11:27
noh niin se rupee tämäkin olee pikku hiljaa viimeistelyä vaille valmis kokeilua käyntiin ja ajoa vaille.. :):eek: kuvista näkee hiukan uutta väri mailmaa mitä tulossa.. vems olis tietokone miehii valmiiksi asennettu. vois kokeilla käyntiin miten käy jos kaikki toimii niin ei muutakun rullia kohti molemmat autot hello kitty ja tämä..:cool: lokasuojat olis avarrettu ja hitsattu ja maalattu sisältä niin ei muutakun hiukka kittiä koppaan ja uusi väri niskaan.. sitten olis vielä uusien lokasuojien levitys kumien asennus. ja miljoona muuta viimeistely ja fiksaus juttua niinkun näissä aina.. :D
dynamics1
15.02.2015, 21:03
Väriä niskaan..
dynamics1
25.02.2015, 16:37
Tämmöstä syntyy tänään.. Maalari mäntynen sami
Hiskikö siellä ollu mallina?
Miettinyt et jos jotian kynäruutalla itekkin maalais, mutta jäänyt opettelematta. Saa ihan omiks tarpeiks isoilla maalailla, ja välillä haasteellisempiakin (hunajakenno mallin alut).
dynamics1
25.02.2015, 21:08
Hiskikö siellä ollu mallina?
Miettinyt et jos jotian kynäruutalla itekkin maalais, mutta jäänyt opettelematta. Saa ihan omiks tarpeiks isoilla maalailla, ja välillä haasteellisempiakin (hunajakenno mallin alut).
Nyt en aivan Ymmärtänyt .. .. .. ?? Kyllä oli hieno katsoa kun joku osaa maalata noin .. .. Ei itsestä ole siihen ..
Nyt en aivan Ymmärtänyt .. .. .. ?? Kyllä oli hieno katsoa kun joku osaa maalata noin .. .. Ei itsestä ole siihen ..
Tuo hahmo, että Hiski ilmeisesti ollut mallina. En muist et missä piirrosarjassa tuo Hiski oli... Looney Tunesis oli Tasmaanian tuholainen ja se punaruskea/ruskea väritykseltään...
EI kyllä itelläkään hermot tuohon riittäs välttämättä. Peukkua pitää nostaa kaverille, joka maalas.
dynamics1
25.02.2015, 22:17
Noh niin johan valkesi .. .. :) toi on hybridi tasmaanian tuholainen .. .. vanha malli vähän saman lainen kun aikoinaan oli minun näyttely kipossa .. Saman miehen piirtämä oli sekin .. Kuvissa on tasmaanian tuholainen erivärityksellä kylläkin ..
En ole tämmöistä toyotan konetta ennen nähnyt ilman venttiilikoppaa. Hyvin on 60-luvun BMW:n venttiilikoneisto kopioitu. :D (toyota-miehet saavat vetää herneitä nenään, korvaan ja perseeseen jos haluavat)
Katsoin ensin että menee ahtimen paluuöljyputki hullusti, mutta tuohan on vesi jäähdytetty ahdin..?
Siististi rakennettu kone, mukava olisi kuulla teho ja vääntö lukemia myöhemmin.
Juu,ja se bimmerin insinööri kopioi seppä Ilmarisen kehittämän ymmyrkäisen pyörän..:D:D Kuule tommottia kansia on ollu ennenku koko Bimmeriä tai Toijjotaa oli olemassakaan. katteles vähän vaik toisen maalimansodan aikasia lentskarin moottoreita,olihan ne nipponitki niitä aikoja niissä kinkereissä.
Saap nähä alkaako kytkin tällä pitämään???
