Kirjaudu sisään

View Full Version : Jimny lj:n akseleilla


Teme
08.08.2008, 22:01
Tuossa olis kuva velipojan jimmystä, johon itselläkin jotain osuutta asiaan ;) http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=407&pictureid=4637
-03 Jimny, Lj:n akselit 4.88, arb:n lukoilla, sj413:n jakolaatikko 6.5:1 välitys(kokonaisvälit mieto 140:1 ;) ) 33" muzillat.. Juukaan muuten mutta vinssit vielä puuttuu. http://offroadoulu.com/ Tuolla kuvia ja jotain juttuja..

-MaTTi-
08.08.2008, 22:10
Hieano! Laitetaas jutun linkki tähän niin ei tartte kaikkien itse etsiskellä: http://offroadoulu.com/index.php?option=com_smf&Itemid=34&topic=1561.0

Mitähän tuo keksintö painaa nykyään? Meinaan ettei vaan loppuis kantavuudet kesken jos ja kun alat muutoskatsastelemaan noita...

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1214254.jpg

Pete
09.08.2008, 07:58
Mitähän tuo keksintö painaa nykyään? Meinaan ettei vaan loppuis kantavuudet kesken jos ja kun alat muutoskatsastelemaan noita...


Jimnyn kokonaismassa oli jossain 1400kg paikkeilla, joten taitaa menna lapi vaikka pelkalla LJ:n etuakselilla:D

JouniN
09.08.2008, 08:24
Kun laitoit tuon SJ413 jakolaatikon niin tarvitsiko samalla tehdä muita muutos tyitä vai meniko suoraan "bolt on" tyylillä kiinni?

JER81
09.08.2008, 09:17
Teme: No nyt on rouhee peli! Kyllä tuolla kelpaa harrastaa. Kattelin ensin, että onpas sitä korotettu mutta sitten tajusin lokasuojanlevikkeiden nousseen 10-15cm ylöspäin :)


CaliberSXT: Jimnyyn on saatavilla "asennussarjaa" SJ:n jakista varten. Löytyy esim tuolta: http://www.dgtuning.com/ -> klikkailet Suzuki->Jimny->Drivetrain->D&G Tuning
Jimny T-case conversion kit

offroadjouni
09.08.2008, 09:41
Jimnyn kokonaismassa oli jossain 1400kg paikkeilla, joten taitaa menna lapi vaikka pelkalla LJ:n etuakselilla:DKyllä vaan... Mutta LJ:n akselit nostavat auton massaa, joten on riski että sallittu kokonaismassa menee yli jo auto tyhjänä. Isompien akseleiden vaihtaminen siis vähentää auton kantavuutta.

Pete
09.08.2008, 10:07
Saakos kokonaismassaa nostettua millaan? Esim. jos jossain muualla samaa mallisarjaa kaupataan korkeammalla kokonaismassalla?

Pikainen googletus kun antaa jo pelkan omamassan vaihteluksi 1100-1400kg

Repro
09.08.2008, 13:55
Saikos istumapaikkoja vähentämällä viirattua vähän noita painohommia?
Vai muistanko väärin.:)
Riippuu tietysti kuinka monella istumapaikall Jimny on varustettu.

-MaTTi-
09.08.2008, 20:54
Kyllä vaan... Mutta LJ:n akselit nostavat auton massaa, joten on riski että sallittu kokonaismassa menee yli jo auto tyhjänä. Isompien akseleiden vaihtaminen siis vähentää auton kantavuutta.

Tätäpä just hainkin, eli ainakin takapenkin joutunee poistamaan koska kantavuutta ei riitä 4:lle hlölle. LJ:n akselit kuin painavat luultavasti tuplat omiin verrattuna. Akselimassoinahan voidaan käyttää LJ:n massoja 1300/1500 kg, joten ne eivät ole ongelma.

Rekisteröimätön
13.08.2008, 21:14
Jep, eipä nuo lj:n akselit kovin paljo painavemmat ollu kun, Jimnyn omat (jimnyssä järeemmät ja leveemmät kun sj:ssä). Tuokin painoero tuli hyvin kompensoitua korin kevennyksellä. Ongelmaks muodostui ABS:n purku, ei meinaa mikään dokumentti riittää konttorille...


-Jusa

Rekisteröimätön
16.08.2008, 23:15
No riittihän ne paperit lopulta. Taitaa olla nii, kun tarpeeksi monesti konttorilla käy, inssi kyllästyy lopulta ja antaa periks. Siis leima napsahti ja akselit otteella...

Matias
17.08.2008, 09:59
Mites toi Jimnyn konttoripuoli, kun oon koeistunut ko. keksinnössä niin en meinannut mahtua ratin ja selkänojan väliin? Saakos sitä kuskin jakkaran kiskoa helposti siirrettyä taaksepäin?

Teme
27.08.2008, 23:03
Kun laitoit tuon SJ413 jakolaatikon niin tarvitsiko samalla tehdä muita muutos tyitä vai meniko suoraan "bolt on" tyylillä kiinni?