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=453&pictureid=31309
Mulla on tää sama kytkin 240mm 2L-Teen perässä ja hyvin toimii,ajettu jotain 30tkm ja puhtia on jotain 200hv tienoilla.
dynamics1
26.02.2015, 15:23
Mulla on tää sama kytkin 240mm 2L-Teen perässä ja hyvin toimii,ajettu jotain 30tkm ja puhtia on jotain 200hv tienoilla.
toivottavasti kestäis tehot mitä tulee niin ei tarvitse heti olla sitä vaihtamassa..
dynamics1
02.03.2015, 12:49
tätäkin hiukan v-loppuna katsottiin ja ruvettiin vems testaa suurin osa oli ok.. mutta mutta puolan piuhoissa 2 piuhaa väärin päin ja näin ollen kipiniä hukassa ja palanut puola. :D noh tällä viikolla uuden puolan haku ja litteestä käyntiin:cool:
dynamics1
15.03.2015, 09:27
tämä olis tehty jonkun laiset kartat ja ajettu jo pihassa lenkkiä tunnin verran ja testailtu että kaikki toimii että ei tarvitse tulla maito junalla penkistä pois.. penkki/säätö aika on tälle 9.4 ja paikkana on motesti tietysti..
toivotaan että sahiksen valloitus olisi 11.4 niin pääsis tällä sinne kokeilee mikäli olis vielä penkin jälkeen ehjä.. :D
öljyn vaihdot joka paikkaa olis vielä edesse kiekkamittarin asennusta ja flektin uudelleen asennus vems kautta ohjaus siinä olis tehtävät mitä tarvitsee tehdä ennen penkkiä muuten toimii kyllä oikeen hienosti.
dynamics1
09.04.2015, 14:16
Motesti testaa kohta rj ei nukuttanut yöllä oikein .. .. ..
dynamics1
09.04.2015, 20:13
Säädetty olis nyt .. Seuraavaksi testaa metsään .. ..
lepoantti
10.04.2015, 06:14
no kyllähän näillä jo renkaita saa pyöritettyä!
dynamics1
10.04.2015, 14:00
eli saatiin tämäkin vihdoin rullille ja säätöihin kunnolla. vehje toimi penkissä tosin hyvin ainoa ongelma oli bleedin kanssa ei tahtonut toimia.. 3h meni säätö töissä.. eli paras veto oli se 257/440 ja (metsä ajo paine 1bar 234hp (4641rmp) 393nm (3925rmp) tosin pitää muistaa että tällä olis varmaan ensi viikolla leima niin siviili liikenteessä olisi tehot 121hp/177nm 0,3bar :D
ja siinä 3000 rmp on käytössä 210hp/280nm niin voi olla kohtuu hyvä ajaa tuolla metsässä..
teho käyrät tuloo kun saamme ne järkevässä muodossa tänne.. videookin olisi mutta ei taida olla mitään ihmeellistä siinä?!
ja niille essonbaari tietäjille tosta haitari putkesta katolle koska moni niistä väittää että pitää olla siloinen putki tai joku muu vastaava että jos on spiraali putki sisältä niin ilma virta on ahtimessa jo niin sekaisin että ei ahdin tieädä mitä tehdä. niin nille voimme sanoa että testattu on ja mitatta. ja ei minkään sortin vaikutusta ole onko imu putki katolla 1m pätkä välissä haitari putkea vs imu suoraa ahtimen päähän.. teho ero on 0hv!!!!
miten päin lie tässä molemmat suzuki ja tojota
dynamics1
12.04.2015, 19:07
noh niin ei tullut ihan vielä leimaa päästöt oli liian suuret noh läppäri kiinni ja näpyttää arvot kohdalleen...(harmi kun ei ollut mukana) noh otettiin puuhakilvet v-lopuksi ja paritankkia meni bensaa mutta sitä saa nesteeltä lisää..:D eli ajeltu ja testailtu että toimii kaikki löyty kaikkea pientä paranneltavaa mitä voi laitella.. hiukka revittely videoo löytyy on vaan aika outo ajaa näin diesel suzukin jälkeen..;)
https://www.youtube.com/watch?v=2TWILbG9Aak
https://www.youtube.com/watch?v=F8o_mDW1-ak
https://www.youtube.com/watch?v=VWC5sdMydTc
https://www.youtube.com/watch?v=58m0KdCLj1M
toivotaan että näkys.. oon aika noviisi näissä video hommissa.. :D
Mela-Antero
13.04.2015, 20:35
Imelä on kyllä sävel :D
mäet näytää loivilta ja helpoilta aina videolla :D
dynamics1
25.04.2015, 13:43
niin olis tämäkin päivä nähty kun saatiin leima ilman mitään huomautusta....:eek:
ja on otteessa korotus,levennys,kone,penkit muutos katsastettu 3 paikkaseksi.. kaikki otteessa paitsi 39,5 niille ei herunut lupaa kovasti yritin kyllä...:D
vakio tehot koneessa 114hp/145nm nykyään 121hp/170nm
:D
leiman kunniaksi käyty ekan kerran makkaranpaistossa... :)
eka takavetari poikki! tästä se taas alkaa ..
nykyään 121hp
Näyttää livenneen otteelle 121kW eli n. 165 hv.
dynamics1
29.04.2015, 18:22
Jooh penkki lappu oli 121hp mutta näköjään otteessa se 121 kw onkohan se hyvä vai huono asia?
Deluxe66
29.04.2015, 18:34
Minä en tuohon rekisteriotteen kilowatteihin tiedä, mutta joku palikka teidän pitää laittaa kaasupolkimen ja lattian väliin tai sitten kaasuvaijerin tilalle kuminauha :)
Jooh penkki lappu oli 121hp mutta näköjään otteessa se 121 kw onkohan se hyvä vai huono asia?
Sehän eikait ole ongelma jos auto on jo katsastettu muutoksille :D Ellei tulevaisuudessa joku katsuri huomaa että eihän tässä sais olla näin paljon tehoa ku ei tässä kopassa saa olla nuin paljua (en tiiä kyllä paljoko ärjiissä saa olla) tai että esim jarrut ei riitä yms. Eiköhän tuo ongelma hoidu kun astelet konttorille otteen ja penkkilapun kans ja sanot että teillä sattu moka tuossa merkkaamisessa.
dynamics1
01.05.2015, 11:20
eikös tuo 121kw mahdollista meidän seuraavan rojektin leimaamisen.. 5 pyttynen mesen kone ja siinä on se 110kw vakiona kerta se 165hp leimattu niin ei pitäs olla ongelmaa sen kanssa?!:eek::D
en tiiä mitä olis tehtävä että saa kestämään vehkeet nipussa.. nyt on ostettu 3 paria vetareita jospa näillä pääsis edes hiukan ajamaan.. :D kohta ruvettava miettii akseleitten vaihtoa ristiin nämä suzkiin ja tähän jotkut kestävät.. :D jos ne tämän kesän kestäs näin..
Kirjoitusvirheet otteelta on nopea ja helppo korjata.
dynamics1
08.07.2015, 11:18
noh niin siinä kävi että tämäkin laitos on jo kertaalleen kaadettu ja oikastu jo.. pitäs vielä kaaret tehdä niin pysyy koppa iskussa tulevaisuutta varten ajatellen..
pahempi ongelma on ja oli kannen tiiviste. kun rupesimme purkaa ja vaihtaa cometic metallista (vanha massatiiviste) kannentiivistettä ja arp kannen pultteja niin lohkoon oli ilmestynyt naarmut 1 ja 4 pyttyyn tarkempi tutkimenen osoitti että pari mäntää halki ja yksi kiertokanki solmussa ja suunnaton masennus...:mad:
mietittiin kun hyllyssä olisi ollut se 605 mesen kone että joko sovitellaan sitä vai vieläkö kerran kokeillaan kasata tämä kone.. ei taida sillä mersun koneella kestää mikään tojakin osa.... säästetään se kone tulevaan projektiin...:rolleyes:
noh samana iltana ei muutakun suruun juomaan olutta ja jenkkilään tilausta vetää..