Etu kardaaniin jatko ~30mm, taka kardaani on samurain ja lyhennetty sekin. Sj:n jakiksen kiinnikkeitä joutuu myös muuttaan, ei passaa jimnyn, eikä sj:n kiinnikkeet suoraan(Jimnyssä alumiinia). Laippoihin uudet reijät(sj:n laipoissa eri pulttijako kuin jimnyn kardaaneissa), lj:n perä-laipoissa on sama pulttijako kuin jimnyssä, mutta huulos on eri. Että semmosta.. ja jotain pieniä säätelyitä(Esim. jimnyssä nopeus mittari hal-anturilla, jakolaatikosta) ;)

Teme
27.08.2008, 23:12
Mites toi Jimnyn konttoripuoli, kun oon koeistunut ko. keksinnössä niin en meinannut mahtua ratin ja selkänojan väliin? Saakos sitä kuskin jakkaran kiskoa helposti siirrettyä taaksepäin?

Iso kaveri kyllä olet jos et mahdu, takapenkkiä joudut varmaan siirtään, jos kiskoja siirrät.

Rak
28.08.2008, 09:08
Sivusta huutelen että takakardaani on lyhennetty samurain etukardaanista.

Rekisteröimätön
29.08.2008, 10:25
Hieno ja varmaan toimiva rekkula mutta mun mielestä kaipaa kuiten kin varmaan konepuolelle varmaan jokinmoista päivitystä nyt axulatkin kestää :)

Rekisteröimätön
29.08.2008, 10:30
jonkun aikemmin signaturena käyttämät sanat sanoisin hieman toisin,
kevyt paino on voimaa ja alipaino on ylivoimaa... :)

k.o. rekkulan kanssa etenemiskykyä riittää varmaan kosteissa paikoissa paremmin kuin painavilla rekkuloilla.

Teme
21.09.2008, 23:20
Nyt on Jimnyssä maastoRENKAATkin..
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1482610.jpg

jonas_k
21.09.2008, 23:30
OHO! Siisti! Minkä kokoiset boggerit? :)

Teme
21.09.2008, 23:45
35*16*R15 plus pakollisettt

Eskimo
22.09.2008, 11:44
Saattans helvete että on mettään haluavan näkönen Suikka!

mikjus
22.09.2008, 11:54
Härskin näkönen laite. Ottaako jo rengas kiinni joustoissa pyöräkoteloon vai onko korotusta tulossa.

Teme
22.09.2008, 13:08
Ei ota kiinni, korotusta on ~70mm, koteloita on suurennettu ja sisään joustoja sopivasti rajotettu.

LaaLaa
22.09.2008, 15:09
Ei ota kiinni, korotusta on ~70mm, koteloita on suurennettu ja sisään joustoja sopivasti rajotettu.

Eikä oikeasti ota edes renkaat käänettynä kiinni mihinkään:eek:

On kyllä hyvän näköinen oikeilla renkailla. Miten jaksaa kulkea tiellä vai onko vain testi sovituksessa?

-MaTTi-
22.09.2008, 16:30
Eikä oikeasti ota edes renkaat käänettynä kiinni mihinkään:eek:



Taitaa tulla gummit puoliks ulos levikkeiden levikkeiden altakin. :D Löytyskö muita kuvia?

Mut pätevän oloinen. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

Teme
22.09.2008, 17:02
Ei taija paljon tiellä viittiä ajaa noin :D, testi sovituksia. On siellä offroadoulun sivuilla pari kuvaa lisää.

Palex
22.09.2008, 18:52
On se vaa komia! Voi prkl!:eek:

Kyl mullaki viel joskus tommoi...:rolleyes:

-MaTTi-
22.09.2008, 21:17
Ei taija paljon tiellä viittiä ajaa noin :D, testi sovituksia. On siellä offroadoulun sivuilla pari kuvaa lisää.

Laitetaan ny ihmeessä tähänkin kuvat näkyviin:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1482611.jpg

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1482612.jpg

Jimny näyttää jo ihan auton kokoiselta. :D

HRD
22.09.2008, 21:19
Asiallinen Suikka!:D

k81
23.09.2008, 13:28
pakko myöntää et hiano...ei varmaan työmatkoja ajeta tolla :) :) :)

JER81
05.02.2009, 18:24
Mitäs tälle projektille kuuluu?

Rekisteröimätön
05.02.2009, 20:26
Mitäs tälle projektille kuuluu?

Kovaa ajoa :)

Pikku säätämistä, kuten käytin perän palasina vaikka vika olikin kardaanin laajakulmanivelessä joka ei tykänny noin kovista joustoista. Kohta lentää lj:kardaanit paikoilleen, niin eiköhän kestä :)

Kevättä ja venäjän/lapin reissuja odotellessa.


T: Jusa

sikke
03.11.2015, 16:48
Mitäs kaikkii paperei tarvii ja löytyykö sulta tarvittavia papereita?
Itsellä ja läjän akselit jimnys ja tekis mieli käyttää leimal se