sieltä tarttu matkaan
uudet männät
uudet veivit
uusi nokka (kokeilu)
uudet venttiilin jouset voi nostaa rajarin 8500rm
säädettävä nokkapyörä
sekä lds turbolta tulee uusi ahdin holset hx35 super 6 pakopesällä... (kokeilu) tulee parin viikon sisällä
taisi samaan tilaukseen vielä tulla vihreä hukkaportti ja musta dumppi..
samalla joutuu hiukan muuttaa pakosarjaa.. tai tekee uuden.
tietää taas mihin kesäloma rahat menee.. :D
tämä rupee olee kasausta vaille kansi tehty ja lohko porattu ehkä tämä laitos vielä sinne syksyn retro hommiin kerkee mikä oli aikataulu..
samalla parannellaan kaikkea pieniä juttuja ja yksityis kohtia konehuoneessa on ehkä turhaa mutta silmä lepää... kuten vihreät lämmönsuoja nauha ja muutakin että pysyy konehuoneen lämmöt kurissa..
dynamics1
25.07.2015, 16:04
:) tämmönen tuotiin koti ovelle tänään:D nyt vaan muuttaa/tekee uusi pakosarja ja monta muuta asia samalla...
dynamics1
25.07.2015, 19:11
Juuh on kasin pesällä.. 6 ei ollut tähän hätään tarjolla mutta tulee myöhemmin sitten ja laittaa paikalle jos tolla ei herää tarpeeksi aikaseen..
isompaa puhallnta niin alkaa paikat kestämään?:D
onkos projekti edennyt?
osat alkaa olla läjässä lohko on porattu ja tasopinnat oijottu, uude männät piti tilata ku meinas tulla liian pienet purkat liekkö ois lähteny ees käymää. lohkoon on myös tehty mäntien öljysuihkut. männät tulee viimeistään ens viikolla niin varmaan pääsee kasailee ja ihmetteleen
osat alkaa olla läjässä lohko on porattu ja tasopinnat oijottu, uude männät piti tilata ku meinas tulla liian pienet purkat liekkö ois lähteny ees käymää. lohkoon on myös tehty mäntien öljysuihkut. männät tulee viimeistään ens viikolla niin varmaan pääsee kasailee ja ihmetteleen
puuttuiko aiemmasta versiosta männitä öljyruutat? se saattoi olla syy mäntien halkeemiseen.
kannattaa myös vaihtaa nuo ympäristömyrkyt pois ja laittaa tilalle re85 viinabensaa, alkaa kestämään paremmin.
+palaa kylmempänä
+alkoholi sitoo lämpöä alhaalta itseensä = mäntä pysyy viileempänä
+pienemmät pakolämmöt = ahtoilma viileempää joka taas viilentää palolämpöjä.
lastutettuun bensa subaruun saatiin etanolilla ja isommilla suuttimilla vielä lisää +50hp ja penkissä todettu.
lähtökohta oli jo lastutettu auto.
joo ei ollu öljy ruuttia . eikai näissä normaalisti ookkan ? viina ois hyvä mut täällä meillä syrjässä sitä ei saa ihan vierestä :D ei se vielä pois sulettu oo suuttimissakin riittäs kapasiteetti pumpusta ei oo varmuutta
Eikös siihen joku flexifuelijärjestelmä kannattaisi samantien tehdä.
Muistelisin että Laukaassa olen nähnyt viinapistoolin että kyllä ne alkaa laajentua tänne syrjempäänkin.
dynamics1
04.11.2015, 17:35
eli se viina pyörii kyllä mielessä ja oikeestaan kaikki tarvittava kamppeet olis että pystys laittaa.. uuden bensa pumpun voi lainata toisesta rojektista jos sille linjalle lähdetään... ja bensalinjat menis uudestaan mutta sehän ei oli kun yhden illan juttu tosin suuttimetkin on 750 joten piisais kyllä viinalle.. harmittaa kun taitaa olla tankki täynnä 98... :)
suuri mahdollisuus elää kyllä että tämä liikkuu kyllä viinalla seuraavaksi...
on niin hyviä kokemuksia autoista missä on viina muutettu..
mutta tullaan siihen että tarvitaanko me hirveästi enempää tehoa kun sen mitä sieltä tulis 98 helposti...?!:eek:
eli se viina pyörii kyllä mielessä ja oikeestaan kaikki tarvittava kamppeet olis että pystys laittaa.. uuden bensa pumpun voi lainata toisesta rojektista jos sille linjalle lähdetään... ja bensalinjat menis uudestaan mutta sehän ei oli kun yhden illan juttu tosin suuttimetkin on 750 joten piisais kyllä viinalle.. harmittaa kun taitaa olla tankki täynnä 98... :)
suuri mahdollisuus elää kyllä että tämä liikkuu kyllä viinalla seuraavaksi...
on niin hyviä kokemuksia autoista missä on viina muutettu..
mutta tullaan siihen että tarvitaanko me hirveästi enempää tehoa kun sen mitä sieltä tulis 98 helposti...?!:eek:
viinalla voitte sitten laskea ahtopaineita niin päästään samaan tehoon.
Ja kun ahtopainetta lasketaa niin tasoittuu vääntökäyräkin kivasti. lämmöistä ym. puhumattakaan...
paineitten lasku tuskin on vaihtoehto :cool:
paineitten lasku tuskin on vaihtoehto :cool:
ylläri.:) eli sivussa tulee väkisin lisää woimaa..:D
suihkujen koneistukesta oli näköjää muutama kuva
dynamics1
19.11.2015, 19:18
Tollaset "siirto töppöset olis tarjolla " on kyllä aika surkean näkönen kun vertaa noihin 39,5... Noillakun ajelee tiellä niin ei olis sheriffillä mitään sanomista... 33*12,5*16 noi ei ole tuumakoossa vaan vastaa noin karkeasti 33..
tollaset ei oo enää kiinan tinaa :D
Pakko kysyä varoiksi että kun koneessa ei öljyruuttia ollut ja nyt sellaset laitoitte niin miten ne teitte?
Onhan suuttimissa kuulajouset mitkä pitää suuttimet kiinni pienillä paineilla?
dynamics1
19.12.2015, 19:51
Juuh onhan ne semmoiset kyllä. Ja tässä laitoksessa on jonkun sortin tehokkaampi pumppu..
Ei tullut talvilomalla nippuun päin tämä jenkki laitto männät tulee kyllä hyvin mutta laitto 94mm männänrenkaat kun männät on 93mm.. Ja kun kunnolla yritetään tehdä niin on hiukka liikaa viilaamista:D
Juuh onhan ne semmoiset kyllä. Ja tässä laitoksessa on jonkun sortin tehokkaampi pumppu..
Ei tullut talvilomalla nippuun päin tämä jenkki laitto männät tulee kyllä hyvin mutta laitto 94mm männänrenkaat kun männät on 93mm.. Ja kun kunnolla yritetään tehdä niin on hiukka liikaa viilaamista:D
Olisko tuosta öljyruutta projektista enempi kuvia, kun pitäisi varmaankin oma 22r ahtaa.. kaikki osatkin pakosarjaa vaille hyllyssä..
Ei oo enempää räpsyjä kyllä
Ei oo enempää räpsyjä kyllä
Viitsitkö purkaa palasiksi ja ottaa parit? :D
Ennen kuin männät halkesi niin tarkastitteko polttoainesuuttimien kuviot ja suuntaukset?
-Jos polttoainetta ruiskutetaan epämääräisesti huonona sumuna tai se ruikkii toiseen reunaan niin rasittaa enempi mäntiä, pitäisi aina saada mahdollisimman tasanen ja homogeeninen seos.
(tää on kyllä enempi suorasuihkujen murhe kuin imusarjaruuttien)
Eli suihkukuvio ja paine ok?
Hienolta näyttää :). Jokohan seuraavissa Area51:n ajoissa päästään näkemään ja kuulemaan tämän etenemistä ;)?
jos ne ei ihan heti oo tulossa :D
Huomenna ois alettava pakosarjan tekoon vanha pilkottu ja kaikki muu paitsi laippa roskiin
niin vaan tuli pakosarja tehtyä .. alku viikosta hiekka puhallus ja black satin lämpö maali pintaan . turbokin kääntyi niin päin kun sen kuuluu olla :cool:
mäntynen sami maalasi venttiili kopan :cool:
tuli aika lailla kivan näkönen
mäntynen sami maalasi venttiili kopan :cool:
tuli aika lailla kivan näkönen
Aikas retee :cool:
Raaskix laittaa paikal :eek::rolleyes:
pakosarja dp ja pakopesä saanu lämmön suojaa pintaan .. pakosarjalle tehty myös tuki lohkoon
nyt ne ois paikallaankin. hukka portin putkea pitäs alkaa touhuamaan ja turbon öljy ja neste kierto.
Kannattaa tohon flektin ympärille tehdä jonkinlainen tuulitunneli niin jäähdytys tehostuu kummasti.
Hukkaportin putkea tänää touhuttu melekone viritys tuloo siitäkin. Toinen kuva pannu huoneesta nyky tilanteessa
dynamics1
18.04.2016, 12:41
tämä on nyt ollut noin kk ajossa ja leimattu puhtain paperein.. :D
takana on jo vähemmän turvallisia kilometrejä on sattunut kaikkea mahdollista tänään olisi öljyn vaihto edessä ja huomenna mahdollista viedä rullille säätöihin sieltä tullaan joko hymyssä suin taikka sitten erittäin surulisena takasin..:D:eek:
maastossa ei olla vielä käyty ajaa eikä mitään kovin isoja revittelyitä videoo tuloo kyllä kun niitten aika on sitte..
ihan mielenkiinnosta mitä tästä tuli pihalle tehoa ja miten ahdin toimii kyseisellä kokonpanolla?
mikäs tämän kohtalo on nykyään ja millaisia lukemia penkissä lähti?
dynamics1
18.06.2021, 19:38
ei ole tätäkään haudattu tai paalattu/purettu
eli jokavuosi leimattu ja ajettu kisoja/safareita ja on tämä nähnyt jopa venäjän maaperää.
vuosien saatossa paranneltu ja korjailtu autoa sitä mukaan kun on tarvinnut.
auto on kestänyt nipussa nyt 5v penkissä ei ole käynyt uudella moottorilla vedetään turvallisilla säädöillä ja kilon paineilla eiköhän siellä 300hv ole sillä paineellakin toimii tosi kivasti moottori.
autohan kävi myös hiukan uimassa oulun kisoissa. tästäkin selvittiin ilman suurempia huolia kerkesin kyllä sammuttaa hyvissä ajoin. ruiskunohjauskaan ei ottanut kipeetä vaikka hiukan kastu.
eli keulassa on raptorin 5v takuulla olevat murrokset+vetarit. (rcv odottaa asennusta) raptorit kestänyt nyt 4v
jakolaatikon välit vaihtu 4,2 ennen oli 2,8
vaihdelaatikko meni rikki talvella samassa rytäkässä hajosi eka perävälitys 5,29 (näitten ei kuulemma pitäs kestää mitään) itellä ollut kovassakin ajossa ja nyt särky eka tämäkin oli purku lj eli ei ole tietoa kuinka vanhat olivat.
renkaat vaihtu 39,5/13 irok 40/13,5 maxxsis
täytyy jatkossa päivitellä useammin.
Tasmaanian tuholainen vaihtoi maisemaa kevät talvella ja muutti suolahdelta iittalan takametsään.Hyvin on pelannu vähän vastustaneen alun jälkeen oli suutin vaivaa ja remmi vaivoja nyt pelaa komiasti.